Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: [A4] - Aansluiting antenne-versterker (zonder ISO-connector)

  1. #1
    rum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    5.658
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard [A4] - Aansluiting antenne-versterker (zonder ISO-connector)

    Ik heb problemen met de ontvangst van mijn radio in mijn a4 (1996). Nou vroeg ik een monteur wat dit zou kunnen zijn, waarbij ik melde dat bij de aankoop van de auto de ISO-connectoren miste. De monteur zei dat de antenne-versterker nu geen voeding krijgt. Weet iemand een schema te vinden waar ik op kan zien welke kleurcode het kabeltje heeft waarmee de antenne-versterker gevoed wordt?

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    kijk eens hierop.
    http://www.12vhifi.nl/
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #3
    rum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    5.658
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal
    kijk eens hierop.
    http://www.12vhifi.nl/
    Volgens deze site zou het de blauwe moeten zijn. Die heb ik niet, wel een wit-blauwe. Kan iemand mij vertellen of dit hem dan is? Ik heb namelijk niet zo'n zin om 12v op iets te zetten wat er niet tegen kan... :?

  4. #4
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    ik ben erg voorzichtig maar is witblauw niet de speed puls?
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  5. #5
    rum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    5.658
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal
    ik ben erg voorzichtig maar is witblauw niet de speed puls?
    Nou, zo voorzichtig ben ik dus ook... daarom vraag ik of iemand dat toevallig weet of kan checken...


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Blauw/wit werkt bij mij prima.
    Dit is een draad vanaf de radio (uitgang verzorgd door radio-spanning), die spanning krijgt als het spulletje ingeschakeld wordt. Daar kun je antennes, versterkers en antenneversterkers mee aanzetten.
    Bij de standaard "af fabriek" radios is antenneversterking in de radio ingebouwd, bij andere merken (in goed Nederlands: "aftermarket") moet het signaal versterkt worden.
    Sux6,JP

  7. #7
    rum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    5.658
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Polman
    Blauw/wit werkt bij mij prima.
    Dit is een draad vanaf de radio (uitgang verzorgd door radio-spanning), die spanning krijgt als het spulletje ingeschakeld wordt. Daar kun je antennes, versterkers en antenneversterkers mee aanzetten.
    Bij de standaard "af fabriek" radios is antenneversterking in de radio ingebouwd, bij andere merken (in goed Nederlands: "aftermarket") moet het signaal versterkt worden.
    Sux6,JP
    Ja, de radiokant weet ik wel.. geen probleem... (daar heb ik mijn versterkte subje ook op zitten) maar de autokant... is de wit-blauwe kabel de kabel die naar de antenneversterker gaat?
    Volgens die monteur zit dat namelijk al ingebouwd in de auto (niet in de radio)...

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Als die versterker is gemonteerd zou je hem moeten kunnen zien (hij moet er ook uit kunnen als je een Concert, Chorus of Symphony wilt monteren). Trek eens voorzichtig aan je antennekabel.
    Bij mij is er een "blokje" in de antenne-draad geplaatst (met antenne In/Uit connectors) en een dun (zwart) draadje waar dus de blauw-witte ui de radio aan zit.
    Blokje is ca. 3 - 5 cm, met dus 2 antennedraden en 1 dun adertje. Dit blokje zweeft in de kabelzooi achter de radio. Plaatje:
    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...487300675&rd=1
    Ik heb ook wel een blauwe draad, maar die is bij mij voor de wisselaar achterin. JP 8)

  10. #9
    rum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    5.658
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Polman
    Als die versterker is gemonteerd zou je hem moeten kunnen zien (hij moet er ook uit kunnen als je een Concert, Chorus of Symphony wilt monteren). Trek eens voorzichtig aan je antennekabel.
    Bij mij is er een "blokje" in de antenne-draad geplaatst (met antenne In/Uit connectors) en een dun (zwart) draadje waar dus de blauw-witte ui de radio aan zit.
    Blokje is ca. 3 - 5 cm, met dus 2 antennedraden en 1 dun adertje. Dit blokje zweeft in de kabelzooi achter de radio. Plaatje:
    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...487300675&rd=1
    Ik heb ook wel een blauwe draad, maar die is bij mij voor de wisselaar achterin. JP 8)
    hmmm... daar ga ik vanavond meteen naar kijken! Ik neem aan dat dat dunne adertje voor de voeding is?

  11. #10
    Bertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    59
    Posts
    451
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Je gaat door voor een gevulde koelkast!
    Losse draadje op de blauwe geschakelde +12V aansluiten.
    Rob.

  12. #11
    rum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    5.658
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    De vorige eigenaar heeft klaarblijkelijk alles eruit gesloopt, want er zat geen antenne versterker in! Kheb nu een losse gehaald, deze aangesloten op de geschakelde 12V uitgang van mijn radio en het ontvangst is nou prima!

  13. #12
    rum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    5.658
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Dit is al lang geleden, maar toch nog een oplossing gevonden...

    Ik heb tijden met een losse antenneversterker gereden, maar het ontvangst viel me toch wat tegen.

    Ik ben toch maar eens aan het trekken gegaan aan de bekleding van de C-stijl. Ik Kon hem zo ver open krijgen dat ik de antenneversterker zag zitten. Daar bleek een witte kabel aan te zitten. Ik heb de multimeter gepakt en het bleek dat de nog ongebruikte witte kabel in het dashboard de juiste kabel was.

    Mochten er mensen zijn die bij hun A4 ook met dit probleem zitten... Bij is de antenneversterker de witte kabel!
    Audi A4 Avant B6 2.5 TDI Pro Line 163+pk BCZ // JDE Tuning by JB

  14. #13
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Polman
    Als die versterker is gemonteerd zou je hem moeten kunnen zien (hij moet er ook uit kunnen als je een Concert, Chorus of Symphony wilt monteren). Trek eens voorzichtig aan je antennekabel.
    Bij mij is er een "blokje" in de antenne-draad geplaatst (met antenne In/Uit connectors) en een dun (zwart) draadje waar dus de blauw-witte ui de radio aan zit.
    Blokje is ca. 3 - 5 cm, met dus 2 antennedraden en 1 dun adertje. Dit blokje zweeft in de kabelzooi achter de radio. Plaatje:
    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...487300675&rd=1
    Ik heb ook wel een blauwe draad, maar die is bij mij voor de wisselaar achterin. JP 8)
    ze hebben mij verteld dat de antenne versterker bij het achterraam zit! ergens onder de linker c-stijl in de kofferbak!

    ik heb ookw at problemen met mijn radio ontvangst... af en toe heb ik compleet geen ontvangst meer.. end an ineens weer wel
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  15. #14
    rum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    5.658
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Jij hebt toch ook een limo? Dan zit de versterker inderdaad in de linker C-stijl. Niet in de kofferbak, maar boven de hoedenplank, ongeveer in het midden, direct tegen het raam aan.
    Audi A4 Avant B6 2.5 TDI Pro Line 163+pk BCZ // JDE Tuning by JB

  16. #15
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    ah IN de C-stijl...ik dacht inderdaad onder de c-stijl in de kofferbak.

    is de bekleding van de c-stijl een beetje gemakkelijk los te maken?
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  17. #16
    rum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    5.658
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chaos
    ah IN de C-stijl...ik dacht inderdaad onder de c-stijl in de kofferbak.

    is de bekleding van de c-stijl een beetje gemakkelijk los te maken?
    Niet echt... Het is mij nog niet gelukt... Ik heb hem zo ver van de ruit af kunnen trekken dat ik er tussen kon om naar de antenneversterker te kunnen kijken. Nou moet ik zeggen dat ik ook nog niet gezocht heb naar een instructie om hem netjes te verwijderen. Het lijkt er op dat je bijvoorbeeld de hoedenplank los moet halen om de C-stijl netjes te verwijderen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •