Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 39

Onderwerp: 18" en verlagen

  1. #1
    JosB
    Guest

    Question 18" en verlagen

    Ik rij nu een maand of 4 met mijn A6 tot grote tevredenheid en het is nu langzaam tijd aan het worden voor een aantal mods.

    Zo staat hij er nu bij:




    Als eerste wil ik er 18" RS4 of RS6 velgen onder zetten en verlagen, de wielkasten moeten 'voller'.

    Welke ET-waarde pas hiervoor het beste en hebben jullie misschien nog een advies voor de verlaging?

    Gr. Jos

  2. #2
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.545
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JosB Bekijk Berichten
    Ik rij nu een maand of 4 met mijn A6 tot grote tevredenheid en het is nu langzaam tijd aan het worden voor een aantal mods.

    Zo staat hij er nu bij:




    Als eerste wil ik er 18" RS4 of RS6 velgen onder zetten en verlagen, de wielkasten moeten 'voller'.

    Welke ET-waarde pas hiervoor het beste en hebben jullie misschien nog een advies voor de verlaging?

    Gr. Jos
    Dag Jos,

    ik heb me een aantal maanden verdiept in het zelfde vraagstuk.

    Elke keer als ik 18" RS6 zag, vond ik het nét niet, en bij de 19" RS6 dacht ik... já, dat is het.
    Heb uiteindelijk dus gekozen voor de 19".(19x8J, ET35, 235/35/19)
    Zeg maar wat je ervan vind...

    Wat betreft de verlaging ben ik me ook nog steeds aan het orienteren. Mijn achterkant hangt al wat verder door ivm installatie LPG G3.
    Hoop dat je er wat aan hebt...
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  3. #3
    JosB
    Guest

    Standaard

    Erwin,

    bedankt voor je reactie! 19" ziet er goed uit, maar ik twijfel of ik weer naar 19" ga (comfort verlies i.c.m. verlaging). Maarja... als ik het zo weer zie... :-)

    Ik denk wel dat ik het gelijktijdig ga doen (verlagen en andere velgen) omdat ik met name aan de voorkant het geen gezicht vind zo'n gapend gat boven de wielen.

    Gr. Jos

  4. #4
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Geloof me, het verschil tussen 18 en 19 inch is te verwaarlozen als je toch ineens met een verlaging komt.

    Ik reed met m'n A6 tot kort geleden op 18 inch velgen, en ben overgegaan op 19 inch. Merk totaal niets van minder comfort; absolute aanrader dus!

  5. #5
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JosB Bekijk Berichten
    Ik rij nu een maand of 4 met mijn A6 tot grote tevredenheid en het is nu langzaam tijd aan het worden voor een aantal mods.

    Zo staat hij er nu bij:




    Als eerste wil ik er 18" RS4 of RS6 velgen onder zetten en verlagen, de wielkasten moeten 'voller'.

    Welke ET-waarde pas hiervoor het beste en hebben jullie misschien nog een advies voor de verlaging?

    Gr. Jos


    Leuk Jos,

    Ik heb "dezelfde" auto 3 maanden geleden gekocht en heb inmiddels twee van de 18 x 8 (R)S6 velgen gekocht. Ze moeten nog worden afgeleverd.
    Dezelfde afweging bij mij. De ET43 , past deze?
    De 17 x 7,5 j met 225/45 met een ET45 die er net onder zitten is geen probleem gebleken. Naar mate de velg dikker wordt moet de ET zeker niet hoger worden lijkt me.


  6. #6
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JosB Bekijk Berichten
    Erwin,

    ......................
    Ik denk wel dat ik het gelijktijdig ga doen (verlagen en andere velgen) omdat ik met name aan de voorkant het geen gezicht vind zo'n gapend gat boven de wielen.

    Gr. Jos

    Dan verlaag je toch alleen vóór.
    Ik merkt na vervanging van vier wielen middels een lift via de vier "krikpunten" dat nadat de auto weer op eigen poten moest staan, deze achter bijna op de achteras lag. Blijkbaar heeft deze toch een soort niveauregeling want na laten draaien werden de dempers weer gevuld en kwam het hele zaakje geweldig omhoog. Lijkt me lastig verlagen zo'n achteras. Check dat even, het was voor mij een welkome verassing.

  7. #7
    JosB
    Guest

    Standaard

    Golfer,

    bedankt voor je reactie, de auto's lijken inderdaad op elkaar, leuk! Voor de verlaging ga ik opzoek naar een schroefset denk ik, maar wel voor en achter verlagen, anders krijg je denk ik vreemde rijeigenschappen als er verschillende veren (en eventueel dempers) onderzitten.

    Je hebt 2 RS6 velgen gekocht, de andere had je al of staan die nog op de nominatie om besteld te worden?

    Gr. Jos

  8. Ad
  9. #8
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard 18 x 8 ET 43 of ET 35 ? A6 Quattro 2002

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JosB Bekijk Berichten
    Golfer,

    bedankt voor je reactie, de auto's lijken inderdaad op elkaar, leuk! Voor de verlaging ga ik opzoek naar een schroefset denk ik, maar wel voor en achter verlagen, anders krijg je denk ik vreemde rijeigenschappen als er verschillende veren (en eventueel dempers) onderzitten.

    Je hebt 2 RS6 velgen gekocht, de andere had je al of staan die nog op de nominatie om besteld te worden?

    Gr. Jos

    Gisteren zijn er twee tweedehandsjes afgeleverd in de maat 18x8. Ze hebben ET43 en daar zat ook bij mij de twijfel want daar kon ik niets doorslaggevends over vinden. ook hier niet. Na gebruik van het krikkie vind ik het naar binnen toe krap aan maar ik ben geen expert. Bij de lokale kwik-fit delen ze die mening. Het metaal loopt niet aan maar ze zijn bang als je een band erop monteert dat dat boven gaat aanlopen. Je zult begrijpen dat ik om te proberen niet een band heb laten monteren. Ze hebben een importeur gebeld, Alcar, en die adviseerde een ET van 35-38. Voor de kwik-fit boys einde discussie maar bij mij blijft dat vragen oproepen. Op Ebay worden er zat aangeboden in die maat afkomstig van de A6 4B.
    Hoe doen die dat dan?
    Betere adviseurs?

    n.b. De andere stonden idd op de nominatie besteld te worden maar ik wilde even weten of het ging.

    Aangezien A6-owner 8j velgen heeft met ET35 zal dat toch zeker passen. 18 of 19 inch maakt hierin niets uit. De wielomtrek moet je gewoon gelijk houden.
    Laatst gewijzigd door Golfer; 08-07-09 om 13:34.

  10. #9
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    5 tot 10 millimeter spacer ertussen?

  11. #10
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    5 tot 10 millimeter spacer ertussen?

    De heren van Kwik-Fit vonden dat het rijgedrag aantasten maar ik hoor suggesties graag. Oplossingsgericht als ik ben dacht ik er ook nog over voor ET35 te monteren en achter de ET43. Dat is toch een andere ophanging en daar zit denk ik meer ruimte. Het effect is een soort Citroën-achtige sporing.
    Laatst gewijzigd door Golfer; 06-08-09 om 13:24.

  12. #11
    JosB
    Guest

    Standaard

    Het is rustig hier, vakantieperiode?

  13. #12
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    Heb ondertussen navraag gedaan bij die zeldzame Ebay-verkoper die mijn gewenste soort in 18x 8 aanbood vanonder een 4B. Zie de link

    Quote
    "bei mir waren die drauf mit spurverbreitung, aber frag lieber in Autohaus nach."
    "also ich habe blos Vorne 1 cm pro Achse hinten ist nix. Und das auto ist noch 40/30 tiefergelegt.
    beim Fahrenlauft alles einmal Frei kein Gäreusch oder so.
    MfG"


    Ze worden met ET 43 eigenlijk altijd aangeboden als voor een 4F. Ik denk serieus aan een spoorverbreder vóór van 8 tot 10mm. Kan me niet voorstellen dat dat naar weggedrag gaat vertonen omdat ik niet zozeer de spoorbreedte groter maak maar meer de correcte ET-waarde herstel.
    Laatst gewijzigd door Golfer; 13-07-09 om 21:12.

  14. #13
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Inderdaad, als je ET 10mm verkeerd is en je past het dan aan met 10mm spacers zou je juist weer de goede sporing etc. moeten hebben.

  15. #14

    Standaard aanlopen?

    Heb je geen last van 'aanlopen' ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a6-owner Bekijk Berichten
    Dag Jos,

    ik heb me een aantal maanden verdiept in het zelfde vraagstuk.

    Elke keer als ik 18" RS6 zag, vond ik het nét niet, en bij de 19" RS6 dacht ik... já, dat is het.
    Heb uiteindelijk dus gekozen voor de 19".(19x8J, ET35, 235/35/19)
    Zeg maar wat je ervan vind...

    Wat betreft de verlaging ben ik me ook nog steeds aan het orienteren. Mijn achterkant hangt al wat verder door ivm installatie LPG G3.
    Hoop dat je er wat aan hebt...

  16. #15
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TonnyPutman Bekijk Berichten
    Heb je geen last van 'aanlopen' ?
    Vol insturen en dan een stevige drempel af, dan een klein *schuur* geluidje. Meer niet.

    (235/35/19, fors verlaagd, zie album)
    Laatst gewijzigd door muizenissen; 14-07-09 om 22:50.

  17. #16
    JosB
    Guest

    Standaard

    Deze RS6 vind ik toch wel erg mooi, nu nog zien te vinden voor een betaalbare prijs:



    Bestelnummer 4B3 601 025 Q 8AU
    9x19 ET 35
    Laatst gewijzigd door JosB; 21-07-09 om 04:58.

  18. #17
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Ik heb op mijn avant 18x8 met een ET van 30 liggen en een banden maat voor van 225/40/18 en achter 255/35/18, en past allemaal precies zonder aan te lopen. De achterbanden liggen nu ook zowat gelijk met de wielkassen. Maar de auto is ook (nog) niet verlaagd.
    Ik wil zelf nog wel de overstap maken naar 19".
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  19. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Golfer Bekijk Berichten
    De heren van Kwik-Fit vonden dat het rijgedrag aantasten maar ik hoor suggesties graag.
    Sinds wanneer hebben de KF-boys verstand van rijgedrag?

    Ik weet waar woont en raad je dan ook ten zeerste Karelsen in Soest aan. Die weten wel waar ze het over hebben.

  20. #19
    JosB
    Guest

    Standaard

    @Heslie,

    dat ziet er mooi uit zo!

  21. #20
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JosB Bekijk Berichten
    @Heslie,

    dat ziet er mooi uit zo!
    Alleen rijd het niet al te best met nat weer. De vorige eigenaar heeft een beetje bezuinigd op de voorbandjes(Fullcrum of zoiets), en dat is dus niet al te best.
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •