Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 37

Onderwerp: Van Volvo naar Audi

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Van Volvo naar Audi

    Hallo allemaal,

    Sinds kort rijd ik in een mooie Audi A6 2.0 tsfi (C6-4F) uit 2008.
    Na altijd Volvo te hebben gereden (S70/S80) wilde ik eens iets anders.
    En dat is deze prachtige wagen geworden.

    Ik hoop, zonder al te veel problemen en kosten, er jarenlang, met plezier in te rijden !!

    Groet!
    Frank

    Audi A6 Pro Line Business.jpg
    Laatst gewijzigd door femusch; 28-01-18 om 00:13.

  2. #2
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Van Volvo naar Audi

    Welkom Frank.
    blijft een mooi model.
    Nog plannen met de auto; aanpassingen oid ?
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  3. #3
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Van Volvo naar Audi

    Welkom Frank! Daar ga je veel plezier van hebben. Zelf heb ik de diesel boot en in anderhalf jaar alleen een draagarm hoeven vervangen. Nu op 219.000 km dus ik heb er wel een solide gevoel bij.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Van Volvo naar Audi

    Nee HD1, althans op dit moment niet. Ik houd van mooie zakelijke auto's met een elegant uiterlijk.
    Maar wie weet
    Laatst gewijzigd door femusch; 28-01-18 om 13:09.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Van Volvo naar Audi

    Dank je Golfer, Ik hoop het ook!! Rijd iig lekker strak!
    Laatst gewijzigd door femusch; 28-01-18 om 13:14.


  6. #6
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Van Volvo naar Audi

    Welkom hier, veel plezier van je ringen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  7. #7
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Van Volvo naar Audi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door femusch Bekijk Berichten
    Nee HD1, althans op dit moment niet. Ik houd van mooie zakelijke auto's met een elegant uiterlijk.
    Maar wie weet
    hahaha
    Nou, t kan ook op gebied zijn van interieur, software etc...
    btw, heb je meer specs van ja bolide?
    daarnaast zijn we dol op foto's
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  8. Ad
  9. #8
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Van Volvo naar Audi



    Tijdloos mooi model!

    Zie je @kilometervreter , er is een weg terug
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  10. #9
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Van Volvo naar Audi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quest Bekijk Berichten


    Tijdloos mooi model!

    Zie je @kilometervreter , er is een weg terug
    Je mist me echt hé......
    Nog 2 1/2 jaar...
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  11. #10
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Van Volvo naar Audi

    Je weet toch?
    Deal!
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Van Volvo naar Audi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door femusch Bekijk Berichten
    Nee HD1, althans op dit moment niet. Ik houd van mooie zakelijke auto's met een elegant uiterlijk.
    Maar wie weet
    Aanpassingen betekenen niet alleen verlagen, enorme velgen etc.! Aan mijn A4 zijn ook alweer een paar dingetjes gewijzigd, maar het ziet er nog niets minder zakelijk uit. Bijvoorbeeld audio (andere headunit, met DAB+, bluetooth, carkit en een goede steun/oplader voor m'n smartphone), andere zomervelgen (16-inch Speedline, lagen origineel onder een A4 2.5 TDI Quattro - de originele 15" zijn gedegradeerd tot wintervelgen), en ook een ISOFIX steuntje. Mogelijk ga ik nog iets aan het interieur doen (leer + stoelverwarming erin), en er zijn nog wel meer comfortplannen. Het ontbreekt me met name aan tijd

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Van Volvo naar Audi

    Nouja, de software zou wel ge-updated kunnen worden, maar ik heb gelezen dat het niet erg veel voordelen brengt. En aangezien ikzelf een ICT achtergrond heb, wéét ik dat het vaak beter is om zaken die goed werken niet onnodig te tarten Sommige forummers lijken geen problemen te ondervinden, anderen wilden dat ze er nooit aan begonnen waren. Misschien eens bij de dealer.

    Wel mis idd een (mini)jack aansluiting voor de smarthphone. Maar een kwaliteit oplossing kost ook +€300. Dus heb ik een reden om mijn cd verzameling nog eens te draaien.

    Andere wensen heb ik (nog) niet.

    Vwb de specs; het is een Audi A6 (C6-4F) Pro Line Business met een aantal S-line specificaties. Welke weet ik niet precies. Zijn er mogelijkheden om dit te achterhalen?
    Er ligt een 2.0 tsfi blok in, dat, zo als het er nu naar uit ziet, (nog) geen olie verbruikt. De auto heeft 159.000 op de teller staan, heeft complete onderhoudshistorie en NAP (extra gechecked middels online rapporten (autoverleden.nl en autoweek.nl) en heeft bij aflevering een grote beurt gehad. Wel moet op (korte) termijn de distributieriem vervangen worden (180.000, volgens instructieboekje en autoweek kenteken rapport). Een keurige auto en dat was precies wat ik zocht!

    Hier nog wat foto's :

    Bijlage 246354
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door femusch; 28-01-18 om 20:41.

  14. #13
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Van Volvo naar Audi

    Dikke bak in een prachtkleur. De donkere ramen (is het folie?) zijn mooi noch zakelijk noch elegant (), kan dat er af?
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Van Volvo naar Audi

    Nee, volgens mij is het af-fabriek, moet ik nog even goed naar kijken. Maar het went snel. s'avonds wel extra goed opletten, vooral met fietsers in de stad.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Van Volvo naar Audi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door femusch Bekijk Berichten
    Nouja, de software zou wel ge-updated kunnen worden, maar ik heb gelezen dat het niet erg veel voordelen brengt. En aangezien ikzelf een ICT achtergrond heb, wéét ik dat het vaak beter is om zaken die goed werken niet onnodig te tarten Sommige forummers lijken geen problemen te ondervinden, anderen wilden dat ze er nooit aan begonnen waren. Misschien eens bij de dealer.
    Hier nog een IT-er. Mijn auto is iets ouder (15+ ivm bijtelling), dus weinig mogelijkheden qua software. Chippen overwogen, maar tot op heden overgeslagen. Hij zit zo vlot op de 180 dat ik het eigenlijk gewoon niet nodig vind (130 pk diesel). Overigens is mijn houding m.b.t. aanpassingen: Niets dat niet opgelost kan worden - als het echt wat brengt ben ik niet te bang om eraan te beginnen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door femusch Bekijk Berichten
    Wel mis idd een (mini)jack aansluiting voor de smarthphone. Maar een kwaliteit oplossing kost ook +€300. Dus heb ik een reden om mijn cd verzameling nog eens te draaien.
    Misschien eens naar Yatour kijken? Dan heb je geen jack nodig, maar kan je met BT verbinden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door femusch Bekijk Berichten
    Andere wensen heb ik (nog) niet.

    Vwb de specs; het is een Audi A6 (C6-4F) Pro Line Business met een aantal S-line specificaties. Welke weet ik niet precies. Zijn er mogelijkheden om dit te achterhalen?
    Heb je het onderhoudsboekje? Ik ben met die stapel codes op de eerste pagina een hoop te weten gekomen over wat er allemaal gekozen is. Er staat hier op het forum ergens een link waarmee je die kan ontcijferen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door femusch Bekijk Berichten
    Er ligt een 2.0 tsfi blok in, dat, zo als het er nu naar uit ziet, (nog) geen olie verbruikt.
    Ik wilde er al niet over beginnen Maar dit is positief!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door femusch Bekijk Berichten
    De auto heeft 159.000 op de teller staan, heeft complete onderhoudshistorie en NAP (extra gechecked middels online rapporten (autoverleden.nl en autoweek.nl) en heeft bij aflevering een grote beurt gehad. Wel moet op (korte) termijn de distributieriem vervangen worden (180.000, volgens instructieboekje en autoweek kenteken rapport). Een keurige auto en dat was precies wat ik zocht!

    Hier nog wat foto's :

    Bijlage 246354
    Prachtbak! Dit model A6 lijkt me wel wat voor over een paar jaar

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Van Volvo naar Audi

    Yatour, ik zal er naar kijken. Dank je voor de suggestie! Ik heb het onderhoudsboekje en alles komt overeen met de rapporten die ik online opgevraagd heb. Ik zal de codes eens checken. Enige punt van zorg is inderdaad het olieverbuik. Maar ik heb een rustige rijstijl (engels rijden noemt een vriend mij dat), dus 170 pk is ruim voldoende om vermogen over te hebben wanneer je het nodig hebt. Ik hoop dat het olieverbruik minimaal blijft. Anders moet ik maar een apart oliehoekje in de kofferbak reserveren

    Vooralsnog lijkt het mee te vallen

  18. #17

    Standaard Re: Van Volvo naar Audi

    Zo te zien een en ander door de vorige eigenaar aan gedaan,beetje hoog ‘AutoStyle gehalte’ de niet originele uitstapverlichting, de niet originele chrome / ledstrip voor in de bumper, de zwarte folie op de achterruiten en de nep S-line stickers op het stuur en de alu strip op het dashboard. Ik had het meteen verwijderd het zijn nogal smaak gevoelige mods waar ik normaliter een minder gevoel aan over houd. Nogal smaak dingetje maar goed ieder z’n ding ziet er verder netjes uit, heel veel plezier er mee, deze 2.0 turbo motoren zijn in de basis best robuust maar hebben wat dingen om alert op te zijn, zoals de thermostaat, oliepomp, distributie (ketting en riem) en de nokkenas icm de hoge druk brandstofpomp (loopt nog wel eens in), daarbij blijft carbon build up een dingetje (vervuiling door directe inspuiting) kan met walnut balsting opgelost worden. Wel een motor met veel koppel en pit, het is in de basis dezelfde motor als o.a. de Golf V GTI en A3 2.0T (en de S3 hoewel die oa een andere turbo heeft) dus dat komt best goed qua genieten lijkt me. Wel is vervuiling van olie een puntje van aandacht en makkelijk te voorkomen door niet pas na 30dkm de olie te vervangen maar gewoon om de 15dkm (30.dkm is veel te lang en alleen mogelijk interessant wanneer je heel constant 60dkm per jaar aan snelweg km’s aflegd.

  19. #18
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Van Volvo naar Audi

    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Van Volvo naar Audi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JINXED Bekijk Berichten
    Zo te zien een en ander door de vorige eigenaar aan gedaan,beetje hoog ‘AutoStyle gehalte’ de niet originele uitstapverlichting, de niet originele chrome / ledstrip voor in de bumper, de zwarte folie op de achterruiten en de nep S-line stickers op het stuur en de alu strip op het dashboard. Ik had het meteen verwijderd het zijn nogal smaak gevoelige mods waar ik normaliter een minder gevoel aan over houd. Nogal smaak dingetje maar goed ieder z’n ding ziet er verder netjes uit, heel veel plezier er mee, deze 2.0 turbo motoren zijn in de basis best robuust maar hebben wat dingen om alert op te zijn, zoals de thermostaat, oliepomp, distributie (ketting en riem) en de nokkenas icm de hoge druk brandstofpomp (loopt nog wel eens in), daarbij blijft carbon build up een dingetje (vervuiling door directe inspuiting) kan met walnut balsting opgelost worden. Wel een motor met veel koppel en pit, het is in de basis dezelfde motor als o.a. de Golf V GTI en A3 2.0T (en de S3 hoewel die oa een andere turbo heeft) dus dat komt best goed qua genieten lijkt me. Wel is vervuiling van olie een puntje van aandacht en makkelijk te voorkomen door niet pas na 30dkm de olie te vervangen maar gewoon om de 15dkm (30.dkm is veel te lang en alleen mogelijk interessant wanneer je heel constant 60dkm per jaar aan snelweg km’s aflegd.
    JINXED: dank je voor je input. Als Audi kenner zie jij exterieure zaken die voor mij tot nu toe niet bekend waren. Die S-line stickers begrijp ik ook niet, waarom nep stickers in een auto plakken? Maar goed, het zit erin en het stoort me niet, Ik zou het zelf niet doen. Ik ben niet zo van de bling, bling (ieder zijn ding). Met mijn Volvo deed hield ik idd ook dezelfde interval aan mbt onderhoud. om de 15.000 km. Fijn om te weten welke zaken ik in de gaten moet houden. Dank!

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Van Volvo naar Audi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Dank je HD1, ik ga het bekijken!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •