Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Audi Duitsland heeft terugroep actie voor bobines op BFB motor

  1. #1
    1900gte's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    260
    Kudos
    3

    Standaard Audi Duitsland heeft terugroep actie voor bobines op BFB motor

    In Duitsland zijn ze erachter dat er op de 1800 turbo BFB motoren geen goeie bobines zijn gemonteerd.
    Mensen krijgen gratis 4 nieuwe van audi.

    Zou dat in Nederland ook kunnen?
    Actie heeft code :28E9

    De meeste (net als ik) hebben ze al op eigen kosten vervangen want wij waren er eerder achtergekomen.

    http://www.motor-talk.de/forum/zuend...-t3132789.html
    http://www.motor-talk.de/forum/info-...-t3136205.html

    Iemand hier iets van gehoord bij z'n dealer?
    Ordnung ist für Idiooten, nur ein Genie beherscht das Chaos...

  2. #2
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.600
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Duitsland heeft terugroep actie voor bobines op BFB motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1900gte Bekijk Berichten
    In Duitsland zijn ze erachter dat er op de 1800 turbo BFB motoren geen goeie bobines zijn gemonteerd.
    Mensen krijgen gratis 4 nieuwe van audi.

    Zou dat in Nederland ook kunnen?
    Actie heeft code :28E9

    De meeste (net als ik) hebben ze al op eigen kosten vervangen want wij waren er eerder achtergekomen.

    http://www.motor-talk.de/forum/zuend...-t3132789.html
    http://www.motor-talk.de/forum/info-...-t3136205.html

    Iemand hier iets van gehoord bij z'n dealer?
    heb ze al in nov 2010 gewisseld kan ze iig eens vragen maar weinig kans (als het op coulance aan komt)

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  3. #3
    JMB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    598
    Kudos
    21
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard Re: Audi Duitsland heeft terugroep actie voor bobines op BFB motor

    beetje on en off topic .. ik was afgelopen zaterdag bij de dealer en die vertelde me dat er voor de 2.7Biturbo motoren ook een terugroep aktie voor de bobines is sinds 18 februari. Hij had ze alleen niet in huis

  4. #4
    jarnoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Duitsland heeft terugroep actie voor bobines op BFB motor

    Wat waren de klachten van die ze al hadden vervangen?

    Gr. Jarno

  5. #5
    JMB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    598
    Kudos
    21
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Ik heb zelf voor de terugroepaktie 1 bobine laten vervangen. Die viel van het ene op het andere moment uit. Verder geen details gekregen over wat nou precies stuk was.
    You reap what you sow... always


  6. #6

    Wink Re: Audi Duitsland heeft terugroep actie voor bobines op BFB motor

    Ik heb een afspraak gemaakt ,16 maart ben benieuwd kan ik misschien ook eens ergens van profiteren....

  7. #7
    Sgaapje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Duitsland heeft terugroep actie voor bobines op BFB motor

    Ik zelf heb zelf onder coulance me bobine's laten vervangen... (1.6 FSI)

    De dealer vond niet dat de bobine's (van cil1. en cil2.) al zo snel stuk mochten gaan (113k, bj.2004) Dus bij Pon aagemeld als coulance...
    Toch leuk van zo'n dealer, heb de auto geen eens bij hem gekocht!

    Wel jammer dat ze het niet in het weekend al konden doen, maar goed, liever dag extra wachten en coulance dan direct laten doen en betalen!
    Ze waren overigens wel stuk, dus echt vragen om coulance was het niet, echt een aanbod van de dealer!
    Laatst gewijzigd door Sgaapje; 07-03-11 om 16:57.
    PK's zeggen iets over hoe hard je op een muur knalt, koppel over de lengte dat je die muur mee sleept!!!

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Audi Duitsland heeft terugroep actie voor bobines op BFB motor

    Ik heb zojuist nieuwe bobines grekegen van de Audi dealer, er is een terugroepactie en ze worden allemaal kosteloos vervangen.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi Duitsland heeft terugroep actie voor bobines op BFB motor

    Ik heb afgelopen maandag 11 april ook mijn bobines laten vervangen bij van den udenhout audi dealer in Eindhoven.

    Er was er bij mij ook 1 bobine kapot gegaan op zondag en ik ben er dus op 3 cilinders heen gereden, was maar 6 km ofzo.
    Heb maandag eerst gebeld naar van den udenhout maar men kon aan de telefoon niet zeggen of de terug roepactie ook gold voor mijn audi.
    Volgens de meneer die mij hielp bij de service balie gaat het niet zozeer om het type motor, bijv. BFB maar om
    een bepaalde serie bobines. Ze controleren eerst het serie nummer van de bobine en dan weten ze je te vertellen of het
    binnen de terug roep actie valt of niet.

    Bij mijn audi a4 b7 uit 2006 zijn ze dus alle 4 kosteloos vervangen. (gelukkig)

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi Duitsland heeft terugroep actie voor bobines op BFB motor

    Is niet alleen voor A4 met die motorcode ik heb een a6 4F en ook ik heb een terugroepactie voor de bobines gekregen!

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Duitsland heeft terugroep actie voor bobines op BFB motor

    hallo allemaal,

    ik reed vorige week na mijn werk (audi a4 1.8turbo quattro) , en toen onder rijden zomaar stopte ook die van mij ermee.
    bij de audi werd er gezegd " Ja, is een bekende kwaal bij audi a4 moet je maar een nieuwe kopen"

    dus ben benieuwd of er in nl ook wat mee gaat gebeuren.

  13. #12
    JMB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    598
    Kudos
    21
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard Re: Audi Duitsland heeft terugroep actie voor bobines op BFB motor

    Ook bij mij zijn ze net vervangen.. A6 C5 2.7BT

  14. #13

    Standaard Re: Audi Duitsland heeft terugroep actie voor bobines op BFB motor

    Zelfde verhaal krijg 6 Nieuwe Bobines voor een 3.0 B6 ASN motor, gewoon even bellen/langsgaan en je kenteken/chassis nummer doorgeven, ze kunnen het zo zien in de computer, afspraak maken en nieuwe bobines laten plaatsen

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Duitsland heeft terugroep actie voor bobines op BFB motor

    geld dit ook op een audi die uit amerika geimporteerd is?

  16. #15

    Standaard Re: Audi Duitsland heeft terugroep actie voor bobines op BFB motor

    ze kijken naar chassisnummer dus ik zou het gewoon proberen

  17. #16
    hoey's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    75
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Duitsland heeft terugroep actie voor bobines op BFB motor

    Zo.....

    Ook ik ben terug van de Audi Dealer in Venlo.. 4x nieuwe bobine voor mijn 2.0FSI welke ik zelf uit duitsland heb geimporteerd geen gedoe ofzo 1 bak koffie later stond ik weer buiten...
    Altijd gaan als de ´Brandweer`

  18. #17
    robinh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    343
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Duitsland heeft terugroep actie voor bobines op BFB motor

    Ik heb een website gevonden waar volgens mij de instructie's vanuit de dealer opgegeven staat betreffende de bobine vervangen van alle type Audi's:



    http://www.scribd.com/doc/51072764/28E9

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •