Pagina 34 van 39 EersteEerste ... 24303132333435363738 ... LaatsteLaatste
Resultaten 661 tot 680 van de 765

Onderwerp: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999

  1. #661

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    46
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (upd 2/2; APK / Nwe Remmen)

    Je hoeft verder niks in je originele kabelboom aan te passen. Schakeldraad gewoon vanuit je originele stekker door verbinden. Geeft inderdaad wel een foutmelding in je boordcomputer. Ik heb er zelf wel xenon in zitten, maar dat was al zo toen ik de auto kocht.

  2. #662
    JW A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    968
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (upd 2/2; APK / Nwe Remmen)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vwjti Bekijk Berichten
    Je hoeft verder niks in je originele kabelboom aan te passen. Schakeldraad gewoon vanuit je originele stekker door verbinden. Geeft inderdaad wel een foutmelding in je boordcomputer. Ik heb er zelf wel xenon in zitten, maar dat was al zo toen ik de auto kocht.
    Ballast met CanBus nemen. Bovendien heeft Bob geen lampcheck denk ik, dus dat is geen probleem. Verder hoef je de kabelboom inderdaad niet aan te passen. Het enige wat moet gebeuren is een gaatje maken in het dekseltje achter op de koplamp (voor de kabels) en een plekje zoeken voor de ballast (als je een slim ballast neemt past hij in het vakje onder de koplamp). Al met al zo'n 15-20 minuten werk per lamp.
    A3 e-tron Pro Line Plus | Dakotagrijs Metallic | 2015 | Led koplampen, ACC, lane assist, panoramadak, DAB,
    A4 Avant
    2.4 V6 | Mingblauw Pareleffect | 1998 | Airco, sportonderstel, leder, xenon
    A6 Avant
    2.0 TFSI Pro Line | Nachtblauw Pareleffect | 2010 | MMI Plus, leder, DAB


  3. #663

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (upd 2/2; APK / Nwe Remmen)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vwjti Bekijk Berichten
    Je hoeft verder niks in je originele kabelboom aan te passen. Schakeldraad gewoon vanuit je originele stekker door verbinden. Geeft inderdaad wel een foutmelding in je boordcomputer. Ik heb er zelf wel xenon in zitten, maar dat was al zo toen ik de auto kocht.
    Als je het netjes wil doen ben je toch wel wat werk kwijt. Moeilijk is het niet, maar het is (veel) meer werk dan een xenonsetje plaatsen. Daarvoor moet je een 25mm gaatje boren, twee tie-wraps gebruiken, en 3 stekkers inpluggen.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #664

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (upd 2/2; APK / Nwe Remmen)

    Zo, wat een mooie tips allemaal, dank heren!

    Kabelbomen ... gut, dat herinner ik me nog uit mn B3-tijdperk, daar heb ik nog zo'n aanpassing gedaan zodat niet alles door het dashboard liep.

    Ook een goed verhaal over de witte lampjes @Bastet , dank, had me dat niet beseft, maar is wel degelijk waar natuurlijk!
    Ik begrijp dat Xenon dan de betere keuze is.
    Nog maar even over nadenken, ik ben er eerlijkgezegd nooit echt fan van geweest, had het vroeger in de S6, was volgens mij ook aftermarket, maar bij elk hobbeltje viel dat uit, heel vervelend.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  5. #665

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (upd 2/2; APK / Nwe Remmen)

    Dat is vervelend ja, maar niet wat er normaal gesproken gebeurt met xenon. Kom maar eens langs, bouwen we 't er effe snel in. Goedkoop setje nemen van 4300K, dan zie je in de regen ook nog wat. Zo gepiept!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #666
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (upd 2/2; APK / Nwe Remmen)

    bij een Oudi kan dat verlies nog wel eens tegenvallen. maar heeft een B5 niet standaard al de lampen via een relais?

    Olli van t Duitse typ44 forum maakt kant&klare sets, voor een typ44 of B4 werken die prima, en ook autocheck blijft t doen.


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  7. #667

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (upd 2/2; APK / Nwe Remmen)

    Zo, na bijna 3 maanden beulen in bouwmarkten, tuincentra en tijdens verhuizingen, de A4 gisteren maar eens een welverdiend wasbeurtje gegeven;

    20150322_163224.jpg

    Na de nieuwe remmen van vorige maand, staat de volgende garage-afspraak alweer gepland; Begin april wordt de airco-ventilator vervangen, die is behoorlijk aan het overlijden namelijk (auto klinkt als een traktor als je de airco aanzet). En ik heb helaas de binnenverlichting gesloopt, oeps. Zal wel een zekering zijn ofzo, geen ramp, komt ook wel weer goed.

    Next-up; Deurstrips! Die storten er nu echt bijna af, dus maar even vervangen voor verse.
    Kreeg een mooi setje van een S4 aangeboden, zelfs in kleur van de auto, maar helaas misten 2 delen
    Opzich zou ik zo'n S4 setje eigenlijk sowieso wel willen, maar dan plasti-dip ik het gewoon in het zwart.
    Iemand ervaring met de pasvorm daarvan? Kun je dat gewoon 1-op-1 met de huidige uitwisselen?
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  8. Ad
  9. #668
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (upd 2/2; APK / Nwe Remmen)

    S4 deurlijsten zonder de sideskirts zou ik niet doen! Dat oogt heel raar, ze sluiten namelijk mooi op elkaar aan en als je de skirts mist kan je wel raden hoe het er uit gaat zien.

  10. #669

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (upd 2/2; APK / Nwe Remmen)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FalleN Bekijk Berichten
    S4 deurlijsten zonder de sideskirts zou ik niet doen! Dat oogt heel raar, ze sluiten namelijk mooi op elkaar aan en als je de skirts mist kan je wel raden hoe het er uit gaat zien.
    Aha, dat wist ik niet. Weer wat geleerd!
    Zat al op ebay te neuzen, maar voor S4 niets te vinden.
    Voor A4 meer dan genoeg, dan dus die maar een keer bestellen en erop schroeven.
    Mooi zomer-avond klusje toch @FalleN?
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  11. #670
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (upd 2/2; APK / Nwe Remmen)

    Weinig inderdaad en altijd aan de prijs. Ik zou gewoon voor de standaard strips gaan.
    Ik hoor het wel als het zo ver is Bob.

  12. #671

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (upd 2/2; APK / Nwe Remmen)

    Zo, lange tijd stil omtrent de A4, maar hij doet het nog prima hoor. Klein incidentje met lege accu vorige week, maar dat was mn eigen schuld (lampje aangestoten)

    Updates?
    Nog weinig.
    Wel e.e.a. in de planning; Vorige week van @Schiphol een nieuwe autoradio gehad. Alles erop en eraan; Bluetooth, SD/USB aansluiting, DVD klapscherm (leuk voor de kinderen). Nu nog zien dat-ie in de auto komt en ook echt werkt

    Voor wat betreft de deurstrips is @ketelapper zo vriendelijk geweest om een offerte op te vragen bij Coen Donkers. Die prijs valt me allezins mee, dus ook die eerdaags maar even vervangen (ik denk in het voorjaar, ga er nu toch niet veel mee rijden).

    Voorderest wordt-ie keurig bijgehouden qua wassen/poetsen, maar ik merk dat de basis niet (meer) goed is, dus eerstvolgende poetsmeeting gaat hier de DAP over.

    Niet helemaal gerelateerd aan de auto, maar wel handig
    - HD reiniger aangeschaft, maakt wassen er makkelijk!
    - Slagmoersleutel aangeschaft, benieuwd hoe dat gaat werken bij de eerstvolgende wielenwissel.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  13. #672
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.151
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (upd 2/2; APK / Nwe Remmen)

    Over paar weken ben ik twee keer bij CD 28 november voor strip-actie huidige A6, en 1 december voor mod-acties nieuwe A6. Dus dan kan ik als koerier voor de deurstrips dienen. Kun je nog even broeden en beslissen.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  14. #673
    JW A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    968
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (upd 2/2; APK / Nwe Remmen)

    Ha Bob, ik heb toevallig vorige week m'n deurstrips vervangen (RV was eraf gevallen). Bij mijn dealer gingen ze voor €65 (ex.) per stuk. Ik heb ze toen op eBay besteld voor €85 voor een hele set (nieuw, namaak). Pasvorm is perfect en voor de rest ben ik ook erg tevreden over de kwaliteit. Ik zal morgen even een fotootje maken.
    A3 e-tron Pro Line Plus | Dakotagrijs Metallic | 2015 | Led koplampen, ACC, lane assist, panoramadak, DAB,
    A4 Avant
    2.4 V6 | Mingblauw Pareleffect | 1998 | Airco, sportonderstel, leder, xenon
    A6 Avant
    2.0 TFSI Pro Line | Nachtblauw Pareleffect | 2010 | MMI Plus, leder, DAB


  15. #674
    JW A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    968
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (upd 2/2; APK / Nwe Remmen)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JW A6 Bekijk Berichten
    Ha Bob, ik heb toevallig vorige week m'n deurstrips vervangen (RV was eraf gevallen). Bij mijn dealer gingen ze voor €65 (ex.) per stuk. Ik heb ze toen op eBay besteld voor €85 voor een hele set (nieuw, namaak). Pasvorm is perfect en voor de rest ben ik ook erg tevreden over de kwaliteit. Ik zal morgen even een fotootje maken.
    Zoals beloofd:

    A3 e-tron Pro Line Plus | Dakotagrijs Metallic | 2015 | Led koplampen, ACC, lane assist, panoramadak, DAB,
    A4 Avant
    2.4 V6 | Mingblauw Pareleffect | 1998 | Airco, sportonderstel, leder, xenon
    A6 Avant
    2.0 TFSI Pro Line | Nachtblauw Pareleffect | 2010 | MMI Plus, leder, DAB


  16. #675

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (upd 2/2; APK / Nwe Remmen)



    Keurig weer.
    Ik wacht nog wel even.
    Wordt bijna een sport om door te rijden totdat ze eraf vallen

    Was de boel trouwens nog een beetje toonbaar onder die oude strips vandaan?
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  17. #676

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (upd 2/2; APK / Nwe Remmen)

    Nou, de updates blijven uit, en dat heeft een reden. Zoals jullie al in een ander topic hebben kunnen lezen, gaat de A4 helaas het veld ruimen.
    Ik baal er eigenlijk stevig van, want oh oh oh wat is dit toch een enorm fijne auto zeg, ik ga 'm écht heel erg missen, het rijdt gewoon echt super met het sportonderstel, sportstoelen en de toch redelijk potente motor (i.c.m. het lage gewicht).

    Maarja, de auto rijd nadat ik 1 oktober mijn nieuwe baan begonnen ben nog zó weinig (20 a 30km in het weekend, that's it) dat het niet meer rendabel is om 2 auto's aan te houden. (Ja, de A3 gaat dus ook weg). Daarnaast is-ie na de komst van kind 3.0 ook wat krapjes geworden. Het past, maar houd niet over, dus iets ruimers is welkom. Jammer, maar zo gaat het soms.

    Gelukkig komt er ook wat moois voor terug!
    Laatst gewijzigd door Bob; 11-02-16 om 15:16.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  18. #677

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (upd 2/2; APK / Nwe Remmen)

    Aan de andere kant, wat levert die B5 nou nog op, en wat kost-ie werkelijk per maand? Toegegeven - met een A6 3.0T zal je de "power" wat minder missen, ook al blijft het sportievere/speelsere van de B5 wel wat weg op een A6...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  19. #678

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (upd 2/2; APK / Nwe Remmen)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Aan de andere kant, wat levert die B5 nou nog op, en wat kost-ie werkelijk per maand? Toegegeven - met een A6 3.0T zal je de "power" wat minder missen, ook al blijft het sportievere/speelsere van de B5 wel wat weg op een A6...
    52 euro wegenbelasting en iets van 20 euro verzekering ... en verder inderdaad weinig, maar juist die kosten rechtvaardigen het behouden niet meer, is al bijna de hele wegenbelasting van de A6 straks.

    Eens met het weggedrag/rijgedrag ja,bestefte ik me meteen in de A6. Zal even wennen zijn. Van de andere kant weer een heel mooie auto die ik er voor terug krijg.
    Ach, wie weet wat de toekomst nog brengt, wellicht ooit weer eens een 2e auto, maar voor nu eventjes niet in iedere geval.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  20. #679
    JW A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    968
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (upd 2/2; APK / Nwe Remmen)

    De B5 weg?! Oh nee. Nouja, ik snap het wel als ik je verhaal in je andere topic zo lees. En een 4F is ook een mooie auto. Ik zag dat de 2.0TFSI nog niet is afgeschreven. Let er op dat wanneer je een Multitronic koopt, dat die niet te tunen zijn vanwege de bak. Daar kwam ik achter toen ik me aan he oriënteren was om onze naar 250pk te laten brengen (volgens mij een vrij standaard trucje bij de 2.0 als ik me het goed herinner). De multitronic bak zelf is prima (2e generatie), icm de 2.0TFSI een verbruik van 1 op 11-12. Maarja, om het verbruik was het is het je niet te doen volgens mij.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    Ach, wie weet wat de toekomst nog brengt, wellicht ooit weer eens een 2e auto, maar voor nu eventjes niet in iedere geval.
    Ah, de deur blijft hier openstaan voor een 2.7 BiTurbo op een goed moment
    A3 e-tron Pro Line Plus | Dakotagrijs Metallic | 2015 | Led koplampen, ACC, lane assist, panoramadak, DAB,
    A4 Avant
    2.4 V6 | Mingblauw Pareleffect | 1998 | Airco, sportonderstel, leder, xenon
    A6 Avant
    2.0 TFSI Pro Line | Nachtblauw Pareleffect | 2010 | MMI Plus, leder, DAB


  21. #680

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (upd 2/2; APK / Nwe Remmen)

    @JW A6 ; Je weet het nooit!

    Voor wat betreft de opvolger; Lees even mn topic in de aankoopadviezen, daar staat al een hoop uitgelegd.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

Pagina 34 van 39 EersteEerste ... 24303132333435363738 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •