Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 35

Onderwerp: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    31
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T

    Hallo, na tijdje rond te hebben gekeken toch maar even voorstellen.

    Ik ben Patrick, 24 jaar, woonachtig in het mooie Friesland. Na een tijd op zoek te zijn geweest naar een mooie BMW E46 320i, is mij deze A4 op het pad gekomen en na een proefrit was ik direct verkocht.

    Het gaat om een dolfijngrijze 1.8 Turbo met een relatief lage kilometerstand voor zijn leeftijd (165.xxx)

    audihaven.jpg

    Ik weet zo niet wat mijn uitvoering is, ik heb de sportstoelen met stoelverwarming.
    Audio systeem is Symphony II met cassette en 6cd wisselaar.
    audivoorkantzij_Ink_LI.jpgAUDIZijkant.jpgimage3_Ink_LI.jpgaudiachter.jpgAudiinterieur.jpgaudirijderpositie.jpg

    Mijn to do lijst
    - 18/19 inch velgen. (Kijk momenteel naar MAM Felgen A1, dat is een replica van de S5 velgen.. Iemand ervaring met dit merk)
    - Verlagingsveren bij 18 of 19 inch velgen (of toch een schroefset?)
    - Meer licht in de koplampen maar geen goedkope aftermarket xenon of led...
    - Chiptuning ? (Niet echt noodzakelijk, maar misschien iets voor de toekomst bij Hartog/JD?)
    - RNS-E inbouwen ?
    Laatst gewijzigd door Mig92; 18-02-17 om 22:33.

  2. #2
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T

    Heel fraaie bolide, geniet d'r van. Mogelijkheden zijn oneindig voor een B6
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  3. #3
    Joop Stoeptegel
    Guest

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T

    Welkom 👍

  4. #4
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    547
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T

    Welkom, veel plezier en veel veilige kilometers gewenst. Een B6 , tijdloos. Enne..goeie kleur ook
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  5. #5
    Ger079's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    63
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T

    Welkom Patrick.
    Ik heb de Mam A5 velg op de S3 en die bevalt prima.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mig92 Bekijk Berichten
    Hallo, na tijdje rond te hebben gekeken toch maar even voorstellen.

    Ik ben Patrick, 24 jaar, woonachtig in het mooie Friesland. Na een tijd op zoek te zijn geweest naar een mooie BMW E46 320i, is mij deze A4 op het pad gekomen en na een proefrit was ik direct verkocht. En als ik nu deze B6 naast een E46 zie snap ik niet waarom ik een BMW wou in plaats van een Audi

    Het gaat om een dolfijngrijze 1.8 Turbo met een relatief lage kilometerstand voor zijn leeftijd (165.xxx). Echter na een week begon bij mij het motorstoringlampje te branden, gelukkig heb ik 6 maanden garantie bij de auto zitten). Daarnaast schokt hij soms bij het stationair draaien (dit is niet altijd maar de ene keer wel en de andere keer niet).

    audihaven.jpgBijlage 237007

    Ik weet zo niet wat mijn uitvoering is, ik heb de sportstoelen met stoelverwarming en ook een vrij lage instap (sportonderstel?)
    Audio systeem is Audi Symphony met cassette en 6-cd wisselaar.

    Mijn to do lijst
    - 19 inch velgen. (Kijk momenteel naar MAM Felgen A1, dat is een replica van de S5 velgen.. Iemand ervaring met dit merk)
    - All in one LED's in de koplampunit zetten (Krijg je hier melding van in de boordcomputer?)
    - Chiptuning ? (Niet echt noodzakelijk, maar misschien iets voor de toekomst bij Hartog/JD?)
    - RNS-E inbouwen ?
    - Interieurlampjes vervangen door LEDjes

    Ik zal proberen morgen wat meer fotos te posten.
    Mooie bak! Ben benieuwd naar het interieur.

    Mbt je motorstoring: http://www.audiforum.nl/forum/model-...egelmatig.html
    Ik zou geen LEDS in de DRL zetten, gegarandeerd foutmeldingen en ze worden erg warm.
    Chiptuning raad ik je absoluut aan, bij Hartog. Je krijgt er een andere (pittige!) auto voor terug!
    RNS-E zou ik ook zeker doen. Er is bij jou geen sprake van inbouwen, je hebt al een dubbeldin radio dus dat is 1:1 overzetten Ik heb hem hier weg: http://www.marktplaats.nl/verkopers/1516741.html
    Interieurlampje zou ik ook niet vervangen door LED. A) geen originele look B) ze flitsen, omdat de halogeen lampen in- en uitfaden. Dat kan led niet.
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition

  7. #7
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mig92 Bekijk Berichten
    ook een vrij lage instap (sportonderstel?)
    Het is natuurlijk niet héél goed te zien op deze foto's, maar je kunt redelijk aannemen dat je geen sportonderstel hebt. Het ding staat zo te zien op stock allroad-hoogte, daar kan zo nog een centimeter of 6 vanaf en met 19" moet hij ook zeker zakken, anders is 't geen gezicht. Bekijk de vele B6-en op het forum maar eens, dan zie je het verschil gelijk.

    Oorspronkelijk sportonderstel (s-line, quattro) heeft rode dempers, 'normale' hoogte heeft zwarte dempers.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Leeftijd
    33
    Posts
    117
    Kudos
    0

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T

    Nette Audi! Als je een S-line onderstel hebt, zou je het (als ik het goed heb) kunnen herkennen aan stoffen wielbakken aan de achterzijde. Zeker ben ik dat je kunt herkennen aan rode veerpoten.

    Ik ga je zeker volgen, heb er zelf eentje met 152k gekocht vorige maand. Succes!

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    31
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T

    Bedankt voor de leuke reacties. Heb voor de duidelijkheid nog wat foto's geupload.. Helaas wordt de kwaliteit van de foto aardig verkracht door het uploaden

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    31
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brake Bekijk Berichten
    Mooie bak! Ben benieuwd naar het interieur.

    Mbt je motorstoring: http://www.audiforum.nl/forum/model-...egelmatig.html
    Ik zou geen LEDS in de DRL zetten, gegarandeerd foutmeldingen en ze worden erg warm.
    Chiptuning raad ik je absoluut aan, bij Hartog. Je krijgt er een andere (pittige!) auto voor terug!
    RNS-E zou ik ook zeker doen. Er is bij jou geen sprake van inbouwen, je hebt al een dubbeldin radio dus dat is 1:1 overzetten Ik heb hem hier weg: http://www.marktplaats.nl/verkopers/1516741.html
    Interieurlampje zou ik ook niet vervangen door LED. A) geen originele look B) ze flitsen, omdat de halogeen lampen in- en uitfaden. Dat kan led niet.
    Interieurfotos geupload
    Met de LEDs bedoel ik geen DRL maar de vervangingsset voor de halogeenlamp.. Dus geen sjonnie ledstrip. Maar daar zie ik inmiddels vanaf, net als de LEDs in het interieur die zijn bij nader inzien volledig onnodig.

    Met betrekking tot de RNS-E, heb jij deze gewoon 1 op 1 overgezet zonder te knutselen met kabels? Zie verschillende manieren van aansluiten op Amerikaanse forums voorbij komen, en hoe zit het dan met GPS? Moet daar weer een antenne voor komen o.i.d.?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Het is natuurlijk niet héél goed te zien op deze foto's, maar je kunt redelijk aannemen dat je geen sportonderstel hebt. Het ding staat zo te zien op stock allroad-hoogte, daar kan zo nog een centimeter of 6 vanaf en met 19" moet hij ook zeker zakken, anders is 't geen gezicht. Bekijk de vele B6-en op het forum maar eens, dan zie je het verschil gelijk.

    Oorspronkelijk sportonderstel (s-line, quattro) heeft rode dempers, 'normale' hoogte heeft zwarte dempers.
    Klopt verlagen is wel veel mooier bij 18/19 inch velgen uiteraard, ik zat daarbij te denken aan enkel Eibach verlagingsveren. En geen schroefset want ik wil niet laag gaan, daarnaast wil ik het ook gewoon door een goede zaak laten monteren (kijk momenteel naar VelgenShop.nl
    Laatst gewijzigd door Mig92; 06-02-17 om 18:39.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mig92 Bekijk Berichten
    Interieurfotos geupload
    Met de LEDs bedoel ik geen DRL maar de vervangingsset voor de halogeenlamp.. Dus geen sjonnie ledstrip. Maar daar zie ik inmiddels vanaf, net als de LEDs in het interieur die zijn bij nader inzien volledig onnodig.

    Met betrekking tot de RNS-E, heb jij deze gewoon 1 op 1 overgezet zonder te knutselen met kabels? Zie verschillende manieren van aansluiten op Amerikaanse forums voorbij komen, en hoe zit het dan met GPS? Moet daar weer een antenne voor komen o.i.d.?
    Als je dan toch de lampunits wil vervangen, dan zou ik voor https://www.youtube.com/watch?v=KjVp5gf30Hs gaan. Heb je LED DRL én Xenon van een gerenommeerd merk. Interieur zou ik echt niet vervangen door LED (muv handschoenenvakje, kofferbak en evt. onder de deur). Ook kan je eens kijken bij Retrofitlab om je huidige lampen (is al xenon?) te restaureren.

    Deze dubbeldin radio is er binnen 10 sec uit, en vervolgens zul je idd een GPS ontvanger (kan gewoon in het dashboard liggen) en een kabelboom moeten hebben om de boel correct aan te sluiten. Bij die leverancier die ik je gaf, zit deze swap er gratis bij in. Het is voor een pro niet meer dan 10 min werk!
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    31
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T

    Bedankt Brake, echter is die link die je stuurde voor de B7 en ik heb een B6 ..

    Ik zal eens even kijken op Retrofitlab, bedankt !
    Laatst gewijzigd door Mig92; 07-02-17 om 19:03.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    31
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T

    Ik heb in de planning staan om hem na de winterperiode (wss eind deze maand of eind maart) te voorzien van een setje 18'' RS4 replicas (merk Avus) en daarbij de bandenmaat 225/40 R18.

    Alleen omdat hij op het standaard onderstel staat, denk ik dat er een lelijke wheelgap zichtbaar wordt. Momenteel liggen er de 16 '' gatenkaas velgen onder van Audi zelf, met de bandenmaat 205/55 R16. Welke qua diameter vrijwel gelijk is aan de mogelijk nieuwe velgen en banden die erop komen.

    Ik denk dat ik nu voor de looks moet gaan verlagen. Omdat ik niet voor een schroefset of verlagingsveren met standaard schokdempers wil gaan heb ik het voorzien op de vaste verlagingskit van AP. Deze verlagingsset is 40/30 dus 40mm aan de voorkant en 30 achter (Andere verlaging kan ik niet vinden).

    Is deze verlaging niet te veel van het goede en wordt het nu een drempelschraper?

    Velgen - http://www.hunterbanden.nl/product/s...ek-5x112-et35/ (maar dan de ET45 versie)
    Verlagingsset - http://www.carfantasy.nl/ap-verlagin...-p-120131.html

    AUDIZijkant.jpgbandg.jpg

    Heb de hele week al het internet afgezocht maar kan niet echt specifiek de combo 18'' en 40/30 verlaging vinden.
    Laatst gewijzigd door Mig92; 12-02-17 om 20:56.

  15. #14
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T

    Simpel antwoord; 40/30 is niet te veel van het goede. Het is keurig netjes met 18". Veel b6/b7 rijdt ermee: s-line met een andere veerschotel, zo ongeveer.

    Twee dingen: je krijgt spijt als je et45 neemt ipv et35. En de velgkeuze kan véél spannender dan dit cliché model (mening ).
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    31
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T *nieuwe foto's in OP*

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Simpel antwoord; 40/30 is niet te veel van het goede. Het is keurig netjes met 18". Veel b6/b7 rijdt ermee: s-line met een andere veerschotel, zo ongeveer.

    Twee dingen: je krijgt spijt als je et45 neemt ipv et35. En de velgkeuze kan véél spannender dan dit cliché model (mening ).
    Bedankt grollie !

    De ET waarde ben ik nog niet echt uit, ga ze beide even passen. Denk ook dat 45 ze toch wel erg binnen de wielkasten vallen.

    je hebt wel een beetje gelijk vind het nog altijd zeer mooie velg voor de B6. Ben eigenlijk opzoek naar een mooie setje RS6 velgen in 18 inch maar die kan ik zo helaas niet vinden.

    Welke velg(en) raad je aan ?

  17. #16
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T *nieuwe foto's in OP*

    Welke jam vindt je lekker?

    Je auto kan enorm veel wielen goed hebben, smaakkwestie. Als je een nieuw setje koopt is de keus min of meer oneindig. Durf af te stappen van de S/RS modellen, just because you can.

    Hiero voor je eigen beeldvorming http://www.audizine.com/forum/showth...6-wheel-Thread

    IMG_3507.jpg velg 8" breed, et35
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  18. #17
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T *nieuwe foto's in OP*

    Anders ga je voor zo'n set old rs6 model (kan mooi op een B6) met een spacertje, kun je altijd later nog betere banden nemen als de stijl je bevalt.

    http://www.marktplaats.nl/a/auto-ond...Page=lr&pos=17
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    31
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T *nieuwe foto's in OP*

    Momenteel bezig met een setje old RS4 replicas van 19 inch.

    Ik ben echter meer van de S en RS velgen

    Van 205/55 16 naar 235/35 19 en 40/30 verlaging zal dat genoeg wezen?

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    46
    Posts
    242
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T *nieuwe foto's in OP*

    Check anders even de topics van Reggy, Bastet of die van mij voor wat inspiratie... Allen wel iets (meer) verlaagd btw.
    Laatst gewijzigd door WillemB; 14-02-17 om 20:44.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    31
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T *nieuwe foto's in OP*

    Vandaag eindelijk een mooi setje 18 inch RS6 velgen kunnen vinden, en ook direct opgehaald.

    audivelgjes.jpg

    Kan niet wachten om ze er (hopelijk) morgen onder te zetten als ik tijd heb. Hoop dat het een beetje lijkt icm mijn onderstel.
    Laatst gewijzigd door Mig92; 18-02-17 om 22:03.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •