Pagina 25 van 73 EersteEerste ... 1521222324252627282935 ... LaatsteLaatste
Resultaten 481 tot 500 van de 1460

Onderwerp: Olieverbruik 2.0 TFSI

  1. #481

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    ik heb sinds 12/12/2012 en A4 allroad 2,0 tfsi 211PK
    heb ondertussen 2100km gedaan waarvan ritje naar duitsland heen en terug 1500km autobahn ,de overige kilometers korte ritjes door de stad .

    olieverbruik is momenteel 0 ,er is nog steeds niets veranderd op een handmeting met de peilstok.
    weergave in boordcomputer geeft ook nog steeds 100% vol maar die vertrouw ik niet erg,vandaar oliepeilstok aangekocht dat is altijd juist.

  2. #482
    Alex_RS4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HermanBe Bekijk Berichten
    Beste Remcomb
    Ik rijd sinds enkele weken een A5 2.0 tfsi Quattro automaat. Ik heb deze A5 uit febr 2010 met 33000km via, via van de 1e eigenaar gekocht. De A5 heeft nog bij 30500 een longlife beurt gehad en nu na slechts 2500km moet er al een liter olie bij. Ik heb de dealer die de beurt heeft uitgevoerd gebeld en deze adviseerde voor febr. 2013 dit te melden bij mijn eigen dealer omdat dit gezien de lage km stand zeker een coulance geval zou moeten zijn. Ik heb inmiddels op het duitse Audiforum waar het olieverbruik van de tfsi motoren een bekend verschijnsel is, gelezen dat er door duitse dealers een modificatie van de carterventilatiedruk wordt uitgevoerd. Ik sta er dan van te kijken dat ze bij jouw A4 de zuigers + olieschraapveren maar ook de drijfstangen en drijfstanglagers hebben vervangen. Ik ben benieuwd wat mijn delaer kan bereiken met mijn nog geen 3 jaar jonge A5 met 33000km kan bereiken. Ik houd jullie op de hoogte!
    Ik heb sinds vorig jaar het zelfde probleem met mijn Audi A4 2.0TFSI Quattro (211pk) van 2008 met nu 68.000km. Zip Tuning 265PK. Na mijn onderhoudsbeurt van vorig jaar ging na 3000km het olie lampje branden met max 1liter olie bijvullen. Heb toen de garage gebeld hoe het kon dat ik na de onderhoudsbeurt zo snel weer olie moest bijvullen. Daarvoor een jaar (10.000km) zonder een druppel bij te vullen gereden. Dealer opgebeld en deze adviseerde mij de km stand op te schrijven met datum en een liter olie bij te vullen. Dit heb ik gedaan en 2900km later wederom precies het zelfde. Nu ben ik vandaag weer naar de dealer toe gereden en deze hebben de auto gecheckt op uitwendige lekkage. Kon ze op voorhand al vertellen dat dat niet zo was en dit werd bevestigd. Nu moet hij het zelfde traject in als Herman hierboven omschrijft. Ze kwamen ook meteen dat er dan waarschijnlijk een modificatie op moest komen van de carterventieldruk. Daarna word de olie aangevuld en de dop verzegeld en na 1000km moet ik weer terug komen om te kijken hoe het verbruik dan is. Houd jullie dus op de hoogte van de afloop maar hoop dat het dan verholpen is!!!!!
    Laatst gewijzigd door Alex_RS4; 25-01-13 om 16:29.

  3. #483

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Iemand trouwens eeeenig idee waar die olie allemaal blijft?
    De onderkant vd motor is gewoon droog!

  4. #484
    Dedde's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.450
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Verbrand

  5. #485
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Volgens mij gaat het idd via de inlaat zo het "systeem" in en verbrandt het.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen


  6. #486

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Vraag me af of deze motor binnen de millieunorm blijft met dergelijk Carbon footprint

    En rijden we dan in 2takt auto's? beetje wel he? Trabant 2.0 TFSI....
    Laatst gewijzigd door punkray666; 30-01-13 om 12:26.

  7. #487
    Twijg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    805
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alex_RS4 Bekijk Berichten
    Houd jullie dus op de hoogte van de afloop maar hoop dat het dan verholpen is!!!!!
    De gemiddelde ervaring is dat het daarmee niet verholpen is....

    A4 B8 Avant 2.0 Tfsi 211 pk Quattro S-line, MMI, Audi Drive Select met demperregeling
    A3 SB S-line 1.4 Tfsi 125 pk, open sky
    Golf V GTI, JD tuned, 255 pk
    A4 B7 Avant 2.5 Tdi 163 pk MT, S-line int./ext.
    A3 SB S-line 2.0 Fsi 150 pk, S-line

  8. Ad
  9. #488

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Sorry voor de late reactie... te druk geweest. Het verrast mij ook wel dat er bij jou een andere aanpak is. Ik zou zeker goed bijhouden wat er aan de auto gebeurt en gebeurd is, want als je uiteindelijk toch aan de revisie vast zit, heb je in elk geval naar Audi een verhaal. Op exact dezelfde wijze krijg ik voor de BMW 130 van mijn vrouw een geheel nieuwe cylinderkop onder garantie, hoewel die garantie feitelijk al verlopen is (maar men is er al enige tijd mee aan het repareren en het problem was binnen de garantie gemeld).
    Het loont dus echt om een duidelijk log bij te houden.

    In elk geval gaf Wittebrug (het Audi-geval weer, niet de BMW haha) aan dat die twee oliewegingen een standaard protocol zijn. Als je binnen de specs valt, heb je pech.
    Waarom ze bij mij niet over de carterventilatiedruk zijn begonnen? Geen idee. Mogelijk hebben ze die gemeten en was er niets aan de hand.
    A4 (B8) Avant 2.0 TFSI 180, Pro line S, B&O, MMI+ enz.

  10. #489

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Ben nu ook weer met weging olie bezig met dealer Lexpoint Hoofddorp. Olie verbruik is buitensporig laatste meting 1200 km 1,2 liter olie. A.s donderdag digitale meting en daarna actie.
    Ik hoop dat het nu een keer opgelost wordt.

  11. #490

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Hallo!

    Ik had precies hetzelfde probleem, maar heb het bij de dealer aangekaart (6l gebruikt in 24.000km) en die hebben een meting gedaan, daarna nog 1 en toen het netjes verholpen. Iets met de kleppen?

    Resultaat; nu bijna 20.000km verder heb ik er nog eens 0,75l bij moeten gooien, maar dat was het dan ook! Aandringen op een reparatie dus!

    JD

  12. #491
    Patman1970's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    21
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Zit nu aan het begin van de Oliemeting.....heb de eerste 100km erop zitten.

    Het verbruik was volgens mij ongeveer een liter per 2000km....veelste hoog voor zo'n dure auto (voor mij dan).
    Ze hebben aanpassingen gedaan aan de carterventilatie en motor software aangepast en 1 of andere keerring.
    Hiermee zou het al een grote verbetering moeten zijn zeiden ze bij de Dealer.....!

    Hoop eigenlijk dat ze overgaan tot revisie omdat ik hier toch wel lees dat dan het euvel eigenlijk zo goed als verholpen zou zijn......het kan dus wel.
    Maar ja eerst nog 900km rijden en dan zullen we het weten.......

    Heel erg jammer aangezien de auto verders super rijd en ik ernog helemaal verliefd op ben

    Schijnbaar zijn ze toch wel streng aangezien het toegestane verbruik van de olie.....

    En tja aandringen......als het niet binnen de norm valt doen ze denk ik helemaal niets..........
    Laatst gewijzigd door Patman1970; 23-02-13 om 18:35.

  13. #492
    Reboq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    2.183
    Kudos
    375
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Patman1970 Bekijk Berichten
    Heel erg jammer aangezien de auto verders super rijd en ik ernog helemaal verliefd op ben
    Daarom doe ik er niets aan, buiten af en toe een litertje olie er ingooien. Die van mij verbruikt sinds ik mijn auto heb steeds minder. Zit nu op 5 liter op 17000km.
    Auto rijdt verder super, dus ik vind het prima zo.
    Audi R8 2014 + Audi S8 2012 + Audi Q8 2023 + Audi A1 2019

    VagCom VCDS II origineel + Vag Can Pro locatie Tilburg Mail: VCDS@REBOQ.COM

  14. #493
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    een aardig stukje van een ander forum:

    Oil is Key
    I had the dealer fix the oil consumption problem, but it was still consuming oil.
    Better, but not great. The dealer change oil with Castrol.
    I decided to try other brands.

    Total full synthetic 5w30 meeting Audi 502.00. Burns 1 quart in 2.5k miles.
    Top off with Penzoil full synthetic not meeting Audi spec...burn 1 quart in 1.5k miles.
    Penzoil full synthetic Euro spec 5W40 meeting Audi 502.00. Pretty good, but still burns 1 quart in 2.5k miles.
    Top off with Total full synthetic 5w40 meeting Audi spec. Burns 1 quart in 3.5k miles.
    Liqui Moly 5w40 meeting Audi spec. 1.5k miles and still show 100%.

    Stick with quality oil and you will see a difference.
    Full synthetic requirements/definition in the US is very relax so I don't think it is as good as Europeans.

  15. #494
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred44nl Bekijk Berichten
    een aardig stukje van een ander forum:
    @fred44nl
    Ga jij dit experiment zelf ook aan?
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  16. #495
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akita Bekijk Berichten
    @fred44nl
    Ga jij dit experiment zelf ook aan?
    als jij de olie betaalt
    ik heb al eerder gemeld dat mijn olieverbruik tot de 1e olieverversen ongeveer 1 ltr. op 6-7.000 km was
    meteen na het olieverversen was het 1 ltr. op 3.000 km.
    dus dat de olie er mee te maken heeft, dat is voor mij wel duidelijk.

  17. #496
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred44nl Bekijk Berichten
    als jij de olie betaalt
    ik heb al eerder gemeld dat mijn olieverbruik tot de 1e olieverversen ongeveer 1 ltr. op 6-7.000 km was
    meteen na het olieverversen was het 1 ltr. op 3.000 km.
    dus dat de olie er mee te maken heeft, dat is voor mij wel duidelijk.
    Bij mij is bij kmstand 23.300 de eerste keer ververst. Nu op 28.300 ongeveer, en staat oliepeil op in MMI op 50%. Laat me verrassen wanneer die voor de eerste keer om olie gaat zeuren?!
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  18. #497
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akita Bekijk Berichten
    Bij mij is bij kmstand 23.300 de eerste keer ververst. Nu op 28.300 ongeveer, en staat oliepeil op in MMI op 50%. Laat me verrassen wanneer die voor de eerste keer om olie gaat zeuren?!
    dan heb je een olieverbruik van globaal 1 ltr. op 10.000 km
    en dat is echt niet verkeerd.
    me laten verrassen doe ik niet
    ik kijk zeer regelmatig naar het olie-peil.

  19. #498

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    @Akita: ik heb ook een olieverbruik van om en nabij de 10.000km. Gezien alle berichten hier, vind ik dat eigenlijk wel acceptabel. (Ideaal is anders natuurlijk, maar ik rij 85-90% Autobahn, dus dan mag hij ook wel wat verbruiken.)
    In der Heimat des Audis

  20. #499
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meaudix Bekijk Berichten
    @Akita: ik heb ook een olieverbruik van om en nabij de 10.000km. Gezien alle berichten hier, vind ik dat eigenlijk wel acceptabel. (Ideaal is anders natuurlijk, maar ik rij 85-90% Autobahn, dus dan mag hij ook wel wat verbruiken.)
    @Meaudix
    Als ik eerlijk ben vind ik, in deze categorie auto's, olieverbruik eigenlijk abnormaal als je er op een nette manier mee om gaat. Hiervoor een 2.0 Tdi/DSG en een 1.9 Tdi gehad die ongeveer een ltr op ruim 15.000 km verbruikten. Daarvoor 3 jaar met een S3 gereden die nooit bijgevuld hoefde te worden tussen z'n beurten,dus ga wel meemaken wanneer er olie bij moet?! Maar tegen de tijd dat ik iedere maand de motorkap open moet gaan maken dan zijn er (mezelf kennende) 2 mogelijkheden. Het wordt opgelost,of het wordt afscheid nemen.. Maar voorlopig wil en hoef ik me daar nog geen zorgen om te maken en heb ik er nog iedere minuut dat ik er in zit plezier aan! (Ondanks dat die meer zuipt dan een matroos op weekendverlof..)
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  21. #500

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    IK heb nu een olieverbruik van ong 1 op de 4000 km :s...en dit bij een stand van 90000km. Voorheen was het 1 op de 6k. Bij de audi dealer geweest voor ondehoud en hebben ook meteen een oliemeting gestart en zij mogen niks doen van Audi omdat het verbruik binnen de norm valt. Ze kunnen er pas wat aan doen als het vebruik 1 op 2000km is. Iemand tips?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •