Zie hier wat andere (en verholpen) problemen: http://www.audiforum.nl/forum/showro...upe-2-0-e.html
Stationair loopt hij gewoon goed. Achteruit en in de eerste versnelling is er ook geen probleem. Echter, in de tweede en derde versnelling gaat het mis. Hij begint dan te schokken en te haperen (terwijl je het gas in hebt gedrukt).. dit is vooral bij lage toeren (net na schakelen) het geval. Als je het pedaal langzaam verder intrapt merk je dat het schokken gepaard gaat met vermogensverlies (af en toe voel je dat hij inhoudt).. maar als je eenmaal genoeg vaart hebt en doorschakelt naar 4 valt het allemaal weer mee.. toch merk je nog steeds dat de motor dan ook een beetje inhoudt. Als de temperatuursensor ongeveer de 80 graden bereikt heeft (of in tijd, na 5/10 minuten.. afhankelijk van het weer..) is het allemaal weer voorbij.. en rijdt hij weer als een zonnetje. Ook is het zo dat het soms helemaal niet voorkomt en het gewoon prima gaat de eerste kilometers na starten.
Ik heb al een paar keer gehoord dat het van alles kan zijn.. maar heb hier al wat andere problemen gelezen die het dan vaak hebben over een defecte luchtmassameter. Ik kan een hoop zelf fixen, maar ik weet eigenlijk (nog) niet veel van het motorische gebeuren. Iemand een specifiek idee over wat er mis kan zijn na dit verhaal? Alvast bedankt!
Zie hier wat andere (en verholpen) problemen: http://www.audiforum.nl/forum/showro...upe-2-0-e.html
De 2.0E heeft geen luchtmassameter, dus die kun je uitsluiten. Ik zou eens kijken naar de lambdasonde. Die is door te meten.
Klachtomschrijving is hetzelfde als ik bij mijn vw Golf 2.0 8v 1995 had..
Daar zat het probleem in het gasklephuis, was schoongemaakt en niet weer in de basisafstelling te krijgen was
Oplossing, een ander gasklephuis> nieuw te duur > gebruikt is een gokje
Als de aansturing van het gasklephuis niet meer goed is, loopt de motor m.i. altijd als een krant en heeft warm worden geen effect. Dat zorgt ook voor een 'zagend' stationair.
Andere verdachte is de sensor voor koelvloeistoftemperatuur. Als deze stuk is, wordt de koudestartverrijking niet ingeschakeld en houdt de motor dus in.
Ik heb de lambdasonde en de koelvloeistoftemperatuursensor gecheckt/vervangen en beiden waren het probleem niet, zou het misschien de brandstofpomp (in de tank) kunnen zijn?
Inderdaad, lijkt me dat je de verkeerde sensor te pakken hebt. Klopsensoren werken ook bij koude motor, spinnekop zou ook altijd hetzelfde gedrag moeten vertonen.
ik heb een Audi Coupe GT 2.0 5 cilinder uit 1985, en ik heb zoals ik 't lees hetzelfde probleem als Bolooki omschrijft. weet ook niet wat dit kan zijn, of hoe ik het kan fixen. hetzelfde doen wat jullie tegen Bolooki zeggen? (lambdasonde, sensor voor koelvloeistoftemperatuur, gasklephuis checken)
Jij hebt geen lambdasonde, want geen katalysator. Jij hebt K-Jetronic en geen KE-.
Je zou eens terug kunnen lezen in oude topics. Jouw motorcode is JS, topics over een KV zijn ook van toepassing op je auto.
Ik heb er een Bosch garage naar laten kijken.. eerst zijn alle sensoren voor het motormanagement bekeken en is de brandstofpomp gecheckt.. alles werkte naar behoren, het bleken gewoon de bougies en kabels te zijn.
Het probleem was kortsluiting bij vocht.. als het had geregend en de motor op temperatuur kwam, sloeg de damp erop en begon hij te schokken.. als alles weer was verdampt ging het prima.