Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 24 van de 24

Onderwerp: Distributieketting S4 en kosten

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    64
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Distributieketting S4 en kosten

    De bobines (terugroepactie) en bougies zijn vervangen. Het geluid bij starten is weg en de motor loopt een stuk soepeler!

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    64
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Distributieketting S4 en kosten

    Tsja, wederom een te snelle conclusie. De klepdekselpakking bleek lek te zijn en de motor liep dus na het starten nog steeds niet soepel.
    Na het vervangen van de pakking is dit nu weg.

    Het ratelen na de start is bekeken door Hegeman in Nijmegen. Ze gaven aan dat dit in principe als 'normaal' beschouwd kan worden. De kettingspanner schijnt de schuldige te zijn (die heeft oliedruk nodig om zijn werk te doen en daarom duurt het max 2 seconden voordat er druk genoeg is).

    Op deze site heb ik verdere uitleg gevonden.
    http://www.euroaddiction.net/forum/b...on-thread.html

    Je kunt de spanner vervangen zonder het blok eruit te halen dmv een kunstje; maar dit doen ze pas in uiterste noodzaak. Ik hoop dat ik het met de juiste olie / oliefilter regelmatig vervangen zo kan houden als nu...

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Leeftijd
    51
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Question re: Distributieketting S4 en kosten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karachy Bekijk Berichten
    Tsja, wederom een te snelle conclusie. De klepdekselpakking bleek lek te zijn en de motor liep dus na het starten nog steeds niet soepel.
    Na het vervangen van de pakking is dit nu weg.

    Het ratelen na de start is bekeken door Hegeman in Nijmegen. Ze gaven aan dat dit in principe als 'normaal' beschouwd kan worden. De kettingspanner schijnt de schuldige te zijn (die heeft oliedruk nodig om zijn werk te doen en daarom duurt het max 2 seconden voordat er druk genoeg is).

    Op deze site heb ik verdere uitleg gevonden.
    http://www.euroaddiction.net/forum/b...on-thread.html

    Je kunt de spanner vervangen zonder het blok eruit te halen dmv een kunstje; maar dit doen ze pas in uiterste noodzaak. Ik hoop dat ik het met de juiste olie / oliefilter regelmatig vervangen zo kan houden als nu...
    Beste Karachy,

    ik heb dezelde "klachten" als jij destijds had. Je had het over dat dit "normaal" is? ook zeg je dat de spanner dmv een kunstje vervangen kan worden, bij wie kan dat? hoor graag van je, Paul

  4. #24
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Distributieketting S4 en kosten

    Hiermee beginnen, tenzij ze continu ratelen.
    https://m.youtube.com/watch?v=y3HXmNePHkw
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •