Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 39 van de 39

Onderwerp: oud zeer komt terug: zware dieselronk bij 1400 toeren

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    212
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: oud zeer komt terug: zware dieselronk bij 1400 toeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwastmichiel Bekijk Berichten
    ik had idd ook lucht in mijn brandstofleiding maar ik heb het niet meer gecontroleerd. De inlaatspruitstukken is inderdaad wat ik bedoel met wervelkleppen.
    Als je dat ook hebt laten vervangen dan kan dat dus ook uitgesloten worden volgens mij. of ga ik dan te kort door de bocht?
    ik krijg de luchtbellen nog steeds ook na vervanging van de klepje dat op de filter zit,dus volgende aan de beurt is de temperatuur sensor van diesel, die zit net achter het doorzichtige slang die van de inspuitpomp komt..hoop dat ik dat van die luchtbellen af ben.

    ik denk het wel,zal nog de factuur bekijken als ik thuis ben, welke nummers erop staan of het echt om die onderdeel gaat en niet alleen die motortjes die de kleppen draaien. Maar kan het niet bijvoorbeeld ook aan de EGR-klep liggen,verstopt,werk niet meer zoals die moet werken..

  2. #22

    Standaard Re: oud zeer komt terug: zware dieselronk bij 1400 toeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Honzik Bekijk Berichten
    ik krijg de luchtbellen nog steeds ook na vervanging van de klepje dat op de filter zit,dus volgende aan de beurt is de temperatuur sensor van diesel, die zit net achter het doorzichtige slang die van de inspuitpomp komt..hoop dat ik dat van die luchtbellen af ben.

    ik denk het wel,zal nog de factuur bekijken als ik thuis ben, welke nummers erop staan of het echt om die onderdeel gaat en niet alleen die motortjes die de kleppen draaien. Maar kan het niet bijvoorbeeld ook aan de EGR-klep liggen,verstopt,werk niet meer zoals die moet werken..
    Ik verwacht niet dat het aan de egr ligt, ik heb die namelijk een tijdje afgedopt (met een foutmelding) maar dat maakte geen enkel verschil

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Ga er dinsdag mee naar de garage. Wordt met de dag erger.
    Constant 70 rijden,geen helling doen en ik ga gewoon trager rijden,moet serieus gas bijgeven om 70 te houden. En dat die irritante brom.
    Neem ik een bochtje in 5, geef naar gewoonte een beetje gas bij en de motor stottert.
    Dit was de druppel. Naar garagist gebeld en hij gaat de EGR waarden eens uitlezen al rijdend,want hij denkt toch daaraan.

    Wat me nog opviel:toen ik thuis gesukkeld was heel eventjes in "N" plankgas gegeven (draait dan max 4000 toeren,wist ik ook niet).Het geluid was weer weg. Ik ben dan terug even gaan rijden en weer niets meer aan de hand....
    Ben benieuwd,maar het moet eruit,want ik rij zo niet meer gerust...
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  4. #24

    Standaard Re: oud zeer komt terug: zware dieselronk bij 1400 toeren

    Ik hoop dat ze het snel vinden, Honzik en ik hebben volgens mij een soortgelijk probleem. Ik heb de egr een tijdje afgedopt gehad en dat hielp bij mij niets. Maar goed, laten we er het beste van hopen. Als ik het verhaal van Hozik naast dat van mij leg zit ik richting brandstof te denken. Ik heb nl mijn kat er ook al uitgeslagen om te zorgen dat de uitlaat zo open mogelijk is.

  5. #25

    Standaard Re: oud zeer komt terug: zware dieselronk bij 1400 toeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rave Maus Bekijk Berichten
    Ga er dinsdag mee naar de garage. Wordt met de dag erger.
    Constant 70 rijden,geen helling doen en ik ga gewoon trager rijden,moet serieus gas bijgeven om 70 te houden. En dat die irritante brom.
    Neem ik een bochtje in 5, geef naar gewoonte een beetje gas bij en de motor stottert.
    Dit was de druppel. Naar garagist gebeld en hij gaat de EGR waarden eens uitlezen al rijdend,want hij denkt toch daaraan.

    Wat me nog opviel:toen ik thuis gesukkeld was heel eventjes in "N" plankgas gegeven (draait dan max 4000 toeren,wist ik ook niet).Het geluid was weer weg. Ik ben dan terug even gaan rijden en weer niets meer aan de hand....
    Ben benieuwd,maar het moet eruit,want ik rij zo niet meer gerust...
    Ik ben benieuwd of de garage je al uitsluitsel heeft kunnen geven.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Ik ben net terug (mijn garagist werkt voor en na op zijn eigen en overdag in Audi garage).
    Waar ik voor vreesde:geen fouten in geheugen,alle meetwaarden kloppen.Enkel een beetje roetafzetting in een luchtklep.Proper gemaakt,maar kan volgens hem nooit kwaad gedaan hebben.
    Toegeven,sinds mijn laatste post heb ik de auto nog eens goed op zijn staart geduwd en sindsdien niets meer gehoord.Elke dag zo.relaxed mogelijk gereden dat het zeker zou terugkomen,maar dat was dus niet.zo.
    Afwachten maar. Kwaad zou het zeker niet kunnen en dat was toch mijn ergste vrees,maar goed daar heb jij niets aan.
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  7. #27

    Standaard Re: oud zeer komt terug: zware dieselronk bij 1400 toeren

    Ik verwacht dat het toch terug gaat komen bij je, het zou me niet verbazen als de raildruksensor een verkeerde waarde doorgeeft. Ik heb een log gemaakt van de raildruk en deze volgt netjes de gevraagde raildruk. Maar als de sensor niet lekker is dan ga je dit op deze manier niet zien natuurlijk.

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Om alle waardes te weten hebben we enkele keren goed moeten planken.Is het nu daardoor,of door het vuil weg te nemen,maar de auto rijdt voorlopig terug prima.
    Het schokken zou komen omdat ik, net wanneer de automaat schakelt, mijn gas een beetje los. En als de bak nog niet volledig op temperatuur is.Heb dit daarstraks getest en klopt wel. Beetje gas bijgeven en het is ok.
    Geluid blijft wel weg nu.

    Sensor die raar doet moet op termijn toch zodanig verlopen dat er fouten gaan weggeschreven worden,niet?
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  10. #29

    Standaard Re: oud zeer komt terug: zware dieselronk bij 1400 toeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rave Maus Bekijk Berichten
    Sensor die raar doet moet op termijn toch zodanig verlopen dat er fouten gaan weggeschreven worden,niet?
    Op termijn wel maar vooralsnog geeft ie bij mij ook geen foutmeldingen.

  11. #30

    Standaard Re: oud zeer komt terug: zware dieselronk bij 1400 toeren

    Inmiddels ben ik iets op het spoor wat er wellicht mee van doen kan hebben.

    @ honzik, ik weet niet of je in het bezit van vcds/vagcom bent, anders zou je bij stationair toerental mwb 41t/m44 eens uit kunnen lezen.

    Dit zijn mijn waarden (en die zijn niet goed)

    41-42-43 fout.jpg

    En dit zouden de waardes ongeveer moeten zijn:

    41-42-43.jpg

    Ik heb het vermoeden dat jou waardes wel eens het zelfde zouden kunnen zijn als de mijne.

    Ik heb ook mijn ecusoftware vergeleken met die van een goede auto en ook de softwareversie is het zelfde. Er zitten ook geen foutmeldingen in mijn auto.

    Ik heb inmiddels de lmm, de map sensor en de lambdasonde gewisseld. Maar helaas zonder resultaat. Dus als iemand nog een eyeopener voor me heeft dan houd ik me aanbevolen.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: oud zeer komt terug: zware dieselronk bij 1400 toeren

    Michiel,

    Wat jij laat zien heeft mijn garagist ook gechecked. Nu weet ik natuurlijk niet wat die waardes bij mij waren omdat ze mij toch niets zeggen. Echter stond ik erbij en heeft hij nog eens gezegd dat dat de lambda waardes waren.

    Een week na het reinigen van EGR gedoe en na het dagelijkse woon-werk-file verkeer kwamen bij mij de problemen stilaan weer terug.
    Wat me nu geweldig opvalt sinds zondag is dat de wagen terug véél smoother, stiller en rustiger rijdt. Wat ik al meer ondervonden heb na een langere rit.
    Zondag na lang nog eens een mooie uitstap gedaan (van hier naar Rotterdam, toch een 130 km snelweg). Dat is ook wat mijn garagist al enkele keren gezegd heeft... Af en toe heeft een diesel eens een langere trip autosnelweg nodig. En zeker de nieuwe diesels.

    Wat doet zo'n langere snelwegrit eigenlijk bij jou?
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  13. #32

    Standaard Re: oud zeer komt terug: zware dieselronk bij 1400 toeren

    Na een lange trip op de snelweg wordt in principe elke auto soepeler, alles is dan lekker op bedrijfstemperatuur en je hebt kans dat een groot deel van de vervuiling verbrandt doordat de motor warm is. Dat merk ik ook wel, maar mijn issue met de lambdawaardes zal er niet mee worden opgelost. Ik heb inmiddels een nieuwe lamdasonde geinstalleerd(bosch dus niet origineel). Maar helaas maakt dit geen verschil. Het lijkt wel alsof mijn motorregelapparaat in een of andere noodloop hangt waar ik hem niet zomaar uit krijg. Ik zie bij de rest van de sensoren geen vreemde waarden en ook geeft de auto geen foutcodes ook niet in obd2 modes. Ik weet alleen dat die lambdawaarde niet goed is en daardoor waarschijnlijk de boel genepen wordt. De waardes die bij de lamda weergegeven worden kunnen ook nog met een temperatuursensor te maken hebben aangezien er bijna 5 volt naar de lambda wordt gestuurd wat gelijk staat aan ongeveer -40 graden. Maar deze waarde zie ik nergens in de meetwaardeblokken terug komen.

    Conclusie, ik ben iets op het spoor maar kan nog niet de vinger op de zere plek krijgen.
    Laatst gewijzigd door kwastmichiel; 02-05-12 om 09:58.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    212
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: oud zeer komt terug: zware dieselronk bij 1400 toeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwastmichiel Bekijk Berichten
    Inmiddels ben ik iets op het spoor wat er wellicht mee van doen kan hebben.

    @ honzik, ik weet niet of je in het bezit van vcds/vagcom bent, anders zou je bij stationair toerental mwb 41t/m44 eens uit kunnen lezen.

    Dit zijn mijn waarden (en die zijn niet goed)

    41-42-43 fout.jpg

    En dit zouden de waardes ongeveer moeten zijn:

    41-42-43.jpg

    Ik heb het vermoeden dat jou waardes wel eens het zelfde zouden kunnen zijn als de mijne.

    Ik heb ook mijn ecusoftware vergeleken met die van een goede auto en ook de softwareversie is het zelfde. Er zitten ook geen foutmeldingen in mijn auto.

    Ik heb inmiddels de lmm, de map sensor en de lambdasonde gewisseld. Maar helaas zonder resultaat. Dus als iemand nog een eyeopener voor me heeft dan houd ik me aanbevolen.
    @kwastmichiel helaas geen kabel dus kan ik het niet checken...maar lijkt me dan apart als ik hetzelfde waarden als jij zou hebben. Maar ik snap nu niet meer waaraan het dus kan liggen als jij alles al hebt vervangen en nog geen resultaat ?? en wat denk je van temperatuur sensoren,die geven aan de auto toch door hoe warm/koud het buiten en als die verkeerde waardes doorgeeft zoals -80 dan kan de auto ook raar gaan lopen en ligt de hele boel in de war toch?

    ben trouwens vandaag bij dealer geweest voor de lucht in de brandstofleiding en ze hebben de ring vervangen bij de brandstoffilter..het heeft beetje geholpen, heb nu niet zoveel last van die luchtbellen maar ze zijn er nog steeds.Dus maar verder zoeken!!

    Andere zaak..
    Wat raar is dat ik vandaag toen ik naar huis reed de toerental begon met schommelen ook tijdens het rijden zelfs het was ook best wel voelbaar als ik het gas losliet was het gelijk weg als ik de gas intrap tijdens het schommelen wou de auto niet/moeilijk in toeren komen..Het gebeurde tijdens heel rustig rijden ongeveer 30km/h of zelfs minder(ik moest heel lang achter een vrachtwagen rijden in lage toeren 1200-1400 ongeveer..Het raarste is ook dat als ik de gas losliet en het schommelen is gestopt en daarna veel gas gaf was er geen probleem??!..Na klein stukje rijden als de motor iets warmer was probeerde ik dus expres langzaam rijden in lage toeren om het schommelen terug te laten komen maar het was weg... ik wordt er langzamerhand echt moe van en wil van deze problemen(lucht in de leiding,schommelen toerental stationeer bij koud motor/heel licht schudden van de motor )..af!! wie o wie kan mij helpen??

    Ik zelf verdenk de verstuivers...ze zijn alle 6 vervangen door 6 gebruikte(10.000km in een A5 3.0tdi bij CD laten doen)..bij dieselcentrum hebben ze tegen me gezegd dat er een rij dus 3stuks rechte kant van de motor iets slechter zijn dan de andere 3 stuks aan linker kant. Wat me opviel tijdens rookpauze toen ik achter me auto stond dat er van de rechte uitlaatpijp af en toe heel klein beetje witte rook kwam(auto was net gestart buiten was rond 12 graden) ------> dus als ik beetje logisch nadenk dan denk ik dat deze dingen met elkaar verbonden zijn... auto schud heel licht bij stationair bij koude motor +Toerental schommelt+af en toe witte rook van rechter pijp+test uitslag injectoren(rechte kant is niet best)...Nou is het zo dat ik al maandje geleden CD heb gebeld dat de verstuivers waarschijnlijk niet helemaal goed zijn en dat ik dat opgelost wil krijgen.Zeiden ze tegen me dat als ik nog 600Euro bijbetaal krijg ik alle 6 splinternieuw(ik had toen voor de gebruikte 200 per stuk betaald) Nou zit ik dus met de twijfel of het echt aan die verstuivers ligt of het iets anders is..en wil ik daarom jullie mening horen wat zouden jullie doen?? ow ja en de auto is bij dealer uitgelezen geen storing niks...

  15. #34
    GKJPS's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    580
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: oud zeer komt terug: zware dieselronk bij 1400 toeren

    De huidige 6 sensoren kun je het beste nog vooraf even door een forummer (in de buurt) laten uitlezen. Deze meetwaarde blokken verstrekken een indicatie omtrent hoelang de injectoren geopend/aangestuurd worden. Deze gem. waarden worden in het geheugen opgeslagen en van tijd tot tijd wordt de check waarde opnieuw bijgewerkt.
    In jouw situatie zal de ene rij injectoren duidelijk andere waarden moeten opleveren. Immers je geeft aan dat je verwacht dat de ene cilinderrij anders reageert dan de andere.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    En dat is dan het schommelen wat ik soms ook krijg in exact dezelfde situaties als jij Honzik.
    Is dus blijkbaar toch niet omdat ik tijdens een schakelmoment wat met het gas doe.

    Mijn verstuivers zijn ook nagemeten en volgens garagist zijn hun waardes prima gelijk. Hij voegde er zelfs aan toe dat er weinig zijn die zo goed gelijk lopen.

    Ben toch eens benieuwd waar dit op gaat uitdraaien.

    Na het ritje Rotterdam heb ik na mijn wekelijks filerijden geen klachten meer gehad.
    Moet toch érgens een link zijn...
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  17. #36

    Standaard Re: oud zeer komt terug: zware dieselronk bij 1400 toeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Honzik Bekijk Berichten
    @kwastmichiel helaas geen kabel dus kan ik het niet checken...maar lijkt me dan apart als ik hetzelfde waarden als jij zou hebben. Maar ik snap nu niet meer waaraan het dus kan liggen als jij alles al hebt vervangen en nog geen resultaat ?? en wat denk je van temperatuur sensoren,die geven aan de auto toch door hoe warm/koud het buiten en als die verkeerde waardes doorgeeft zoals -80 dan kan de auto ook raar gaan lopen en ligt de hele boel in de war toch?
    Het ligt waarschijnlijk niet aan je verstuivers, ik ben het met je eens dat het waarschijnlijk een temperatuurs issue is, de lambdasonde krijgt bij mij een spanning die doet vermoeden dat het buiten -40 is. Ik heb alle sensoren en meetwaardeblokken gecontroleerd en naast die van een goede auto gelegd. Deze waarden zijn allen nagenoeg gelijk. Het kunnen in mijn ogen 3 dingen zijn. Of de temperatuur die de lambdaspanning bepaald wordt niet goed door de ecu berekend, of ik zie die sensor in vagccom niet die deze verkeerde waarde afgeeft, of de ecu hangt in een of andere noodloop waardoor hij hem automatisch te rijk laat lopen.

    Ik ben op dit moment nog op vakantie dus over een paar weekjes zoek ik weer verder.

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    212
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: oud zeer komt terug: zware dieselronk bij 1400 toeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwastmichiel Bekijk Berichten
    Het ligt waarschijnlijk niet aan je verstuivers, ik ben het met je eens dat het waarschijnlijk een temperatuurs issue is, de lambdasonde krijgt bij mij een spanning die doet vermoeden dat het buiten -40 is. Ik heb alle sensoren en meetwaardeblokken gecontroleerd en naast die van een goede auto gelegd. Deze waarden zijn allen nagenoeg gelijk. Het kunnen in mijn ogen 3 dingen zijn. Of de temperatuur die de lambdaspanning bepaald wordt niet goed door de ecu berekend, of ik zie die sensor in vagccom niet die deze verkeerde waarde afgeeft, of de ecu hangt in een of andere noodloop waardoor hij hem automatisch te rijk laat lopen.
    Ik ben op dit moment nog op vakantie dus over een paar weekjes zoek ik weer verder.
    fijne vakantie dan

    ik moet ook die vag com halen want zonder dat is het altijd heel lastig te zoeken!!
    Weet iemand een goedkope adres?

    @kwastmichiel

    en heb je ook gekeken op de drukwaarde op common rail of het goed is??

  19. #38

    Standaard Re: oud zeer komt terug: zware dieselronk bij 1400 toeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Honzik Bekijk Berichten
    @kwastmichiel

    en heb je ook gekeken op de drukwaarde op common rail of het goed is??
    Ik heb echt alles nagekeken en vergeleken met een known good model. Alles is hetzelfde behalve de lambdawaardes. Het lijkt wel of de ecu zelf iets verzint want wat ik voor waardes uitlees kan theoretisch helemaal niet en toch lees ik deze waardes uit.

  20. #39

    Standaard Re: oud zeer komt terug: zware dieselronk bij 1400 toeren

    Hoe is dit uiteindelijk afgelopen?

    Ik heb met mijn B7 3.0 tdi quattro hetzelfde probleem. Tussen de 70 en de 90 ook een brommend geluid. Alleen in zijn 5 en alleen bij accelereren/belasting.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •