Pagina 2 van 188 EersteEerste 1234561252102 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 3749

Onderwerp: Quest A5 SB 2017 // Next...

  1. #21

    Standaard Re: Wie van de Drie?

    MMI plus (harddisk), zou ik laten vallen, MMI DVD navigatie voldoet bij mij prima.

    Ik heb net volledige electrische leren comfort stoelen ingebouwd een enorme verbetering tov de gewone.

    De geluidskwaliteit van het standaard soundsysteem, begint me steeds meer te ergeren.
    En dan heb ik nog een A4 sedan, die heeft nog een redelijke sub hangen onder aan de vaste hoedenplank tov een avant, daar een hopeloze sub bij het reservewiel. Neem aan dat een A5SB ook geen vaste hoedplank heeft, dan krijg je ook zo'n koekentrommel.

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  2. #22
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: Wie van de Drie?

    Zoals Peet zegt zou ik zeker ook MMI plus laten vervallen. Dit zit bij ons in de A6 en A8 maar we gebruiken het nauwelijks....
    Denk dat je aan betere stoelen en geluid in de praktijk veeel meer plezier hebt!

  3. #23
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeteW Bekijk Berichten

    Ik heb net volledige electrische leren comfort stoelen ingebouwd een enorme verbetering tov de gewone.

    Peet
    Ik heb gisteren met bewondering jouw topic doorgenomen. Knap gedaan allemaal!
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  4. #24
    Naga's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.050
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wie van de Drie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob-A2 Bekijk Berichten
    @Naga: Dus jij draait nooit MP3 in de auto? Dat is namelijk al een verminderende factor...
    Jazeker wel!!Alleen maar zelfs! Wat ik bedoel is: ik zou B&O meer waarderen dan de sportstoelen... Was een vage zin inderdaad.

  5. #25

    Standaard Re: Wie van de Drie?

    Ja, sorry, maar MP3 i.c.m. een BOSE systeem vind ik net zoiets als wieldoppen van de praxis op je splinternieuwe A8 plakken, of ketchup van de Aldi over je dure biefstuk gooien ... oftewel: je hebt een goed systeem, maar gooit er dus crap-kwaliteit muziek in. En vandaar dus mijn opmerking, ik zou bij deze het BOSE laten vervallen dus, maargoed, het blijft jouw keuze! Succes ermee!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic


  6. #26
    Naga's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.050
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wie van de Drie?

    Ow!!! Bedoel je dat! Nooit bij stil gestaan eigenlijk. Maar MP3 met een goede bitrate is toch echt wel goed te doen joh? (is een vraag overigens...!) En dan maakt B&O (geen bose...was vroegah ) toch wel verschil? Ik heb nooit het idee gehad dat ik nou echt veel miste met MP3 vs een originele CD of Lossless.

    Ik ben er zo in geïnteresseerd omdat ik zelf zit te twijfelen in mijn toekomstige A5: Audi sound system of B&O. Temeer daar ik hoor dat het ASS niet heel lovende kritieken krijgt...

  7. #27
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Helaas geen eenduidige mening.
    Waarom ben ik niet verrast?

    Morgen maar even bij de dealer snuffelen en eea vergelijken.
    Denk nu dat ik mmi plus omruil voor B&O. mmi ziet er mooi uit en het inspreken van de bestemmingen is handig en scheelt een hoop gepiel.
    Daarentegen is die ergernis van korte duur en van de muziek geniet je de hele rit.
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  8. Ad
  9. #28
    VroemTFSI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    889
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Wie van de Drie?

    De standaard stoelen zitten dus niet zo top...neem alsjeblieft wel de sportstoelen! Daar ga je zo ongelooflijk spijt van krijgen. B&O is echt een pracht geluid maar ik weet niet hoeveel je om muziek geeft. MMI+ is leuk speelgoed met paar voordelen tov MMI. Navigeren doet MMI perfect, dus daar zou ik op besparen.
    Voor de wielen zou ik altijd voor origineel Audi kiezen en niet voor zoiets als Fondmetal. Er zijn genoeg goede sets te vinden op Marktplaats of Ebay.
    [COLOR="#006400"]A4 Avant FL 1.8 TFSI Sport Ed. Black, Bj. 2014, PQ1, [/COLOR] Ben vreemdgegaan...VW Polo Blue GT 1.4 ACT, Candy White, 5-drs, 17" Montani antraciet, xenon, stoelverw, navi, PDC

  10. #29
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Is niet eens zo'n slecht idee!
    Blijft er misschien nog wel budget over voor mmi plus

    En ik heb weer een verslaving voedende bezigheid om het wachten te verzachten.

    De sportstoelen had ik al van het twijfellijstje afgehaald.
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  11. #30

    Standaard Re: Wie van de Drie?

    Ik weet niet wanneer de A5 geleverd zal worden, anders zou je er voor kunnen kiezen om hem op winterbanden af te laten leveren.
    Dan heb je nog een hele tijd om te zoeken(en te sparen) voor een leuk/dik zomersetje voor volgend jaar na de winter?
    Car: Honda
    Bike: Honda CB600F Hornet '09

  12. #31
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Nog meer goede ideeën, maak me gek!

    Ik heb hier meer gelezen over zomer en winter velgen. Is het zo belangrijk om in de winter op kleiner dan 18 inch te rijden?

    Ik vind de A5 niet echt mooi staan op 17 inch en om nu een half jaar op iets te rijden wat ik niet mooi vind staat me ook een beetje tegen.
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  13. #32

    Standaard Re: Wie van de Drie?

    Maakt volgens mij niet uit welke maat velgen je pakt voor je winterbanden, zal alleen in prijs veel schelen als je een wat kleinere maat neemt.
    Maar 18" is volgens mij goed te doen.
    En ik kan mezelf voorstellen dat je een misschien een wat kleinere en dus een smallere band wilt in de winter, voor meer grip.
    Car: Honda
    Bike: Honda CB600F Hornet '09

  14. #33
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wie van de Drie?

    Ik had deze winter 17" (225/50). Het staat zeker minder fraai dan de 18", maar qua comfort en geluid (het was zo stil!) toch wel echt stukken beter.

    Ondanks dat was ik wel weer blij dat de 18" er weer op ging!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    In der Heimat des Audis

  16. #35
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten als ik een set via Marktplaats of EBay aanschaf?
    Kan alles of zijn er nog voorwaarden.
    In de wielengids staan de velgen namelijk per Audi model weergegeven.

    En hoe weet ik dat het om origineel gaat. Toch balen als ze via de brievenbus binnenkomen
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  17. #36

    Standaard Re: Wie van de Drie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door martijn3 Bekijk Berichten
    Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten als ik een set via Marktplaats of EBay aanschaf?
    Kan alles of zijn er nog voorwaarden.
    In de wielengids staan de velgen namelijk per Audi model weergegeven.

    En hoe weet ik dat het om origineel gaat. Toch balen als ze via de brievenbus binnenkomen
    Ik had voor mijn A4 deze print bij de dealer gehaald, met de juiste ET waarde's en audipartnummers
    http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...ealer-doc.html

    Let op dit is voor A4, niet geschikt voor de A5.
    Als je ook zo'n print ophaald bij je dealer voor de A5, dan altijd op eBay de partnummers controleren,
    er opstaan dat je foto's krijgt met partnummers ET waarde ed,
    Controleer ook de productie week en jaar van de banden, laat er voor zorgen dat ze dat ook op de foto zetten, bv, 4410 = week 44 2010

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  18. #37
    Backloop's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    898
    Kudos
    33
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie van de Drie?

    Prachtige machine in het vooruitzicht.
    Ik zou geen Bose nemen vind voor mij geluid in een auto niet het belangrijkst zeker als je de 2 andere opties ziet.
    MMI vind ik juist wel handig en ja sportstoelen dat is een must.
    Velgen vind de RS4 mooier maar dat is uiteraard persoonlijk.
    Succes met je keuzes.
    Groet,
    Jan
    Audi S4 Avant 3.0TFSI

  19. #38
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Kom net terug van de dealer (wat klinkt dat toch weer fout). Hij weet inmiddels hoe ik mijn koffie drink en we komen al bijna bij elkaar op de verjaardag.

    Ook even gespeeld met B&O en MMI plus. In eerste instantie hoorde ik niet echt veel verschil met mijn eigen audi(o). Maar toen ik het volume opschroefde en de koppies van de aanwezigen zag omkijken, merkte ik wat ik momenteel mis. Het geluid is veel voller, zuiverder en inderdaad minder blikkerig. Aan de andere kant heeft MMI plus ook veel bedieningsgemak. Toch denk ik dat ik met B&O en basis MMI de meeste vooruitgang ga boeken t.o.v. mijn huidige situatie.

    Met staaltjes leder onder de arm (mocht ik even lenen van mijn vriend zodat ze thuis ook nog iets mee te beslissen hebben) tevreden vertrokken met weer een twijfel minder. Denk ik...........

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeteW Bekijk Berichten
    Ik had voor mijn A4 deze print bij de dealer gehaald, met de juiste ET waarde's en audipartnummers
    http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...ealer-doc.html

    Let op dit is voor A4, niet geschikt voor de A5.
    Als je ook zo'n print ophaald bij je dealer voor de A5, dan altijd op eBay de partnummers controleren,
    er opstaan dat je foto's krijgt met partnummers ET waarde ed,
    Controleer ook de productie week en jaar van de banden, laat er voor zorgen dat ze dat ook op de foto zetten, bv, 4410 = week 44 2010

    Peet
    Wederom bedankt voor voor de nuttige en uitgebreide informatie. Mijn dealer gaat nu met vakantie en zodra hij terug is ga ik het printje bij hem ophalen.
    Daarna heb ik alle tijd om wat leuks te zoeken via Ebay.
    Laatst gewijzigd door tom; 19-05-11 om 14:56.
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  20. #39
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Vandaag met de mrs naar Pon in Leusden gereden om kleuren te kijken. Vooral Moonlight Blue had vooraf mijn grote interesse.

    Hij stond er als A7!!! Heel erg mooi.
    Dat gaat hem zeker worden.
    Echt zo'n kleur die verandert bij verschillende lichtinvallen.

    Het maakt de keuzes allemaal een stuk gemakkelijker.

    Automatisch komen bijvoorbeeld de RS4 velgen erop omdat ik die mooier vind staan op een donkere auto.

    De bekleding wordt kaneelbruin met donkerbruine stiksels.
    De middenbaan van de sportzetels worden geperforeerd. Achterbank niet.

    Nog even alles op een rijtje.

    - A5 SB 2.0 tfsi 180 pk handbak
    - Moonlight Blue
    - pro-line
    - B&O
    - opbergpakket
    - sportzetels verwarmd
    - servotronic
    - 18 inch RS4 velgen
    - lederen bekleding
    - Eibach verlagingsveren
    - inklapbare spiegels
    - bandenspannings controle mod
    - Vagcom

    En heel misschien nog wel MMI plus

    Als nu de facelift nog op tijd ingevoerd wordt dan heeft papa straks een hele mooie, stoere, frisse en sjieke bolide! Eigenlijk een soort afspiegeling van mijn eigen persoonlijkheid
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  21. #40
    Naga's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.050
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wie van de Drie?

    Hele mooie kleur inderdaad!!
    Ter illustratie: de kleur en velgen kloppen....het type misschien ooit ook nog eens



    EDIT: is die kleur momenteel wel leverbaar trouwens? (Japan, Fabriek, aardbeving...you know...)
    Laatst gewijzigd door Naga; 12-05-11 om 15:23.

Pagina 2 van 188 EersteEerste 1234561252102 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •