Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Chiel met Audi A3 2009 Sportback 1.8 TFSI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Chiel met Audi A3 2009 Sportback 1.8 TFSI

    Goedemiddag,

    Ik ben Chiel Becker, 31 en woon net boven Amsterdam, werk als systeembeheerder bij een groente -en fruitverwerkingsbedrijf en ik ben sinds afgelopen zaterdag trotse eigenaar van een A3 2009 Sportback 1.8 TFSI. Ik heb hiervoor 8 jaar Volvo (lease) gereden en dit is sinds jaren weer een eigen auto, maar wat een verademing!

    TZT staat het volgende op mijn lijst;
    - Audio
    - Verlichting (xenon)
    - Blinderen

    Heb daarvoor altijd seats ibiza cupra 2.0 18vt bereden en miste het vermogen op ten duur wel, vandaar de keuze voor deze audi.

    3749256_52.jpg3749256_7.jpg
    Laatst gewijzigd door Chielbecker; 31-01-18 om 14:28.

  2. #2
    Ger079's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    63
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Chiel met Audi A3 2009 Sportback 1.8 TFSI

    Welkom Chiel, nette bak man.
    Meer foto's vinden we ook leuk hier.
    Veel veilige kilometers er mee.
    Kick ass and chew bubblegum

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Chiel met Audi A3 2009 Sportback 1.8 TFSI


  4. #4
    Hondema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    426
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Chiel met Audi A3 2009 Sportback 1.8 TFSI

    Mooie auto. Die heb ik ook gehad, maar dan BJ 2010. Ik zou zeggen een downpipe erop en hup naar Hartog in Alkmaar

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  5. #5
    Hondema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    426
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Chiel met Audi A3 2009 Sportback 1.8 TFSI

    Laat dan trouwens wel even de ketting en spanners nakijken want daar zijn wel problemen mee. En heeft hij al een zuigerring update gehad?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


  6. #6

    Standaard Re: Chiel met Audi A3 2009 Sportback 1.8 TFSI

    Welkom een paar mooie led achterlichten zou hem ook niet misstaan.

    Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Chiel met Audi A3 2009 Sportback 1.8 TFSI

    Hallo Chiel,

    Wat vind jij het verschil tussen de Audi en de Volvo? Ik heb mijn Volvo S80 verruild voor een Audi A6. Wat mij opvalt is dat de Audi een "strakker chassis" heeft en daardoor een hele directe wegligging heeft. Dat vind ik erg prettig. De Volvo was uiteraard ook een hele fijne auto, maar ik had het gevoel iets minder contact met de weg te hebben. Iets comfortabler wellicht. Maar komt misschien ook door de stoelen (waar Volvo bekend om staat). Een goede keuze om over te stappen naar Audi. Fijne auto. Wat is jouw ervaring? Groet, Frank

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Chiel met Audi A3 2009 Sportback 1.8 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door femusch Bekijk Berichten
    Hallo Chiel,

    Wat vind jij het verschil tussen de Audi en de Volvo? Ik heb mijn Volvo S80 verruild voor een Audi A6. Wat mij opvalt is dat de Audi een "strakker chassis" heeft en daardoor een hele directe wegligging heeft. Dat vind ik erg prettig. De Volvo was uiteraard ook een hele fijne auto, maar ik had het gevoel iets minder contact met de weg te hebben. Iets comfortabler wellicht. Maar komt misschien ook door de stoelen (waar Volvo bekend om staat). Een goede keuze om over te stappen naar Audi. Fijne auto. Wat is jouw ervaring? Groet, Frank
    Ik heb er nog mee zitten geinen met mn vrouwtje op de terugweg naar de dealer om hem in te leveren, maar ik reed zelf een v40 business d2 met alles erop en eraan.

    Ik vind dat stijve en groffe chassis van de audi stukken fijner, een volvo rijd absoluut heerlijk, maar het is een granny (lees trutten) bak om lekker zonder zorgen en gevoel over de weg te glijden, elke ondergrond voelde als satijn.

    Maar die audi, heerlijk, lekker raggen, je voelt dat je rijdt, dat comfortabele hoeft van mij allemaal niet.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Chiel met Audi A3 2009 Sportback 1.8 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chielbecker Bekijk Berichten
    Ik heb er nog mee zitten geinen met mn vrouwtje op de terugweg naar de dealer om hem in te leveren, maar ik reed zelf een v40 business d2 met alles erop en eraan.

    Ik vind dat stijve en groffe chassis van de audi stukken fijner, een volvo rijd absoluut heerlijk, maar het is een granny (lees trutten) bak om lekker zonder zorgen en gevoel over de weg te glijden, elke ondergrond voelde als satijn.

    Maar die audi, heerlijk, lekker raggen, je voelt dat je rijdt, dat comfortabele hoeft van mij allemaal niet.
    Daar ga ik helemaal in mee

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Chiel met Audi A3 2009 Sportback 1.8 TFSI

    Welkom Chiel! Mooie A3!
    En grappig - ik ben voor een wat oudere Audi (oudi?) gegaan, nl. een A4 B6 uit 2001. De zoektocht was naar een nog enigszins representatieve, redelijk zuinige en betrouwbare diesel die wél vooruit wil, 2001 of jonger maar ook bijna 15 jaar of ouder, en comfortabel is op lange afstanden. Shortlist was o.a. A6 1.9 TDI, A4 1.9 TDI en de BMW E46 320d/330d. De 330d was mooi maar een tikkeltje overdreven, de 320d heb ik juist laten staan ivm iets te direct en stevig geveerd + wel héél zenuwachtig op het gas
    Audi filtert juist vrij goed, zowel qua geluid als qua gevoel in het stuur. Mijns inziens ook vergeleken met recentere Volvo's zoals de C30 en V40 (toegegeven, ik heb een C30 D5 en een V40 D4 R-Design proefgereden, dus niet de meest onsportieve versies).
    Laatst gewijzigd door tdt; 31-01-18 om 22:58.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Chiel met Audi A3 2009 Sportback 1.8 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door femusch Bekijk Berichten
    Daar ga ik helemaal in mee
    Ik heb ook 4 volvo's gehad (75.000km totaal): V70 Classis 2.4 2000, 2x S60 2.4 140 & 170 pk, V70 2.4 2002. Allen op Vialle G3 en automaat (behalve de classic). Gaat erom wat je zoekt in autorijden, zoek je comfort / betrouwbaarheid (2.4) / representabel ("klasse")-> dan is Volvo wel een goede auto. Sportiviteit en directe wegligging was ver de zoeken bij de modellen die ik heb gehad. Uitstappen na 20 uur rijden zonder rugpijn en vermoeidheid heb ik alleen in de Volvo's meegemaakt...en de 5 cylinder roffel is natuurlijk fenomenaal, gelukkig kan Audi er ook wat qua 5-cylinders

    Volvo is over het algemeen politiek correct en stoot niemand tegen de schenen waar Audi/BMW/Mercedes toch al gelijk een imago meebrengen. Waar Audi/BMW/MB in "foute" handen komen na een aantal jaar blijft Volvo over het algemeen vrij van een fout imago..een V70 van 15 jaar oud kan gereden worden door zowel iemand met 3 vakantiehuizen als een jan-modaal. Ik had diverse oud collega's die tussen de 100k en 150k per jaar binnenharkten en gewoon in de V70 00-06 model bleven rijden omdat deze ten eerste gewoon heel betrouwbaar was en ze eigenlijk geen scheve blikken wouden bij het aanschaffen van een A6/5-er.

    persoonlijk heb ik goede ervaringen gehad met Volvo MAAR prefereer ik toch de Duitse premium merken rijbeleving is voor mij toch erg belangerijk

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Chiel met Audi A3 2009 Sportback 1.8 TFSI

    Ik vind die audi heerlijk, en nodigt toch net iets té vaak uit om dat pedaal in te drukken. Maar ik ben blijk met deze auto, hij doet het perfect (op de kleine issues na dan)

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Talking Re: Chiel met Audi A3 2009 Sportback 1.8 TFSI

    Mooie wagen!
    Bijna de zelfde als mij
    Leuk om te horen dat jij hem voor de strakkere wegligging hebt gekocht, ik kocht de mijne juist omdat die veel comfortabeler is dan mijn vorige auto.
    Echter kom ik ook van een stuiterende mini cooper S kart af..

    Veel plezier ermee!
    Laatst gewijzigd door QuattoPim; 01-02-18 om 09:59.
    Audi A3 SB 2.0 TFSI Quattro 2009 JD Stage1 260 pk

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Chiel met Audi A3 2009 Sportback 1.8 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rubensimon88 Bekijk Berichten
    Ik heb ook 4 volvo's gehad (75.000km totaal): V70 Classis 2.4 2000, 2x S60 2.4 140 & 170 pk, V70 2.4 2002. Allen op Vialle G3 en automaat (behalve de classic). Gaat erom wat je zoekt in autorijden, zoek je comfort / betrouwbaarheid (2.4) / representabel ("klasse")-> dan is Volvo wel een goede auto. Sportiviteit en directe wegligging was ver de zoeken bij de modellen die ik heb gehad. Uitstappen na 20 uur rijden zonder rugpijn en vermoeidheid heb ik alleen in de Volvo's meegemaakt...en de 5 cylinder roffel is natuurlijk fenomenaal, gelukkig kan Audi er ook wat qua 5-cylinders

    Volvo is over het algemeen politiek correct en stoot niemand tegen de schenen waar Audi/BMW/Mercedes toch al gelijk een imago meebrengen. Waar Audi/BMW/MB in "foute" handen komen na een aantal jaar blijft Volvo over het algemeen vrij van een fout imago..een V70 van 15 jaar oud kan gereden worden door zowel iemand met 3 vakantiehuizen als een jan-modaal. Ik had diverse oud collega's die tussen de 100k en 150k per jaar binnenharkten en gewoon in de V70 00-06 model bleven rijden omdat deze ten eerste gewoon heel betrouwbaar was en ze eigenlijk geen scheve blikken wouden bij het aanschaffen van een A6/5-er.

    persoonlijk heb ik goede ervaringen gehad met Volvo MAAR prefereer ik toch de Duitse premium merken rijbeleving is voor mij toch erg belangerijk
    De fenomenale roffel inderdaad. Maar in mijn Volso s70 diesel lag wel een Audi 5 pitter 2,5 TDI. Hele fijne motor. Dus eingelijk reed ik al een Audi, met het comfort van de Volvo. Want mbt de lange ritten en onvermoeid uitstappen, dat herken ik zeker. Maar goed, nu rijd ik met heel veel plezier in mijn A6 en ik hoop dat Chiel dat ook doet
    Laatst gewijzigd door femusch; 01-02-18 om 12:11.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •