• Prijzen nieuwe Audi TT Coupé bekend

    De nieuwe Audi TT Coupé komt in november op de markt. Met ingang van 8 augustus is de sportwagen met zijn vooruitstrevende uiterlijk en innovatieve technologie te bestellen. Hij is leverbaar voor prijzen vanaf € 45.800.
    De derde generatie van de Audi TT is in veel opzichten revolutionair. Zo wordt hij standaard geleverd met een volledig digitaal instrumentenpaneel (Audi virtual cockpit) De bestuurder kan zelf kiezen welke informatie (groot) wordt weergegeven. Ook zeer innovatief: de in de ventilatieroosters geïntegreerde bediening én functioneringsweergave van de airconditioning. Het design van de TT Coupé is scherper dan ooit en dat geldt tevens voor het weggedrag én de prestaties.

    TFSI, TDI en quattro
    Bij de marktintroductie in november zijn er drie uitvoeringen leverbaar. Het programma begint met de TT Coupé 2.0 TFSI (169 kW/230 pk) met handgeschakelde zesversnellingsbak. Vervolgens is er de TT Coupé 2.0 TFSI quattro (169 kW/230 pk) met een zestraps S tronic automaat. Ook is er de TT Coupé 2.0 TDI (135 kW/184 pk) met handgeschakelde zesversnellingsbak. De laatste uitvoering valt in de 20% bijtellingscategorie.

    Royale standaarduitrusting
    Elke TT is zeer compleet uitgevoerd. Altijd standaard zijn bijvoorbeeld Audi virtual cockpit, 17-inch lichtmetalen velgen, Xenon plus-verlichting, sportstoelen, Isofix op de bijrijdersstoel, MMI radio, cruise control en licht-/regensensor. Voor de modellen met de TFSI-motor komen daar ook cameragebaseerde verkeersherkenning en active lane assist bij.

    Pro Line uitvoeringen
    De nieuwe Audi TT Coupé is er ook in Pro Line-, Pro Line Plus- en Pro Line S-uitvoering. Tegen een aantrekkelijke meerprijs wordt de TT dan geleverd met een uitgebreid pakket extra’s. Altijd inbegrepen zijn bijvoorbeeld MMI navigatie Plus, comfortairconditioning, lichtpakket en parkeerhulp. Bij de Pro Line Plus- komen daar onder meer LED-koplampen, lederen bekleding en het Bang & Olufsen Sound System bij. Specifiek voor de Pro Line S-uitvoering zijn S line en S line exterieur. Een high-end optie is de Audi Matrix LED-verlichting. Dit maakt het dankzij individueel aan te sturen LED-diodes mogelijk om met grootlicht te rijden zonder daarbij tegenliggers te verblinden.


    De prijzen op een rij:
    TT Coupé 2.0 TFSI 169 kW/230 pk, zesbak, 25% bijtelling € 45.800
    TT Coupé 2.0 TFSI quattro 169 kW/230 pk, S tronic 6, 25% bijtelling € 52.600
    TT Coupé 2.0 TDI 135 kW/184 pk, zesbak 20% bijtelling € 46.700

    Reacties 13 Reacties
    1. haroun16's Avatar
      haroun16 -
      Om heel eerlijk te zijn... als het Audi logo niet op de auto zat, dan zou ik haast zeggen dat dit weer een nieuwe Peugeot is...
    1. Parvizio's Avatar
      Parvizio -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door haroun16 Bekijk Berichten
      Om heel eerlijk te zijn... als het Audi logo niet op de auto zat, dan zou ik haast zeggen dat dit weer een nieuwe Peugeot is...
      Komt waarschijnlijk door dat Peugeot wel erg zijn best doet om op een Audi te lijken ...
    1. IHWBD's Avatar
      IHWBD -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Parvizio Bekijk Berichten
      Komt waarschijnlijk door dat Peugeot wel erg zijn best doet om op een Audi te lijken ...
      idd
    1. marcel48's Avatar
      marcel48 -
      Ik was donderdag bij Wealer in Heerlen en heb de Audi TT met de TFSI motor met en zonder quattro gezien.
      Een prachtige auto, ik kon redelijk goed instappen en heb zelfs even achterin gezeten ( niet aan te bevelen ).

      Ik heb in een eerder bericht al geschreven, dat ik tijdens vakantie In Italie in dit jaar verliefd ben geworden op de Audi a5, maar nu vind ik de TT geweldig en aangezien ik geen kinderen heb ,geen ouders en schoonouders meer heb en meestal alleen rijdt, zou de TT in dat opzicht geen probleem zijn. Maar hoe comfortabel rij je in de TT.
      We gaan voornamelijk met de auto op vakantie naar Italie, Oostenrijk of Zwitserland.

      Met mijn gti stap ik echt na 1.000 km met ee goed gevoel uit.

      s. Helaas was een proeftit nog niet mogelijk, tijdens een proefrit zal ik er achter moeten komen, hoe je in een TT rijdt.

      Daarnaast is er een klein groot probleem, namelijk mijn huidige auto is een golf gti perf. van 2 januari 2014 met 12.500 km.

      Ik heb nog niet over inruil gesproken, maar een auto inruilen van net 10 maanden, dat wordt bloeden, dus ik denkzeker nog ruim een jaar doorrijden met de gti, is trouwens geen straf.

      Is er een TT rijder, die mij kan vertellen hoe harder/stugger de TT rijdt t.o.v. een gti. ( 18 inch wielen ).
      Ik hoop hier nog veel wijzer te worden. Tussen twee haakjes, ben wel 65 jaar, nu nog vrij lenig.
      Weet natuurlijk niet of dat blijft.
    1. FASt's Avatar
      FASt -
      Vandaag 3 filmpjes geschoten van de Audi TT Virtual cockpit

      1. Wat spelen
    1. FASt's Avatar
      FASt -
      2. Audi heartbeat

    1. FASt's Avatar
      FASt -
      3. tekstinvoer

    1. Leon's Avatar
      Leon -
      Vandaag ook live gezien, heel apart dat alles via de cockpit loopt.. Wel een mooie wagen, de TT is nooit zo mijn ding geweest, maar de huidige is wel erg dik hoor..
    1. waterfles's Avatar
      waterfles -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Parvizio Bekijk Berichten
      Komt waarschijnlijk door dat Peugeot wel erg zijn best doet om op een Audi te lijken ...
      True dat.
    1. peternorth's Avatar
      peternorth -
      Hij knalde me zaterdag in de buurt van Munchen voorbij op de autobahn. Van voren lijkt het een erg stoere wagen, eenmaal naast me lijkt hij weer op de vorige (minder fraai) en de achterkant is dan wel weer dik. Ook mooi om de nieuwe laser knipperlichten te zien die van links naar rechts bewegen.
    1. kokra's Avatar
      kokra -
      Ben zelf gelukkige eigenaar van TT sinds 4 december 2014 en ik vind het een fantastische auto. Onlangs nog met cayman gereden maar wil mijn TT daar niet voor inruilen.
    1. Nicozor's Avatar
      Nicozor -
      @ Marcel 48: Mijn A5 s-line loopt ook wel stug hoor, en het in en uitstappen moet je ook erbij nemen. Pas met een A4 avant gereden, dan merk je pas dat A4 en A5 2 verschillende concepten zijn. (maar toch ben ik er heeeel content mee )
    1. marcel48's Avatar
      marcel48 -
      Ik heb mijn nieuwe audi TT nu bijna 6 maanden, heerlijke auto, geen klachten ,nog geen olie hoeven bij te vullen, nu 6.200 km gereden.
      Ik heb wel een kleine auto Kia .icanto van 2,5 jaar oud erbij gekocht voor kleine stadsritten, zonde om de TT daarmee te belasten
  • Advertentie

  • Audiforum.nl op Facebook

  • Audiforum Statistieken

    Aantal leden: 134,379
    Totaal onderwerpen: 113,416
    Totaal aantal berichten: 1,906,386
    Momenteel Online: 479
  • Foto albums

    -20200814_125808.jpg
    20200814 125808 door wvdkaaij
    -1305.jpg
    IMAG0010 door Sander
    Meer afbeeldingen...
  • Advertentie