Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: yzy's E-tron S

  1. #1
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.113
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard yzy's E-tron S

    Tja, en dan staat er een E-tron voor de deur!

    De geschiedenis:

    Korte versie: @PaudiA heeft mijn A4 gekocht, ik heb een E-tron S gekocht.

    Lange versie:
    Mijn -inmiddels vorige- auto A4 B8.5 3.0 TFSi uit 2012 beviel me prima. Comfortabel 95% van de tijd en supersnel wanneer gewenst. Daarom is de A4 met 7 jaar relatief lang in mijn bezit geweest. Ook heb ik nog niet eerder een 12 jaar 'oude' auto gehad, het oude record stond op 10 jaar.
    Duidelijk dus dat de A4 en ik goed samen gingen.

    En toch…..
    Af en toe keek ik om me heen naar een mogelijke opvolger, gewoon omdat ik wel 's iets anders wilde. Daarbij ook incidenteel naar andere premiummerken gekeken, maar het hart bleek toch bij Audi te liggen. Vorig jaar al 's gekeken bij een Navarra-blauwe A6 Avant 55 TFSi e in Competition uitvoering, maar die greep me niet echt. Want die dag zag ik ook een RS4 Avant (Daytona-grijs) staan, die vond ik fantastisch en die verpestte het voor de A6. Met de RS4 zat ik echter over het mijzelf opgelegde budget voor een auto die dan ook nog 's alweer 5 jaar oud was. Dus het geheel ging weer even in de koelkast, weliswaar met wekelijkse bezoekjes aan gaspedaal.nl en mobile.de.

    Toen was het januari '24 en liep ik na een klantenbezoekje de showroom van de Audi-occasions in Groningen binnen. Daar stond een Navarra-blauwe E-tron Sportback. Die vond ik mooi uitgevoerd: S-line interieur/exterieur, zonder komt er bij mij niet in, en deze had zelfs 'supersportstoelen', met de vaste hoofdsteun en Diamondstitch. Ik een beetje sparren met de verkoper, het bleek een E-tron S te zijn. Nu had ik daar nog nooit van gehoord omdat ik ook niet echt naar E-trons had gekeken. De E-tron S is een nog iets potentere uitvoering, met niet de ruim 400 PK van de E-tron 55, maar iets meer dan 500.
    De A4 was (ís! @PaudiA ) ietwat gekieteld, waardoor deze rond de 435 pk heeft, die is dus aardig vlot. Wanneer je dan naar wat anders kijkt, wil je liefst niet te veel inleveren, die extra 100 paardjes trokken mij wel aan. Daarbij bleek de carrosserie ietsje breder te zijn dan bij de andere E-Tron's, met een soort van luchthappers in de spatbordverbreders. Mijn co-piloot (Her Yzyness) zag de hoge instap wel zitten want, hoewel ik nog in de ontkenningsfase zit, op onze leeftijd is dat wel fijn.

    Conclusie: de E-tron S mocht erbij op de shortlist en het klikken op de bekende autosites intensiveerde.

    Via dit Audiforum vernam ik ondertussen dat @PaudiA wat aan het kijken was naar o.a. een A4/S4 B8. Hoewel ik het er nog niet 100% aan toe had om tot vervanging over te gaan, heb ik voorzichtig contact gelegd PM. Daar werd niet direct laaiend enthousiast op gereageerd, wat ik goed snap: daar heb je weer zo'n spammer. Een paar dagen later noemde hij toch weer dat hij een B8 6 cilinder zocht en heb ik iets brutaler een persoonlijk bericht gestuurd mét een foto van de A4 en de tekst: ' Gevonden! ' .
    42 minuten later stond PaudiA bij mij op de stoep, naast de A4. Glimmende oogjes!

    We kenden elkaar niet persoonlijk, dat deel hebben we heel snel afgerond om tot de kern van de zaak te komen: de A4.
    Na een korte bandentrap-sessie zijn we ingestapt en hebben we een stukje gereden. Ondertussen fijn gekeuveld over Audi's, over onze wederzijdse kennis @Kevin1980 en natuurlijk met name over het lijdend voorwerp. Na terugkomst een kop koffie gedronken. Bij vertrek gaf PaudiA aan dat hij de A4 graag zou willen kopen maar ik had nog helemaal niks anders! Afgesproken dat als ik wat zou vinden, hem altijd als eerste de kans te geven de A4 over te nemen.

    Dezelfde middag nog met Her Yzyness op pad gegaan om ons te oriënteren. Zoals ik eerder noemde, was ik nog niet overtuigd van de hoge instap, ook omdat ik een overhellende carrosserie verwachtte. Bij een proefrit bleek dat laatste erg mee te vallen, door het lage zwaartepunt (de accu). Wel had ik binnen 200 meter de luchtvering van comfort op dynamic gezet om wat meer voor mij aangename stevigheid te verkrijgen.

    Betreffende E-tron 55 gaf een goed beeld van electrisch en hóger rijden en dat beeld beviel ons. Ten opzichte van de A4 minder sportief, duidelijk comfortabeler. Blijkbaar hebben we het daaraan toe.

    Maar: met deze E-tron 55 (géén E-tron S) was er niet een klik, zoals dat heet. Ik wilde ook glimmende oogjes!

    En die kwamen de vrijdagavond daarop. Er popte een advertentie op, met een E-tron S, in 1 van de voorkeurs- kleuren, Daytona Grey. De hele avond de foto's en specs van alle kanten bekeken en zaterdagochtend (Koningsdag) gebeld om te vragen of betreffende garage die dag open was. Eigenlijk niet, maar hij was wat 'aan het rommelen' op de zaak dus we konden langskomen. Voor de duidelijkheid, hier viel ik voor:

    to be continued…

    (ik zei toch, dit is de lange versie)


    Nog wat pica's:



    Laatst gewijzigd door yzy; 05-05-24 om 20:23.

  2. #2
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.113
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: yzy's E-tron S

    *** gereserveerd****

  3. #3
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.366
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: yzy's E-tron S

    Gefeliciteerd met je nieuwe bolide.

    Nu ff in de leer bij @PaudiA voor vertroetelen

    Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  4. #4
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.504
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: yzy's E-tron S

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Gefeliciteerd met je nieuwe bolide.

    Nu ff in de leer bij @PaudiA voor vertroetelen

    Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
    Hahaha, Als de bij @yzy de behoefte is dat zijn E-tron gepoets moet worden is dat totaal geen probleem.
    Dan wel samen poetsen en geen foto's maken dat ik een E-tron staat te vertroetelen, ik ben daar nog niet aan toe zei mijn zes cilinder therapeut....

    Lekker genieten yzy. 👍🏻



    😎✌🏻🇳🇱
    The Grey Sleeper. 😴

  5. #5

    Standaard Re: yzy's E-tron S

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    *** gereserveerd****
    Nogmaals gefeliciteerd Jef, stoer beest, kom maar op met de specs.
    We gaan het weer volgen hier.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld


  6. #6
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.940
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: yzy's E-tron S

    Gefeliciteerd @yzy
    Ik kijk uit naar het vervolg verhaal

    Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  7. #7
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.504
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: yzy's E-tron S

    Nog steeds met Glimmende oogjes. 😎



    😎✌🏻🇳🇱
    The Grey Sleeper. 😴

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    740
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: yzy's E-tron S

    Allebei gefeliciteerd met je aankoop en veel veilige en plezierige kilometers toegewenst!
    Ik zal geen uitspraak doen over mijn voorkeur voor auto, want dat zal wel duidelijk zijn...

  10. #9
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.186
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: yzy's E-tron S

    Van harte @yzy en evenzeer van harte @PaudiA Twee liefhebbers gelukkig met nieuwe ringen.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  11. #10

    Standaard Re: yzy's E-tron S

    Wederom een plaatje en leuk dat de oude hier blijgt. Geniet van mooie km's
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  12. #11
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.171
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: yzy's E-tron S

    Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •