Pagina 32 van 39 EersteEerste ... 22282930313233343536 ... LaatsteLaatste
Resultaten 621 tot 640 van de 765

Onderwerp: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999

  1. #621

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (alle updates in startpost)

    @Panoman; Ik bedoel zittingen wisselen, niet vernieuwen. De buitenste wangen mogen naar de binnenkant, zeg maar. Dan zijn ze ook niet meer uitgezakt, maar staan ze weer mooi recht tegen de middenconsole aan.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  2. #622

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (alle updates in startpost)

    Zat net even te neuzen in de advertentie van @Christiano en zag daar een trekhaak. Iets wat ik in principe nog wel onder de B5 zou willen hebben, het is immers de familie/vakantie auto, en dan kan zoiets nog wel eens handig zijn. (En anders komt het wel weer van pas bij voor de buurman die niet kan parkeren )

    Echter kom ik er met @Christiano niet uit of dit nou gaat passen onder mijn B5. Het is voor een PFL, maar dan juist weer vanaf feb'99.
    Mijne is in maart '99 op kenteken gezet, maar zoals je in de startpost ziet, is-ie MY1998.

    Hier de (markplaats link) naar de trekhaak in kwestie. We kunnen niet echt onderdeelnummers vinden verder.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  3. #623
    JW A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    968
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (alle updates in startpost)

    Ik heb een jaar geleden een afneembare trekhaak onder mijn B5 gezet. Volgens mij zijn er geen verschillen tussen PFL en FL trekhaken, enkel Quattro en FWD. Het enige wat mij opvalt aan de trekhaak uit de advertentie versus mijn trekhaak is dat de bumperbalk (zeugma het gedeelte van de trekhaak dat in het alu gedeelte van de bumper schuift) een iets andere vorm heeft dan die van mij. Maar dat kan natuurlijk liggen aan 1) het merk van de trekhaak of 2) het verschil in een vaste en verticaal afneembare variant.

    Verder moest ik om de trekhaak vast te maken aan de carrosserie een stuk van de teerplaten doorboren met een schroevendraaier. De originele bumpersteunen in zitten vast met twee bouten de betrekkelijk ver naar achteren zitten (een cm of 10 uit elkaar). Bij mijn trekhaak zat het achterste gat op dezelfde plek als van de jumpersteun maar het voorste gat zat verder naar voren (een cm of 30). In eerste instantie lijkt het dus alsof er geen gat in de auto zit op die hoogte. Als je echter met een lamp in je kokerbalk kijkt zie je dat er wel degelijk een derde gat zit, maar dat die aan de kofferruimte kant is afgedekt met een teerplaat. Ik zal kijken of ik de handleiding van Bosal nog kan vinden, dan zet ik die in je topic
    A3 e-tron Pro Line Plus | Dakotagrijs Metallic | 2015 | Led koplampen, ACC, lane assist, panoramadak, DAB,
    A4 Avant
    2.4 V6 | Mingblauw Pareleffect | 1998 | Airco, sportonderstel, leder, xenon
    A6 Avant
    2.0 TFSI Pro Line | Nachtblauw Pareleffect | 2010 | MMI Plus, leder, DAB


  4. #624

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (alle updates in startpost)

    @JW A6 ; Dank voor de info

    Ik moet even kijken hoe e.e.a. bij mij zit, want toen de auto laatst op de brug stond vonden we onder de kofferrruimte nog een paar lange uitstekende draadeinden, het leek wel op achtergebleven montage van een (inmiddels gedemonteerde) trekhaak.

    Als er nog meer tips/trucks of zelfs foto's zijn, graag!

    EDIT: Ohja, ook ben ik benieuwd of dit alles gemonteerd kan worden ZONDER in de bumper te hoeven zagen, dat zou namelijk meteen betekenen dat ik het niet doe, vind dat zo armoedig staan.
    Laatst gewijzigd door Bob; 08-12-14 om 14:19.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  5. #625
    JW A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    968
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (alle updates in startpost)

    Gevonden!

    050063.pdf

    Voor Bosal geldt dus inderdaad dat er een trekhaak is voor FL en PFL.
    A3 e-tron Pro Line Plus | Dakotagrijs Metallic | 2015 | Led koplampen, ACC, lane assist, panoramadak, DAB,
    A4 Avant
    2.4 V6 | Mingblauw Pareleffect | 1998 | Airco, sportonderstel, leder, xenon
    A6 Avant
    2.0 TFSI Pro Line | Nachtblauw Pareleffect | 2010 | MMI Plus, leder, DAB



  6. #626

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (alle updates in startpost)

    Ja, maar dit is een Brink, gaat er dus om of het ook daar voor geldt.

    Maar evengoed dank voor de info!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  7. #627
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (alle updates in startpost)

    Misschien dat er verschillen zitten in de bedrading, ik zelf kan anders niet bedenken waarom er verschillen zouden zitten tussen beide trekhaken.
    Anders zou de S4 facelift achterbumper ook niet in mijn PFL auto kunnen schuiven lijkt me.
    Schuift gewoon in de auto en wordt dan vast gezet met een paar zeer lange bouten die door en door gaan en je inderdaad aan de onderkant van de auto uit ziet steken als je er onder kijkt.

  8. Ad
  9. #628

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (alle updates in startpost)

    Ik zal 'ns beginnen met een fotootje van die 2 bouten als dat lukt. Iets zegt me dat we hier met z'n allen wel uit gaan komen!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  10. #629
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (alle updates in startpost)

    Wat moet je met een foto van die bouten dan? Die zitten er echt wel hoor haha

  11. #630

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (alle updates in startpost)

    Eigenlijk ben ik best goed in het verzinnen van plannen voor de B5, maar het uitvoeren lukt over het algemeen toch wat minder.
    Naast deurstrips, middenconsole nu ook bezig met nieuwe navi (via de smartphone, maar met zéér goede houder dit keer) en ik ben aan kijken wat er mogelijk is met een trekhaak (zoals je hierboven al kunt lezen) en omdat in het voorjaar de remschijven vervangen moeten worden, toch stiekum aan het kijken naar een 312 upgrade, kreeg daar nog e.e.a. voor aangeboden, dus neig weer een beetje die kant op. (Ook met het oog op een eventuele toekomstige chip).

    Lijntje naar garage is gelegd ... nu even afwachten
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  12. #631
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (alle updates in startpost)

    Remmen upgrade zou ik persoonlijk voorang geven, veiligheid nummer 1 he 😉😉
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  13. #632

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (alle updates in startpost)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Remmen upgrade zou ik persoonlijk voorang geven, veiligheid nummer 1 he 😉😉
    Uiteraard, staat allang in de planning natuurlijk. Alleen nog even de vraag met welke onderdelen het allemaal gaat gebeuren.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  14. #633

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (alle updates in startpost)

    Dan ook maar even het jaarverslag van de B5; Om en nabij de 5000km (scheelt misschien 10 of 20 km) gereden, al weer een stuk meer dan vorig jaar!
    Auto bevalt ook prima, daarom wisselen we vaak af (tank leeg = overschakelen naar andere auto )

    Moet nog wel erg veel gebeuren aan de B5; Nieuwe remmen en blokken rondom, nieuwe deurstrips, APK, nieuwe naafkapjes (besteld), wellicht nieuw flexibel deel uitlaat (staat op punt van overlijden) en nog e.e.a. aan kleine dingetjes. Allemaal overkomelijk gelukkig

    Ook deze mag voorlopig nog blijven
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  15. #634

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (alle updates in startpost)

    Goed bezig!!

    Rustig netjes maken, niet teveel mee rijden en dan heb je er toch een heerlijke auto aan waar weinig mis mee kan gaan
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  16. #635

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (alle updates in startpost)

    Tiny-update;

    Naafkapjes (die ik zowel voor zomer als winterset gebruik) waren aardig aan het afbladderen en bij 1 heeft er al een logo'tje losgelaten.
    Tijd voor nieuwe dus;
    20150116_171704.jpg
    Ik zet ze er in het voorjaar bij de zomerset wel onder

    Voorderest weinig tijd gehad voor de A4 de laatste tijd, ben thuis aan het verbouwen, dus het is nu echt even het "bouwmarkt-werkpaard";
    Oftewel mat-grijs met bruine velgen en vanbinnen de nodige gips en steenwol sporen nu
    Hij kent het rondje door de lokale Pontmeyer inmiddels feilloos, valt al bijna niet meer op tussen de bouwvakker-busjes

    Tussen de bedrijven wel tijd gehad voor de jaarlijkse troetelbeurt bij Pedro; Volgende week een paar dagen een alternatieve B5 terwijl mijne een verse APK en nieuwe remmen krijgt. Wellicht nog wat meer, dat moeten we even kijken. Sowieso eventjes netjes alles nalopen, dan kan-ie weer een jaartje mee.

    En als ik mn verbouwing klaar is en het weer wat vriendelijker wordt, gaan we maar weer eens een rondje flink schrobben en een beetje met Gyeon WetCoat spelen, heb ik speciaal voor de A4 gekocht, maar tot op heden nog niet gebruikt.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  17. #636

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (alle updates in startpost)

    Zo, de A4 mag weer een jaartje!

    Afgelopen zaterdag weer opgehaald nadat-ie door Hartog Tuning voorzien was van een verse APK, rondom nieuwe remmen (geperforeerde zimmermans! ) en remblokken, wat verse sapjes en een airco-service. En zo te voelen ook wat lucht in de banden (oeps...)
    Héérlijk die nieuwe remmen, was gewoon even schrikken bij de eerste snelwegafrit ...

    Wat minder; De airco-koelvin is aan het overlijden. Dat dacht ik zelf ook al gehoord te hebben, en is nu dus bevestigd.
    Is nu nog niet vervangen, maar dat doen we voor de zomer nog wel eventjes (moet besteld worden)

    Helaas verder nog geen tijd voor de auto('s) gehad, thuis nog steeds te druk met een kleine verbouwing bezig.
    Hopelijk deze week ergens een paar uurtjes tijd voor wat emmertjes en een tuinslang...
    Laatst gewijzigd door Bob; 02-02-15 om 13:05.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  18. #637
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (alle updates in startpost)

    Goed bezig Bob! Altijd fijn, remmen die het goed doen haha!

  19. #638
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (alle updates in startpost)

    Altijd goed, een wagentje op leeftijd die de nodige (verdiende) zorg krijgt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    Héérlijk die nieuwe remmen, was gewoon even schrikken bij de eerste snelwegafrit ...
    Just curious: wat merk je daar nu precies aan op zo'n daily, m.a.w. hoe remt dat anders? Wat doet zo'n upgrade met doseerbaarheid, hoe grijpt dat aan etc?


    Ik heb op fietsen wel enige kennis wat voor (enorm) verschil (onderdelen van) remmen kunnen maken. Weet dan ook dat veel techniek voor de (hobby)racerij niet geadviseerd zou moeten worden voor het 'dagelijks gebruik'. Op auto's heb ik geen idee. Zou best een 'stock' auto naast een upgrade willen vergelijken.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  20. #639

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (alle updates in startpost)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Altijd goed, een wagentje op leeftijd die de nodige (verdiende) zorg krijgt.



    Just curious: wat merk je daar nu precies aan op zo'n daily, m.a.w. hoe remt dat anders? Wat doet zo'n upgrade met doseerbaarheid, hoe grijpt dat aan etc?


    Ik heb op fietsen wel enige kennis wat voor (enorm) verschil (onderdelen van) remmen kunnen maken. Weet dan ook dat veel techniek voor de (hobby)racerij niet geadviseerd zou moeten worden voor het 'dagelijks gebruik'. Op auto's heb ik geen idee. Zou best een 'stock' auto naast een upgrade willen vergelijken.
    Remmen zijn altijd een geliefd discussiepunt. Je kan veel winst halen op dat gebied, maar het vervelende is dat die winst vaak pas duidelijk is bij hoge snelheden. Ik zou graag eens een vergelijk willen doen, for the fun of it, tussen jouw 1.8T met stock remmen en mijn (oudere) B6 met de Porsche Brembo 18Z klauwen. Ik denk dat er wel een verschil is, maar niet van 100 naar 0.

    Die laatste stap is namelijk vooral beperkt door de grip van de banden, en de assertiviteit van het ABS systeem. Op een droge weg zorgt ABS er voor dat je remweg langer wordt (als je tenminste niet vol op het pedaal harkt).

    De grote winst zit hem in herhaaldelijk remmen, en/of remmen vanaf hogere snelheden. Het gaat primair namelijk om de hitte afvoer (grotere schijf = meer koellichaam = meer capaciteit om hitte op te nemen, én om hitte weer weg te voeren naar buiten), en de mate waarin de remblokjes bestand zijn tegen hoge temperaturen. Ferodo DS2500 en soortgenoten werken beter op hogere temperaturen dan straat- en OEM-blokjes, terwijl circuitblokjes pas vanaf "heet" beginnen te werken. Dat laatste wil je dus niet op een daily, als je met -5 graden naar je werk rijdt. Koud doen die dingen dus echt niets.

    Remkracht win je door het volgende:
    - hefboomwerking op de as: grotere schijf bij dezelfde klauw geeft een grotere hefboomwerking en dus meer remkracht;
    - grotere remzuiger (met eventueel bijbehorende remcilinder om de vloeistof te verplaatsen): deze "knijpt" harder op de schijf;
    - betere remblokken: een goed ingeremd remblok met een hoge wrijvingscoëfficiënt zal beter remmen dan een "glad" prutsblokje.

    Als je écht winst wil hebben moet je dus véél upgraden. Daarbij komt wel dat als je gaat werken met hogere temperaturen, dat je ook je remvloeistof mee moet pakken. DOT4.1 werkt tot 140 graden; hoger = koken = fading. DOT5.1 werkt officieel tot 180 graden, maar kan vaak tot 300 graden gaan. Let wel op dat de rest van het systeem (alle rubbers, slangen etc.) dat ook aan kunnen!

    Wil je voor het gevoel gaan, dan moet je alle "weke delen" weghalen: zwevende klauwtjes (OEM single pistons), remslangen naar de klauw (OEM van rubber, en dat zet uit bij hoge druk), etc...

    Ikzelf heb de OEM Porsche/Audi/VW Cayenne/Q7/Touareg remklauwen gemonteerd op 350mm Zimmermann schijven, met DS2500 blokjes. Van 100-0 merk je bijna geen verschil. Zelfs iets minder 'bite' vanwege de grotere klauw (6 zuigers per klauw, ipv 1), maar wat ik wel echt merk is dat ze bij 200 naar 80 kilometer per uur véél zekerder aanvoelen, en dat ze na 3 of 4 keer afremmen van 120 naar 0 alsnog als een idioot remmen. Sterker nog - na 3x remmen zijn ze pas echt lekker op temperatuur, terwijl de standaard 312mm remmen na 1 of 2 keer echt wel klaar waren.

    Dat heeft te maken met de compound (DS2500) die beter met hitte om kan gaan, én het feit dat de 350mm schijven al meer hitte hebben afgevoerd zodra je weer 120km/u rijdt. Daarnaast hebben de Porsche klauwen meer reserve om grip op de schijf te houden.

    En last but not least: het oogt gewoon supergeil:

    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  21. #640
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999 (alle updates in startpost)

    wauw, snel getypt, sjapoo! En nog erg samenhangend, ook.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Ik zou graag eens een vergelijk willen doen, for the fun of it, tussen jouw 1.8T met stock remmen en mijn (oudere) B6 met de Porsche Brembo 18Z klauwen. Ik denk dat er wel een verschil is, maar niet van 100 naar 0.
    Nice. Dank voor het aanbod alvast, wie weet. Vermoeden lijkt me terecht, simpelweg 100-0 gaat het grotendeels om grip (en durf ). Dan doen banden meer dan remmen.

    Waar de gemiddelde upgrader vermoedelijk naar zoekt is meer zekerheid voor de incidenten waarbij de snelheid en temperatuur oploopt. Maar zonder de nadelen voor de overige 97% van de kilometers. Dus tja. Wat is in die situatie de way to go. Single piston, andere blokken en grotere schijf, icm steelflex leidingen ofzo? Voor een 'normaal' gevoel en toch meer hitte-afvoer? Of welke prioriteiten zou je geven? Voor en achter altijd samen aanpakken?

    Is 19" trouwens de minimale maat voor jouw set-up @Bastet?
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

Pagina 32 van 39 EersteEerste ... 22282930313233343536 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •