Pagina 12 van 15 EersteEerste ... 289101112131415 LaatsteLaatste
Resultaten 221 tot 240 van de 293

Onderwerp: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

  1. #221
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.583
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor

    Top 👍
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  2. #222

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor

    In elk geval bedankt voor al jullie medeleven en meedenken de afgelopen tijd

    Durf het echt bijna niet te zeggen.. maar heb het idee dat ook deze 'nieuwe gereviseerde' motor (te veel) olie verbruikt..
    Na de verversing is er volgens mij bijna 700/800 kilometer mee gereden en de eerste twee blokjes van het oliepeil zijn alweer verdwenen.

    Moet het nog even helemaal goed gaan bekijken, maar kan zelf bijna niet geloven wat ik hierboven schrijf
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  3. #223

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor

    Kan niet waar zijn. Ben toch echt benieuwd wat ze gedaan hebben ...
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  4. #224

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Kan niet waar zijn. Ben toch echt benieuwd wat ze gedaan hebben ...
    Zou mij ook echt verbazen als het zo is.. Aan de motor die er eerst in zat, en die dus gereviseerd is, konden zij niks zien wat fout zou zijn. Daarom is er een 'nieuwe gereviseerde motor' besteld en erin gezet.

    Ik weet het ook niet meer.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  5. #225

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Posts
    124
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor

    dit klinkt niet echt positief. Hopelijk heb je niet opnieuw het euvel met dit blok.
    Nu dus zaak om het goed in de gaten te houden en duimen dat het geen probleem is.


  6. #226
    Ries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.233
    Kudos
    41
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor

    Dan vraag ik me af wat de herkomst is van dat "nieuwe" blok. Is dit niet gewoon een 2.0TFSI blok wat (nog) niet gereviseerd was. Laat ze maar precies uitleggen wat de herkomst is en wat de revisie dan precies inhoud.

    Hoewel ze veel moeite doen om het op te lossen, zou ik ik jou was goed op je strepen gaan staan. Even wat extra druk zetten dat je anders de koop wil ontbinden. Volgens mij heb je daar onderhand wel recht op.

    Succes ermee en we blijven de soap graag volgen.
    RS4 B9

  7. #227

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor

    Wat mij verteld is, is dat dit juist een gereviseerd blok is. Het is lastig dat ik niet exact weet wat er op de facturen staan, omdat deze van het reparatie bedrijf naar mijn 'dealer' gaan. Die gaan langs mij heen en mij wordt er dan verteld wat er gedaan zou zijn.

    Het oliepeil nadert alweer de helft van het balkje en vrees dus echt dat ik opnieuw te maken heb met het zelfde probleem. Eigenlijk ben ik er nog nooit vanaf geweest.. ook niet nadat ik de auto in totaal dus 9 á 10 weken ben kwijt geweest. Ook al blijf ik optimistisch over de goede service en een goede afloop, mijn vertrouwen begint toch enigszins wat weg te zakken. Ik wacht weer even tot hij aangeeft dat ik bij mag vullen en dan vertrek ik weer naar de garage. Benieuwd hoe ze gaan reageren en wat ze er van vinden.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  8. Ad
  9. #228

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor

    Het einde van het oliepeil begint langzaam dichterbij te komen.. Morgen gelijk weer contact opnemen met de garage. Apart is dat mijn vorige motor na de revisie 1 liter olie verbruikte op ongeveer 1700 kilometer. Deze 'nieuwe motor' lijkt dicht bij dit verbruik in de buurt te komen. Heb nu 1200 kilometer gereden en nog een paar balkjes over.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  10. #229

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Posts
    124
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor

    Ik zou her hopeloos van worden met zoveel olieverbruik en onderzoeken/revisies-vervangingen.

    Hoe kijk jij er nu zelf tegen aan?

  11. #230

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flexmaster Bekijk Berichten
    Ik zou her hopeloos van worden met zoveel olieverbruik en onderzoeken/revisies-vervangingen.

    Hoe kijk jij er nu zelf tegen aan?
    Een beetje een dubbel gevoel. Aan de ene kant blij dat het allemaal garantie is, maar aan de andere kant een beetje een hopeloos gevoel nu beide 'oplossingen' niet hebben gewerkt. De revisie heeft geen uitkomst geboden en deze 'nieuwe' motor dus ook niet.

    Ben zeer benieuwd wat de volgende stappen gaan worden. De koop ontbinden denk ik persoonlijk zelf niet aan, omdat ik het nog steeds een gruwelijk mooie auto vind Maar dit is wel een serieus minpunt op het moment..
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  12. #231
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor

    Het lijkt mij voor de discussies die je nog gaat voeren met de garage verstandig om wel te overwegen de koop te ontbinden en je komende acties daarop te richten. De garage mag zijn best doen om jouw standpunt te veranderen. Als je zelf nu al in de 'misschien' en het 'het is toch een mooie auto'-modus gaat zitten dan ben je straks nergens in je onderhandelingen.
    Je doel kan misschien zijn om de auto te kunnen behouden maar maakt dat niet je uitgangspunt voor de gesprekken.

  13. #232

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Het lijkt mij voor de discussies die je nog gaat voeren met de garage verstandig om wel te overwegen de koop te ontbinden en je komende acties daarop te richten. De garage mag zijn best doen om jouw standpunt te veranderen. Als je zelf nu al in de 'misschien' en het 'het is toch een mooie auto'-modus gaat zitten dan ben je straks nergens in je onderhandelingen.
    Je doel kan misschien zijn om de auto te kunnen behouden maar maakt dat niet je uitgangspunt voor de gesprekken.

    Ja dat is zeker waar. Ik heb ook zeker wel mijn standpunt duidelijk gemaakt en dat is dat de auto gewoon in perfecte staat moet zijn. Daar zijn zij het ook volledig mee eens en daar willen ze ook alles aan doen. Dus op dat gebied zijn er nog geen misstanden of discussies ontstaan met de garage. Het is ook niet dat zij niet meewerken, alles wordt uiteraard volledig vergoed en een leen auto staat altijd direct klaar. Dus qua service of klantgerichtheid heb ik eigenlijk niks te klagen. Het is gewoon zonde en ook balen dat de vorige reparaties niet het juiste resultaat hebben gehad. Daar baalt de verkoper van en ook het bedrijf dat de auto onder handen heeft genomen.

    Zojuist gebeld. Auto gaat in juli weer terug naar de garage in Geldermalsen. Motor zal weer worden bekeken en waar nodig worden aangepast of gerepareerd... We gaan het weer zien.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  14. #233

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Posts
    124
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gabellotti Bekijk Berichten
    Een beetje een dubbel gevoel. Aan de ene kant blij dat het allemaal garantie is, maar aan de andere kant een beetje een hopeloos gevoel nu beide 'oplossingen' niet hebben gewerkt. De revisie heeft geen uitkomst geboden en deze 'nieuwe' motor dus ook niet.

    Ben zeer benieuwd wat de volgende stappen gaan worden. De koop ontbinden denk ik persoonlijk zelf niet aan, omdat ik het nog steeds een gruwelijk mooie auto vind Maar dit is wel een serieus minpunt op het moment..
    Ik hoop dat de eerst volgende controle wel uitkomst bied. Ik ken wel een beetje dat gevoel dat er al vanalles is geprobeerd maar het probleme nog niet geheel verholpen is.

    Hopelijk dat Juli wel jou lucky month is .

  15. #234

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flexmaster Bekijk Berichten
    ..

    Hopelijk dat Juli wel jou lucky month is .
    Laten we het hopen!! 17 juli staat ingepland, dan mag die weer..
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  16. #235
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor

    Zou je niet kunnen bedingen dat het via hartog gebeurt ? Die hadden laatst zo'n filmpje online gezet waar ze dan minimale olievebruik garanderen ? Zou voor hun misschien ook voordeliger zijn.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  17. #236

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Zou je niet kunnen bedingen dat het via hartog gebeurt ? Die hadden laatst zo'n filmpje online gezet waar ze dan minimale olievebruik garanderen ? Zou voor hun misschien ook voordeliger zijn.
    Ik zou het natuurlijk aan kunnen bevelen bij de dealer! Alleen is het wel zo dat de dealer ook garantie heeft gekregen van het bedrijf dat de reparatie uitvoert. Dus alles ná de eerste reparatie gebeurd voor mijn dealer nu ook 'kosteloos'. Al weet ik niet precies hoe het allemaal zit kwa kosten enzo want volgens mij valt het ook weer onder coulance van Audi zelf.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  18. #237

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Morgen ochtend breng ik de auto weer naar de garage om te ruilen voor een leen auto. Daarna richting Duitsland voor een paar dagen Berlijn. Helaas dus niet met de Audi de Duitse wegen op Maar dat komt nog wel.. Is zien wat er weer allemaal gaat en moet gebeuren. Keep you posted!
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  19. #238
    Gadgets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    551
    Kudos
    129
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Ik hoop voor je dat het goed komt, je rust en begrip voor de situatie mag de dealer zeer blij mee zijn. Ik was denk ik ontploft na het lezen van je verhalen.
    Audi A6 Avant Quattro 2.0 TFSI | 2019 | S-line | Gletsjer Wit | Black optic
    Audi A3 Limousine 1.4 TFSI | 2018 | S-line | Gletsjer Wit | Black optic

  20. #239

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gadgets Bekijk Berichten
    Ik hoop voor je dat het goed komt, je rust en begrip voor de situatie mag de dealer zeer blij mee zijn. Ik was denk ik ontploft na het lezen van je verhalen.
    Het jeukt bij mij ook soms aardig hoor. Nu toch alweer bijna 8 maanden er mee bezig dus hoop inmiddels wel op een mooi einde van het probleem. Alleen het feit dat ik andersom ook juist wordt geholpen scheelt wel gewoon een hoop. Ondanks het probleem kan ik wel gewoon genieten van deze heerlijke Audi elke keer als ik in en uitstap.. maar dat gevoel kennen we hier allemaal denk ik wel
    Laatst gewijzigd door gabellotti; 16-07-15 om 23:15.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  21. #240
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.114
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    'k Blijf je verhaal nauwlettend volgen en verwacht, dat de dealer uiteindelijk het-vertrouwen in Audi en haar service niet zal beschamen. Ook al doen ze daarbij wel een heel (erg) groot beroep op je geduld.
    The desire to know is natural to all good people.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •