Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: Inhouden, TFSI 2.0 - 180 Pk

  1. #1

    Standaard Inhouden, TFSI 2.0 - 180 Pk

    Mijn A4 avant 2.0 TFSI 180 Pk is nu ongeveer 4 weken oud, met 4.000 Km op de teller.
    Sinds de eerste Kilometers merkte ik op dat bij accelereren, vooral vanaf de 3e versnelling, de motor "variabel" inhoud.. Na 4.000 Km is de motor iets losser geworden en klimt nu ook wat makkelijker in toeren. Het inhouden is nu ook alleen maar erger geworden. Het voelt alsof de turbodruk tussen de 2.000 en 3.500 toeren varieert en voelt alsof de auto aan een groot elastiek vast zit. Erg oncomfortabel dus.
    De chef-monteur van de dealer heeft de klacht erkend. De auto is daarna aan de stekker geweest. Niets te vinden. De klacht is daarna bij Audi neergelegd. Deze heeft de dealer opdracht gegeven om 2 "klepjes" te vervangen. Dit zal volgende week gaan gebeuren. Ik ben benieuwd...

    Heeft iemand ervaring met bovenstaand probleem?

  2. #2

    Standaard

    Hoi Dennis,

    Ik ben sinds een maand in het bezit van een A5 met dezelfde motor en ik herken je probleem (naast het getril bij bepaalde snelheden; zie dit topic: http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...robleem-2.html ). De auto trekt niet mooi lineair, er zijn allemaal kleine "zuchtjes" en als het blok net onder de 3000 toeren draait is het net alsof je constant wind vlagen tegen hebt. Zo te horen ben jij al een klein stapje verder dan ik, want mijn dealer erkent het probleem niet eens. Ze hebben hem aan de meetkast gehangen en konden niets vinden, dus dan zal er wel niets zijn...... (waar is de tijd dat een monteur zelf een stukje rijdt om te kijken wat hij voelt???) Graag hoor ik of de 2 klepjes het euvel hebben verholpen zodat ik mijn dealer hiervan op de hoogte kan stellen.
    Laatst gewijzigd door A5-rijder; 02-07-09 om 05:08.

  3. #3

    Standaard

    Afgelopen donderdag naar de dealer. Er is een "magneetklep" vervangen in opdracht van Audi Nederland.
    Het euvel is dus wel degelijk bekend en erkend bij Audi Nederland.
    Auto rijdt nu 90% prettiger. De overige 10% is waarschijnlijk een nog een ingebakken, achterdochtig gevoel :-)

    Succes! En laat me even weten hoe het bij jou afloopt.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A5-rijder Bekijk Berichten
    Hoi Dennis,

    Ik ben sinds een maand in het bezit van een A5 met dezelfde motor en ik herken je probleem (naast het getril bij bepaalde snelheden; zie dit topic: http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...robleem-2.html ). De auto trekt niet mooi lineair, er zijn allemaal kleine "zuchtjes" en als het blok net onder de 3000 toeren draait is het net alsof je constant wind vlagen tegen hebt. Zo te horen ben jij al een klein stapje verder dan ik, want mijn dealer erkent het probleem niet eens. Ze hebben hem aan de meetkast gehangen en konden niets vinden, dus dan zal er wel niets zijn...... (waar is de tijd dat een monteur zelf een stukje rijdt om te kijken wat hij voelt???) Graag hoor ik of de 2 klepjes het euvel hebben verholpen zodat ik mijn dealer hiervan op de hoogte kan stellen.

  4. #4

    Standaard

    Hallo,

    Zelfde motor, zelfde probleem, ook bij 5000 km. bedankt voor je tip. Ik zal het zeker melden bij de dealer.

    Stumpie

  5. #5
    copsie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis71 Bekijk Berichten
    Mijn A4 avant 2.0 TFSI 180 Pk is nu ongeveer 4 weken oud, met 4.000 Km op de teller.
    Sinds de eerste Kilometers merkte ik op dat bij accelereren, vooral vanaf de 3e versnelling, de motor "variabel" inhoud.. Na 4.000 Km is de motor iets losser geworden en klimt nu ook wat makkelijker in toeren. Het inhouden is nu ook alleen maar erger geworden. Het voelt alsof de turbodruk tussen de 2.000 en 3.500 toeren varieert en voelt alsof de auto aan een groot elastiek vast zit. Erg oncomfortabel dus.
    De chef-monteur van de dealer heeft de klacht erkend. De auto is daarna aan de stekker geweest. Niets te vinden. De klacht is daarna bij Audi neergelegd. Deze heeft de dealer opdracht gegeven om 2 "klepjes" te vervangen. Dit zal volgende week gaan gebeuren. Ik ben benieuwd...

    Heeft iemand ervaring met bovenstaand probleem?
    Ik heb vorige week een proefrit gemaakt in een A4 Avant 2.0 tfsi 180 pk en eerlijk gezegd was ik een beetje teleurgesteld. Ik had heel hoge verwachtingen van deze motor. Ik verwachtte wat meer koppel dan de 1.8 tfsi 160 pk en hoopte dat deze motor overtuigend krachtiger zou aanvoelen. Helaas heb ik dit niet zo ervaren. Ik heb de motor zo'n beetje hetzelfde ervaren zoals jij omschrijft. Ik vond 'm hier en daar wat inhouden al had ik het gevoel dat er veel meer in deze motor zit.
    Nu denk ik dat het met name te maken heeft met het feit dat (ook) deze motor gedowntuned in van 211 pk naar 180 pk. Net als de 1.8 tfsi van 160 pk naar 120 pk is gedowntuned. De motor wordt naar mijn idee wat slordig geknepen. De motor draait bv. volgens mij pas optimaal bij tuning naar 275 pk, die nu door abt wordt aangeboden.
    Ik vraag me af wat jullie mening / wetenschap is op dit gebied. Bij aankoop van een nieuwe A4 wil ik namelijk heel graag voor de 2.0 tfsi gaan, maar heb ik zo mijn twijfels over de 180 pk. De 211 pk vind ik onnodig veel duurder.


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A5-rijder Bekijk Berichten
    Hoi Dennis,

    Ik ben sinds een maand in het bezit van een A5 met dezelfde motor en ik herken je probleem (naast het getril bij bepaalde snelheden; zie dit topic: http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...robleem-2.html ). De auto trekt niet mooi lineair, er zijn allemaal kleine "zuchtjes" en als het blok net onder de 3000 toeren draait is het net alsof je constant wind vlagen tegen hebt. Zo te horen ben jij al een klein stapje verder dan ik, want mijn dealer erkent het probleem niet eens. Ze hebben hem aan de meetkast gehangen en konden niets vinden, dus dan zal er wel niets zijn...... (waar is de tijd dat een monteur zelf een stukje rijdt om te kijken wat hij voelt???) Graag hoor ik of de 2 klepjes het euvel hebben verholpen zodat ik mijn dealer hiervan op de hoogte kan stellen.

    Hallo A5 bezitter,

    ik vroeg me af of je al bij de dealer bent langs geweest en wat de status nu is.

    Mijn dealer heeft aangegeven dat ik tot nu toe de enigste ben geweest. Ik zal daar maar op vertrouwen.
    Mijn collega heeft nl dezelfde Audi (1 cijfer verschil in het kenteken). Deze auto is binnenkort aan de beurt voor inspectie. Ik houd je hiervan op de hoogte.


    Groet Dennis

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis71 Bekijk Berichten
    Hallo A5 bezitter,

    ik vroeg me af of je al bij de dealer bent langs geweest en wat de status nu is.

    Mijn dealer heeft aangegeven dat ik tot nu toe de enigste ben geweest. Ik zal daar maar op vertrouwen.
    Mijn collega heeft nl dezelfde Audi (1 cijfer verschil in het kenteken). Deze auto is binnenkort aan de beurt voor inspectie. Ik houd je hiervan op de hoogte.


    Groet Dennis
    Hoi Dennis,

    De A5 gaat de 28e naar de dealer. Ik laat je daarna weten of (en hoe) het verholpen is.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Gisteren naar de dealer geweest. Je zult altijd zien, als de monteur naast je zit dan werkt alles prima..... Maar mijn beschrijving was duidelijk genoeg voor de monteur want hij had laatst een Q5 met hetzelfde probleem (en daar had hij het ook zelf gevoeld). Vooralsnog heb ik mijn hoop gevestigd op de software-update die ze aanstaande vrijdag aan uitvoeren. Ik zit me (terwijl ik dit schrijf) af te vragen waarom ze die software-update gisteren niet hebben uitgevoerd. Zou die vandaag of morgen pas beschikbaar zijn? Het is maar goed dat ik vakantie heb, al kan ik me wel iets leukers voorstellen dan bij de Audi-dealer rondhangen en koffie drinken.

    Ik wacht maar weer af.

  10. #9
    JdC
    Guest

    Standaard

    Ha, ik rij ook een 2.0TFSI 180pk en herken het probleem. Alleen heb ik het maar af en toe bij het wegrijden met een koude motor, de motor voelt dan schokkerig. Omdat het ook snel weer weg was heb ik me er nooit heel erg druk over gemaakt, misschien toch maar eens naar laten kijken door de dealer. Mochten ze het probleem met de magneetklep constateren zal ik het hier nog laten weten.

  11. #10
    copsie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Voordat ik de A4 Avant 2.0 tfsi 180 pk ga bestellen, zou ik graag willen weten hoe het op dit moment zit met het "inhouden" probleem van deze motor.

    Is er inmiddels meer informatie beschikbaar?? Of ervaringen??

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door copsie Bekijk Berichten
    Voordat ik de A4 Avant 2.0 tfsi 180 pk ga bestellen, zou ik graag willen weten hoe het op dit moment zit met het "inhouden" probleem van deze motor.

    Is er inmiddels meer informatie beschikbaar?? Of ervaringen??

    Probleem is door vervanging van "magneetklep" in de motor voor een groot gedeelte opgelost.
    Toch voel ik wel degelijk dat de motor meer in zn mars heeft. Op diverse toerentallen is merkbaar dat de motor geknepen wordt. Van een mooie vloeiende lijn is dus helaas nog geen sprake. Rekende houdend met een kritische houding.
    Mijn dealer geeft aan dat er zeer waarschijnlijk een software update vanuit Audi Duitsland zal aankomen, aangezien deze klacht gaande weg meer en meer gemeld zal worden. Even afwachten dus.
    Ook vind ik het verbruik tegenvallen. Gemiddeld rijd ik 1:11 (veel 80 Km wegen). Hierin zijn ook veel snelwegKm meegenomen). In tegestelling tot de beloofde 1:14. Om tot dit verbruik te komen zul je echt alleen maar snelwegKM moeten rijden. Het verbruik heb ik met diverse rijstijlen getest.

    Ik adviseer je om geen proefritje van een half uurtje te maken.
    Vraag of je de auto een paar uur kunt proberen. Alleen zo kun je een goede indruk krijgen.
    Al met al ben ik toch zeer tevreden. :-)

  13. #12
    copsie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Alvast bedankt voor de info. Ook dat van het verbruik. Heb ik goed begrepen dat jij een collega hebt die met dezelfde motor rondrijdt? Zoja, ervaart hij dezelfde problemen?
    Heb je al overwogen om de auto te laten tunen? Of is dat niet mogelijk vanwege bv. lease?

  14. #13
    copsie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A5-rijder Bekijk Berichten
    Gisteren naar de dealer geweest. Je zult altijd zien, als de monteur naast je zit dan werkt alles prima..... Maar mijn beschrijving was duidelijk genoeg voor de monteur want hij had laatst een Q5 met hetzelfde probleem (en daar had hij het ook zelf gevoeld). Vooralsnog heb ik mijn hoop gevestigd op de software-update die ze aanstaande vrijdag aan uitvoeren. Ik zit me (terwijl ik dit schrijf) af te vragen waarom ze die software-update gisteren niet hebben uitgevoerd. Zou die vandaag of morgen pas beschikbaar zijn? Het is maar goed dat ik vakantie heb, al kan ik me wel iets leukers voorstellen dan bij de Audi-dealer rondhangen en koffie drinken.

    Ik wacht maar weer af.
    En? Is het probleem inmiddels verholpen?? Ben erg nieuwsgierig.

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door copsie Bekijk Berichten
    En? Is het probleem inmiddels verholpen?? Ben erg nieuwsgierig.

    Lees mijn reactie van gister maar even :-)

  16. #15
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.024
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    Hoe verhoudt de oplossing van de magneetklep zich ten opzichte van de andere meldingen dat dit probleem veroorzaakt wordt door een fout in de software?! Ik vind het een beetje raar dat een, in ieder geval voor een buitenstaander, ogenschijnlijk zelfde probleem twee erkende oplossingen kent bij Audi/PON.

    Ik bedoel dat LDH met zijn Q5 het bos in wordt gestuurd dat er mogelijk pas begin 2010 een oplossing is voor zijn probleem terwijl het er, in mijn ogen, alle schijn van heeft dat zijn probleem hetzelfde is als het probleem van Dennis en er dus per direct een oplossing voor handen is.

    http://www.audiforum.nl/forum/q5-200...-snelheid.html
    Laatst gewijzigd door A3165; 12-08-09 om 15:30.

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Hoe verhoudt de oplossing van de magneetklep zich ten opzichte van de andere meldingen dat dit probleem veroorzaakt wordt door een fout in de software?! Ik vind het een beetje raar dat een, in ieder geval voor een buitenstaander, ogenschijnlijk zelfde probleem twee erkende oplossingen kent bij Audi/PON.
    De dealer erkend het probleem ook niet helemaal. Ze zijn dus afhankelijk van Duitsland, "waar in de loop der tijd waarschijnlijk meerdere meldingen zullen binnen komen", aldus de dealer. Dan zal er dus waarschijnlijk nog wel een software update overeenkomen om de net-niet-vloeiende-lijn af te vlakken.
    Hoe meer meldingen, hoe meer er gezocht zal worden naar oplossingen...

  18. #17
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.024
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    Ik zie dat mijn edit en jouw antwoord gelijktijdig zijn geplaatst.

    Het zou natuurlijk fantastisch zijn voor LDH als de vervanging van de magneetklep ook zijn probleem kan oplossen.

  19. #18
    copsie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis71 Bekijk Berichten
    De dealer erkend het probleem ook niet helemaal. Ze zijn dus afhankelijk van Duitsland, "waar in de loop der tijd waarschijnlijk meerdere meldingen zullen binnen komen", aldus de dealer. Dan zal er dus waarschijnlijk nog wel een software update overeenkomen om de net-niet-vloeiende-lijn af te vlakken.
    Hoe meer meldingen, hoe meer er gezocht zal worden naar oplossingen...

    Ik heb het in ieder geval nu ook gemeld bij de dealer waarmee ik serieus in gesprek ben voor aanschaf van een nieuwe A4. Zij gaven aan met de 2.0 tfsi nog geen problemen te hebben gehad. Ik heb iig duidelijk gemaakt dat ik natuurlijk niet eerder ga bestellen, voordat dit probleem is opgelost. Ze zouden hierover, net als van het bekende trillingsprobleem, contact opnemen met Pon... dus weer een nieuwe melding...

  20. #19
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.024
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    Verkopers praten nooit met de chefs werkplaats lijkt het wel. ;-)


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door copsie Bekijk Berichten
    Ik heb het in ieder geval nu ook gemeld bij de dealer waarmee ik serieus in gesprek ben voor aanschaf van een nieuwe A4. Zij gaven aan met de 2.0 tfsi nog geen problemen te hebben gehad. Ik heb iig duidelijk gemaakt dat ik natuurlijk niet eerder ga bestellen, voordat dit probleem is opgelost. Ze zouden hierover, net als van het bekende trillingsprobleem, contact opnemen met Pon... dus weer een nieuwe melding...

  21. #20

    Standaard

    Ik heb inmiddels ruim 12.000km op de A5 gezet maar na de software update is het alleen maar erger geworden. Dus maar weer terug naar de dealer.

    Keep you posted.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •