Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: Schokken / haperen / stotteren / vermogensverlies Audi coupe 2.0E '92

  1. #1

    Standaard Schokken / haperen / stotteren / vermogensverlies Audi coupe 2.0E '92

    Stationair loopt hij gewoon goed. Achteruit en in de eerste versnelling is er ook geen probleem. Echter, in de tweede en derde versnelling gaat het mis. Hij begint dan te schokken en te haperen (terwijl je het gas in hebt gedrukt).. dit is vooral bij lage toeren (net na schakelen) het geval. Als je het pedaal langzaam verder intrapt merk je dat het schokken gepaard gaat met vermogensverlies (af en toe voel je dat hij inhoudt).. maar als je eenmaal genoeg vaart hebt en doorschakelt naar 4 valt het allemaal weer mee.. toch merk je nog steeds dat de motor dan ook een beetje inhoudt. Als de temperatuursensor ongeveer de 80 graden bereikt heeft (of in tijd, na 5/10 minuten.. afhankelijk van het weer..) is het allemaal weer voorbij.. en rijdt hij weer als een zonnetje. Ook is het zo dat het soms helemaal niet voorkomt en het gewoon prima gaat de eerste kilometers na starten.

    Ik heb al een paar keer gehoord dat het van alles kan zijn.. maar heb hier al wat andere problemen gelezen die het dan vaak hebben over een defecte luchtmassameter. Ik kan een hoop zelf fixen, maar ik weet eigenlijk (nog) niet veel van het motorische gebeuren. Iemand een specifiek idee over wat er mis kan zijn na dit verhaal? Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door Bolooki; 17-01-11 om 15:02.

  2. #2

    Standaard Re: Schokken / haperen / stotteren / vermogenverlies Audi coupe 2.0E '92

    Zie hier wat andere (en verholpen) problemen: http://www.audiforum.nl/forum/showro...upe-2-0-e.html

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Schokken / haperen / stotteren / vermogenverlies Audi coupe 2.0E '92

    De 2.0E heeft geen luchtmassameter, dus die kun je uitsluiten. Ik zou eens kijken naar de lambdasonde. Die is door te meten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard Re: Schokken / haperen / stotteren / vermogenverlies Audi coupe 2.0E '92

    Ok bedankt, ik ga het binnenkort eens bekijken. En als dit het niet is... wat is dan de meest logische verklaring?

  5. #5

    Standaard Re: Schokken / haperen / stotteren / vermogenverlies Audi coupe 2.0E '92

    Klachtomschrijving is hetzelfde als ik bij mijn vw Golf 2.0 8v 1995 had..
    Daar zat het probleem in het gasklephuis, was schoongemaakt en niet weer in de basisafstelling te krijgen was
    Oplossing, een ander gasklephuis> nieuw te duur > gebruikt is een gokje
    Audi Coupé B3 1990 2.3 10V NG,
    mensen met een 4-cilinder missen dr eentje..


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Schokken / haperen / stotteren / vermogenverlies Audi coupe 2.0E '92

    Als de aansturing van het gasklephuis niet meer goed is, loopt de motor m.i. altijd als een krant en heeft warm worden geen effect. Dat zorgt ook voor een 'zagend' stationair.

    Andere verdachte is de sensor voor koelvloeistoftemperatuur. Als deze stuk is, wordt de koudestartverrijking niet ingeschakeld en houdt de motor dus in.
    Laatst gewijzigd door tom; 19-01-11 om 12:48.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard Re: Schokken / haperen / stotteren / vermogenverlies Audi coupe 2.0E '92

    Ik wil er vanavond even naar gaan kijken. Zou je misschien weten waar ik de koelvloeistoftemperatuursensor kan vinden bij deze auto/motor? De lambdasonde weet ik nog wel te vinden!

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Schokken / haperen / stotteren / vermogenverlies Audi coupe 2.0E '92

    Zoals op meerdere plaatsen op dit forum te vinden is: bovenste koelwaterslang, tegen de cilinderkop.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Standaard Re: Schokken / haperen / stotteren / vermogenverlies Audi coupe 2.0E '92

    Ik heb de lambdasonde en de koelvloeistoftemperatuursensor gecheckt/vervangen en beiden waren het probleem niet, zou het misschien de brandstofpomp (in de tank) kunnen zijn?
    Laatst gewijzigd door Bolooki; 29-01-11 om 01:54.

  11. #10
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.588
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Schokken / haperen / stotteren / vermogenverlies Audi coupe 2.0E '92

    dat denk ik niet, zou ie t altijd moeten doen en niet alleen bij lage motor temp.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  12. #11
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Schokken / haperen / stotteren / vermogenverlies Audi coupe 2.0E '92

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    De 2.0E heeft geen luchtmassameter, dus die kun je uitsluiten. Ik zou eens kijken naar de lambdasonde. Die is door te meten.
    Motorcode ABK wel volgens mij, maar hij heeft de 3A dus met ke-jetronic. Heb je wel de goede temp. sensor vervangen?
    Klopsensoren misschien? En anders spinnekop gaar...

    correctie: ABK heeft ook een mechanische luchtmeetklep, net zoals bij L-Jetronic.
    Laatst gewijzigd door theeuwke; 02-03-11 om 13:19.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Schokken / haperen / stotteren / vermogenverlies Audi coupe 2.0E '92

    Inderdaad, lijkt me dat je de verkeerde sensor te pakken hebt. Klopsensoren werken ook bij koude motor, spinnekop zou ook altijd hetzelfde gedrag moeten vertonen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13
    AudiFTW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    30
    Posts
    246
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Schokken / haperen / stotteren / vermogenverlies Audi coupe 2.0E '92

    ik heb een Audi Coupe GT 2.0 5 cilinder uit 1985, en ik heb zoals ik 't lees hetzelfde probleem als Bolooki omschrijft. weet ook niet wat dit kan zijn, of hoe ik het kan fixen. hetzelfde doen wat jullie tegen Bolooki zeggen? (lambdasonde, sensor voor koelvloeistoftemperatuur, gasklephuis checken)

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Schokken / haperen / stotteren / vermogenverlies Audi coupe 2.0E '92

    Jij hebt geen lambdasonde, want geen katalysator. Jij hebt K-Jetronic en geen KE-.
    Laatst gewijzigd door tom; 05-02-11 om 23:30.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15
    AudiFTW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    30
    Posts
    246
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Schokken / haperen / stotteren / vermogenverlies Audi coupe 2.0E '92

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Jij hebt geen lambdasonde, want geen katalysator. Jij hebt K-Jetronic en geen KE-.
    ok, maar wat zou ik dan kunnen doen? of kan ik beter een nieuw topic openen?

  17. #16
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Schokken / haperen / stotteren / vermogenverlies Audi coupe 2.0E '92

    Je zou eens terug kunnen lezen in oude topics. Jouw motorcode is JS, topics over een KV zijn ook van toepassing op je auto.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #17
    AudiFTW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    30
    Posts
    246
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Schokken / haperen / stotteren / vermogenverlies Audi coupe 2.0E '92

    ok, bedankt. dan ga ik eens rond zoeken.

  19. #18
    AudiFTW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    30
    Posts
    246
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Schokken / haperen / stotteren / vermogenverlies Audi coupe 2.0E '92

    vandaag wezen squashen, en blijkt dat een squashpartner automonteur is en Audi rijd/reed. hij is dus ff naar me Audi komen kijken, en denkt dat het de koelvloeistof temperatuursensor is.

  20. #19

    Standaard Re: Schokken / haperen / stotteren / vermogenverlies Audi coupe 2.0E '92

    Ik heb er een Bosch garage naar laten kijken.. eerst zijn alle sensoren voor het motormanagement bekeken en is de brandstofpomp gecheckt.. alles werkte naar behoren, het bleken gewoon de bougies en kabels te zijn.

    Het probleem was kortsluiting bij vocht.. als het had geregend en de motor op temperatuur kwam, sloeg de damp erop en begon hij te schokken.. als alles weer was verdampt ging het prima.
    Laatst gewijzigd door Bolooki; 07-03-11 om 10:19.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •