Pagina 35 van 42 EersteEerste ... 25313233343536373839 ... LaatsteLaatste
Resultaten 681 tot 700 van de 821

Onderwerp: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw.

  1. #681
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.152
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    De dealer zal 'reset factory settings' hebben gedaan met auto aan de VAS-kast. Dan wordt hele software geflasht met af-fabriek data.
    Heerlijk dat Nelis dit topic na een jaar (!) stilte afstoft Prachtig plaatje weer even in beeld.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  2. #682
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    De dealer zal 'reset factory settings' hebben gedaan met auto aan de VAS-kast. Dan wordt hele software geflasht met af-fabriek data.
    Dat is idd waarschijnlijk gebeurt toen ze het probleem hebben verholpen. Hoe het veroorzaakt is, blijft een raadsel.

    Afgelopen jaar geen noemenswaardige dingen gehad met de A5. Heb ook geen plannen meer met deze. Ben al een beetje vooruit aan het kijken, maar dat wordt pas volgend jaar.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  3. #683
    TyCorZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.909
    Kudos
    106
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Heb ook geen plannen meer met deze. Ben al een beetje vooruit aan het kijken, maar dat wordt pas volgend jaar.
    Hoef niet altijd! Is toch een prima en mooie car
    En naar wat ben je een beetje vooruit aan het kijken?
    Vanaf september 2017 – heden: - Seat Ateca Xcellence 1.4 TSI 150 pk (geen Audi maar prima auto!)
    Van juli 2013 t/m september 2017: - Audi A3 SB 1.4 TFSI 8V Ambition Pro Line –

  4. #684
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TyCorZ Bekijk Berichten
    Hoef niet altijd! Is toch een prima en mooie car
    En naar wat ben je een beetje vooruit aan het kijken?
    Het enige wat ik overwoog, maar niet gedaan heb en dus ook niet meer ga doen, is tunen. Hij is ook wel snel zat.
    De auto bevalt nog heel goed, maar ik heb hem nou bijna 3 jaar, dus over een jaar ben ik wel toe aan iets nieuws.

    Weer een A5 coupé is wel de grootste kanshebber. Die iPad op het dashboard is op dit moment wel de grootste belemmering, maar ik heb nog een jaar om daar aan te wennen.
    Verder vind ik een 3.0 TDI met een dubbele uitlaat links echt niet kunnen. Heeft met de adblue tank te maken, heb ik begrepen. Is dus waarschijnlijk ook niet zo eenvoudig achteraf aan te passen.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  5. #685

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    ABT lijkt de B9 met li & re om te bouwen. Dus er lijkt wel wat te kunnen.

    ABT - REAR SKIRT SET
    close
    for A4 2.0 TDI, 140 kW front wheel drive / quattro
    for A4 3.0 TDI front wheel drive / quattro
    only for vehicles with s-line exterior package without panoramic roof
    consisting of:
    - 8W008002130 ABT rear skirt insert, material PUR / primed
    - 8W002002120 ABT 4-pipe rear muffler Ø84mm, material: stainless steel

    range of use:
    - Audi A4_8W00 (Avant, Limousine 2.0 TDI, 140 kW)
    - Audi A4_8W00 (Avant, Limousine 3.0 TDI)
    - vehicles with S-Line exterior package
    - only suitable for vehicles without panoramic roof!

    also suitable for vehicles with:
    - serial draw bar
    - park assistant rear
    - park assistant plus
    - park assistant
    - rear view camera
    - assistant package park
    - assistant package tour
    - assstant package city
    - Audi pre sense basic
    - Audi side assist
    - Audi active lane assist

    additional information:
    - on Audi A4_8W00 with standard exterior package the ABT - rear skirt insert can only be mounted after backfitting the serial rear skirt on to the S-Line rear skirt. The part volume which is therefor needed (rear skirt, mounting material) can vary depending on year of manufacture and configuration of the serial vehicle.
    Due to that it has to be checked which parts are needed for the change over to the S-Line rear skirt with the vehicle identification number of the car. These parts have to be ordered separately in time before the conversion.
    - the glue which is needed for the assembly is not included in the delivery. Please only use the adhesives mentioned in the test documents (general operating license, approval). Disregard leads to the loss of the general operating licence and insurance protection of the vehicle as well as prosecution in case of damage.
    The approved adhesives can be bought at Volkswagen / Audi with article number 000.071.785 D as a complete adhesive set (glue incl. primer). One adhesive set is needed for the assembly. The primer which is included in the adhesive set is not needed for the assembly.

    http://www.abt-configurator.com/en/A.../8W00/30TDI218
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1


  6. #686

    Standaard Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    feb 2017
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Het enige wat ik overwoog, maar niet gedaan heb en dus ook niet meer ga doen, is tunen.
    Hij is ook wel snel zat.
    De auto bevalt nog heel goed, maar ik heb hem nou bijna 3 jaar, dus over een jaar ben ik wel toe aan iets nieuws.

    Weer een A5 coupé is wel de grootste kanshebber.
    Die iPad op het dashboard is op dit moment wel de grootste belemmering, maar ik heb nog een jaar om daar aan te wennen.
    Verder vind ik een 3.0 TDI met een dubbele uitlaat links echt niet kunnen.
    Heeft met de adblue tank te maken, heb ik begrepen.
    Is dus waarschijnlijk ook niet zo eenvoudig achteraf aan te passen.
    2 jaar later
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    @sterko, was je toevallig in Heerlen
    Of om over de opvolger v/d 8T te praten met 007 @sjoeritzz

    Peeet
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Praten? Nee, om hem op te halen. Rijdt lekker hoor, die opvolger




    Maar serieus; ik was daar in de buurt voor mijn werk, maar de kans bestaat dat ik Chris dit jaar of begin volgend jaar nog wel ga spreken
    Vertel,.......

    Peeet

    inmiddels al aan de Ipad kunnen wennen ?
    Hoeveel km nu met de blauwe smurf sjonnie ?
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  7. #687
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Vertel,.......
    Zo veel valt er niet te vertellen. De A5 bevalt nog steeds goed en ik ben er nog niet op uitgekeken. Ik ben dus nog niet echt met een opvolger bezig. Ik heb de A5 nu 5 jaar en er staat 200.000 km op de teller en zo lang heb ik nog nooit met een auto gedaan, dus het is op zich wel tijd om verder te kijken. Ik zou alleen niet precies weten wat.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  8. Ad
  9. #688
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.152
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    Heerlijk is dat, gewoon lekker tevreden met wat je rijdt

    Had ik met mijn vorige A6 ook! Alleen de leasemaatschappij dacht daar op enig moment anders over. En eerlijk is eerlijk, nieuw uitzoeken was geen straf en er nu in rijden zeker ook niet.

    In jouw geval kan ik me erg goed voorstellen dat je wacht op speciale versies van het nieuwe type A5, of wellicht hele andere (gezins)dingen in de toekomstplannen hebt staan.
    Geniet van wat je hebt en droom van wat ooit nog eens zou kunnen
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  10. #689
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    Tijd om de voorpret voor de opvolger te gaan starten!
    Bij mij was die voorpret al wel een tijdje bezig, want ik hield al maanden de spy-shots, geruchten en het nieuws over de facelift in de gaten. Ik vind de facelift op alle punten een verbetering, behalve die verschrikkelijke nep "uitlaten".

    Nu is hij eindelijk te configureren in Duitsland.
    In Nederland nog niet, maar de kans dat ik hem in Nederland ga kopen, is toch niet zo groot. Door hem in Duitsland te kopen en via Zuid-Limburg naar Nederland te halen, moet er flink voordeel te behalen zijn. Hierover zal ik t.z.t. eens gaan app-en met onze Limburgse vriend.

    De gewenste motor is nog niet beschikbaar. De eisen zijn quattro en minimaal 265 PK, want ik wil er niet op achteruit gaan.
    Bij de introductie voldoet alleen de S5 TDI met 347 PK hier aan. Leuk, maar ik zit nogal met die nep "uitlaat". Bij de A5 zijn het ook allemaal nep gaten in de bumper waarachter ronde pijpjes zitten, maar die van de S5 is wel echt super-triest.
    Later zullen nog een 3.0 TDI quattro met 286 PK en een 2.0 TFSI quattro met 265 PK volgen, die grotere kanshebbers zijn.

    Of het weer een diesel gaat worden, is nog niet zeker. Ik heb met mijn huidige A5 gemiddeld 37.000 km/jaar gereden. Ik moet nog uit gaan rekenen of diesel dan nog wel interessant is. Diesel wordt steeds minder aantrekkelijk gemaakt door o.a. hogere accijnzen en ik kan me ook voorstellen dat de afschrijving ook sneller zal gaan dan vroeger. Toch vind ik het wel lekker rijden en het koppel is natuurlijk ook geweldig. Ik heb ook een hekel aan tanken en met benzine zal ik wat vaker bij de pomp staan. Moet ik nog even goed over gaan nadenken.

    Wat wel al zeker is, is dat het een Sportback wordt. Ik vind de Coupé nog steeds heel mooi, maar ik heb de afgelopen jaren ook de minder praktische kanten ervaren. Er zit niet zo vaak iemand bij mij achterin, maar als dat gebeurt, is het wel een gedoe met de stoelen en de beenruimte achterin. Ook de kleine achterklep is soms niet zo handig.
    Ik vind bij het huidige model de Sportback ook best wel mooi en weer eens wat anders is ook wel leuk.

    Over de kleur twijfel ik nog wel een beetje. Blauw vind ik nog steeds geweldig, maar ik ga niet twee keer achter elkaar (bijna) dezelfde kleur nemen. Alle soorten blauw vallen daarmee af.
    Mijn vriendin heeft haar veto uitgesproken tegen rood en zelf vind ik ook wel dat het iets minder opvallend mag.
    Groen en zwart vind ik zelf niet mooi.
    Daytona vind ik nog steeds erg mooi, maar heb ik ook al een keer gehad. De andere grijstinten vind ik niet zo mooi.
    Voorlopig staat Gletscher wit met zwart optiek hoog op de lijst. Wit is wel erg besmettelijk en ik houd niet van wassen, maar vind het wel een mooie combi.
    Nu zullen sommige van jullie misschien verbaasd zijn over het zwart optiek, omdat ik bij de Sepangblauwe al het zwart heb vervangen door aluminium, maar dat was omdat ik dat bij blauw mooier vind. Bij wit vind ik zwart optiek juist een absolute must.

    Voorlopig maar even begonnen met het configureren van een 3.0 TDI quattro met 231 PK (die het dus niet gaat worden)
    https://www.audi.de/AW1P0NHK

    De meeste opties zijn wel zeker. Over een aantal dingen twijfel ik nog:
    - De velgen vind ik allemaal niet zo bijzonder. Misschien dat ik de geselecteerde 19" in de winter ga gebruiken en voor de zomer iets anders ga zoeken. Aan de andere kant heb ik mijn huidige winterset ook nog. Die kan ik eventueel zwart of antraciet laten spuiten.
    - Head-Up Display: Leuke gadget, maar al die informatie is ook iets lager in de virtual cockpit te zien. Echt functioneel vind ik het niet. Is meer leuk om te hebben.
    - Assistentiepakket Fahren (heet Tour in Nederland): Ik ben geen fan van systemen die mij het rijden uit handen nemen. Ik doe het liever zelf. Lane-assist heb ik nu altijd uit staan en ACC gebruik ik alleen bij trajectcontrole en dan ben ik niet echt tevreden over de werking. De nieuwere systemen werken alleen wel beter dan het systeem in mijn huidige A5. Mijn A5 heeft bijvoorbeeld nog geen stop-en-go of fileassistent en dat lijkt me toch wel prettig.
    - Audi Connectsleutel: Als ik het goed begrijp, kun je dan van je telefoon een sleutel maken. Wat daar precies handig aan is, is me alleen nog niet duidelijk.
    - Audi Phone Box: De meerwaarde is me niet helemaal duidelijk. Een normale Bluetooth carkit voldoet voor mij prima.
    - Omgevingscamera's: Tja. Heb ik dat nodig? Misschien nuttig als mijn vriendin moet parkeren
    - Winterpakket: Bestaat uit verwarmde voorruit, verwarmd stuur en stoelverwarming. Dit pakket gaat automatisch aan bij S-sportstoelen. Misschien een foutje in de configurator, want ik zie de logica van deze koppeling niet. De verwarmde voorruit lijkt mij een beetje overbodig, want ik neem sowieso al een standkachel. Een verwarmd stuur hoef ik niet. Ik zou dus graag alleen de stoelverwarming los bestellen.

    Verder mis ik nog een paar dingen:
    - Sportdifferentieel: Heb ik nu wel en is wel erg lekker als je gas geeft in een bocht. Waarschijnlijk alleen bij de sterkere motoren bestelbaar. Als het bij de uiteindelijke gekozen motor wel verkrijgbaar is, zal ik het nemen, maar ik laat de motorkeuze er niet van afhangen.
    - Carbon spiegels, carbon spoiler, zwarte achterlichten, zwarte ringen en zwarte logo's: Op de pre-facelift is dit allemaal wel te bestellen. De carbon spiegels en spoiler lijken mij wel mooi, maar zijn wel dure opties. De zwarte ringen en logo's vind ik wel een must op een witte Audi met zwart optiek. Misschien mist dit nog in de configurator en anders is dit achteraf allemaal wel te regelen.

    Toch ook nog even een S5 geconfigureerd:
    https://www.audi.de/AHTBFQ2D

    Ik had een meerprijs van minimaal 20K verwacht, maar dat valt erg mee.
    T.o.v. de 3.0 TDI met 231 PK is de meerprijs (ex-BPM) slechts 7K en dan heb ik ook nog het sportdifferentieel er in zitten. T.o.v. de 3.0 TDI 286 PK met sportdifferentieel zal de meerprijs misschien nog ca. 3 of 4K zijn. De BPM, wegenbelasting, verzekering en het verbruik zullen ook wel wat hoger zijn, maar daar staat waarschijnlijk weer een hogere restwaarde tegenover. Alles bij elkaar zal het niet zo heel veel duurder zijn om wat extra PK's, S5 logo's, nepgeluid en nepuitlaten te hebben. Dat is nog wel te overwegen.

    Nog even afwachten wat de Nederlandse prijzen gaan worden en wat de 3.0 TDI quattro met 286 PK en een 2.0 TFSI quattro met 265 PK gaan kosten, dus op korte termijn ga ik nog niets beslissen.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  11. #690

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    235
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    86 ruggen voor een 2 liter diesel? (En dat is de Duitse prijs exlusief BPM)

    Mijn S5 heb ik nieuw uit de UK gehaald voor 80k inclusief BTW en BPM. Nagenoeg full option. (De benzine variant wel te verstaan)
    Laatst gewijzigd door snappaz; 08-10-19 om 22:51.

  12. #691
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snappaz Bekijk Berichten
    86 ruggen voor een 2 liter diesel? (En dat is de Duitse prijs exlusief BPM)

    Mijn S5 heb ik nieuw uit de UK gehaald voor 80k inclusief BTW en BPM. Nagenoeg full option. (De benzine variant wel te verstaan)
    Een 3 liter, maar inderdaad, dat is de prijs. Komt nog BPM bij, maar gaat ook nog wel wat korting vanaf. Hij is dan ook wel redelijk aangekleed.
    Dat een diesel duurder is dan een benzine is niet vreemd. Die 80K is waarschijnlijk op een moment geweest dat de GBP gunstig stond.
    De UK-route ga ik op dit moment niet bewandelen. Lijkt me nu even niet zo'n goed idee.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  13. #692

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    235
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    GBP stond gelijk met nu (+-)

    Ergste geval moet je er 10% bovenop gooien als er een brexit is. Het scheelde mij 30% met NL, als je dan nog 10% moet inleveren is het alsnog 20%. (tenzij het verschil met DLD <5% komt... Dan is het, het niet waard imo.)

    De korting krijg je in de UK ook, ik kreeg dacht ik 8% bovenop de configuratieprijs.

    Niet geschoten is altijd mis, ik zou even mailen voor een offerte (en de configuratiecode mailen)

    Nadeel is de lange levertijd... (toendertijd 9 maanden)

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik de route reuze vond meevallen, heb het ook allemaal zelf gedaan.
    Laatst gewijzigd door snappaz; 09-10-19 om 00:09.

  14. #693

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Gave ontwikkeling met top specs op de verlanglijst. Diesel blijft een lastige keuze tegenwoordig. Waar gaat dat heen. waar mag je heen. In aanschaf zou ik zelf nu benzine opteren. Zakelijk leasen electrisch ivm bijtelling. Maar dat zijn dingen die je wel moet willen.

    Duitsland route kan voor een full spec auto erg interessant zijn. UK zou ik met de Brexit discussie en de levertijd zelf erg voorzichtig zijn. Al hoewel als je hem zonder tax kunt laten leveren en dat aantoonbaar is dat hij in de EU is gebouwd ... vervalt de mogelijke 10% importheffing
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  15. #694
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snappaz Bekijk Berichten
    GBP stond gelijk met nu (+-)
    Ik zie dat jouw S5 uit 2018 is. Na het Brexit-referendum in 2016 is de pond wel flink verzwakt. Het kan zijn dat Audi de prijzen in de UK daar toen niet op heeft aangepast, omdat ze anders de concurrentie met Britse merken zouden verliezen. Die concurrentie en het chauvinisme van de Britten, was al de reden dat Audi's in de UK goedkoper waren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snappaz Bekijk Berichten
    Ergste geval moet je er 10% bovenop gooien als er een brexit is.
    Is dat het ergste geval? Ik heb er geen verstand van, maar kan het niet zo zijn dat als je een Auto van Duitsland naar de UK en vervolgens naar Nederland brengt, er 2x invoerrechten moeten worden betaald?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snappaz Bekijk Berichten
    Het scheelde mij 30% met NL, als je dan nog 10% moet inleveren is het alsnog 20%. (tenzij het verschil met DLD <5% komt... Dan is het, het niet waard imo.)
    In Duitsland is ook flink wat korting te behalen, als ik de verhalen moet geloven. Opties zijn er 40% goedkoper en er schijnt meer ruimte voor korting te zijn.
    Misschien kan @ketelapper zeggen hoeveel procent zijn A6 uiteindelijk goedkoper was dan de Nederlandse catalogusprijs?

    Als de UK toch flink goedkoper is, zal ik het zeker overwegen. Ik durf ook best een gokje te wagen, maar ga voor het eind van de maand toch nog niets beslissen, dus misschien is er dan meer duidelijk over hoe de Brexit er uit gast zien.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snappaz Bekijk Berichten
    De korting krijg je in de UK ook, ik kreeg dacht ik 8% bovenop de configuratieprijs.
    Ja, dat snap ik, maar jouw 80K is al na de korting en de 86K uit de configuratie is voor de korting. Kun je dus niet goed met elkaar vergelijken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Diesel blijft een lastige keuze tegenwoordig. Waar gaat dat heen. waar mag je heen. In aanschaf zou ik zelf nu benzine opteren.
    Dat zegt mijn gevoel op dit moment ook. Ik moet het nog gaan uitrekenen, maar ik denk dat met 37.000 km/jaar benzine aantrekkelijker is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Zakelijk leasen electrisch ivm bijtelling. Maar dat zijn dingen die je wel moet willen.
    Laat dat nou net twee dingen zijn die ik niet wil
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  16. #695

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    235
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    @sterko

    De pond stond inderdaad laag, maar hij stond even laag als dat vandaag staat

    De import tarieven die de dealers/importeur moeten betalen, daar heb jij niks mee te maken. Als je pech hebt berekenen ze die door aan de klant inderdaad, maar dan zie je dat al snel genoeg in je offerte. Jij betaalt alleen een eventueel import tarief weer terug de EU in.... (misschien dat je hem in Ingolstadt kan ophalen?)

    die 8% was over het geheel btw. Veel opties waren al ruim goedkoper en vaak ook standaard vergeleken met Nederland. (M.a.w. de effectieve korting was stukken hoger dan de 8%)

    Die 80k van mij was inclusief de 21% BTW en de BPM á 15k.

    Ik heb in totaal €53.000 euro overgemaakt naar de dealer in Watford. Je zou inderdaad even kat uit de boom kunnen kijken voor een maandje.
    Laatst gewijzigd door snappaz; 09-10-19 om 16:42.

  17. #696

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    @snappaz en @sterko

    Voor een auto geproduceerd in de EU hoef je geen importheffing te betalen als je deze weer terug de EU inhaalt. Hiervoor is een EUR1 verklaring. Dat geldt overigens voor ieder product. Inderdaad omdat je anders dubbele heffingen gaat betalen. Ik spreek uit ervaring met mijn Audi TT. Wel moet je altijd bij een nieuwe auto (max half jaar auto en minder dan 6.000 km geloof ik) BTW betalen. Dus zorg dat je hem BTW vrij aanschaft in de UK Maar goed ie gast uit Limburg weet van de UK en D route alles.
    Laatst gewijzigd door FASt; 09-10-19 om 19:55.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  18. #697
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snappaz Bekijk Berichten
    De pond stond inderdaad laag, maar hij stond even laag als dat vandaag staat
    Ja, dat had je al gezegd.
    Doordat de pond van 2016 tot 2018 flink is gezakt, was het een gunstig moment en dat is het nu dus ook nog. Het had alleen natuurlijk wel gekund dat Audi in de tussentijd de prijzen in de UK had verhoogt, omdat een gunstige koers voor ons natuurlijk niet gunstig is voor hun. Ben uit nieuwsgierigheid maar even gaan configureren op de UK website en dan zie ik nog steeds een flink voordeel. Op twee vergelijkbare configuraties is de UK 12K goedkoper dan in D. (beide excl. BPM).
    Wat mij opvalt, is dat je in de UK snel klaar bent met configureren. Veel is al standaard. Vooral als je een pakket neemt zoals het "Vursprung" pakket, hoef je bijna niets meer aan te vinken.
    Wat dan weer jammer is, is dat S-sportstoelen op een A5 niet beschikbaar zijn en een standkachel helemaal niet beschikbaar is. Toch maar een S of RS dan, voor de stoelen

    Ik wacht nog even af hoe het gaat lopen met de Brexit. Het risico bestaat natuurlijk wel dat bij een Brexit met een gunstige deal, de pond weer omhoog gaat. Misschien maar vast een rekening in ponden openen of op een andere manier dit risico afdekken.

    Ik heb een aantal jaar geleden al zitten kijken naar de UK, maar had die voor nu eigenlijk al afgeschreven. Bedankt voor de eyeopener @snappaz
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  19. #698

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    235
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Dat wist ik niet.. Fijn om te weten dat je geen dubbele heffingen betaalt.

    Een auto met >6000KM of 6 maanden vinden met de stuur aan de linkerkant in de UK lastig te vinden helaas.... Er zijn wel wat ocassions die LHD zijn, maar die zijn nog steeds best duur, omdat ze weten dat de auto's aan de overkant van de Noordzee wat duurder zijn. (Voor dat verschil kan je hem misschien gewoon beter nieuw kopen)

    @sterko, je kan ze eens even emailen en vragen wat er mogelijk is. Soms is er bij de dealer zelf ook wat mogelijk, onder andere Audi exclusive bijvoorbeeld. even een Easyjet nemen en een dagje London op en neer, toendertijd ook gedaan.

    Succes ermee in ieder geval, maar dat zal goed komen. Mocht je nog vragen hebben omtrent de UK route, laat het maar weten.

  20. #699
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.152
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Lekkere voorpret @sterko
    Ik volg het vol belangstelling en meld me even 1-op-1 om gezellig en zinvol te sparren.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  21. #700

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    @snappaz en @sterko

    Voor een auto geproduceerd in de EU hoef je geen importheffing te betalen als je deze weer terug de EU inhaalt. Hiervoor is een EUR1 verklaring. Dat geldt overigens voor ieder product. Inderdaad omdat je anders dubbele heffingen gaat betalen. Ik spreek uit ervaring met mijn Audi TT. Wel moet je altijd bij een nieuwe auto (max half jaar auto en minder dan 6.000 km geloof ik) BTW betalen. Dus zorg dat je hem BTW vrij aanschaft in de UK Maar goed ie gast uit Limburg weet van de UK en D route alles.
    In UK leveren ze meteen ex btw via hun export afdeling, is nu zo en was in 2009 bij mijn eerste UK ervaring ook zo ;-).
    met de fiets kom je er ook wel, moet je wel eerst een fiets hebben!

Pagina 35 van 42 EersteEerste ... 25313233343536373839 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •