De feature was toch hidden?
Strobe light is 't ook niet echt, eigenlijk...
De LEDs houden zich goed - er is één LEDje uitgevallen, maar dat komt vermoedelijk door een slecht contact op de print (beetje knijpen en hij doet 't weer). De huidige setup is gemaakt op een simpele experiment-board (gewoon een plankje met elke 2,54mm een gaatje), dus dat had ik al wel verwacht.
Onlangs heb ik echter nieuwe printplaatjes ontvangen .
WP_20151116_004.jpg
De kleine printjes zijn shift registers - die staan hier los van.
Uiteraard een zelf ontworpen print, en via een prototyping-service laten maken. Ik heb 10 printjes - genoeg voor 10 lampen (5 sets), en ik heb genoeg parts besteld om een even groot aantal "DRL controllers" te kunnen fabriceren. De print is feitelijk gewoon een 6-kanaals PWM-dimmer tot ca 5 ampere per kanaal, en 6 input 'knoppen', dus ze kunnen ook voor andere doeleinden gebruikt worden (huiskamerverlichting, interieurlampen, etc.). Het printje is 60x30mm groot (veel kleiner dan de huidige 10x7cm prints!), en wordt straks in een afgesloten plastic behuizing gemonteerd (65x35x30mm).
Binnenkort dus even een aantal "dimmers" gaan solderen, en dan in de auto inbouwen.
Upgrade scenario: we hebben ook een aantal CAN-shields besteld. Daarmee zou het theoretisch mogelijk moeten zijn om deze controller op het CAN netwerk aan te sluiten, en mogelijk te integreren in de OBD stekker. Dat zou betekenen dat software updates over OBD ingeladen kunnen worden, maar, belangrijker is dat de controller dan eventueel codes en status kan uitlezen vanaf de ECU! Geen draadjes trekken vanaf de knipperlichten - gewoon uitlezen dat "indicator status = 1" en "TFL-wire = 1".
Ja, dit biedt in de toekomst ook de mogelijkheid voor een realtime data display, zoals turbodruk, injectie, rpm, vehicle speed etc.! En ja, dat zijn we ook aan het maken, inclusief LCD en dergelijke .
Zeker, en als het via het OBD protocol werkend te krijgen is, moet het op vrijwel elke VAG bak kunnen werken. Inclusief je S4 .
Haha wel een leuk idee! Deze DRL kan echter alleen wit... misschien dat er ooit een kleurenbalk bij komt, maar dat denk ik niet.
Zo, hier ook maar weer even het stof vanaf halen. Net de zomerset er weer onder gelegd; dat is toch wel een maatje anders hoor zeg. Blijkbaar is 225/40/18 NIET dezelfde buitenmaat als 235/35/19...
WP_20160323_11_38_05_Pro.jpgWP_20160323_11_38_28_Pro.jpg
Hoogteverschil:
WP_20160323_11_38_56_Pro.jpg
Bling!
WP_20160323_19_04_39_Pro.jpg
Binnenkort de neus maar weer 1,5-2cm omlaag schroeven.
Zo dat is idd een verschil, ik heb dezelfde setup, zal van het weekend eens naast erlkaar zetten.
Wel weer een dik plaatje zo 👍
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Het verschil zoals op de foto's te zien is, geeft een vertekend beeld. Je moet de afwijking vanuit het hart van het wiel bekijken. Dan is het verschil al een stuk kleiner. Het daadwerkelijk verschil is 1,55%. Zie deze link. http://www.buggyboys.be
Dat dacht ik ook inderdaad!
Klopt, het hoogteverschil is zo'n 2,5cm totaal, dus zeg een half inch per kant. Dat is toch echt meer dan de 9,9mm diameter (10mm, effe snel) die het zou moeten zijn: ruim 2,5 keer meer dus.
De diverse online calculatoren laten inderdaad een klein verschil zien (waarom denk je dat ik 225/40/18 kocht, en niet 245/40/18), maar hoe we de calculator ook invullen: dit is zeker geen 1,55% verschil. Ik merk het ook qua tellerafwijking: op 235/35/19 is de afwijking goed (110km/u op de teller is tussen 104 en 107 op de GPS), op 225/40/18 is het abominabel (110km/u op de teller is krap aan 100 echt, eerder 98-99 op de GPS). Voor de tellerafwijking geven deze foto's dus zeker geen vertekend beeld.
Vergeet ook niet dat deze band flink getrokken staat (9,5" breed op 235/35, en de winterband is 8" breed op 225/40). If anything is deze band zelfs nog iets minder qua diameter dan een correcte velgmaat voor 235 breed (8 tot 8,5"), omdat de zijwang niet verticaal maar bijna diagonaal staat.
Ik ga zien of ik deze winter een setje 235/40/18 of 245/40/18 kan gaan scoren (bij mijn weten is de "b7 maat" ook 235/40 ipv 225/40). Dat is
@Reggy: ik ben benieuwd of jij ook zo'n hoogteverschil gaat zien dan..Code:Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference 225/40-18 90mm 319mm 637mm 2002mm 500 0.0% 235/40-18 94mm 323mm 645mm 2027mm 493 1.3% 245/40-18 98mm 327mm 653mm 2052mm 487 2.5% 235/35-19 82mm 324mm 647mm 2033mm 492 1.6%
Ja, dat geloof ik zo. Dat geeft onder andere miata.net ook. As said, daarom kocht ik ook 225/40/18 als winterbandje. 245/40/18 zou nog groter zijn dan 235/35/19, en de originele maat zou 225/45/17 of 225/40/18 moeten zijn.
Maar goed, alle online tools berekenen 1,55 - 1,6%, en 9,9-10mm hoogte (diameter) verschil. Wat ik vanmorgen echt zag is >25mm hoogteverschil, en ik merk 5-10% verschil in tellersnelheid vs GPS snelheid. En daar is geen calculator aan te pas gekomen, da's gewoon de keiharde waarheid .
Het heeft toch ook met de breedte van de velg te maken, een smalle band op een 9"velg in minder hoog dan dezelfde band op een 8" velg. Er zijn maar weinig bandencalculators die ook de breedte van de velg meenemen.
Klopt, het zal iets uitmaken, maar niet veel (de stalen band is sterk; het rubber in de wang wordt eerder gewoon wat opgerekt). Maar, dat zou in dit geval het verschil alleen maar groter maken: de 225 band zit op een 8" velg, en de 235 band zit op een 9,5" velg. Als ik de 235 band op een 8" of 8,5" velg zou monteren zou-ie mogelijk zelfs nog iets hoger worden...