Pagina 4 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 133

Onderwerp: Inbouw parkeersensoren A4 B8 (voorkant voor wie achter al heeft)

  1. #61

    Standaard Re: Inbouw parkeersensoren A4 B8 (voorkant voor wie achter al heeft))

    Wat heb je nodig?

    - Als eerst een parkeerhulp regelapparaat die zowel 8 sensoren ondersteund en grafische weergave. In het geval dat je op het moment alleen sensoren achter hebt is de kans heel groot dat je op dit moment een regelapparaat hebt die alleen voor 4 sensoren is en geen grafische weergave ondersteund. Hierbij een overzicht van de types met onderdeelnummers die wel en geen grafische weergave ondersteunen:

    regelapparaten met grafische weergave (voor en achter sensoren) :
    8K0919475A
    8K0919475C
    8K0919475E
    8K0919475G
    8K0919475P (alleen voor Q5 and A5 Sportback)
    8K0919475J
    8K0919475R

    Geen grafische support (alleen sensoren achter):
    8K0919475
    8K0919475B
    8K0919475D
    8K0919475F
    8K0919475S (alleen voor Q5 and A5 Sportback)
    8K0919475H
    8K0919475Q

    Ik zelf had de D versie in mijn auto en heb op ebay voor 30 euro de E versie gekocht.

    Wat nog meer:

    - 4 sensoren (4H0919275A) waarvan 2 in ieder geval gespoten in originele kleur voor in de bumper. De andere twee gaan in de grille en kunnen dus zwart zijn of voor de perfectionisten in steengrijs(steingrau) wat originele kleur is van grille.

    - 2 sensorhouders voor in de grille (klikken in bestaande grille). Hier heb je aparte onderdeelnummers voor links en rechts te weten:
    - sensorhouder grille rechts (steingrau) 8K0919267A 1QP
    - sensorhouder grille links (steingrau) 8K0919268A 1QP

    - Kabelbomen. In het dit geval had ik al sensoren achter dus er waren al twee kabelbomen aanwezig in huidig systeem. Een sluit achter sensoren aan op regelapparaat en de andere sluit de regelkast aan op centrale electra van auto. Voor inbouw voor heb je twee kabelbomen nodig die op elkaar aangesloten worden. Op de eerste ("kabelboom voor sensoren voor":kufatec Artikel Nr. 36318) worden de 4 sensoren aangesloten, de andere kant van deze kabelboom wordt aangesloten op de tweede kabelboom ("kabelboom regelkast naar voorkant/zoemer/parkeerknop":kufatec Artikel Nr. 36316) die je nodig hebt. De andere kant van kabelboom 2 wordt aangesloten op regelapparaat in het midden. Wat belangrijk is om te weten is dat kabelboom 2 ook de aansluiting heeft voor de parkeerknop die in de middenconsole komt en een aansluiting voor de zoemer. Aansluiting op zoemer is klik systeem en aansluiting op parkeerknop gebeurt door een aantal pins te klikken in bestaande stekkerkop. Daarnaast gaan er aan de andere kant van deze kabel 2 pins in bestaande stekker in regelapparaat (linker stekker) hiermee wordt deze kabel aangesloten op centrale electra. Kabels van kufatec zijn hier volledig op voorbereid met duidelijke indicatie van pin nummers op kabel en pins klikken in bestaande stekker. Wel heel erg goed opletten dat je pins in juiste gaatje klikt. Als deze er eenmaal inzitten krijg je die er niet zo makkelijk weer uit. Even grofweg gezegd gaat kabelboom 2 gaat van linksachter auto (waar regelkast zit) door zijkant achterbank naar beneden door dorpellijst c, rechtdoor dorpellijst b, door dorpelijst a, achter dashboardkast (bestuurderskant) door een dikke rubber naar wielkast rechtsvoor (achter spatplaten wielkast) door wielkast naar bunper rechtsvoor. Daar wordt andere kabelboom met sensoren hierop aangesloten. Kabelboom komt origineel met losse stekkerkop en pins dus uit stekkerkop. Dit is om een reden. Dit zodat het makkelijk overal doorheen gaat en pas wanneer helemaal uitgelegd gaat die kop erop. Let hier bij op dat pins er horizontaal in gaan wederom juiste pin in juiste gat (erg belangrijk!!!) Pins horizontaal erin want ander gaan ze er niet goed in en klikken ze niet daarnaast krijg je anders andere stekkerkop er ook niet op. Aansluiting voor zoemer en parkeerknop gaan (waar net beschreven deel van kabel achter dashboard door rubber gaat) linksaf richting bestuurders kant. Parkeerknop pins naar midden en zoemer naar afdekking onder stuur waar speciale gaten zijn om zoemer te bevestigen. (na het zien van pdf zal dit duidelijker zijn)

    - unlocktools (te koop bij bijvoorbeeld audiwereld) om cd wisselaar eruit te kunnen krijgen zodat je vervolgens weer bij parkeerknop komt en pins voor parkeerknop doorheen kunnen.

    - Parkeerknop. Dit is een set van drie knoppen, dus afhankelijk van de functies in je auto moet je wellicht een andere hebben. Ik had op linkerset alleen ESP. Ik heb dus een onderdeel gekocht waar drie knoppen op zaten: links:ESP midden:Parkeerknop en rechts dummy. Onderdeenummer hiervoor is 8K1959673G V10 (ESP en Parkeerknop voor bestuurderskant links) in het geval je nu op de beschreven plaatsen al een werkende knop hebt moet je een andere hebben die die knop tevens heeft.

    - zoemer 8E0919279 en 2 popnagels voor zoemer 7L6868307

    - 2x DICHTRING sensor (grijs) 1T0919133C 704 en 2x DICHTRING sensor (zwart voor in sensoren grille) 1T0919133C 9B9
    Voordat sensor in houder wordt geklikt gaat er eerst een speciaal rubbertje omheen. Dit wordt soms geleverd met sensor maar soms ook niet. Je hebt ze voor zover ik weet alleen in grijs of zwart.

    - 2x Houders voor onder achterbank 4L0886373 Achterbank moet los en dit gaat door hem los te rukken. Bij dit proces gaan de twee houders eronder kapot en moeten deze vervangen worden.

    - ongeveer 10 x klemmetjes spatplaten 4F0 825 429A. Deze zijn na verwijdering soms en doch meestal niet meer bruikbaar en moeten vervangen worden.

    - demontageset met een aantal kunstoffen hulpstukken voor demonteren van bekleding/dorpellijsten auto zonder dat je deze beschadigd. het best onder contactpunten steken bij het losklikken van dorpellijsten.

    Dit zijn alle benodigdheden. Alles waar niet achter staat waar dit gekocht is heb ik gekocht bij online-teile.com (topzaak in duitsland waar ze zelfs de meest kleine onderdeeltjes hebben)

  2. #62

    Standaard Re: Inbouw parkeersensoren A4 B8 (voorkant voor wie achter al heeft))

    Het is het best van achteren naar voren te werken. je begint dus rechtsachterin (als je naar de achterkant van je auto kijkt) In kofferbak trek je kap aan zijkant los waar de regelapparaat zich bevind. Daar vervang je de regelapparaat en steek je bestaande stekker op zelfde plaats in nieuwe regelapparaat. Nieuwe kabelboom stekker klik je in het midden. Linker bestaande stekker klik je open met schroevendraaier en daar steek je de twee losse pins van kabelboom 2 in juiste gaatje. Dan trek je achterbank los, wang naast rugleuning achterbank haal je los door grote schroef te verwijderen. Nu kan kabelboom van regelkast door achterbank heen. Dan dorpellijst c los en dan dorpellijst A los. Nu kan je kabelboom doortrekken naar voren langs dorpellijsten. Vaak wordt aangegeven dat je B dorpellijst ook moet loshalen maar dit is onzin. je kan kabel makkelijk met een touwtje of grijper door dorpellijst b halen en dat scheelt veel werk want ander moet riemstuk boven ook los. Je komt nu uit bij dashboardkastje. Die moet los, dan ook cd wisselaar met unlocktools eruit en afdekking onder stuur (waar zoemer komt) loshalen. Je kan nu pins voor parkeerknop achter dashboardkastje halen naar middenstuk en met aansluiting voor zoemer verder door naar onder stuur. Je kan vervolgens zoemer met popnagels rechtsonder stuur in bestaande gaten (let op lastig te vinden maar ze zijn er echt!) vastklikken en stekkertje in doen. Oude parkeerknopset eruit nieuwe erin nadat pins in bestaande stekker zijn geklikt.

    Dan rechtervoorwiel eraf halen, spatplaat loshalen en voorbumper loshalen. Nu gaat kabelboom door een grote rubber die een gat afdicht tussen interieur en exterieur achter het dashboardkastje. hier gaat al een kabel doorheen. Volg deze gewoon mee tot aan de helft va de spatplaat waar je vervolgens rechtdoor gaat en uitkomt rechtsvoor binnenkant bumper. Kabelkan aan bestaande kabel bevestigd worden met tiewraps. Dan gaat stekker kop er op en die wordt weer aangesloten op kabelboom voor voorsensoren. Sensorhouders grille klikken in grille, Sensoren in houders klikken nadat dichtring op sensor zit. Alles weer dichtmaken en voila routing klaar.

    Hierbij fotos en werkinstructies van geheel proces.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden

  3. #63

    Standaard Re: Inbouw parkeersensoren A4 B8 (voorkant voor wie achter al heeft))

    Zo pfeeewwwww..... Wat een werk Nadat alles is gemonteerd moeten sensoren en grafische weergave worden geactiveerd met VAG-COM. Dit is wat lastiger om te beschrijven omdat hier bits en bytes aan te pas komt. Maar het is in ieder geval handig om eerst een autoscan te doen zodat vagcom alle onderdelen in auto vindt en herkent.

    Je gaat dan naar select control module. Dan naar Park/Steer assist. Dan coding. Dan klik je op long coding en daar kun je vervolgens omdat hij nieuwe regelapparaat herkent grafische weergave aanvinken. Check ook even of "trekhaak installed" uit staat, transmissie klopt en het juiste model auto is geselecteerd. (allemaal te vinden in zelfde long coding als grafische weergave en vaak uit lijst te selecteren. Dit omdat nieuwe regelapparaat wellicht in andere auto heeft gezeten en daarom misschien geregistreerd staat als ander model en trekhaak geïnstalleerd. Na doorvoeren nieuwe coding en afsluiten programma, reset mmi en opnieuw opstarten auto werkte dit bij mij en kwam het ook voor in menu.

    Dus Byte 0 -> bit 4 activeren of APS+ selecteren, byte 1 -> checken of transmissie klopt, byte 2 -> model selecteren, grafische weergave onderaan aanvinken en trekhaak instellen zoals het geval is.

    Daarnaast kan je in 07 control head onder adaptation in de lijst mmi functies selecteren en juiste aantal nummers voor sensoren voor optellen bij bestaand nummer. Dit zorgt ervoor dat je de grafische weergave in menu mmi ook aan en uit kunt schakelen.

    ik realiseer me wel dat je hiervoor wel enige kennis nodig hebt van vagcom om dit te kunnen doen. Mocht het bij veel mensen niet lukken of niet te begrijpen zijn zal ik een betere uitgebreidere beschrijving hiervan maken.

    ZO!! Dat was voor nu wel even genoeg lijkt mij!! bij vragen PM mij. Succes met inbouwen!!!!

    marrone

  4. #64

    Standaard Re: Inbouw parkeersensoren A4 B8 (voorkant voor wie achter al heeft))

    Marrone,

    Geweldige beschrijving, harstikke bedankt voor je naslag werk.
    Hier kunnen velen iets mee.

    Als je alles zo bijelkaar opteld, wat was je nu ongeveer kwijt ervoor ?

    PS mooi programma das Elsawin

    Peet

    Zie aan je overal, dat je ook nog flink aan het schilderen bent,, ha ha ha ha
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  5. #65

    Standaard Re: Inbouw parkeersensoren A4 B8 (voorkant voor wie achter al heeft))

    Bedankt!

    Ik was in totaal zo een 225 euro kwijt.
    Regelapparaat kostte mij 40 euro op ebay terwijl deze volgens mij nieuw 150 euro kosten. Sensoren kosten normaal nieuw iets van 80 euro per stuk, en ik heb ze wederom op ebay gekocht voor 25 euro per stuk en dan waren ze al gespoten ook in juiste kleur. De rest heb ik wel allemaal nieuw gekocht. Parkeerknop iets van 22 euro, zoemer iets van 16 euro, sensorhouders voor grille 9 euro per stuk, unlocktools 5 euro en de rest aan allerlei kleine dingetjes.

    Ik heb trouwens voor geïnteresseerden nog 2 nieuwe originele sensorhouders voor in de grille. Die had ik dubbel besteld.

    klopt ja overal gebruik ik overal voor


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeteW Bekijk Berichten
    Marrone,

    Geweldige beschrijving, harstikke bedankt voor je naslag werk.
    Hier kunnen velen iets mee.

    Als je alles zo bijelkaar opteld, wat was je nu ongeveer kwijt ervoor ?

    PS mooi programma das Elsawin

    Peet

    Zie aan je overal, dat je ook nog flink aan het schilderen bent,, ha ha ha ha


  6. #66
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Inbouw parkeersensoren A4 B8 (voorkant voor wie achter al heeft))

    Als dit geen DIY is om trots op te zijn, weet ik het ook niet meer. Super bedankt man!
    Mag ik deze posten op audizine? Hopelijk werkt de online translator wat mee... Ik zal in ieder geval als ik het mag posten je wat credits geven, het zal in ieder geval erg geapprecieerd worden.
    EDIT: hopelijk vindt je het niet erg dat ik een linkje gepost heb op audizine naar je super tutorial. Tzou zonde zijn mocht je het niet toelaten. Indien je liever niet hebt, laat het me weten. Ik zou tevens willen vragen of ik de foto's en PDF bestanden mag hosten want ik vermoed dat enkel leden deze attachments kunnen zien of downloaden.
    Vlug enkele vraagjes (yup ik heb er )...
    *Kan je nog vlug even melden welke MMI software versie je draait. Misschien dat het uitmaakt...
    - 2x Houders voor onder achterbank 4L0886373 Achterbank moet los en dit gaat door hem los te rukken. Bij dit proces gaan de twee houders eronder kapot en moeten deze vervangen worden.

    - ongeveer 10 x klemmetjes spatplaten 4F0 825 429A. Deze zijn na verwijdering soms en doch meestal niet meer bruikbaar en moeten vervangen worden
    Die 2x houders achterbank, is dit in het geval van de sedan? Vroeg me af of ik met m'n avant dit ook zal nodig hebben of moet de achterbank er zowiezo uit?
    Wat bedoel je met die 10x klemmetjes? Kon er niks van terug vinden op het net en ik heb geen ELSA of andere VAG parts programma.

    Nogmaals zeer bedankt, het zal van pas komen als ik binnenkort upgrade naar Parking aid +.
    Laatst gewijzigd door Dasquade; 28-02-11 om 14:15.

  7. #67

    Standaard Re: Inbouw parkeersensoren A4 B8 (voorkant voor wie achter al heeft))

    Thanks dasquede!! Ik ben er inderdaad ook trots op. Uiteraard mag je deze posten op audizine als je inderdaad maar credits geeft

    Houders zijn ook voor de limousine nodig want daar moet achterbank(zitgedeelte) er ook af. Dit zijn van die typische kleine dingen die je nodig hebt en nergens kan vinden. Juist met dit soort dingen voegt een DIY zoals deze enorm veel waarde toe. Deze soort van klemmetjes zijn houden je spatplaten vast en wanneer deze verwijderd worden zijn ze lam en heb je ze nodig om oude te vervangen. Als je je voorwiel met stuur helemaal naar rechtsdraait kan je ze zien zitten in je spatplaten. kijk maar.

    marrone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dasquade Bekijk Berichten
    Als dit geen DIY is om trots op te zijn, weet ik het ook niet meer. Super bedankt man!
    Mag ik deze posten op audizine? Hopelijk werkt de online translator wat mee... Ik zal in ieder geval als ik het mag posten je wat credits geven, het zal in ieder geval erg geapprecieerd worden.
    Vlug enkele vraagjes (yup ik heb er )...
    *Kan je nog vlug even melden welke MMI software versie je draait. Misschien dat het uitmaakt...

    Die 2x houders achterbank, is dit in het geval van de sedan? Vroeg me af of ik met m'n avant dit ook zal nodig hebben of moet de achterbank er zowiezo uit?
    Wat bedoel je met die 10x klemmetjes? Kon er niks van terug vinden op het net en ik heb geen ELSA of andere VAG parts programma.

    Nogmaals zeer bedankt, het zal van pas komen als ik binnenkort upgrade naar Parking aid +.

  8. Ad
  9. #68
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Inbouw parkeersensoren A4 B8 (voorkant voor wie achter al heeft))

    Dank u wel voor de toestemming

    Ah, ik begrijp wat je bedoelt met de spatplaten. Kheb ze onlangs nog in m'n handen gehad toen ik m'n bumpers aan het verwisselen was..en binnenkort nog 2 of 3 maal moet doen. Ze vielen nog mee vond ik, maar ik koop er best een set in het geval. Net als de zitbank houders, vrees dat deze wel een must zullen zijn.

  10. #69

    Standaard Re: Inbouw parkeersensoren A4 B8 (voorkant voor wie achter al heeft))

    spatplaten klemmen zou je nog kunnen hergebruiken, maar let op met die van achterbanken niet. Ze zijn zodanig gemaakt dat ze 100% kapot gaan als je achterbank eraf haalt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dasquade Bekijk Berichten
    Dank u wel voor de toestemming

    Ah, ik begrijp wat je bedoelt met de spatplaten. Kheb ze onlangs nog in m'n handen gehad toen ik m'n bumpers aan het verwisselen was..en binnenkort nog 2 of 3 maal moet doen. Ze vielen nog mee vond ik, maar ik koop er best een set in het geval. Net als de zitbank houders, vrees dat deze wel een must zullen zijn.

  11. #70
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Inbouw parkeersensoren A4 B8 (voorkant voor wie achter al heeft))

    Zijn ondertussen reeds telefonisch besteld met dank.

  12. #71
    pindakaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    159
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Inbouw parkeersensoren A4 B8 (voorkant voor wie achter al heeft))

    Marrone bedankt!
    Dat er nog maar vele DIY's mogen gaan volgen.
    Wat wordt je volgende project?
    Laatst gewijzigd door pindakaas; 28-02-11 om 16:42.

  13. #72

    Standaard Re: Inbouw parkeersensoren A4 B8 (voorkant voor wie achter al heeft))

    haha je hebt mij door, dat ben ik op dit moment aan het onderzoeken wat mijn volgende project wordt. Ik laat het je weten wanneer het zo ver is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pindakaas Bekijk Berichten
    Marrone bedankt!
    Dat er nog maar vele DIY's mogen gaan volgen.
    Wat wordt je volgende project?

  14. #73
    pindakaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    159
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Inbouw parkeersensoren A4 B8 (voorkant voor wie achter al heeft))

    Adaptive Cruise Control....?

  15. #74

    Standaard Re: Inbouw parkeersensoren A4 B8 (voorkant voor wie achter al heeft))

    je leest mijn gedachten haha daar ben ik nu naar aan het kijken. Ik heb al gewone cruise control erop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pindakaas Bekijk Berichten
    Adaptive Cruise Control....?

  16. #75
    mvd1968's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    175
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Inbouw parkeersensoren A4 B8 (voorkant voor wie achter al heeft))

    Ik heb de sensoren aan de voorzijde meebesteld maar toch hulde voor deze DIY!!!

  17. #76

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Inbouw parkeersensoren A4 B8 (voorkant voor wie achter al heeft))

    Hoi, zeer mooie handleiding !!! Ik ga me ook wagen aan deze inbouw, maar ik ben er nog niet aan uit welk regelapparaat ik moet kopen. Ik heb actueel een 8K0919475H. Moet ik dan een 8K0919475J kopen of is om het even welke uit de eerste lijst met regelaparaten goed ? Ik heb de MMI 3G met Hard Disk.

  18. #77
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Inbouw parkeersensoren A4 B8 (voorkant voor wie achter al heeft))

    Even een feedback ivm tutorial:
    Ik ben halverwege met kabel trekken. Is te zeggen, zoals tutorial zegt, begonnen van achter en alles ligt er. Voorlopig gestopt aan het doortrekken naar voorwiel, doe ik wanneer de nieuwe bumper erop komt (kon eventueel gedaan hebben toen ik de nieuwe remmen stak, maar het begon laat te worden).
    Niet echt problemen tegengekomen dankzij de tutorial en bijgevoegde pdf bestanden (waren best wel handig). Soms wat moeilijk, zoals het vissen van de draden. Aangezien ik een multitronic had even de motor moeten starten, in N zetten, CD ladder eruit, terug in P en motor af..enzo. Maar knop en zoemer zitten erin.
    Wel wat problemen gehad met de achterbank. Zo had ik 4 nieuwe bevestigings klemmen gekocht (2 indien). 1 grijpt goed, de andere grijpt niet. Ik zag wel dat de gleuf in het chasis/bodywerk wat uitstak, misschien moet ik dat wat platter slaan...
    Module ook nog niet aangesloten, ik wacht liever tot bumper erop zit en sensoren en ik klaar ben voor codering.
    Tot zover alles goed. Nogmaals bedankt!

  19. #78

    Standaard Re: Inbouw parkeersensoren A4 B8 (voorkant voor wie achter al heeft))

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dasquade Bekijk Berichten
    Even een feedback ivm tutorial:
    Ik ben halverwege met kabel trekken. Is te zeggen, zoals tutorial zegt, begonnen van achter en alles ligt er. Voorlopig gestopt aan het doortrekken naar voorwiel, doe ik wanneer de nieuwe bumper erop komt (kon eventueel gedaan hebben toen ik de nieuwe remmen stak, maar het begon laat te worden).
    Niet echt problemen tegengekomen dankzij de tutorial en bijgevoegde pdf bestanden (waren best wel handig). Soms wat moeilijk, zoals het vissen van de draden. Aangezien ik een multitronic had even de motor moeten starten, in N zetten, CD ladder eruit, terug in P en motor af..enzo. Maar knop en zoemer zitten erin.
    Wel wat problemen gehad met de achterbank. Zo had ik 4 nieuwe bevestigings klemmen gekocht (2 indien). 1 grijpt goed, de andere grijpt niet. Ik zag wel dat de gleuf in het chasis/bodywerk wat uitstak, misschien moet ik dat wat platter slaan...
    Module ook nog niet aangesloten, ik wacht liever tot bumper erop zit en sensoren en ik klaar ben voor codering.
    Tot zover alles goed. Nogmaals bedankt!
    Goed om te horen dat je er met mijn tutorial goed uit komt!! Mocht je vragen hebben, dan hoor ik dit graag.

    Gr. Marrone

  20. #79

    Standaard Re: Inbouw parkeersensoren A4 B8 (voorkant voor wie achter al heeft))

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
    Hoi, zeer mooie handleiding !!! Ik ga me ook wagen aan deze inbouw, maar ik ben er nog niet aan uit welk regelapparaat ik moet kopen. Ik heb actueel een 8K0919475H. Moet ik dan een 8K0919475J kopen of is om het even welke uit de eerste lijst met regelaparaten goed ? Ik heb de MMI 3G met Hard Disk.
    Je moet in dit geval een uit de bovenste lijst hebben. een "J" zou dus kunnen, maar andere die in die lijst staan volstaan ook. MMI 3G staat hier los van.

    Gr. Marrone

  21. #80

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    43
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Inbouw parkeersensoren A4 B8 (voorkant voor wie achter al heeft))

    Beste Marrone

    Super dat je dat allemaal voor elkaar hebt gekregen.
    Ik zag dat je een nieuw regelapparaat had aangeschaft,
    dus heb je waarschijnlijk die oude bestemt voor enkel de achtersensoren nog over.
    Zou ik die van je over kunnen nemen?

    Groetjes,

    Ricardo

Pagina 4 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •