Ik denk dat Pedro er in Bob's geval wel een zinnige uitspraak over kan doen
Er zijn inderdaad bronnen die claimen dat het de K03S is:
http://www.audi-sport.net/vb/a4-s4-f...tml#post770133
Anderen suggereren weer van niet:He'll have the K03-s, yes.Originally Posted by S3 Rav
sorry to bring this up again guys, so if my cousin who has a 2000 w reg 1.8tqs with ajl does that mean he has the ko3s turbo?. many thanks.
http://www.audi-sport.net/vb/a4-s4-f...ml#post1244984
http://forums.vwvortex.com/showthrea...1#post19277537The turbo on the AJL is the same as that fitted to the AEB (150hp) engine, and is maxed out at around 190-200hp
AJL engine has 180HP. It is DBC "old style". It is mechanicaly identical to AEB 150HP engine (including identical turbo).
AJL was in Europe :
08/1997 - 09/2001 in Audi A4 and Audi A6. I have no data that it was in VW Passat. AJL was mostly for Italy and Greece market.
Hee, dat wat @Bastet quote;
Klopt wel, de auto is volgens mij officieel geleverd in Italië aan de destijds daar wonende NL'er.8/1997 - 09/2001 in Audi A4 and Audi A6. I have no data that it was in VW Passat. AJL was mostly for Italy and Greece market.
Die is later terugverhuisd naar NL en heeft de auto meegenomen hiernaartoe.
Vandaar ook het '05 kenteken.
Ach, het maakt mij ook niet zoveel uit, hij is in ieder geval lekker rap, da's 't belangrijkste.
Mocht het ooit tot het punt van tuning komen, dan zal de waarheid wel boven tafel komen.
Vandaag update gehad over de A4; Staat nog steeds bij Hartog Tuning op de brug, maar de berichten waren goed;
- Er komt een nieuwe distributieriem in, ik zat daar al over te dubben, historie was wat onduidelijk, dus maar zeker voor onzekere nu
- Er komt een nieuwe (dummy)schakelaar in het dashboard, in plaats van de mistlampen (omdat die in de S4 koplampen niet zitten)
- De achterremmen zijn nagekeken, zijn twijfelachtig, maar met mijn kilometrage kunnen ze nog makkelijk een jaartje mee. Volgend jaar vervangen we alles rondom
- En er zitten al 2 mooie chromen pijpjes onder 8) .. erg benieuwd naar!
Nog geen bericht over de A4, maar het zal allemaal gerust goed gaan, ik heb geen haast
Maar ondertussen staat al een paar dagen de "blauwe broer" van mijn A4 voor de deur thuis.
Nu viel me v/d week op dat de blauwe (uit '96) helemaal niet die vervelende plastic deurstrips heeft onderaan de deur!
Even verder gezocht, en zowaar, in een eerder B5-fototopic zie ik diverse '96 modellen zónder de deurstrips erop!
Welke idioot heeft dan ergens in '97 gedacht; Kom, laten er we eens van die plastic dingen op roestende ijzeren strips op die deuren gaan plakken, die er na een jaartje of 10 gegarandeerd weer vanaf kletteren als je er alleen maar naar kijkt?
En waarschijnlijk kan ik bij mij de plastic strips + bevestiging ook niet zomaar weghalen? Zullen wel bevestigingsgaten in de deuren zitten?
Dat laatste dus maar denk ik
Ook weer waar ... wie weet ooit
Maar voor nu weer update; Afgelopen zaterdag de blauwe A4 weer omgeruild voor mijn eigen zilveren
De zomerset achterin geladen en naar Alkmaar getuft.
Ik moet zeggen dat ik uiteindelijk toch wel begon te wennen aan de 1.8 non-turbo, wel een ultieme onthaastmachine.
Optrekken gaat niet zo vlot, maar snelwegcruisen gaat perfect.
Anyway, aangekomen de blauwe de werkplaats ingereden, de wielen hebben we erin laten staan.
Pedro gaat die ergens deze week naar een lokaal adres bij hem in de buurt brengen.
Daar worden ze nagekeken, gericht en voorzien van een setje nieuwe banden.
(we houden nog even contact over welke het precies worden)
Dan kan ik weer fris-en-fruitig de zomer in
Dan de auto zelf; De rekening volgt nog, maar ik heb in ieder geval een nieuwe distributieriem.
En dat is qua gemoedsrust wel zo fijn, het onderhoud totdat ik 'm kocht was bepaald niet op topniveau
(getuige ook de slecht geplaatste draagarmen toen ik 'm kocht)
De rest moet ik nog even nakijken, maar wat ik al wel kan laten zien is de nieuwe sierstukjes op mn uitlaatjes;
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Ik ben er érg blij mee, de verkoolde pijpjes vond ik echt niets meer.
Deze zijn netjes, en nog redelijk subtiel, niet te groot.
Ze zijn over de bestaande heengeschoven en vastgelast.
En ja, ik moet ze nog wel even poetsen
Dan hebben de originele ook wat lager gehangen, want er is verder niets aangepast op dat gebied. Maar ik zal 'ns kijken of er wat aan te doen valt.
Foto's vertekenen ook wel een beetje trouwens hoor, ik zal na de volgende wasbeurt weer ns wat nieuwe maken.
Goed bezig Bob
Het rijdt altijd een stuk fijner als je weet dat de D-riem weer een poosje mee kan
Het kan heel goed een vertekenend beeld geven op de foto, maar als het echt zo is dat de uitlaat te laag hangt kan je misschien de uitlaat rubbers vervangen die worden na verloop van tijd slapper en dan kan hij lager gaan hangen. De rubbers zijn ook niet zo duur en dan hangt hij weer mooi strak er onder.
En hij ziet er weer mooi uit, maar denk er om hé niet mooier maken dan die van mij hé denk er om, Ha Ha Ha
Thanks voor de reacties!
Zeker weten! Moet je zoiets nog inrijden eigenlijk? Was ik vergeten te vragen bij Pedro.
Ah, kijk, dat zijn de goede tips, zal 'ns kijken hoe dat erbij hangt
Ik kan niets beloven
Moet wel nog steeds voor witte knippers op pad, maarja, die dealers en hun magazijnsopeningstijden he ...