Pagina 8 van 14 EersteEerste ... 456789101112 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 160 van de 264

Onderwerp: B7 avant 1.8tq Moroblauw -past 235/60/16?-

  1. #141
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Hernieuwde kennismaking: B7 avant 1.8tq Moroblauw

    balen ja. Hopen dat ze het goed kunnen herstellen en dat er niks krom is intern!

  2. #142
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hernieuwde kennismaking: B7 avant 1.8tq Moroblauw

    Schadehersteller bezocht en die was gematigd positief. Zei eerst eerlijk: wil je wel herstellen, ik zei, kijk eens naar de rest van het plaatje, hij zei, mooie auto, je hebt gelijk.

    Wiel vervangen is geen twijfel, bumper ook niet, en de zijkant schijnt ook als nieuw hersteld te kunnen worden. Maar: pas als de bumper er af is kan hij iets zeggen over wat daar achter, en pas als de band er af is kan hij zeggen of die nog schade heeft. Eerlijk verhaal.

    Alleen is er pas gelegenheid om hem af te geven over 3 weken, dus tot die tijd maar geloven dat de band nog in orde is (lijkt er wel op). Of effe wat anders er onder leggen.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  3. #143
    Teejeemmm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    3.784
    Kudos
    375
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Hernieuwde kennismaking: B7 avant 1.8tq Moroblauw

    Altijd shit dit soort dingen. Je wordt er nOoit beter van. Succes met herstel!!!
    Audi RS4 B5 2000, Audi RS6 C5 Avant 2003, Audi A3 SB 45 TFSIe 2021

  4. #144
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.110
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: B7 avant 1.8tq Moroblauw *schade*

    Hoop voor je dat er weinig tot geen aanvullende zaken ontdekt worden straks. Afgelopen najaar soortgelijke ervaring met de auto van de misses. Plaatje en motorisch piekfijn in orde. Zou echter desondanks total loss verklaard worden, tenzij we hem met vnl. 2e hands onderdelen zouden laten herstellen. Lastig. Er is toen toch maar een verse gekomen.
    The desire to know is natural to all good people.

  5. #145
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: B7 avant 1.8tq Moroblauw *schade*

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
    Hoop voor je dat er weinig tot geen aanvullende zaken ontdekt worden straks.
    Dat is uiteraard ook waar ik vooral wat nerveus voor ben. Een wiel, een bumper, kan vervangen en is dan nieuw. Geen probleem. Maar bijvoorbeeld zo'n wiel is ook aangedreven, wat doet een impact op het wiel met het geheel daar achter? Wat met een bumperbalk?

    Ik geloof oprecht dat er niets meer aan de hand gaat zijn, lijkt vooral een schampschot te zijn geweest, A4 is sterk, Yaris van plasic. Maar je weet nooit.

    De Yarismod: yaris.jpg yaris2.jpg
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw


  6. #146

    Standaard Re: B7 avant 1.8tq Moroblauw *schade*

    Waarom komt er geen schade-expert kijken zoals gebruikelijk?... ik zou niet alleen afgaan op 'kijkje' en 'ik denk dat...'
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  7. #147
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: B7 avant 1.8tq Moroblauw *schade*

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Waarom komt er geen schade-expert kijken zoals gebruikelijk?... ik zou niet alleen afgaan op 'kijkje' en 'ik denk dat...'
    Er is nog niets los gehaald, we zullen tzt niet enkel snel een nieuwe bumper ophangen en klaar..

    Maar goede vraag. Daarover heb ik de verzekeraar (ohra, van de tegenpartij) gesproken. In het geval van een (mogelijk) total-loss komt er pas een schade-expert kijken. Anders in principe niet. Wat zij van mij willen hebben: een nauwkeurige offerte, begeleid door foto's, en mijn rekeningnummer (...). Het is aan mij om dat te verzorgen voor ze.

    Ik breng mijn auto naar een goed schade-herstelbedrijf, zij gaan gaan alles vervangen wat nodig is. Mocht de verzekeraar twijfels hebben over het geoffreerde, informeren ze bij de hersteller naar hoe & wat. Ik hoef geen geld voor dingen die ik niet ga vervangen, ik wil een prima auto terug, zoals hij was, met garanties op de herstellingen etc.

    Wat ik denk: dat veel mensen op basis van een offerte zullen incasseren, niet of DIY herstellen, leuk verdiend, maar wellicht de serieuze onderliggende schade missen. Koopje voor de verzekeraar, kan worden betaald vanuit lagere no-claim treden van de tegenpartij bij wijze van. Zou een offerte dusdanig zijn dat een total-loss mogelijk in beeld komt, stuurt de verzekeraar een expert ter beoordeling.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  8. Ad
  9. #148

    Standaard Re: B7 avant 1.8tq Moroblauw *schade*

    (bijkomend.... Wat zegt je eigen verzekering? schadeformulier ingevuld/schuldvraag vast?)

    los daarvan begrijp ik het. Op basis van aantoonbare factuur/documentatie... goede basis. Gaat steeds vaker bij door je eigen verzekering aangewezen hersteller ook zo. dan wel of niet met een taxateur. Volgens mij komen experts ook wel eerder in beeld, maar ik begrijp dat als de verwachting 'laag' ligt zij als tegenpartij geen extra taxatiekosten willen maken..
    Maar toch voor je eigen veiligheid laat jouw eigen verzekering daar ook wat over zeggen... Maar ik neem aan dat je contact hebt gehad (sowiezo verplicht binnen 24H)
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  10. #149
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: B7 avant 1.8tq Moroblauw *schade*

    Schuldvraag staat vast, die ligt bij de ander, is een duidelijk verhaal (woorden van diens verzekeraar). Ik communiceer nu direct met die verzekeraar voor wat betreft mijn schade. Mijn verzekeraar is geen partij (heb ze wel direct op de hoogte gesteld).

    Gaat allemaal goed komen en: zelf nergens last van. Da's belangrijker.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  11. #150
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: B7 avant 1.8tq Moroblauw *schade*

    Ik ben tegenwoordig erg gecharmeerd van deze look voor een B7 avant.

    dikkeabt2.jpg dikkeabt.jpg

    dus misschien dat ik daar dan ook wat mee moet gaan doen eigenlijk. Quad tips is 4x nix voor mij, en de bumperlip aan de voorkant ook niet helemaal, maar de verlaging, zijkant en dakspoiler zijn wel erg lekker. De hele lijn, eigenlijk.


    Weet iemand:

    -of zulke lagere skirts dan de 'S4' lijsten ook goed gaan werken bij minder verlaging, en bij achterwege laten van de voorspoiler?
    -hoe de passing is van replica dakspoilers (S4 origineel is €500 ongespoten ), tips anyone?
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  12. #151
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: B7 avant 1.8tq Moroblauw *schade*

    Is dit de ABT optical tuning ? Heeft veel weg van DTM, erg gaaf, maar zonder verlaging en 19" natuurlijk geen pan imo


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  13. #152

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    164
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: B7 avant 1.8tq Moroblauw *schade*

    Ik vind die voorbumper juist wel dik staan. Is toch het eerst wat je ziet als je in je spiegels kijkt en je ziet die audi op de linkerbaan haha.

  14. #153
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: B7 avant 1.8tq Moroblauw *schade*

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Is dit de ABT optical tuning ? Heeft veel weg van DTM, erg gaaf, maar zonder verlaging en 19" natuurlijk geen pan imo
    Is inderdaad een set van abt. Voorkant vind ik minder passen dan mijn cupra-lip (twijfel ook om die nog een keer in kleur te zetten).

    19" check, en kwa verlaging sta ik ongeveer -30mm voor en achter. Niet perfect, maar ook zeker niet slecht.

    Had jij geen dakspoiler, zo ja, hoe was die passing? En is de klep van de b6 identiek aan b7? Websites maken onderscheid...
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  15. #154

    Standaard Re: B7 avant 1.8tq Moroblauw *schade*

    Remlicht is anders volgens mij. En 30mm is echt te weinig
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  16. #155
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: B7 avant 1.8tq Moroblauw *schade*

    Potverdorie. Ga ik deze morgen richting schadehersteller voor m'n afspraak om eindelijk de butsen en krassen uit mijn auto te laten halen (drukdrukdruk daaro), meldt op dat moment juist de tweede van de drie spuiters in 't bedrijf zich ziek. Afspraak 2 weekjes verschuiven

    Geeft niks op zich, ik ben on the road, maar zag wel uit naar m'n frisse B7-tje…
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  17. #156
    Teejeemmm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    3.784
    Kudos
    375
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: B7 avant 1.8tq Moroblauw *schade*

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Potverdorie. Ga ik deze morgen richting schadehersteller voor m'n afspraak om eindelijk de butsen en krassen uit mijn auto te laten halen (drukdrukdruk daaro), meldt op dat moment juist de tweede van de drie spuiters in 't bedrijf zich ziek. Afspraak 2 weekjes verschuiven

    Geeft niks op zich, ik ben on the road, maar zag wel uit naar m'n frisse B7-tje…
    ach wat in het vat zit.............. We zien de frisse B7 wel verschijnen
    Audi RS4 B5 2000, Audi RS6 C5 Avant 2003, Audi A3 SB 45 TFSIe 2021

  18. #157
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.914
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: B7 avant 1.8tq Moroblauw *schade*

    Das dan wel weer balen.....
    Maar zo heb je nog wel 2weken extra tijd voor nog meer mod's die mee naar de spuiter kunnen

    Gr Kevin
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  19. #158
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: B7 avant 1.8tq Moroblauw *schade*

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Maar zo heb je nog wel 2weken extra tijd voor nog meer mod's die mee naar de spuiter kunnen
    We zitten zo al twee weken langer tegen de ouwe SieMatic zonder panelen aan te kijken, vind het wel effe best zo…
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  20. #159
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.914
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: B7 avant 1.8tq Moroblauw *schade*

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    We zitten zo al twee weken langer tegen de ouwe SieMatic zonder panelen aan te kijken, vind het wel effe best zo…
    Is dat niet de afdeling van miss grollie??.....

    Das toch niet te vergelijken met een knappe morroblau a4.....
    Die siematic staat erbij in de schaduw 😉

    Gr Kevin
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  21. #160
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: B7 avant 1.8tq Moroblauw *schade*

    Auto staat bij de schadeherstellert dus kan niet lang meer duren of de zaak is netjes afgerond. Daar kijk ik wel naar uit. Tot die tijd mag ik vlammen in een heuse witte Kia Rio 1.2. (dus als je er zo één tegenkomt onderweg, even toeteren, dat ben ik).
    Dat doen ze omdat je dan sowieso erg blij bent met je eigen auto weer terug straks hoe dan ook.

    Even kijken hoeveel tijd we hebben en of het allemaal gaat lukken de komende dagen, maar best case scenario worden er drie (zegge 3) modjes ineens meegenomen. En een vierde ligt ook op de plank. Dus afwachten, maar dan zit er weer wat schot in de zaak eindelijk eens met deze toffe B7.


    Zojuist het modlijstje in de startpost weer actueel gemaakt, ontbrak hier en daar wat. We zijn weer up to date.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

Pagina 8 van 14 EersteEerste ... 456789101112 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •