Pagina 115 van 162 EersteEerste ... 1565105111112113114115116117118119125 ... LaatsteLaatste
Resultaten 2.281 tot 2.300 van de 3234

Onderwerp: Peeet A5 Sportback PLS - diverse Retrofits in post 1

  1. #2281

    Standaard Peeet A5 Sportback PLS -- DIY Face-lift PDC plus retrofit -- + diverse Retro...

    DIY PDC voorzijde op een face-lift A58T/A4-B8/8K, via pre-facelift configuratie, met extra stuurapparaat, de module 10 ParkAssist.

    Alles even bij elkaar in 1 post gequote

    - Research
    - Kabelbomen maken
    - Voorbumper prepareren
    - Doorvoer
    - Electrisch aansluiten
    - Coderen VCDS



    - Research

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peeet Bekijk Berichten
    Nu ik de facelift pdc achter, eindelijk visueel heb in de mmi, hoe -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1635775

    Bijlage 205372


    Besloten om de pdc sensoren aan de voorzijde te gaan retrofitten.
    Is op de pre-facelfit tot MY2011 goed te doen, op de face-lift vanaf my2012 iets gecompliseerder, maar daardoor waarschijnlijk simpeler.

    Info pre-facelift tot MY2011, zie de retrofit diy van af lid @marrone-> http://www.audiforum.nl/forum/model-...ml#post1091898
    Foto's en elsawin instructie, ook gedeeltelijk bruikbaar op de face-lift.



    Bijlage 205367 Bijlage 205370 Bijlage 205368 Bijlage 205369
    De pdc knop en de zoemer had ik dus nu al.


    Bijlage 205319
    Kufatec bied een complete set aan voor € 633 -> http://www.kufatec.de/shop/de/product?info=7658


    Bijlage 205320
    K-Electronics ook voor € 629,50 -> https://www.k-electronic.com/shop/ca...ls?shop_param=

    Voor die bovenstaande prijzen, kun je beter de retrofit door @leon van audiwereld laten doen, want ze bieden het aan tegen een zeer redelijke prijs.



    Bijlage 205623
    In polen, bij carsystems.pl maar voor de komplete set € 399 -> http://www.carsystems.pl/audi-a4-ava...fit,id729.html


    Is natuurlijk ook een beetje hobby en leuk om het zelf te gaan doen.
    De uitdaging is om allle kabelbomen zelf te maken en alle OEM onderdelen afzonderlijk te zoeken.
    Denk daarbij aan ebay.de , alibaba.com en allegro.pl .

    Bijlage 205323

    Ik kom dan denk hoogstens aan € 166 totaal aan materiaal (zonder draad en tape).
    En dan reken ik de pdc schakelaar en de zoemer voor nog mee.
    Maar die had ik nu toch al, dus kom ik op € 144

    Dealer materiaal zit ik al op € 851 (zonder draad en tape).
    Zonder pdc schakelaar en zoemer, dan € 786
    Tijd moet je dan niet reken, want alleen al het uitzoeken is al uren, laat staan de kabelbomen bouwen.


    In de excel sheet de partnummers, bijzonderheden en aansluitingen.

    - lichtgroene cellen dealer prijzen inclusief btw, nog zonder korting, prijzen zijn zeker.
    - (gele cellen per stuk)
    - donker groene cellen, de prijzen die peeet gaat betalen wel oem spul, prijs is al zeker (ebay,de alibaba.com en allegro.pl) .



    In de pdf's de schema's van, (mooi om de verschillen te zien) :

    - pre-facelift via j791 module 10-parkassist
    - facelift via de bcm j519 09-central electronics


    Ekta afbeeldingen face-lift pdc voorzijde

    Bijlage 205391 Bijlage 205390


    Bijlage 205388 Bijlage 205389


    Het is nog niet veel mensen gelukt, om deze retrofit te doen via de bcm J519 09-central electronics.
    Omdat niet alle J519 zijn geschikt, meestal wordt er gekozen om net als op de pre-facelift een module 10-park/steer assist toe te voegen.

    - voordeel, bij een bezoek aan de dealer ben je bij een software update je pdc voorzijde niet kwijt.
    - nadeel, je moet een module 10-park/steer assist (8 kanaals) kopen, dus duurder uit.

    bron motortalk.de
    geschikte 8 kanaals module 10 partnummer 8k0 919 475 met letter toevoeging:
    - met start/stop: J-r-aa
    - zonder start/stop a-e-c


    De nieuwste 8 kanaals module = 8K0 919 475 AA
    Met rear view cam support, daar ga ik dan ook voor, (staat ook nog op het wensen lijstje).

    bron a5oc.com

    first series:

    4f0 910 283 a - 4 sensors, no graphical support
    4f0 910 283 b - ? Sensors, no graphical support
    4f0 910 283 c - 8 sensors, graphical support
    4f0 910 283 d - 4 sensors, graphical support
    4f0 910 283 e - 8 sensors, graphical support, rear view camera support
    4f0 910 283 f - 4 sensors, graphical support, rear view camera support
    4f0 910 283 g - 8 sensors, graphical support, rear view camera support
    4f0 910 283 h - 8 sensors, graphical support, rear view camera support

    second (current) series:

    8k0 919 475 a - 8 sensors, graphical support
    8k0 919 475 b - 4 sensors, no graphical support
    8k0 919 475 c - 8 sensors, graphical support, rear view camera support
    8k0 919 475 d - 4 sensors, no graphical support
    8k0 919 475 e - 8 sensors, graphical support, rear view camera support
    8k0 919 475 f - 4 sensors, no graphical support
    8k0 919 475 g - 8 sensors, graphical support, rear view camera support
    8k0 919 475 h - 4 sensors, rear view camera support
    8k0 919 475 j - 8 sensors, graphical support, rear view camera support
    8k0 919 475 p - 8 sensors, graphical support, rear view camera support
    8k0 919 475 q - 4 sensors, no graphical support
    8k0 919 475 r - 8 sensors, graphical support, rear view camera support
    8k0 919 475 s - 4 sensors, no graphical support
    8k0 919 475 t - 4 sensors, rear view camera support
    8k0 919 475 aa - 8 sensors, graphical support, rear view camera support

    the absolute latest module is "8K0 919 475 AA" - which was released with the rs5.

    pr optie codes

    pr-7x0 = ? Sensors, no graphical support
    pr-7x1 = 4 sensors, no graphical support
    pr-7x4 = 8 sensors, graphical support
    pr-7x7 = 4 sensors, graphical support, rear view camera support
    pr-7x8 = 8 sensors, graphical support, rear view camera support




    Er zijn 2 werkwijzes mogelijk

    - module 10, rechtsachter in de koffer, conform pre-facelift
    - nadeel, alle kabels moeten dan helemaal naar rechts achter
    - voordeel het is oem conform pre-facelift


    - module 10, onder de BCM hangen, links voor boven de voetsteun
    - nadeel, het is niet oem conform pre-facelift
    - voordeel, minder werk en minder kabels


    De pdc aan de achterzijde moet dan worden uitgecodeerd in de 09-central electronics.
    Alles wat nu naar de 09 gaat, moet naar de 10

    De extra module 10-park/steer asssit, moet met de can high & can low worden aangesloten, stysteem ziet dan de extra module 10
    alles vrij van componenten bescherming, dus de OOOO hoeft hier niet voor naar de dealert .


    Peeet
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peeet Bekijk Berichten
    Vanmiddag even onderzocht of de houders voor de pdc sensoren werkelijk al aan wezig waren in de bumpert.
    Even via de wielkast 2 maal een torx los, net als bij de mistlampen wissel, naar xenon look.

    Bijlage 205691 Bijlage 205640

    Klopt, de buitenste 2 houders zijn aanwezig op de A5 (A4 schijnt nog niet), met keurig aangeven waar te boren.


    De houders achterin in de grill niet, maar dat was al bekend.
    Even te herkenning, het gaatje wat je ziet zitten, is het gaatje waar de nummerplaat houder mee vast zat.
    Vorig jaar deze verwijderd en het nummerbord rechtstreeks in de grill gekit.

    Bijlage 205641 Bijlage 205642 Bijlage 205643


    Audi leverd ze niet los, er worden meestal vw passat of scoda houders gebruikt.

    Bijlage 205644 Bijlage 205645
    Zo'n vw set kost zoals hier op de foto,(van alles 4 stuks) kost € 69 nieuw op ebay.
    Voor oem vw, is gewoon hetzelfde als OOOO.
    OOOO vraagt alleen al € 80 ex btw voor 1 pdc sensor.


    Handige passat site, die we al kenden van de pinnen -> http://www.passatplus.de/umbauteile/pdc/

    Peeet
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door der bastler Bekijk Berichten

    er is een speciale tool voor pdc gaten maken. Boren krijg je nooit goed!
    kijk maar: Boven is met speciaal gereedschap, onder met een "speciale" pdc boor.
    Bijlage 207320
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peeet Bekijk Berichten
    die bovenste foto, is met de speciale tool , toch ?
    En die onderste met een gewone boor, of een speciale boor ?

    Inmiddels wel gevonden dat het 18 mm moet zijn.

    Die speciale tool is dat 1 van deze 2 ?
    Bijlage 207353 Bijlage 211828


    Zie dat alleen bij de poolse aanbieder, in een complete set -> http://www.carsystems.pl/assembly-to...14a,id668.html

    Bijlage 207351 Bijlage 207352 Bijlage 207354Bijlage 207355

    Peeet

    Orgineel van een A5, die ik op een P plek zag staan.

    Bijlage 207357 Bijlage 207356



    En zoals op onderstaande foto's moet het dus niet.

    IMG_3958.jpg
    IMG_3959.jpg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door der bastler Bekijk Berichten
    dat is de set ja. 299,-
    maar die hele set heb je ook wel nodig.
    Ook om bijv. De sensorhouders te fixeren e.d.


    Bijlage 207358
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peeet Bekijk Berichten


    Onderdelen bijna allemaal binnen, waaronder de 8 kanaals module 10, de AA versie.

    Bijlage 208473 Bijlage 208474

    Druk bezig met de kabelbomen .

    En nog 4 pdc sensoren gekregen van @Hajtas en de kabelboom die in de bumper komt.
    Omdat ik een klusje aan zijn A5cabrio had gedaan.

    IMG_3964b.jpg




    - Kabelbomen maken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peeet Bekijk Berichten
    Ik heb alle onderdelen nu inmiddels kompleet.
    De onderdelen heb ik overal vandaan gezocht, polen/honkong/duitsland/nl
    De voorste kabelboom met pdc sensoren van @hajtas gekregen, omdat ik wat voor hem gedaan heb.
    Omdat ik alle kabelbomen zelf maak (daar zit uren/dagen werk in, uitzoeken en maken) kom ik nu totaal aan € 97

    Eigenlijk moet daar nog € 22,50 vanaf, want de pdc schakelaar en zoemer, had ik toch al gekocht voor (zonnerollo en pdc achter optical zichtbaar maken)
    Dus eigenlijk nog geen € 75 kwijt,
    Komt nog tape bij, maar dat kost ook geen drol in polen.
    Draad heb ik gratis, komen nog kosten van kripkousjes bij.

    Dus voor zeg maar € 90 heb ik pdc voor via pre-facelift met module 10, en uren/dagen uitzoek werk en kabelbomen bakken.

    Komt nog bij een spuitbus, om de 2 sensoren voor in de grill, matzwart te spuiten (zijn nu alle 4 daytona grey)


    Nieuw in de lijst is de t16v, dat is de huidige connector v/d pdc achter face-lift, na doorvoer achter bumper, rechtsachter in de koffer.
    Bijlage 208960
    Deze gaat bij de face-lift vandaar uit naar de bcm linksvoor.
    Daar komt straks een fe-male t16v op audi partnummer 8k0 972 416 met 6 pinnen 000 979 012e
    En dan 6 draaden van 15 cm lang en dan door naar de t12g de zwarte connector in de module 10


    Peeet

    In de 2e excel lijst de pinbezetting van alle connectors
    Bij omswitchen van pdc achter face-lift naar pdc plus pre-facelift via module 10 rechtsachter in de koffer.


    Komplete diy, met maten van de kabelbomen, volgen uiteraard, zoals jullie van mij gewend zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peeet Bekijk Berichten
    kufatec heeft hem ook zie ik -> http://www.kufatec.de/shop/de/audi/a...8k-a5-8t-q5-8r

    Bijlage 209089

    € 29,= ex verzenden, maak je zelf voor een paar euro

    peeet
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peeet Bekijk Berichten
    Vandaag lekker bezig geweest met de kabelbomen te bakken voor de pdc plus.

    Bijlage 209309 Bijlage 209308 Bijlage 209307

    Bijlage 209310 Bijlage 209311 Bijlage 209312


    Installatie beugel, voor de module 10 park-assist ook nog te pakken.
    2 pdc sensoren nu matzwart voor de in de grill

    peeet



    - Voorbumper prepareren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peeet Bekijk Berichten

    De speciale vag tool voor de gaten te maken, kunnen lenen bij mijn dealer , bedankt M.

    Bijlage 213025 Bijlage 213026 Bijlage 213027

    Bijlage 213028 Bijlage 213029 Bijlage 213030

    Het is een soort van slagpijp die in het kunststof snijd, alleen dan niet zoals bij een slagpijp met een hamer.
    Maar door aan de bout te draaien, snijd de wartel het gat in het kunststof.

    Bijlage 213031

    Heb even hem even uitgeprobeerd op een kunststof plaatje, ziet er netjes uit, gat = 18,1 mm


    Peeet
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peeet Bekijk Berichten

    Voorbumper inclusief grill, demonteren.


    4 maal plugen v/d afdekking verwijderen

    Bijlage 213231 Bijlage 213115

    Bijlage 213116 Bijlage 213117


    2 maal torx 20, verwijderen grill

    Bijlage 213119 Bijlage 213118


    4 maal torx 30, verwijderen verbinding voorzijde bodemplaat.
    4 maal torx 30, verwijderen zijkant bodemplaat, op de hoeken.
    Bijlage 213232 Bijlage 213120 Bijlage 213121
    (elsawin plaatje is van pre-facelift, bij face-lift geen connectors achter het audi logo)


    Wiel naar binnen sturen, 2 maal torx 20 verwijderen, per zijde, modder kuip opzij duwen.
    Mistlamp stekker losmaken

    Bijlage 213122 Bijlage 213123


    2 maal moer 10, oplossen, per zijde, aansluitng voorbumper zijkant spatbord

    Bijlage 213124


    2 maal bouten 10, verwijderen, per zijde, hier zit de bumper mee vast.

    Bijlage 213233 Bijlage 213125



    Dit heb je dan allemaal verwijderd.

    Bijlage 213126


    Bumper naar voren trekken en hij is los.

    Bijlage 213127 Bijlage 213128

    Bijlage 213129 Bijlage 213130

    In het isolatie materiaal achter de kenteken plaat, zit al groeven om de kabelboom weg te werken

    Bijlage 213132 Bijlage 213230


    De beide pdc houders, zijn bij de A5 al aanwezig in de bumper.
    Plek is aangegeven wat het center is deze doorboren van klein naar groot.
    De vag tool vereist een gat van 11 mm.

    Bijlage 213131

    De gril heeft de houders nog niet, deze moet je dus zelf plakken


    Vagtool plaatsen en met sleutel 17 aan draaien om de gaten door te ponsen

    Bijlage 213133 Bijlage 213134


    Resultaat, perfect

    Bijlage 213135 Bijlage 213136Bijlage 213137


    Houder grill plakken, zijn voorzien van dubbelzijdig tape, deze zelf nog aan de zijkanten extra gekit.
    Scoda losse PDC houders 3T0 919 485 of 5J9 919 492 C , Audi leverd ze niet !

    Bijlage 213239 Bijlage 213240

    Bijlage 213140 Bijlage 213141


    pdc sensoren met rubber seal plaatsen

    Bijlage 213138 Bijlage 213139 Bijlage 213142


    Kabelboom aansluiten en vast zetten.

    Bijlage 213143 Bijlage 213144 Bijlage 213145

    t6v koppel connector, vrouwtje heb ik rechtsvoor aan de achterzijde bij de mistlamp gedaan.
    Daar komt straks het mannentje t6v in, die kabel gaat dan via het rechter voorspatbord naar binnen onder het dashbordkastje.
    En vanaf daar naar rechtsachter in de koffer, naar de module 10-parkassit.

    Bijlage 213146 Bijlage 213147

    foto 1.jpg foto 2.jpg foto 4.jpg

    Peeet



    - Doorvoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peeet Bekijk Berichten

    Rechtsvoor op krikken en rechterwiel verwijderen.

    Bijlage 213276 Bijlage 213277

    Modderkuip verwijderen, zodat we de kabel boven lans in het spatbord kunnen leggen.

    Bijlage 213278 Bijlage 213279


    Afdekking aandrijfas verwijderen 2x dop 8

    Bijlage 213281 Bijlage 213282

    Modderkuip verwijderen, een aantal schroeven torx 30,
    1 kunststof plug, aantal kunststof doppen dop 8,
    1 schroef met plugklem torx 30 in de velnaad van het spatbord
    Bijlage 213280
    En een aantal kut bevestigings clips.

    Bijlage 213284 foto 3.jpg Bijlage 213285


    Dashboard kastje verwijderen

    Bijlage 213283


    Rechts boven bevindt zich de kabeldoorvoer, geluidsdemping verwijderen en je ziet hem

    Bijlage 213286 Bijlage 213287

    binnenzijde / buitenzijde kabeldoorvoer

    Bijlage 213288 Bijlage 213289

    De dikke bestaande kabel gaat door het midden, er zijn 4 tuitjes om later extra kabels door te voeren.

    1 tuitje doorgeprikt en daar daarna een dikke ijzedraad door heen gedaan.
    Daar de kabelboom aan getaped (makkelijk is kabelboom nog kaal te houden, dus nog niet omwikkelen met tape.
    Zodat je deze makkelijker door de doorvoer krijgt.
    Als hij er dan door is een stukje terug trekken, dan omwikkelen met tape en daarna door trekken.

    Bijlage 213292 Bijlage 213293

    Ik heb in het tuitje ook nog kit gespoten, zodat de afdichting zeker water dicht is.

    Bijlage 213290 Bijlage 213291

    Kabel met ty-wraps boven in het spatboard vastzetten en modderkuip weer terugbouwen


    En we zijn binnen .

    Bijlage 213294

    Dit bosje draad (6 aderig) moet nu naar rechtsachter en kan nu omwikkeld worden met tape.
    Als de exacte lengte is bepaald, kunnen de pinnen (000 979 009e) er aan en in de t12e connector
    In de t12e zitten ook de 2 draaden die de voorste h22 zoemer aansturen.

    En vanuit de t16e connector (8 aderig) vanaf rechts achter moeten we naar voren.
    Naar de achterste h15 zoemer, 2 draaden, rechtsachter bij de gordel.
    Met de 2 draaden naar de canbus naar de t46s, bij de zekeringhouder rechtsvoor.
    Met 2 draaden naar de pdc schakelaar e266 in de middenconsole.
    En een massa draad, en de power draad, naar een zekeringhouder, die alleen bekrachtigd is als het contact aan staat.

    Bijlage 213295

    En het adapter (t16v ->t12g) kabeltje, om huidige pdc achter face-lift t16v, aan te sluiten, t12g op de module 10 parkassist pre-facelift.

    Peeet



    - Electrisch aansluiten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peeet Bekijk Berichten
    Kabelbomen aansluiten.

    Bijlage 213328

    We waren dus inmiddels rechtsonder bij het dashboardkastje met de kabelboom.
    Dit bosje draad (6 aderig) moet nu naar rechtsachter en kan nu omwikkeld worden met tape.

    Als de exacte lengte is bepaald, kunnen de pinnen (000 979 009e) er aan en in de t12e connector
    In de t12e zitten ook de 2 draaden die de voorste pdc h22 zoemer aansturen.

    Bijlage 213327 Bijlage 213326

    En vanuit de t16e connector (8 aderig) vanaf rechts achter moeten we naar voren.
    - naar de achterste h15 zoemer, 2 draaden, rechtsachter bij de gordel.
    - met de 2 draaden naar de canbus naar de t46s, bij de zekeringhouder rechtsvoor.
    - met 2 draaden naar de pdc schakelaar e266 in de middenconsole.
    - massa draad op een massapunt ter plaatse,
    - power draad, naar een zekeringhouder, die alleen bekrachtigd is als het contact aan staat.

    En het adapter (t16v ->t12g) kabeltje, om huidige pdc achter face-lift t16v, aan te sluiten, t12g op de module 10 parkassist pre-facelift.

    Adapter PDC achter face-lift.jpg


    Achterbank zitting verwijderen, als deze weer terug plaats moeten de 2 clips altijd worden vernieuwd

    Bijlage 213330 Bijlage 213331

    Bijlage 213333 Bijlage 213332

    Dorpels verwijderen, de b-stijl onder de voorste autogordels hoeft niet weg, je kan de bekabeling hier zo onder door steken.
    Dit zijn instructies van de bestuurderszijde, passagierszijde is het zelfde, alleen is de motorkaphendel uiteraard niet aanwezig.

    Bijlage 213334 Bijlage 213335 Bijlage 213336

    Zij afdekking bij de achterbank verwijderen 1 maal torx 20, heb je zij-airbags achter, gaat het op de zelfde manier.
    Je kunt nu de achterste dorpel verwijderen

    Bijlage 213337 Bijlage 213338



    In mijn a5sb zat rechtsachter al een houder voor de module 10 parkassist te plaatsen

    Bijlage 213339 Bijlage 213340

    Zit deze er nog niet, dan heb je de 8K0 907 297A nodig, of als er ook nog andere stuurappraten op moeten (bv standkachel) de 8K0 907 297

    Bijlage 213341 Bijlage 213342



    De T connectors die nodig zijn, partnummers zie exellijst

    Bijlage 213343


    T connectors plaatsen:

    - adapter (t16v ->t12g) kabeltje, om huidige pdc achter face-lift t16v, aan te sluiten, t12g op de module 10 parkassist pre-facelift

    De connector met de blauwe pijl is de kabel die vanaf de achterbumper komt.
    Die kan uit de face-lift connector t16v rode pijl.
    En met het adapterkabeltje, nu naar de module 10, achterste plek, de zwarte stekker t12g in de module 10.

    Bijlage 213344

    - de t12e bruine stekker vanaf de voorbumper sensoren (en de voorste zoemer) moet op de middelste plek.

    - de t16e bruine stekker, moet op de voorste plek.



    We gaan nu de bekabeling van de t16e verwerken.

    Massa, kan gelijk op het massapunt rechtsachter in de koffer, bruine pijl.

    Bijlage 213385

    Eerst moeten we met de 2 aderige aftakking, (gele pijl bovenstaande foto) naar de h15 zoemer pdc achter
    Zoemer bevindt zich achter de rechter achter gordel doorvoer.
    Zorg ervoor dat het kabeltje goed vrij is van de gordelautomaat (ty-wraps).

    Bijlage 213358 Bijlage 213359

    Bijlage 213360

    t2ak pin 1 en pin 2 facelift connector vewijderen en prefacelift connector aansluiten.



    Kabels verder door de dorpels en met ty-raps vastzetten

    Bijlage 213361 Bijlage 213362 Bijlage 213363



    We zijn nu rechtsonder bij het dashbord kastje, met:

    - 2 draaden naar de canbus naar de t46s, bij de zekeringhouder rechtsvoor.
    - 2 draaden naar de pdc schakelaar e266 in de middenconsole.
    - 1 power draad, naar een zekeringhouder, die alleen bekrachtigd is als het contact aan staat.
    En daar hadden we ook nog 2 draaden liggen voor de voorste h22 zoemer


    Canbus aansluiten op de T46s connector (A in het plaatje).

    Bijlage 213365

    Is een vernuftig stekkertje met 4 soorten vergrendelingen.

    A97-10210.png T46Sa.jpg

    Vergrendeling (1) indrukken, nu kun je de hefboom omhoog trekken.
    En de bruine kap verwijderen.

    A97-10474.png
    Schuif de mangenta kleurige vergrendeling (2) naar rechts
    Nu is clip (1) vrij om te drukken, dan kun je de connector (3) eruit duwen.

    T46Sb.jpg
    Aan de binnenkant zie je dan nog een mangenta kleurige vergrendeling ongeveer 2cm lang.
    Deze vergrendeld het witte pinnen blok, zodat deze vast zit.
    Deze met een klein tangetje eruit trekken.


    T46Sc.jpg
    Dan bij de 2 kleine nokjes de zijkanten v/d zwarte kap ligt oplichten, zie rode pijl (op de foto maar 1 te zien, andere zijde ook 1)
    Zodat je het witte pinnen blok eruit kan schuiven.


    Bijlage 213364

    Volgens schema pre-facelift (zie bijlage) op de pin nummers 2 high en de 2 low, deze waren al bezet.
    Maakt verder niet uit, ze zitten bij mij nu op de 7 high en de 7 low
    PDC Canbus kun je aansluiten op positie 1 t/m 8
    (1 t/m 6 en 22 & 23 was al voorzien) vcds ziet het vanzelf.


    Pdc voor schakelaar e266 aansluiten middenconsole.
    MMI unit verwijderen, en je esp schakelaar verwijderen en je pdc+esp plaatsen

    Heb zelf pdc+esp+zonnerollo versie, zonnerollo schakelaar is omgebouwd tot garagedeur opener.
    Meer info in deze diy -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1640794

    Bijlage 213366 Bijlage 213367

    Bijlage 213368 Bijlage 213369

    Bijlage 213370 Bijlage 213371

    Aansluiting v/d e266 schakelaar op de al aanwezige connector t8r pin 1 en pin 3



    Voorste pdc zoemer h22 monteren en aansluiten.
    Aan de bestuurderszijde zekering afdeking en onderplaat verwijderen.

    Bijlage 213372

    Als je nu vanaf de stuurkolom richting de midden console kijkt/voelt, vindt je 2 gaatjes waar de zoemer komt
    Is een klote werkje om de pluggen en schroefjes te monteren, moet allemaal op de tast.

    Bijlage 213373 Bijlage 213379

    Bijlage 213375 Bijlage 213376

    Connector t2bd pin 1 en pin 2 aansluiten


    Power draad aansluiten moet naar een zekeringhouder, die alleen bekrachtigd is als het contact aan staat.
    Mijn a5 had geen zekering houder rechtsachter, die alleen bekrachtig is op contact.
    Dus moest ik naar voor, passagiers zijde was geen pin meer aanwezig, dus ben ik naar de bestuurderszijde gegaan.

    Bijlage 213378 Bijlage 213377

    Moet op de zwarte zekering houder st1, want alleen die is bekrachtigd via contact aan.
    (op de bruine en rode staat altijd spanning) zekeren met 5 amp.

    Zekeringhouder DIY vindt je hier -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1668805


    Peeet



    Alle info van partnummers en prijzen in de excellijst, zie bijlage

    Alle info van pin aansluitingen, kabel enz in de 2e excellijst, zie bijlage

    En de schema's van pre-facelift en face-lift pdc als bijlage in de pdf's



    - Coderen VCDS

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peeet Bekijk Berichten

    We zijn dus van face-lift pdc achter via de bcm (j519), naar pdc plus via module 10 park assist ( j446) gegaan.

    Select control module

    Bijlage 213418

    Bijlage 213419

    Dus eerst nu in de bcm, de pdc achter, uitcoderen.
    In de 09-centr elect byte 35 bit 5 op 0 zetten (hex00)

    Bijlage 213417



    Vervolgens in de 19-can gateway.
    De module 10 park assist, in het canbus systeem aanmelden.
    Dat doe je door in de installation list, de module 10 aan te vinken.
    En klik op save coding.

    Bijlage 213420 Bijlage 213421



    Vervolgens de module 10 park assist coderen -> coding -> longcoding helper

    Bijlage 213422 Bijlage 213423


    In byte 0 -> aangeven trekhaak of niet & optical illustration activeren (weergave in mmi).

    Bijlage 213424 Bijlage 213425


    In byte 1 -> aangeven welke versnellingsbak & left hand drive

    Bijlage 213426 Bijlage 213427


    In byte 2 -> aangeven welk type audi

    Bijlage 213428


    Mijn codering is nu 100007 en opslaan

    Autoscan na coderen van de 10-park assist

    address 10: Park/steer assist (j446) labels: 8k0-919-475.clb
    part no sw: 8k0 919 475 aa hw: 8p0 919 475 n
    component: Parkhilfe 8k h01 0081
    revision: 11001001 serial number: 12561201702663
    coding: 100007
    shop #: Wsc 06335 123 12345
    vcid: 78ff0e6bcb2690deac3-802d

    no fault code found.




    Bijlage 213431 Bijlage 213432

    Bijlage 213433 Bijlage 213434 Bijlage 213435


    En het werkt .

    Bijlage 213429 Bijlage 213438

    Bijlage 213437 Bijlage 213436


    Peeet
    Dank gaat uit naar:

    @Der Bastler & @Leon voor de feedback tijdens de research.
    @Hajtas voor de sensoren & @ShuttersPeet voor


    Had overgeens niet gedacht, dat de sensoren aan de voorzijde, zo handig waren.
    Nu ik ze heb, is het eigelijk toch wel heel makkelijk.

    Zoals je in de excelijst kunt zien, heeft deze retrofit me maar €100 gekost.
    Door slim inkopen en zelf de kabelbomen maken, tijd maar niet rekenen, is hobby


    EDIT 28-7-15 Excellijst update partnummers, (Scoda losse PDC houders 3T0 919 485 of 5J9 919 492 C)

    Peeet
    Laatst gewijzigd door Peeet; 29-12-15 om 11:35.
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  2. #2282
    ShuttersPeet's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    3.784
    Kudos
    1350
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Peeet A5 Sportback PLS -- DIY Face-lift PDC plus retrofit -- + diverse Retrofits in post 1

    Prachtige uitleg weer!
    "Shoot for the moon, even if you miss, you''ll land amongst the stars!
    #2-A4 Avant 2.0TFSI S-Tronic Sport Proline-S - Virtual Cockpit - MMI+ - Afgeplat MF Sportstuur - Verwarmbare stoelen - Zonwering - Getint glas - Audi Connect - Lichtpakket - Alcantara bekleding - SCM/ TNO alarm - 19" PQ5 Velgen.

  3. #2283
    A4Maverick's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    636
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Peeet A5 Sportback PLS -- DIY Face-lift PDC plus retrofit -- + diverse Retrofits in post 1

    @Peeet, vraagje.

    Quote uit jou post.
    power draad aansluiten moet naar een zekeringhouder, die alleen bekrachtigd is als het contact aan staat.
    Mijn a5 had geen zekering houder rechtsachter, die alleen bekrachtig is op contact.
    Dus moest ik naar voor, passagiers zijde was geen pin meer aanwezig, dus ben ik naar de bestuurderszijde gegaan.

    AvKytLJ.jpg17.jpg

    moet op de zwarte zekering houder st1, want alleen die is bekrachtigd via contact aan.
    (op de bruine en rode staat altijd spanning)
    zekeren met 5 amp.
    Unquote

    Hoe sluit je die powerdraad aan op de zekeringhouder?
    Ik heb deze pinnetjes.
    000979023E.jpg

    Ik moet nl. nog een powerdraad netjes aansluiten van de DAB+ set.
    A4 1.8Tfsi Avant Ibiswit, ProLine S, MMi Plus, B&O audio, 19" Rotors

  4. #2284

    Standaard Re: Peeet A5 Sportback PLS -- DIY Face-lift PDC plus retrofit -- + diverse Retrofits in post 1

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4Maverick Bekijk Berichten
    @Peeet, vraagje.

    Quote uit jou post.
    power draad aansluiten moet naar een zekeringhouder, die alleen bekrachtigd is als het contact aan staat.
    Mijn a5 had geen zekering houder rechtsachter, die alleen bekrachtig is op contact.
    Dus moest ik naar voor, passagiers zijde was geen pin meer aanwezig, dus ben ik naar de bestuurderszijde gegaan.

    AvKytLJ.jpg17.jpg

    moet op de zwarte zekering houder st1, want alleen die is bekrachtigd via contact aan.
    (op de bruine en rode staat altijd spanning)
    zekeren met 5 amp.
    Unquote

    Hoe sluit je die powerdraad aan op de zekeringhouder?
    Ik heb deze pinnetjes.
    000979023E.jpg

    Ik moet nl. nog een powerdraad netjes aansluiten van de DAB+ set.
    Die pin die je hebt is goed, let-op is alleen geschikt voor de grotere afmeting versie zekeringen.

    000 979 023E = de grote
    000 979 133E = de kleine

    foto.jpg000979133E.jpg000979023E.jpg

    In de zwarte zekering houder aan de bestuurderszijde, zitten 3 grote en de rest de kleine versie.
    Zie onderstaande foto's

    P2252586.jpg P2252585.jpg

    Let-op, kies een postitie waar dus al 1 power pin aanwezig is (komt vanaf de accu).
    (Niet alle posities zijn al voorzien vanaf de accu met een pin).
    De pin er naast is leeg, daar komt die van jou.
    De zekering zelf verbind dus die 2, zodat jij spanning hebt en is het overbelast, dan klapt de zekering.



    Hoe de zekering houder openen, mini DIY .


    Bij de pijl lipje wegdrukken, komplete houder met de 3 houders naar boven klappen.
    17b.jpg (Er zit wel eens anti rammel tape op het lipje)



    Dit zijn even afbeeldingen v/d bruine, maar de zwarte gaat op dezelfe manier.

    Lipje in duwen en de zekeringhouder naar achteren eruit duwen.
    IMG_1069.jpg

    Aan de zijkant dan de lipjes beetje weg doen, aan 1 kant 2 aan de andere zijde 1
    Begin aan de kant met 2, diegene die het dichts bij het omklap punt weg zit
    Dan die aan de andere zijde, en dan de 2e aan de andere kant weer
    Zodat je de afdekking weg kan klappen.
    IMG_1070.jpg IMG_1071.jpg

    Vervolgens de magenta kleurige vergrendeling open zetten
    (die zorg ervoor, dat je pin draad er nooit uit kan, maar ook niet in kan).
    IMG_1072.jpg

    Zodat je de pin draad er in kan duwen
    IMG_1073.jpg
    Daarna weer vergrendelen

    En alles terug bouwen

    De gewenste zekering (ampere) plaatsen.


    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  5. #2285
    A4Maverick's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    636
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Peeet A5 Sportback PLS -- DIY Face-lift PDC plus retrofit -- + diverse Retrofits in post 1

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Die pin die je hebt is goed, let-op is alleen geschikt voor de grotere afmeting versie zekeringen.
    In de zwarte zekering houder aan de bestuurderszijde, zitten 3 grote en de rest de kleine versie.
    Zie onderstaande foto's

    P2252586.jpg P2252585.jpg

    Let-op, kies een postitie waar dus al 1 power pin aanwezig is (komt vanaf de accu).
    (Niet alle posities zijn al voorzien vanaf de accu met een pin).
    De pin er naast is leeg, daar komt die van jou.
    De zekering zelf verbind dus die 2, zodat jij spanning hebt en is het overbelast, dan klapt de zekering.



    Hoe de zekering houder openen, mini DIY .


    Bij de pijl lipje wegdrukken, komplete houder met de 3 houders naar boven klappen.
    17b.jpg (Er zit wel eens anti rammel tape op het lipje)



    Dit zijn even afbeeldingen v/d bruine, maar de zwarte gaat op dezelfe manier.

    Lipje in duwen en de zekeringhouder naar achteren eruit duwen.
    IMG_1069.jpg

    Aan de zijkant dan de lipjes beetje weg doen, aan 1 kant 2 aan de andere zijde 1
    Begin aan de kant met 2, diegene die het dichts bij het omklap punt weg zit
    Dan die aan de andere zijde, en dan de 2e aan de andere kant weer
    Zodat je de afdekking weg kan klappen.
    IMG_1070.jpg IMG_1071.jpg

    Vervolgens de magenta kleurige vergrendeling open zetten
    (die zorg ervoor, dat je pin draad er nooit uit kan, maar ook niet in kan).
    IMG_1072.jpg

    Zodat je de pin draad er in kan duwen
    IMG_1073.jpg
    Daarna weer vergrendelen

    En alles terug bouwen

    De gewenste zekering (ampere) plaatsen.


    Peeet
    Top man. Thx.

    Now I can Do It Myself😀
    A4 1.8Tfsi Avant Ibiswit, ProLine S, MMi Plus, B&O audio, 19" Rotors


  6. #2286

    Standaard Re: Peeet A5 Sportback PLS -- DIY Face-lift PDC plus retrofit -- + diverse Retrofits in post 1

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShuttersPeet Bekijk Berichten
    Prachtige uitleg weer!
    Jij ook nog bedankt .

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4Maverick Bekijk Berichten
    Top man. Thx.

    Now I can Do It Myself��
    Graag gedaan, succes.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  7. #2287
    Baas J's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    646
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Peeet A5 Sportback PLS - Electrisch opklapbare, automatisch dimbare zijspiegels - voorzij ramen tinten - binnenspiegel dimbaar en kompas

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Alles over de electrisch opklapbare, automatisch dimbare buitenspiegels en de automatische dimbare binnenspiegel met kompas even verzameld.

    Vanmiddag de binnenspiegel aangesloten en gekoppeld aan de buitenspiegels

    Eerst de raamstijlen en de zekering afdekking dorpels verwijderd aan beide zijden verwijderd en de binnenverlichting unit.
    En de steun van de motorkap bowden hendel en de bekleding onder de stuurkolom, dashbord kastje was niet nodig.
    Bijlage 181936Bijlage 181937
    Bijlage 181938Bijlage 181939Bijlage 181940
    Kabel boom naar links en rechts getrokken en vast gezet met.
    Bijlage 181944Bijlage 181945
    Let-op kabel die boven de hemel loopt naar links en rechts goed vastmaken, anders hoor je hem klapperen op je hemel.

    Had geen zin (doe ik ook liever niet om evt nog meer kans op een andere rammel) om de hemel los te halen,
    om zo meer punten te kunnen bereiken om het kabeltje naar links en rechts beter vast te zetten.
    Je kan via het make-up verlichting lampje ook nog wat doen.

    Ook heb ik het kabeltje zowel naar links en rechts voorzien van deze tochtband v/d Gamma.
    Ongeveer 60 cm per zijde en dan aan boven op de kabel en onderop de kabel, zodat ie nu helemaal ingepakt zit in schuim.




    Bestuurderszijde bij de kabel gebonden die er al liep
    Passagierszijde speciale pluggen geplaatst in de 4 gaatje die er zitten, 3 stuks is wel voldoende
    Bijlage 181941Bijlage 181943Bijlage 181942

    EKTA partnummer
    Bijlage 182004

    Binnenverlichting signaal op T6B PIN 6, zorgt ervoor dat dimmen stopt als de binnenverlichting aan gaat.
    Bijlage 181947Bijlage 181948Bijlage 181949Bijlage 181946


    Massa punt, aarde, sleutel 10
    Bijlage 182003


    Power op de zwarte zekeringhouder aan de bestuurders zijde.
    Bijlage 182002 Bijlage 182001

    DIY uit de B8 van een bruine zekeringhouder demonteren/monteren aan de passagiers zijde, zelfde manier
    Aansluit DIY Zie ADS topic -> http://www.audiforum.nl/forum/model-...ml#post1309460

    PS Een zwarte zekeringhouder wordt alleen bekrachtigd als het contact aan is (op een rode en bruine staat constant spanning)


    Deurdoorvoer aangesloten (mannetje) voor de aansturing van de buitenspiegels.
    Aan de bestuurderszijde moest motorkap hendel (bowdenkabel) fundatie plaat gedemonteerd worden.
    Bijlage 181950

    Aangesloten op T27a en T27c PIN7 & T27a en T27c PIN25
    Bijlage 181952Bijlage 181953Bijlage 181954Bijlage 181951

    A stijl was nog los, middenstijl laten zitten, achterdorpel alleen iets opgelicht.
    achterbank zitting en opvulling leuning verwijderd.
    Kabeltje door getrokken naar rechtachter in de koffer
    En aangesloten op T19P PIN14 zit al een zwarte draad in, dus deze lassen.






    Zoals hier boven gemeld, 2 nieuwe klemmen nodig voor de achterbank zitting, deze zijn voor 1 malig gebruik.



    Werkt perfect, als de spiegels gedimt zijn en je zet je versnelling in zijn achteruit, stopt het dimmen van de spiegels.


    Rechter raamstijl nog niet terug gebouwd, daargaat morgen het kabeltje nog langs voor de garage deur opener.

    Instellen magnetische variatie, zie ElsaWin word doc
    West-Europa, zone 8
    Bijlage 182000

    Capt Peeet kan gaan navigeren.
    Bijlage 181959

    Test gedaan, lichtsensor afgedekt en met een zaklampje in de binnenspiegel geschenen, zodat de spegels gaan dimmen.

    Results
    Bijlage 181956Bijlage 181955

    Bijlage 181957Bijlage 181958



    Als word doc de definitieve kabelbomen,
    let-op @FASt er is wat veranderd.

    Als je allleen de automatische dimmende binnenspiegel heb en geen automatische dimmende buitenspiegels.
    Vervalt dus de aansturing naar de buitenspiegels, dus uit de kabelboom de gele en groene draaden.

    Dan kun je alles, power, aarde, en achteruitrij signaal (ook de het binnenverlichting signaal) aansluiten over de rechterzijde (passagierszijde).
    En neem je de power van een zekering in de zwarte zekeringhouder aan de passagierszijde.


    Peeet

    Peeet, Het lijkt alsof je in het Word document afwijkt van het elektrische schema zoals dat in Elsawin wordt aangegeven. T8C:3 zou nl. via T17c:14 naar T20D:17 moeten op J533 (databus). In het Word document staat T8C:3 naar T19P:14 op J533.
    T8C:7 zou via T32c:32 op J393 (comfort ecu) moeten, maar dit is volgens mij de draad van luchtvochtigheidssensor.

    Ik kwam dit tegen omdat ik binnenkort de spiegel met grootlichtassistent(GLA) wil inbouwen (naast de al aanwezige regen en lichtsensor). Als ik het schema goed lees hoeven er voor de GLA geen extra draden te worden getrokken. Of is dit toevallig T8C:8 (mist in Word document) via T17c:13 naar T20D:7 zijn op J533?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Baas J; 17-07-15 om 11:40.

  8. Ad
  9. #2288

    Standaard Re: Peeet A5 Sportback PLS - Electrisch opklapbare, automatisch dimbare zijspiegels - voorzij ramen tinten - binnenspiegel dimbaar en kompas

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baas J Bekijk Berichten
    In het Word document staat T8C:3 naar T19P:14 op J533.
    En dat klopt voor deze (dimbare binnenspiegel met aansturing naar dimbare buitenspiegels) retrofit zonder GLA (groot licht assist).
    Dat is het achteruit signaal, die het dimmen uitschakeld als je de versnelling in zijn achteruit zet.

    Zie ElsaWin drawings

    Schema%205%20binnenverlichting%20en%20luchtvoctigheid%20en%20comfort.jpg Schema3%20portier%20apparaat%20binnenverlichting.jpg

    pinnen.jpg pinnen en functies.jpg

    En kabelboom word document als bijlage



    Peeet

    Jij, gooit verschillende retrofits door elkaar .

    En let op de * in de schema's, die geven aan, bij wat wel en wat niet.


    Daarom stond het er ook bij voor de volledigheid ivm de verschillen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Voor de volledigheid het schema voor de versie met grootlicht assit

    Schema4%20groot%20licht%20assist.jpg
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  10. #2289
    Baas J's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    646
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Peeet A5 Sportback PLS - Electrisch opklapbare, automatisch dimbare zijspiegels - voorzij ramen tinten - binnenspiegel dimbaar en kompas

    Maar waar is dan die T8C:8 voor ?

    In jouw schema is T8C:3 de draad die naar achteren gaat voor het achteruit signaal. In het schema voor GLA gaat deze naar J533 (databus). Welke draad zorgt dan voor het achteruitsignaal?
    Laatst gewijzigd door Baas J; 17-07-15 om 14:21.

  11. #2290

    Standaard Re: Peeet A5 Sportback PLS - Electrisch opklapbare, automatisch dimbare zijspiegels - voorzij ramen tinten - binnenspiegel dimbaar en kompas

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baas J Bekijk Berichten
    Maar waar is dan die T8C:8 voor ?

    In jouw schema is T8C:3 de draad die naar achteren gaat voor het achteruit signaal.
    In het schema voor GLA gaat deze naar J533 (databus).
    Welke draad zorgt dan voor het achteruitsignaal?
    Systemen niet met elkaar vergelijken met GLA of zonder GLA is anders.

    Gaat via de T17C naar de T20D in de J533, bij de GLA optie.

    Schema4 groot licht assist.jpgJ533.jpg T17c.jpg
    De databus verzorgd dit.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  12. #2291
    Baas J's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    646
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Peeet A5 Sportback PLS - Electrisch opklapbare, automatisch dimbare zijspiegels - voorzij ramen tinten - binnenspiegel dimbaar en kompas

    Kijk, nou begrijpen we elkaar, das precies wat ik in de eerste post schreef. Ging er van uit dat het systeem hetzelfde werkte alleen met toevoeging van meer of minder draden. Ik snap 'm nu, thanx!

  13. #2292

    Standaard Peeet A5 Sportback PLS -- DIY Face-lift PDC plus retrofit -- + diverse Retro...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baas J Bekijk Berichten
    Kijk, nou begrijpen we elkaar, das precies wat ik in de eerste post schreef. Ging er van uit dat het systeem hetzelfde werkte alleen met toevoeging van meer of minder draden. Ik snap 'm nu, thanx!
    Opgelost .



    Leuk je gisteravond even te ontmoeten, blijkt het ((AF)Audi)wereldje toch klein te zijn.

    Blijkt dat je maar 3 straatjes verder woont .

    Lekker even kunnen Audihoeren.
    Gaan we vast vaker doen en dan met koffie, helemaal vergeten, door al dat gelul.

    @Baas J Dit is de Poolse eBay aanbieder, waar ik het gisteren met je over had -> http://stores.ebay.nl/wtyczkolandja/...ub=12298609018
    Daar haal ik de lossen pinnen, connectors, ed., binnen 3 dagen in huis, perfecte service en ze kosten geen drol.
    Zakjes van 10 stuks losse pinnen, voor €1,21 Je kunt aangeven gezamenlijk verzenden als je meerdere versies gelijk besteld, dan maar 1 keer verzendkosten .

    @Der Bastler & @A5 Fan kunnen je vast nog tips geven voor de GLA retrofit (Groot licht Assist).


    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  14. #2293
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Peeet A5 Sportback PLS -- DIY Face-lift PDC plus retrofit -- + diverse Retro...

    Nog een toeschouwer erbij 6-8??
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  15. #2294
    Baas J's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    646
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Peeet A5 Sportback PLS -- DIY Face-lift PDC plus retrofit -- + diverse Retro...

    Ja was gezellig, en ja binnenkort incl. koffie!

    Ik ben vanavond al aardig bezig gegaan voor de voor- en achter PDC. Ik heb nog wat pics in mn eigen thread gezet.

  16. #2295

    Standaard Peeet A5 Sportback PLS -- DIY Face-lift PDC plus retrofit -- + diverse Retro...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    Nog een toeschouwer erbij 6-8??
    Iedereen is weer welkom off course, zal wel weer een dolle boel worden.
    6-8 weer een poetsmasterclass, mini meet.
    De Polo wordt gepolijst en de S ontmanteling van de brandweerwagen.
    En aan de A5 zal ook nog wel wat gepoetst worden

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  17. #2296

    Standaard Re: Peeet A5 Sportback PLS -- DIY Face-lift PDC plus retrofit -- + diverse Retrofits in post 1

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Die pin die je hebt is goed, let-op is alleen geschikt voor de grotere afmeting versie zekeringen.

    000 979 023E = de grote
    000 979 133E = de kleine

    foto.jpg 000979023E.jpg 000979133E.jpg

    In de zwarte zekering houder aan de bestuurderszijde, zitten 3 grote en de rest de kleine versie.
    Zie onderstaande foto's

    P2252586.jpg P2252585.jpg

    Let-op, kies een postitie waar dus al 1 power pin aanwezig is (komt vanaf de accu).
    (Niet alle posities zijn al voorzien vanaf de accu met een pin).
    De pin er naast is leeg, daar komt die van jou.
    De zekering zelf verbind dus die 2, zodat jij spanning hebt en is het overbelast, dan klapt de zekering.



    Hoe de zekering houder openen, mini DIY .


    Bij de pijl lipje wegdrukken, komplete houder met de 3 houders naar boven klappen.
    17b.jpg (Er zit wel eens anti rammel tape op het lipje)



    Dit zijn even afbeeldingen v/d bruine, maar de zwarte gaat op dezelfe manier.

    Lipje in duwen en de zekeringhouder naar achteren eruit duwen.
    IMG_1069.jpg

    Aan de zijkant dan de lipjes beetje weg doen, aan 1 kant 2 aan de andere zijde 1
    Begin aan de kant met 2, diegene die het dichts bij het omklap punt weg zit
    Dan die aan de andere zijde, en dan de 2e aan de andere kant weer
    Zodat je de afdekking weg kan klappen.
    IMG_1070.jpg IMG_1071.jpg

    Vervolgens de magenta kleurige vergrendeling open zetten
    (die zorg ervoor, dat je pin draad er nooit uit kan, maar ook niet in kan).
    IMG_1072.jpg

    Zodat je de pin draad er in kan duwen
    IMG_1073.jpg
    Daarna weer vergrendelen

    En alles terug bouwen

    De gewenste zekering (ampere) plaatsen.


    Peeet
    @A4Maverick en de rest

    Ik heb het partnummer v/d kleine versie, voor de volledigheid, er ook nog even bij gezet.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  18. #2297
    Baas J's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    646
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Peeet A5 Sportback PLS -- DIY Face-lift PDC plus retrofit -- + diverse Retrofits in post 1

    @Peeet, er zit een foutje in je schema. Ik heb zonet 8E0972112 binnen gehad en das een zwarte stekker, moet een bruine zijn! Dit is degene die bedoeld is om de achterste sensoren mee aan te sluiten. Ik heb de bruine voor de voorste sensoren nodig.

    Ik zie het al, je hebt de kleuren omgewisseld. 8E0972112 =zwart, 8E0972112B =bruin.
    Laatst gewijzigd door Baas J; 22-07-15 om 16:23.

  19. #2298

    Standaard Re: Peeet A5 Sportback PLS -- DIY Face-lift PDC plus retrofit -- + diverse Retrofits in post 1

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baas J Bekijk Berichten
    @Peeet, er zit een foutje in je PDC retrofit Excel Partlist.
    Ik heb zonet 8E0972112 binnen gehad en das een zwarte stekker, moet een bruine zijn!
    Dit is degene die bedoeld is om de achterste sensoren mee aan te sluiten. Ik heb de bruine voor de voorste sensoren nodig.

    Ik zie het al, je hebt de kleuren omgewisseld. 8E0972112 =zwart, 8E0972112B =bruin.
    Bedankt voor de melding, inderdaad kleur omgewisseld.

    3b T connectors module 10.jpg

    Komt denk ik, omdat ik ze alle in 1 keer heb besteld.


    8E0972112B.jpg 8E0972112.jpg

    8E0972416.jpg 8K0972416.jpg

    PDC Partlist aangepast . , zie Excel bijlage (ook in de DIY nu de aangepaste lijst )

    Peeet
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  20. #2299

    Standaard Peeet A5 Sportback PLS -- DIY Face-lift PDC plus retrofit -- + diverse Retro...

    Ook in het Audizine.com PDC topic, waar ik zelf ook veel info vandaan had, een stuk v/d DIY geplaatst.

    En de mannen bedankt voor hun input -> http://www.audizine.com/forum/showth...1#post10917032


    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  21. #2300

    Standaard Peeet A5 Sportback PLS -- DIY Face-lift PDC plus retrofit -- + diverse Retro...

    Kreeg na de mini DIY, zekeringhouder.
    Vragen van AF leden, hoe dat in zijn werk gaat bij de T46S canbus connector.
    Ook op Audizine.com that question in het pdc plus topic -> http://www.audizine.com/forum/showth...1#post10918759


    Canbus aansluiten op de T46S connector (A in het plaatje).
    A96-10442.png G4VFqLl.jpg

    Handig is om het Dashboard kastje te verwijderen, dan kun je makkelijk de hele houder verwijderen
    kastje.jpg

    Bij de rode pijl vergrendel palletje indrukken, de hele houder naar boven klappen.
    Zit soms anti rammel tape over het palletje geplakt.
    T46Sa.jpg



    Is een vernuftig stekkertje met 4 soorten vergrendelingen.


    A97-10210.png
    Vergrendeling (1) indrukken, nu kun je de hefboom omhoog trekken.
    En de bruine kap verwijderen.

    A97-10474.png
    Schuif de mangenta kleurige vergrendeling (2) naar rechts
    Nu is clip (1) vrij om te drukken, dan kun je de connector (3) eruit duwen.

    T46Sb.jpg
    Aan de binnenkant zie je dan nog een mangenta kleurige vergrendeling ongeveer 2 cm lang
    Deze vergrendeld het witte pinnen blok, zodat deze vast zit.
    Op de foto zie je een schroevendraaier, maar het gaat beter om dit met een klein tangetje eruit trekken.

    T46Sc.jpg
    Dan bij de 2 kleine nokjes de zijkanten v/d zwarte kap ligt oplichten, zie rode pijl (op de foto maar 1 te zien, andere zijde ook 1).
    Gaat moeilijk, doe dit met beleid, ik heb het met 2 mini schroevendraaiers kunnen vrij zetten.
    Zodat je het witte pinnen blok eruit kan schuiven


    10.jpg

    Volgens schema pre-facelift (zie bijlage in de PDC DIY) op de pin nummers 2 high en de 2 low, deze waren al bezet.
    Maakt verder niet uit, ze zitten bij mij nu op de 7 high en de 7 low
    PDC Canbus kun je aansluiten op positie 1 t/m 8
    (1 t/m 6 en 22 & 23 was al voorzien) VCDS ziet het vanzelf.

    000 979 009E pinnen gaan erin.



    Dit stukje over de T46S canbus connector.
    In de Face-lift PDC plus, DIY erbij gezet -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1668764


    Peeet
    Laatst gewijzigd door Peeet; 29-12-15 om 11:37.
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •