Pagina 2 van 20 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 397

Onderwerp: Ombouw uitlaat 1.8/2.0 : van 2x L naar -> L+ R

  1. #21
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+R 1.8TFSi + 2.0 TFSi

    zijn er al mooie diffusers voor de 6-cilinder te koop dat iemand weet ?
    dit ter vervanging van de orginele saaie zwarte ?
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  2. #22

    Standaard Dubbel uitlaat systeem L+ R -- 1.8 TFSi sedan/avant + 2.0 TFSi sedan

    Bij de B6 / B7 hadden de 1.8 T en de 2.0 T 2 pijpen L+R, ik vind het jammer dat men daar van afgestapt is.

    Ombouw kan gaan beginnen, vandaag op eBay een uitlaat gescoord van A4 2.0 TFSi avant, die standaard een L + R uitlaat heeft.

    Kompleet met de middendemper en de L + R einddemper, het is de 65 mm versie (er is ook een 80 mm)
    Voordeel mijn chrome eindstukken gaan hier 1 op 1 op passen,
    En zo blijf ik in dezelfde maat pijp, als de orginele van de 1.8 TFSi
    Nadeel 80 mm staat natuurlijk nog mooier. (model 2010)
    Van een schade A4 avant uit 2009, 21.000 km gebruikt, maar dat is moeilijk te controleren.
    Zit nu zelf op 17.700 km met de mijne.

    Aan de L+R versie is heel moeilijk aan te komen, omdat alle 2.0 TFSi sedan bezitters, naar de avant versie op zoek zijn.
    Vannacht stond ie ineens op eBay, gelijk toegeslagen.

    Moet even gaan kijken wat ik ga doen, liefst zou ik hem kompleet over zetten, maar de 1.8TFSi heeft een andere middendemper.
    Zodat ik als ik weer ga inruilen, de orginele zo terug kan zetten.
    En het spul zal later meer opleveren in de losse verkoop, dan van invloed zijn op de inruil.

    Of de keus wordt dan na de orginele midden demper, overgaan naar de L + R versie.
    Weet niet wat beter is voor de motor, zal me er nog eens in verdiepen,

    Tips zijn welkom.

    Mocht het allemaal niet lukken, weet ik zeker dat ik hem hier, op het forum, zo door kan verkopen aan 2.0 TFSi bezitter

    Nog zorgen voor een hitteschild voor de rechteruitlaat, en een diffussor met 2 uitsparingen L + R voor onder in de bumper.


    Details volgen

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #23

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+ R -- 1.8 TFSi sedan/avant + 2.0 TFSi sedan

    Ik lees dat je een andere diffusor wil, zou je niet gelijk voor S-line gaan? Dat is wel de mooiste diffusor voor de B8 en zeker met deze uitlaat.
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

  4. #24

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+ R -- 1.8 TFSi sedan/avant + 2.0 TFSi sedan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leon Bekijk Berichten
    Ik lees dat je een andere diffusor wil, zou je niet gelijk voor S-line gaan? Dat is wel de mooiste diffusor voor de B8 en zeker met deze uitlaat.
    Dat is zeker een goede tip Leon, maar gaat dat passen in de standaard achterbumper die ik nu heb.

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  5. #25

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+ R -- 1.8 TFSi sedan/avant + 2.0 TFSi sedan

    Nee, dat helaas niet, maar ik zie gebruikt wel veel spul voorbij komen van de B8 (voor niet al te veel geld)..
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS


  6. #26

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+ R -- 1.8 TFSi sedan/avant + 2.0 TFSi sedan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leon Bekijk Berichten
    Nee, dat helaas niet, maar ik zie gebruikt wel veel spul voorbij komen van de B8 (voor niet al te veel geld)..
    Ja ik zag een orginele achterbumper met PDC sensoren en de orginele dubbele diffusor, er voor € 50,= op staan.

    De orginele 6 cilinder diffusor (8K0 807 521 A 01C )voor de orginele bumper kost bij mijn dealer al € 46,55 is dan wel nieuw.
    Maar ja dan ligt er een extra bumper in mijn garage.

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  7. #27

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+ R -- 1.8 TFSi sedan/avant + 2.0 TFSi sedan

    Laat ik dan maar beginnen met het makelijkste van de How To.

    Diffussor vervangen van dubbel links naar enkel L + R
    De 6 cilinder versie Audi partnummer: 8K0 807 521A 01C (satijnzwart) Nieuw bij mijn dealer € 46,55 inclusief BTW

    Elsawin2.jpg

    Elsawin.jpg

    Hitteschild plaatsen aan de rechter zijde.
    Audi partnummer 8K0 804 172, nieuw bij mijn dealer € 20,55 inclusief BTW
    Klemschijf ring 3 stuks Audi partnummer N 903 350 05, nieuw bij mijn dealer 3 stuks voor € 0,96

    Elsawin3.jpg

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+ R -- 1.8TFSi sedan/avant + 2.0 TFSi sedan

    De moeilijkste klus.

    Voor de middendemper van de 2.0 TFSi beginnen, nummer 3A op de afbeelding.
    Of na de middendemper van de 1.8 TFSi beginnen, nummer 2 op de afbeelding.

    Ekta.jpg 2 L TFSi uitlaat.jpg

    Zie de verschillen,
    De middendemper van de 2.0 TFSi is groter nummer 3 (sedan) en 3A (avant)
    De middendemper van de 1.8 TFSi nummer 2 (sedan en avant)


    EDIT toevoegen diesel pijp

    Diesel.jpg


    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  10. #29

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+ R -- 1.8TFSi sedan/avant + 2.0 TFSi sedan

    Maar de einddempers zijn hetzelfde. Kun je dus mijn inziens gewoon de einddempers van de nieuwe gebruiken. Moet je alleen egens de Y-splitsing maken.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  11. #30
    SkyBuMp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    2.403
    Kudos
    47
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+ R -- 1.8TFSi sedan/avant + 2.0 TFSi sedan

    Weer lekker bezig met modden PeteW, tof van de uitgebreide manuals en respect voor t werk .

    Denk dat die dubbele pijp heel dik gaat staan, zeker icm S-line achterbumper! Succes met klussen.
    A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010

  12. #31

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+ R -- 1.8TFSi sedan/avant + 2.0 TFSi sedan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Maar de einddempers zijn hetzelfde. Kun je dus mijn inziens gewoon de einddempers van de nieuwe gebruiken. Moet je alleen egens de Y-splitsing maken.
    Sta nog een beetje in dubio, het liefst monteer ik hem kompleet.
    Want het is allemaal uit 1 stuk, zo wordt het geleverd af fabriek op een nieuwe A4
    Op de Ekta afbeelding, zie je de vervang delen, wordt voor reparatie doeleinden niet uit 1 stuk geleverd, maar in 3 delen (midden/links/rechts)

    Als ik de komplete set van eBay zo kan monteren, kan ik altijd weer zo terug naar orgineel evt.
    Dan hoef ik geen pijpen door te zagen
    De verbindinsmoffen (nummer 5 en 6 op de afbeelding) kosten maar € 15,75 per stuk nieuw bij de dealer, daar hoef ik het niet voor te laten.

    Verbindingsmof
    Mof.jpg

    Maar wat wordt de invloed van de grotere 2.0 TFSi midden demper tov de orginele kleinere 1.8 TFSi middendemper ?
    Misschien hier een technisch iemand die dit kan beredeneren, ik denk dan aan minder tegendruk of misschien meer tegendruk.
    Of juist beter voor mijn koppel/motorvermogen, ben gechipt van 230 NM 120 PK naar 340 NM 218 PK (JD) (225 pk RON98)
    De 2.0 TFSi uitlaat is orgineel voor 211 pk, maar gechipt 275pk, en het verschil is alleen die middendemper.

    Misschien nog een mooiere sound

    Zal ook eens een een belletje/e-mailtje plegen met JD/Hartog wat hun er van vinden.

    En verder, eerst maar eens afwachten als de set wordt bezorgd uit de DE


    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  13. #32

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+ R -- 1.8TFSi sedan/avant + 2.0 TFSi sedan

    Voor diegene die ook terug verlangen naar de dubbel uitlaat net als de A4-B6/B7 en de ombouw ook overwegen.
    Nieuwprijs OEM € 1247,61 inclusief BTW, exclusief montage.

    Middendemper+splitsing - demper Links -demper Rechts - hitteschild rechts - diffussor standaard en wat klein materiaal
    (zal nog nagaan wat de diffussor S-line varriant kost)

    Nieuw prijzen dealer.jpg

    De print van de dealer, dit heb je allemaal nodig en kan dus zo 1 op 1 op een 2.0 TFSi sedan.

    En zou nog goedkoper kunnen als, je de splitsing los zou kunnen kopen.
    Want dan kun je je eigen middendemper behouden.
    Maar OEM bij de dealer lukt dat niet, omdat de splitsing een vast onderdeel is van de middendemper.

    Voor de 1.8 TFSi sedan/avant, wordt het nog even een paar dagen brainstormen.

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  14. #33

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+ R -- 1.8TFSi sedan/avant + 2.0 TFSi sedan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SkyBuMp Bekijk Berichten
    Weer lekker bezig met modden PeteW, tof van de uitgebreide manuals en respect voor t werk .

    Denk dat die dubbele pijp heel dik gaat staan, zeker icm S-line achterbumper! Succes met klussen.
    Het is een kleine moeite voor mij om jullie mee te laten genieten en ik hoop, op nog een beetje technische input.


    Nog een beetje zitten speuren op het net. Beelden zeggen meestal meer dan ....

    Dit zijn afbeeldingen van komplete sets af fabriek dus uit 1 deel, vervang delen worden los verkocht.
    Hier de verschillen op een rij.

    4 cilinder 2.0 TDI
    4 cilinder diesel.jpg

    4 cilinder 1.8 TFSi sedan/avant + A5C-A5SB
    18TFSI sedan links.jpg

    4 cilinder 2.0 TFSi sedan
    2 TFSI 210 sedan links.jpg

    4 cilinder 2.0 TFSi avant + A5SB
    2 TFSi 210 pk avant.jpg

    6 cilinder 2.7/3.0TDI
    6 cilinder diesel 2.7-3.0 TDI.jpg

    6 cilinder 3.2 FSi
    6 cilinder benzine 3.2 FSI.jpg

    S4-S5

    S4-S5.jpg


    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  15. #34
    pindakaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    159
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+ R -- 1.8TFSi sedan/avant + 2.0 TFSi sedan

    Goed bezig Peet, ben benieuwd naar het resultaat!

  16. #35

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+ R -- 1.8TFSi sedan/avant + 2.0 TFSi sedan

    Vervangen/monteren achterdempers

    Vervangen1.jpg

    Vervangen2.jpg

    Vervangen3.jpg

    Afstellen

    Montage1.jpg

    Montage2.jpg

    Kind kan de was doen.

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  17. #36

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+ R -- 1.8TFSi sedan/avant + 2.0 TFSi sedan

    Goed uitzoekwerk Peet.
    Zoals altijd zien al die tekeningen er best ingewikkeld uit maar in de praktijk zal het wel meevallen. Als ik het goed lees begin je (na demontage van de oude achterdemper) met het monteren van de hitteschilden, daarna de pijp doorzagen en de nieuwe pijpen verbinden met moffen/klemhulsen? Het richten spreekt voor zich.

    Ga je het stappenplan nog op de foto vast leggen Peet?
    Bye bye A4 Avant S-Edition..
    Huidige: BMW 328iA Touring M-Sport 2013 & Audi A3 SB S-Line S-Tronic 2014

  18. #37

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+ R -- 1.8TFSi sedan/avant + 2.0 TFSi sedan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MWT Bekijk Berichten
    Goed uitzoekwerk Peet.
    Zoals altijd zien al die tekeningen er best ingewikkeld uit maar in de praktijk zal het wel meevallen. Als ik het goed lees begin je (na demontage van de oude achterdemper) met het monteren van de hitteschilden, daarna de pijp doorzagen en de nieuwe pijpen verbinden met moffen/klemhulsen? Het richten spreekt voor zich.

    Ga je het stappenplan nog op de foto vast leggen Peet?
    Zoals je van mij wel gewend bent, zal ik alle stappen nauwkeurig voor jullie in woord en beeld brengen.

    Gisteren contact gehad met JD en Coen Dronkers.
    Wat betreft de techniek, en dan niet zo zeer het monteren wat dat is volgens hun al helemaal geen probleem.
    Maar de invloed van de andere middendemper en het verloop van 55mm naar 65mm op de gehele installatie van motor tot uitlaat.
    Beiden verwachten dat ik wel een wat vollere sound krijg omdat er dus een kleine stukje 65 mm komt ipv 55mm
    (van net voor de middendemper tot de splitsing naar L+R).
    Door de iets grotere diameter, dus groter volume, daar dan iets meer echo werking, dus een voller geluid.
    Voor wat betreft de tegendruk geen probleem,
    de tegen druk wordt 80% bepaald in het eerste stuk voor de midden demper het Cat gedeelte en de 1e pijp.
    Ook voor het presteren verwachten ze nog iets meer vermogen.

    Uitlaat is dinsdag verstuurd volgens mijn tracking nummer en was gisteren in Nederland, ik verwacht hem denk ik vandaag.

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  19. #38
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+ R -- 1.8TFSi sedan/avant + 2.0 TFSi sedan

    Ondertussen al binnen?

  20. #39

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+ R -- 1.8TFSi sedan/avant + 2.0 TFSi sedan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xander15 Bekijk Berichten
    Ondertussen al binnen?
    Even een weekje niks van me laten horen,

    Ik ben net vannacht thuis gekomen uit Zwitserland, lekker een weekje wezen skieen.
    Vorige week donderdag nacht vertrokken, uitlaat was er nog niet. Hij was net een dag te laat, hij is afgelopen vrijdag hier afgeven.
    Het bedrijf uit Frankfurt heeft hem in ieder geval netjes ingepakt, zie foto.

    P3101876.jpg

    Ga hem vanmiddag eens even uitpakken.

    Had nog een onderdelen lijst ge-maild naar de dealer in ons dorp, in Zwitserland, (diffusor, hitteschild opbergbakken onder de stoelen ed)
    Vorig jaar was het aantrekkelijk om in Zwitserland te kopen CHF tov Euro 0,62 nu 0,80,
    Jammer de Zwitserse Franc is in een jaar tijd 29% duurder geworden dan tov de euro.
    De prijzen van de onderdelen zijn nu min of meer gelijk dan in Nederland.
    Heb ze dan ook niet mee genomen uit Zwitserland.

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  21. #40

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+ R -- 1.8TFSi sedan/avant + 2.0 TFSi sedan

    Dat hebben ze netjes ingepakt Peet. Maar wat een gevaarte zeg. Die neem je niet even mee in de kofferbak. Die moet je minimaal met een bestelbus vervoeren.
    Bye bye A4 Avant S-Edition..
    Huidige: BMW 328iA Touring M-Sport 2013 & Audi A3 SB S-Line S-Tronic 2014

Pagina 2 van 20 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •