Bij de B6 / B7 hadden de 1.8 T en de 2.0 T 2 pijpen L+R, ik vind het jammer dat men daar van afgestapt is.
Ombouw kan gaan beginnen, vandaag op eBay een uitlaat gescoord van A4 2.0 TFSi avant, die standaard een L + R uitlaat heeft.
Kompleet met de middendemper en de L + R einddemper, het is de 65 mm versie (er is ook een 80 mm)
Voordeel mijn chrome eindstukken gaan hier 1 op 1 op passen,
En zo blijf ik in dezelfde maat pijp, als de orginele van de 1.8 TFSi
Nadeel 80 mm staat natuurlijk nog mooier. (model 2010)
Van een schade A4 avant uit 2009, 21.000 km gebruikt, maar dat is moeilijk te controleren.
Zit nu zelf op 17.700 km met de mijne.
Aan de L+R versie is heel moeilijk aan te komen, omdat alle 2.0 TFSi sedan bezitters, naar de avant versie op zoek zijn.
Vannacht stond ie ineens op eBay, gelijk toegeslagen.
Moet even gaan kijken wat ik ga doen, liefst zou ik hem kompleet over zetten, maar de 1.8TFSi heeft een andere middendemper.
Zodat ik als ik weer ga inruilen, de orginele zo terug kan zetten.
En het spul zal later meer opleveren in de losse verkoop, dan van invloed zijn op de inruil.
Of de keus wordt dan na de orginele midden demper, overgaan naar de L + R versie.
Weet niet wat beter is voor de motor, zal me er nog eens in verdiepen,
Tips zijn welkom.
Mocht het allemaal niet lukken, weet ik zeker dat ik hem hier, op het forum, zo door kan verkopen aan 2.0 TFSi bezitter
Nog zorgen voor een hitteschild voor de rechteruitlaat, en een diffussor met 2 uitsparingen L + R voor onder in de bumper.
Details volgen
Peet