Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 168

Onderwerp: Audi A4 B5 Avant 2.4 V6 1999 Mingblauw

  1. #1
    JW A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    968
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Audi A4 B5 Avant 2.4 V6 1999 Mingblauw

    Beste forummers,

    In 2010 heb ik m'n vader na een hele collectie Saab's z'n eerste Audi aangesmeerd (een A6, vandaar m'n nick; ik wilde al het e.e.a. vragen op het forum m.b.t die Audi). I.v.m. met m'n studie (geneeskunde) was het voor mij ook tijd voor een auto. Ik word vanmiddag de trotse eigenaar van een A4 B5 avant 2.4 uit '99 (non facelift) met ongeveer 95.000 km op de teller. De auto is in 2002 uit Oostenrijk geïmporteerd. Ik heb het forum al redelijk doorgespit maar ik moet bekennen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Vandaar dat ik mijn vragen hier nog even op een rijtje zet:


    1. De RDW/VWE zegt dat de Audi een zgn. Advance uitvoering is. Was dat in 1999 een pakket en zo ja, weet iemand wat het inhoudt?
    2. De lak van de auto zit vol met van die oppervlakkige krasjes. Hoe haal ik die weg? Moet ik daarvoor het hele poets-starterkpakket van Poetsertje aanschaffen of kan het ook met wat minder middelen?
    3. Ik wil graag facelift koplampen hebben. Klopt het dat ik moet kiezen tussen OEM S4 koplampen of Valeo namaak units? Ik wil er graag xenon in.
    4. Ik was van plan om alle lampen van de auto van LED's te voorzien, maar ik wil absoluut niet de OEM-look veranderen. Dus geen aftermarket lichtunits achter. In plaats daarvan dacht ik om alle lampjes gewoon te vervangen door LED's met fittingen. Is dat aan- of af te raden?


    Er volgen ongetwijfeld nog meer vragen, maar die zal ik in het A4 B5 draadje zetten.
    Ik zal vanavond een paar foto's plaatsen, maar de Audi heeft een deuk in de achterbumper en zoals gezegd veel oppervlakkige krassen, dus schrik niet



    Edit 26-04-2013:
    De auto staat inmiddels op mijn naam. Ik weet nu dus ook wat meer.
    Km stand: 96.932
    Kleur: Mingblau Perleffekt



    Edit 07-06-2013
    Opties:

    X4A national sales program Austria
    B0A component parts set without country-specific design requirement
    C8N alloy wheels 6J x 15 style not designated; 4B0 601 025 L offset 45
    G0C 5-speed manual transmission
    H6S tires 195/65 R 15 V
    J0L battery 340 A (70 Ah)
    M88 6-cyl. gasoline eng. 2.4 L/121 kW 30V V6with MVEG 2 base engine is T7T/T6R

    Q1A standard front seats
    0JF weight category front axle weight range 6
    1AJ anti-spin regulation (ABS/ASR/EDL) with electronic differential lock (EDL)
    1G3 alloy spare wheel with original equipment tires
    2PV leather trimmed sports steering wheel
    5RQ outer right rear view mirror: convex
    5SL outer left rear view mirror: non-spherical
    T7T components for base engine, unit 078.7
    0YE weight category rear axle weight range 5
    3S2 black roof rails
    4UE airbag f. driver a. front seat passenger
    0G1 gearshift lever
    8AV without radio, with loudspeaker connections
    8GL alternator 120A
    8RM eight loudspeakers (passive)
    1LB disc brakes, front
    3FA without roof insert (standard roof)
    1BE sports suspension/shock absorption




    Mods:
    Facelift koplampen
    Facelift voorbumper
    Paravan geplaatst
    Facelift ruitenwisserarmen met Aerotwin wissers
    Aerotwin wisser achter
    Xenon 6000k
    Witte zijknipperlichten met oranje led's
    Led stadslichten
    Led richtingaanwijzers rondom
    Led derde remlicht
    Led achteruitrijlicht
    Led remlichten
    S4 velgen 17"
    Kentekenplaten met opgelegde letters
    Nieuwe speakers (JBL GT6-6 en GT6-5C)
    Kicker subwoofer met JBL versterker
    Ledverlichting interieur
    Nieuwe, kortere, antenne (Polo 6R)
    Dakrails gespoten met PlastDip True Metallic Aluminum
    S4 grille
    Trekhaak verticaal afneembaar
    Facelift ventilatieroosters met verlichting (in de wieltjes)
    Remus einddemper installeren.
    Parkeersensoren

    To Do:
    Remus uitlaat vervangen voor een exemplaar van Simons
    Comfort knipperlichten
    Tellerklok met FIS



    Ik heb ook alvast een foto gemaakt. Er volgen er meer dit weekend



    Edit 2:
    Zoals beloofd een aantal foto's:








    Laatst gewijzigd door JW A6; 25-03-14 om 16:01. Reden: Mods update
    A3 e-tron Pro Line Plus | Dakotagrijs Metallic | 2015 | Led koplampen, ACC, lane assist, panoramadak, DAB,
    A4 Avant
    2.4 V6 | Mingblauw Pareleffect | 1998 | Airco, sportonderstel, leder, xenon
    A6 Avant
    2.0 TFSI Pro Line | Nachtblauw Pareleffect | 2010 | MMI Plus, leder, DAB


  2. #2
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.659
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Even voorstellen | Audi A4 B5 Avant 2.4 V6 1999 Blauw

    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  3. #3

    Standaard Re: Even voorstellen | Audi A4 B5 Avant 2.4 V6 1999 Blauw

    Welkom!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JW A6 Bekijk Berichten
    • De RDW/VWE zegt dat de Audi een zgn. Advance uitvoering is. Was dat in 1999 een pakket en zo ja, weet iemand wat het inhoudt?
    Advance was een uitvoering, maar volgens mij gewoon een relatief basispakketje, zoals automatische climate control (wat de meeste dus ook wel hebben). Wat er precies in zit weet ik niet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JW A6 Bekijk Berichten
    • De lak van de auto zit vol met van die oppervlakkige krasjes. Hoe haal ik die weg? Moet ik daarvoor het hele poets-starterkpakket van Poetsertje aanschaffen of kan het ook met wat minder middelen?
    Poetspakket zou ik aanschaffen als je ook zelf wil gaan poetsen/onderhouden. Wil je 't 1x netjes hebben, dan zou ik 'm eens laten polijsten bij een forummer, kosten daarvan zijn zo'n 100-150 euro afhankelijk van de staat en je wensen, en vaak een beter resultaat dan wat je zelf in je eerste keer haalt. Wassen etc. kan je wel beter met goede spullen doen, en met de hand, dus eventueel kan je dan investeren in een goede wasset, en het polijsten/poetsen over laten aan de ervaringsdeskundigen.

    Als je echt krassen hebt, helpt weinig meer. Kleine sporen, swirls... dat soort grappen gaan prima weg, meestal. Wel goed foto's plaatsen vooraf, zodat ze een schatting kunnen doen.

    Ik doe het niet - ik háát dit uit het diepst van m'n hart. Aanraders voor tips: Poetsertje, A6-owner, Skybump, kilometervreter, fast...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JW A6 Bekijk Berichten
    • Ik wil graag facelift koplampen hebben. Klopt het dat ik moet kiezen tussen OEM S4 koplampen of Valeo namaak units? Ik wil er graag xenon in.
    Je hebt Depo namaaksetjes (best oké), kost zo'n €250 all in (lampen, adapterstekkers (totally worth it!), xenonkitje). OEM S4 kan ook, zijn dan nog wel tweedelige lampen, en vaak ook wel wat verweerd inmiddels. Depo setje moet je voor zagen, ik heb in het A3 8L een how-to gemaakt voor die auto's, maar het proces is vrijwel hetzelfde bij de A4. De bumper hoeft er voor de B5 NIET vanaf. Slijpwerk is eender, dat dan weer wel .

    Daar kan ik je wél bij helpen eventueel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JW A6 Bekijk Berichten
    • Ik was van plan om alle lampen van de auto van LED's te voorzien, maar ik wil absoluut niet de OEM-look veranderen. Dus geen aftermarket lichtunits achter. In plaats daarvan dacht ik om alle lampjes gewoon te vervangen door LED's met fittingen. Is dat aan- of af te raden?
    Probeer @TF_Bundy even te contacteren. Die heeft alles op z'n B5 limo in full LED (uiteraard op de dim- en grootlichten na).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #4
    JW A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    968
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen | Audi A4 B5 Avant 2.4 V6 1999 Blauw

    Bedankt voor je snelle antwoord. Ik ben een beetje huiverig voor het snijden in auto's. Aan de andere kant kan er weer weinig misgaan als je er maar genoeg lak op smeert. Ik neem aan dat er geen koplampunits zijn die de FL look geven zonder dat je ervoor hoeft te zagen? OEM S4 vallen ook af omdat ik juist heldere koplampen wil die uit 1 stuk bestaan.
    A3 e-tron Pro Line Plus | Dakotagrijs Metallic | 2015 | Led koplampen, ACC, lane assist, panoramadak, DAB,
    A4 Avant
    2.4 V6 | Mingblauw Pareleffect | 1998 | Airco, sportonderstel, leder, xenon
    A6 Avant
    2.0 TFSI Pro Line | Nachtblauw Pareleffect | 2010 | MMI Plus, leder, DAB


  5. #5

    Standaard Re: Even voorstellen | Audi A4 B5 Avant 2.4 V6 1999 Blauw

    Het kan alleen zonder slijpen als je ze uit 2 delen laat bestaan, anders zal je echt met de dremel moeten werken . 't Is echt niks, waar kom je vandaan?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #6
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen | Audi A4 B5 Avant 2.4 V6 1999 Blauw

    Welkom!

    We zien graag wat foto's. Ik heb PFL S4 koplampen van Depo. Ziet er prima uit. Helder en netjes. Van een korte afstand al niet meer te onderscheiden van de FL-units. Maar uiteraard van dichtbij wel. Ik heb mijn hele auto PFL S4 gemaakt. Omdat ik alle onderdelen van een PFL S4 heb gekocht en ik een '97 heb. Paste mooi in het plaatje en maakte het een mooi OEM geheel. (Op de LED achterlichten na, hoewel die redelijk in de buurt komen van OEM).

    Full LED is een avontuur. Maar nu ik weet hoe of wat is het voor de volgende keer aanzienlijk makkelijker. Even een paar LED lampen erin schroeven was en is het iig niet.
    A3 Ambition Pro Line 2.0TDI JD Engineering, Alu silber.
    Former owner and Initiator of The '97 Hartog Tuned A4 B5 2.8V6 5V Quattro Alusilber Project. [verkocht]

  7. #7
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen | Audi A4 B5 Avant 2.4 V6 1999 Blauw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TF_Bundy Bekijk Berichten
    Welkom!

    We zien graag wat foto's. Ik heb PFL S4 koplampen van Depo. Ziet er prima uit. Helder en netjes. Van een korte afstand al niet meer te onderscheiden van de FL-units. Maar uiteraard van dichtbij wel. Ik heb mijn hele auto PFL S4 gemaakt. Omdat ik alle onderdelen van een PFL S4 heb gekocht en ik een '97 heb. Paste mooi in het plaatje en maakte het een mooi OEM geheel. (Op de LED achterlichten na, hoewel die redelijk in de buurt komen van OEM).

    Full LED is een avontuur. Maar nu ik weet hoe of wat is het voor de volgende keer aanzienlijk makkelijker. Even een paar LED lampen erin schroeven was en is het iig niet.

    Hij heeft een Avant en daar zijn geen mooie LED achter unit voor.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  8. Ad
  9. #8
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen | Audi A4 B5 Avant 2.4 V6 1999 Blauw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Welkom!



    Advance was een uitvoering, maar volgens mij gewoon een relatief basispakketje, zoals automatische climate control (wat de meeste dus ook wel hebben). Wat er precies in zit weet ik niet.



    Poetspakket zou ik aanschaffen als je ook zelf wil gaan poetsen/onderhouden. Wil je 't 1x netjes hebben, dan zou ik 'm eens laten polijsten bij een forummer, kosten daarvan zijn zo'n 100-150 euro afhankelijk van de staat en je wensen, en vaak een beter resultaat dan wat je zelf in je eerste keer haalt. Wassen etc. kan je wel beter met goede spullen doen, en met de hand, dus eventueel kan je dan investeren in een goede wasset, en het polijsten/poetsen over laten aan de ervaringsdeskundigen.

    Als je echt krassen hebt, helpt weinig meer. Kleine sporen, swirls... dat soort grappen gaan prima weg, meestal. Wel goed foto's plaatsen vooraf, zodat ze een schatting kunnen doen.

    Ik doe het niet - ik háát dit uit het diepst van m'n hart. Aanraders voor tips: Poetsertje, A6-owner, Skybump, kilometervreter, fast...



    Je hebt Depo namaaksetjes (best oké), kost zo'n €250 all in (lampen, adapterstekkers (totally worth it!), xenonkitje). OEM S4 kan ook, zijn dan nog wel tweedelige lampen, en vaak ook wel wat verweerd inmiddels. Depo setje moet je voor zagen, ik heb in het A3 8L een how-to gemaakt voor die auto's, maar het proces is vrijwel hetzelfde bij de A4. De bumper hoeft er voor de B5 NIET vanaf. Slijpwerk is eender, dat dan weer wel .

    Daar kan ik je wél bij helpen eventueel.



    Probeer @TF_Bundy even te contacteren. Die heeft alles op z'n B5 limo in full LED (uiteraard op de dim- en grootlichten na).
    Ik heb ook full LED in de mijne dat weet je toch wel of niet.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  10. #9

    Standaard Re: Even voorstellen | Audi A4 B5 Avant 2.4 V6 1999 Blauw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4 T Bekijk Berichten
    Ik heb ook full LED in de mijne dat weet je toch wel of niet.
    Nee, wist ik niet . Ik dacht bij jou alleen van binnen, niet op 't exterieur.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  11. #10
    JW A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    968
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen | Audi A4 B5 Avant 2.4 V6 1999 Blauw

    In het interieur wil ik ook graag LED's hebben, mits dat niet te bewerkelijk is. Wat is precies het bezwaar tegen dit soort lampjes? Makkelijker gesteld: waarom kun je niet de gloeilamp er uit draaien en een led lamp er in?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet
    Het kan alleen zonder slijpen als je ze uit 2 delen laat bestaan, anders zal je echt met de dremel moeten werken . 't Is echt niks, waar kom je vandaan?
    Het slijpen zelf vind ik niet zo erg om te doen. Het is meer een stuk uit de auto halen met de mogelijk gevolgen van dien. Ik moet er nog even over nadenken.
    A3 e-tron Pro Line Plus | Dakotagrijs Metallic | 2015 | Led koplampen, ACC, lane assist, panoramadak, DAB,
    A4 Avant
    2.4 V6 | Mingblauw Pareleffect | 1998 | Airco, sportonderstel, leder, xenon
    A6 Avant
    2.0 TFSI Pro Line | Nachtblauw Pareleffect | 2010 | MMI Plus, leder, DAB


  12. #11

    Standaard Re: Even voorstellen | Audi A4 B5 Avant 2.4 V6 1999 Blauw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JW A6 Bekijk Berichten
    In het interieur wil ik ook graag LED's hebben, mits dat niet te bewerkelijk is. Wat is precies het bezwaar tegen dit soort lampjes? Makkelijker gesteld: waarom kun je niet de gloeilamp er uit draaien en een led lamp er in?


    Het slijpen zelf vind ik niet zo erg om te doen. Het is meer een stuk uit de auto halen met de mogelijk gevolgen van dien. Ik moet er nog even over nadenken.
    Op de B5 kan je gewoon ledjes wisselen hoor, da's nog geen CAN auto . Let wel op de breedte, die uit je link zijn vrij breed en passen dus misschien fysiek niet. En over slijpen: doen, you won't regret it.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  13. #12
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen | Audi A4 B5 Avant 2.4 V6 1999 Blauw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Nee, wist ik niet . Ik dacht bij jou alleen van binnen, niet op 't exterieur.
    Je heb nog bij de mijne gestaan met @TF Bundy met de nieuwjaars-meeting. Ik binnen en buiten alles LED bubs, op dim en groot licht na.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  14. #13
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen | Audi A4 B5 Avant 2.4 V6 1999 Blauw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JW A6 Bekijk Berichten
    In het interieur wil ik ook graag LED's hebben, mits dat niet te bewerkelijk is. Wat is precies het bezwaar tegen dit soort lampjes? Makkelijker gesteld: waarom kun je niet de gloeilamp er uit draaien en een led lamp er in?


    Het slijpen zelf vind ik niet zo erg om te doen. Het is meer een stuk uit de auto halen met de mogelijk gevolgen van dien. Ik moet er nog even over nadenken.

    Ik heb mijn LED lampen bij xenon.nl weg en die heeft goede lampen en goede service, en hij heeft maten die passen, voor je knipper licht moet je wel een aanpassing doen en voor je rem lampen kan je beter wel cam bus LED doen die kan wel een storing geven en ik weet niet of je lamp check heb, die ziet in je teller unit.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  15. #14
    JW A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    968
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen | Audi A4 B5 Avant 2.4 V6 1999 Blauw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4 T Bekijk Berichten
    Ik heb mijn LED lampen bij xenon.nl weg en die heeft goede lampen en goede service, en hij heeft maten die passen, voor je knipper licht moet je wel een aanpassing doen en voor je rem lampen kan je beter wel cam bus LED doen die kan wel een storing geven en ik weet niet of je lamp check heb, die ziet in je teller unit.
    Bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp kan ik de meeste gloeilampjes dus gewoon vervangen voor ledjes. Ik weet niet of ik een lamp check heb. Ik weet wel dat ik geen BIS (FIS?) heb. Zegt dat genoeg?
    A3 e-tron Pro Line Plus | Dakotagrijs Metallic | 2015 | Led koplampen, ACC, lane assist, panoramadak, DAB,
    A4 Avant
    2.4 V6 | Mingblauw Pareleffect | 1998 | Airco, sportonderstel, leder, xenon
    A6 Avant
    2.0 TFSI Pro Line | Nachtblauw Pareleffect | 2010 | MMI Plus, leder, DAB


  16. #15
    Teejeemmm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    3.784
    Kudos
    375
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen | Audi A4 B5 Avant 2.4 V6 1999 Blauw

    welkom, altijd een goeie start zo'n B5. Veel plezier er mee!!
    Audi RS4 B5 2000, Audi RS6 C5 Avant 2003, Audi A3 SB 45 TFSIe 2021

  17. #16
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen | Audi A4 B5 Avant 2.4 V6 1999 Blauw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JW A6 Bekijk Berichten
    Bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp kan ik de meeste gloeilampjes dus gewoon vervangen voor ledjes. Ik weet niet of ik een lamp check heb. Ik weet wel dat ik geen BIS (FIS?) heb. Zegt dat genoeg?
    Dan hoef je de lamp check niet aan te passen, richting aanwijzer moet je wel aan passen door weerstanden of het relais,
    Meen voor de richting oranje Leds, en voor de achterlichten / remlichten rode Leds.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  18. #17
    JW A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    968
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen | Audi A4 B5 Avant 2.4 V6 1999 Blauw

    Ik heb vorige week een aantal lampjes in het interieur vervangen voor LED's. De LED's komen van dealextreme.

    SKU 58437 - T10 0.6w Led's --> erg tevreden over. Ze zitten in de rode lampjes in de deuren, de voetverlichting vóór. en de leeslampjes achter.

    Voorportier is led, achterportier halogeen.

    SKU 5526 - 8 led festoon --> dit lampje is iets te klein, ik denk dat ik de 9-led had moeten kopen, die zijn 2mm langer (8 led werkt wel, maar de veertjes moeten 'opgevoerd' worden)

    De kleur lijkt nu erg blauw maar dat is erg relatief aan het halogeen leeslampje. Ook het plastic geeft wat verkleuring. In de praktijk is het netjes wit licht met een klein vleugje blauw.

    SKU 51198 - BA9S (bajonet) --> de handige jongens bij Audi hebben de polariteit in de leeslampjes vóór omgedraaid t.o.v. normaal (deze werken dus niet, tenzij je draadjes van de lampunit omdraait.
    Laatst gewijzigd door JW A6; 27-06-13 om 13:32.
    A3 e-tron Pro Line Plus | Dakotagrijs Metallic | 2015 | Led koplampen, ACC, lane assist, panoramadak, DAB,
    A4 Avant
    2.4 V6 | Mingblauw Pareleffect | 1998 | Airco, sportonderstel, leder, xenon
    A6 Avant
    2.0 TFSI Pro Line | Nachtblauw Pareleffect | 2010 | MMI Plus, leder, DAB


  19. #18
    JW A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    968
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen | Audi A4 B5 Avant 2.4 V6 1999 Blauw

    Ik zie dat ik mijn andere werkzaamheden ook nog niet op het forum heb gegooid. Dus die ook maar even voor de volledigheid.

    1 week na de aanschaf heb ik de radiateur vervangen. De auto lekte kvs en werd te warm. Na het vervangen van de radiateur is dat probleem verholpen. Een dag later was het niveau van de kvs iets gezakt (normaal, zit altijd nog wat lucht in het systeem) en toen heb ik - hééél stom - er blauwe kvs bij gegooid. Gelukkig geen meter mee gereden dus een dag later reservoir leeggepompt en de rest het syteem leeg laten lopen. Vervolgens een system flush met water en toen weer gevuld met MPM G12+ rode kvs gevuld. Probleem opgelost.

    Ik heb ook nog het interieurfilter vervangen, was een klusje van 10 minuten. Max. Dat was ook wel nodig want het oude filter was aardig zwart geworden.

    Ook de geschakelde plus van de radio werkt nu en de microfoon van de carkit zit op z'n plek (a-stijl, in de hoek).

    Ik hoop dat ik dit weekend nieuwe (tweedehands) S4 velgen krijg. Wat er dan nog moet gebeuren is een paravan bemachtigen want er stond laatst wat water op m'n accu (bij de klemmen).

    Maar eerst leukere dingen: deze zaterdag even met een vriend naar Zandvoort waar hij met dit monster (waarschuwing: BMW ) het circuit op gaat.
    A3 e-tron Pro Line Plus | Dakotagrijs Metallic | 2015 | Led koplampen, ACC, lane assist, panoramadak, DAB,
    A4 Avant
    2.4 V6 | Mingblauw Pareleffect | 1998 | Airco, sportonderstel, leder, xenon
    A6 Avant
    2.0 TFSI Pro Line | Nachtblauw Pareleffect | 2010 | MMI Plus, leder, DAB


  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    23
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Even voorstellen | Audi A4 B5 Avant 2.4 V6 1999 Blauw

    welkom met je b5. mooi ding.

    wel mooi gedaan zeg met de led's.
    maar dimmen ze dan ook nog?
    want er moeten dan toch van de speciale leds in? of kan je gewoon normale leds?

  21. #20
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen | Audi A4 B5 Avant 2.4 V6 1999 Blauw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glennsub Bekijk Berichten
    welkom met je b5. mooi ding.

    wel mooi gedaan zeg met de led's.
    maar dimmen ze dan ook nog?
    want er moeten dan toch van de speciale leds in? of kan je gewoon normale leds?
    Ik heb er ook leds in en als ik het goed heb werkt dat nog wel.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •