Kerel dat valt toch reuze mee bij de S4 B5 moest ik alle slangen laten vervangen, a hell of a job !!
Vanmiddag zo rond de klok van 13:00 heb ik m`n auto op de brug gereden bij mijn kameraad
En helaas is ze daar ook gebleven
Wat is er loos
Het was mij al een paar x opgevalen dat er onder de auto een klein plekje koelvloeistof lag
Hierop ben ik dus eerst maar eens opzoek gegaan naar de lekkage
En na een uurtje boven en onder de auto gezocht te hebben konden we de dader dan eindelijk vinden
Waarschijnlijk was deze lekkage al veel langer een probleem aangezien het hele motorblok toch wel redelijk vochtig was aan de onderzijde
Hierbij de Dader
2014-11-27 16.26.01.jpg
En hier zit hij gemonteerd/verstopt
2014-11-27 16.40.15.jpg
Ook de tip van @FalleN om de carterontluchting te checken was zeer welkom
Deze pijp bedoel je toch????
2014-11-27 13.33.19.jpg
Vervolgens de dealer maar gebeldt en om toch maar wat onderdelen te bestellen
De Dader wordt dus vervangen alsmede een dikke slang tbv de carterontluchting
Alleen kon de dealer het niet eerder leveren als 14:30 morgenmiddag
Dus morgenvroeg maar eens kijken of ik bij de carterpan kan komen zodat deze ook los kan
Zo staat ze er nu bij
2014-11-27 16.40.06.jpg 2014-11-27 16.40.28.jpg
Kerel dat valt toch reuze mee bij de S4 B5 moest ik alle slangen laten vervangen, a hell of a job !!
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Dat is echt helemaal niks inderdaad, maar toch zeer vervelend! Die bedoel ik inderdaad, onder andere. Dr zitten nog meer carterontluchtingsslangen onder t inlaatspruitstuk aan de bestuurderskant.
Die KVS flens lekte bij mij ook bekende 1.8t probleempjes. Maar als het zometeen is opgelost, dan heb je weer een super auto👍
Nou tis meer de tijd die ik over heb Reggy.....
Zaterdag ga ik op en neer naar Zeeland familie bezoek
Morgen zou ik de werkbus van mijn nieuwe werkgever ophalen
En maandag begin ik bij mijn nieuwe werkgever
Daar gaan we vanuit dat ze weer super rijdt
Die KVS huisjes gaan vaker kapot of lekken, bekend probleem.
De carter pan heb je er niet 123 onder vandaan, het motorblok moet ophoog
Sub frame moet los en iets zakken
Dan heb je nog 2 boutjes in je carter pan zitten die bij de versnelling bak daar voor moet je het vliegwiel in een bepaalde stand zetten ander zie je ze niet en een lange inbus sleutel om er bij te komen, zeker een van 15 a 20 cm.
Inderdaad! #kloteklus
Nadat ik dus donderdag was begonnen met het vervangen van mijn koelvloeistof
En tevens tot de conclusie kwam dat er lekkage aanwezig was bij de kunststoffen verdeelstuk achter op het motorblok
Ben ik vrijdag verder gegaan met de klus
Aangezien het bewuste onderdeel pas tegen 14:30 binnen zou zijn
Ben ik begonnen met het schoonmaken van de div pijpen en slangen van de carter ontluchting
En man o man dat was zekers geen overbodige luxe
Zoals op een eerdere foto te zien is zaten de pijpjes en slangen behoorlijk vol rotzooi
Ik heb met behulp van 3 bussen remreiniger en de nodige poetslapen en perslucht de pijpjes en slangen weer bijna brandschoon gekregen
Het koste wat tijd en moeite maar dan heb je ook wat
Tevens heb ik ook de paravan geplaatst die ik onlangs op een sloop voor €5,- mee heb genomen
2014-11-28 17.35.58.jpg
Ook heb ik een begin gemaakt met het polijsten van de auto
Op de foto is het helaas niet zo heel goed te zien
Maar de neus van de auto heb ik niet gedaan ivm het werk wat daar nog gedaan moest worden
2014-11-27 16.40.28.jpg
Vervolgens kwam om 13:15 het bewuste onderdeel al binnen
En kon ik aan de slag om de boel weer netjes dicht te bouwen om vervolgens de nieuwe koelvloeistof er weer op te doen
Al met al was het me wel een dagjes pffffff......18:30 was ik uiteindelijk klaar na wat problemen met het ontluchten
Ook heb ik vandaag te horen gekregen dat ik vanaf morgen de trotse bezitter ben van een originele Audi trekhaak met alles erop en eraan
$_12.JPG
Netjes Kevin, fijn gevoel dat het weer lekker schoon is he.. en een nette trekhaak gescoord, goed bezig !
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Goed bezig hier! Leuk om jouw enthousiasme te lezen
Heeft iemand toevallig een beschrijving hoe de originele trekhaak gemonteerd moet worden
En dan doel ik meer op het aansluiten van de bekabeling en het aanstuur module????
Kan je hier wat mee: http://www.audi4ever.com/assets/site..._ahk_klaus.pdf
Dit helpt misschien ook: http://www.audiforum.nl/forum/downlo...do=file&id=521
It all started a1.5 weeks ago
Idd het klinkt bijna als een sprookje
Maar niks is minder waar
Vrijdag 12 dec zou ik met mijn vriendin een weekendje weg gaan naar Kortrijk(B)
Ik had met haar afgesproken dat ik haar zou oppikken bij school om vervolgens gelijk door te kunnen rijden naar Kortrijk
Echter kwam daar om 13:00 verandering in
Op het moment dat ik Almelo binnen reed
Kwam er een enorm gefluit onder de motorkap vandaan ( en nee heren.......De korte rokjes waren in de verre verte niet te zien )
Enfin........ik besloot geen sec te wachten en regelrecht door te rijden naar de lokale VAG-dealer
Eenmaal aangekomen bij de VAG-dealer heb ik hun mijn verhaal uitgelegd en vertelt dat ik onderweg ben naar Kortrijk voor een weekendje weg
De heren deden eigenlijks van het begin af aan vrij moeilijk
Ze hadden het enorm druk en zelfs de werkplaats chef was mee aan het helpen in de werkplaats
Wel kon de werkplaatschef even met mij meelopen om te kijken wat het probleem/oorzaak was
Eenmaal de motorkap open en de auto gestart kwam hij er al vrij vlot achter dat er een vacuümslang losgesprongen was
Waarop ik hem vroeg of hij dit zo kon repareren het was immers maar een slangetje die losgesprongen was (vermoedelijk heb ik bij de vorige reparatie deze niet goed vast gezet)
Hier had de beste man geen tijd voor altthans
Hij kon mij pas om 17:00 vertellen of het gelukt was en of ze tijd hadden
Nou snap ik ook wel dat ik er zonder pardon kom aanzetten met een auto die niet goed loopt om vervolgens te vragen of ze het alla minuut kunnen repareren
En dat ze daar niet direct tijd voor hebben
Maar om mij 4uur te laten wachten op enig antw ging mij te ver
Hierop ben ik in de auto gestapt en ben ik naar mijn kameraad gereden
Daar heb ik zelf de vacuümslang weer aangesloten en dit x wel goed vast gezet
Vervolgens heb de avant aan de computer gedaan en alle storingen gewist
En dit waren er inmiddels wel wat maar goed
Alles wis inmiddels gewist dus je zou denken dat de avant dan goed zou lopen
Dat deed ze immers voor die tijd ook
Maar niks is minder waar
Ze liep beroerd en niet z`n beetje ook
Div storingen zaten weer in de boordcomputer
Van een storing in het druksysteem tot missfire`s op willekeurige cilinders
Ondertussen begon mijn vriendin op de spreekwoordelijke "Hete kolen te zitten "
Zo rond de klok van 16:00 heb ik de avant maar gelaten voor wat het was en zijn we met de Corsa naar Kortrijk gegaan
Gelukkig was dit de kers op de domper want we hebben ondanks de problemen met de avant een heerlijk weekend gehad
Maar ja
Eenmaal terug stond er nog wel een avant voor de deur die beroerd liep
Omdat ik wist dat de carter ontluchtingsbuis niet meer JE van het HET was
Ben ik afgelopen week naar mijn eigen VAG-dealer gegaan en heb ik deze bestelt incl een O-ringetje en wat veertjes en 4 nieuwe bougie`s nieuwe peilstokhouder De bougie`s heb ik uit voorzorg mee bestelt vanwege de willekeurige missfire`s
Gisteren ben ik dus maar begonnen met de reparatie
In de hoop dat hiermee de problemen zijn verholpen
Als eerste heb ik de avant uitgelezen om te zien welke storingen er nu in zaten
En er zaten er wat in hoor pfffffff
2014-12-23 16.53.40.jpg 2014-12-23 16.53.50.jpg 2014-12-23 16.54.01.jpg
Vervolgens ben ik aan de slag gegaan
Ik ben begonnen met het beroerdste werk
De carter ontluchtingsbuis
Deze zit namelijk boven op het huis van de oliefilter weg verstopt onder de inlaat
Nou had ik natuurlijk de inlaat en alles erom heen kunnen demonteren en dan de buis monteren
Maar ik was van mening dat het met wat geknooi me ook wel zou lukken als ik het niet zou demonteren
En idd 2uur later had ik de buis dan eindelijk op z`n plek zitten dit na wat gebek en @#$^(*)_(&^omdat het klote veertje me telkens weg sprong
Het buisje van de olie peilstok was in eerste instantie een "Pies of a koekje"
Ik dacht bij mezelf ach die trek je er zo van af
Maar ook dat zat een beetje tegen
Op het moment dat ik het buisje eraf wil trekken breekt hij in 100 stukjes
Dus jah........men reactie kun je ook wel zelf bedenken
Efin.......met behulp van een plate schroeven draaier heb ik de restanten van het buisje ook kunnen verwijderen
Nog effe gauw een borg veertje vervangen van een koelslang die op de radiateur zit
En toen kon ik dan eindelijk de avant weer aan de kast doen
En zie hier het resultaat
IMG-20141223-WA0014.jpg
Yes!!!!!..............De storingen zijn weg
En idd aan het geluid van de motor en het toerental was te zien dat de avant weer normaal liep
Vervolgens heb ik nog even de schakelaar vervangen van de elek. ramen aan de bestuurderskant
De bestuurders kant deed het niet meer namelijk
Wel via de sleutel maar niet met de schakelaar
En het is knap vervelend als bij een slagboom of Mac staat en je raam wil niet naar benenden
Eind goed al goed
Nu hopen dat het hier bij blijft en dan ik nu wel kan gaan genieten van mijn B6 want dat heb ik al met al nog niet echt kunnen doen
Hieronder de onderdeel nrs. die ik vervangen heb
In willekeurige volgorde
Carter Ontluchtingsbuis
4 bougie`s
Buisje tbv van de olie peilstok
O-ring tbv de carter ontluchtingsbuis
Borg veertje voor de koelvloeistof slang op de radiateur
Schakelaar links voor tbv de elek. ramen
2014-12-23 20.14.19.jpg2014-12-23 20.14.24.jpg2014-12-23 20.14.28.jpgBijlage 2008112014-12-23 20.14.45.jpg2014-12-23 20.14.59.jpg
Gelukkig is het probleem opgelost, ach deze probleempjes ondervind je meestal in het begin als je de auto pas hebt..
Eind goed al goed dus idd
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned