+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 11 van de 11
    markies0909's Avatar
    Ingeschreven
    03 2010
    Leeftijd
    41
    Kudo
    0
    Kudo's 0 in 0 Berichten

Standaard S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

hoi,

sinds 1 week komt er een heel vervelend knak of tik geluid bij de wielen vandaan als ik kleine stuurbewegingen maak, inparkeren kleine bochten enz enz

ben bij de AUDI dealer geweest en deze zegt, het kan geen kwaad het maakt alleen een tering herrie en het is een bekend probleem bij diverse A6 en A8 series.

de oplossingen kunnen zijn.

1. wielen ( assen ) open maken en speciaal vet aanbrengen MAAR dit helpt maar voor even

2. nieuwe onderdelen ( verbeterde ) aanbrengen en dan ben je van het geluid af.

nu heb ik de volgende vragen

1. bij wie is dit ook bekend en wat is aan er gedaan
    2. is dit geen produktie fout want het ligt toch echt aan die bepaalde onderdelen
    3. dealer zegt dat hij niets kan doen zonder dat ik alles betaal omdat de auto al 3,5 jaar oud is ???????????

het is een auto met een nieuwprijs van +/- 175.000 euro en heeft pas 114.000 km gelopen en is 3,5 jaar oud HET kan toch NIET zo zijn dat ik nergens kan komen met de auto zonder dat de mensen opkijken van de herrie en NIET van het S8 geluid

ik hoop dat iemand iets weet

markies0909

IK HEB AUDI DUITSLAND EN NEDERLAND GEMAILED MAAR NOG NIETS VERNOMEN ( 1,5 week geleden )

Moderator tom's Avatar
    Ingeschreven
    11 2003
    Kudo
    0
    Kudo's 5 in 4 Berichten

Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

Verplaatst naar het juiste subforum. Lees even de forumreglementen na over het gebruik van hoofdletters en leestekens, één vraagteken is ook duidelijk.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

markies0909's Avatar
    Ingeschreven
    03 2010
    Leeftijd
    41
    Kudo
    0
    Kudo's 0 in 0 Berichten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Verplaatst naar het juiste subforum. Lees even de forumreglementen na over het gebruik van hoofdletters en leestekens, één vraagteken is ook duidelijk.
    welke moet ik sluiten en bij welk subforum staat mijn vraag nu?

Is het echt met sturen of als je remt? , we hadden een S8 hier en had het met remmen (ook als het wiel niet draait) het had veel weg van een remklauw maar na het verwisselen van blokken was het weg.
    A4 Avant 1.9 Tdi 6s s-line ext. KKK bv43 125kw Turbo mod + Hartog Tuned, 312mm mod geperf. zimmerman's, 19 duimers, S4 dempers, S4 Recaro int, elec. inklapbare spiegels,

markies0909's Avatar
    Ingeschreven
    03 2010
    Leeftijd
    41
    Kudo
    0
    Kudo's 0 in 0 Berichten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Is het echt met sturen of als je remt? , we hadden een S8 hier en had het met remmen (ook als het wiel niet draait) het had veel weg van een remklauw maar na het verwisselen van blokken was het weg.
    het is alleen bij het sturen en dan vooral kleine stuurbewegingen, ruime bochten nemen is geen probleem.

als de auto stil staat en ik draai de wielen dan knakt het ook, zowel links en rechts

markies0909

Ingeschreven
    05 2009
    Kudo
    0
    Kudo's 0 in 0 Berichten

als het gaat over invetten van assen zit het waarschijnlijk in je homokineten. Wielzijde. Als het vervangen een permanente oplossing is, zou ik het overwegen. De kosten zullen waarschijnlijk niet enorm oplopen.

Als de dealer het erkent als bekend probleem, is er dan geen coulance mogelijk?

Als het ook knakt als hij stil staat zou je eerder denken aan een stuurhuis of iets in die geest, assen doen dan weer weinig.
    wel gek dat audi het probleem erkent en geen actie onderneemd met zo'n toch wel exclusieve wagen.
    A4 Avant 1.9 Tdi 6s s-line ext. KKK bv43 125kw Turbo mod + Hartog Tuned, 312mm mod geperf. zimmerman's, 19 duimers, S4 dempers, S4 Recaro int, elec. inklapbare spiegels,

Ingeschreven
    05 2009
    Kudo
    0
    Kudo's 0 in 0 Berichten

Rolco, zo dacht ik ook. Aan de andere kant is het natuurlijk een automaat. Er staat dus altijd aandrijfkracht op de aandrijfassen, die door de remmen niet doorgegeven wordt aan de wielen. Je assen staan dus lichtelijk onder spanning. Dan zou evt. speling of een ontwerpfoutje oid wellicht voor wat geluid kunnen zorgen.. (mijn ideetje dan..)

tenzij hij gewoon in neutraal staat, vandaar dacht ik ook zo met de remmen.

markies0909's Avatar
    Ingeschreven
    03 2010
    Leeftijd
    41
    Kudo
    0
    Kudo's 0 in 0 Berichten

hoi,

ik heb vrijdag iemand van audi nederland aan de lijn gehad i.v.m. het probleem van hierboven wat ik hun heb voor gelegd.

ik krijg aankomende week een brief van audi nederland met het hoe en wat, HELAAS konden ze me niet door de telefoon zeggen wat er in de brief staat want dat wisten ze niet.

ik denk dat dit alleen maar goed nieuws kan zijn want ze zullen toch niet per brief laten weten dat ze niets zullen gaan doen aan mijn probleem.

als dit wel het geval is dan heb ik ten minste wel een officeel antwoord op papier en daar ga ik dan weer verder mee, daar heb ik dan meer aan dan een telefoontje met een afwijzing

wat betreft het knak geluid het lag toch echt niet aan een homokineet of fusekogel of anders zins maar had gewoon te maken dat de auto kleine stuurbewegingen moet corrigeren en dat er dan het een en ander in elkaar schuif/grijpt om dit te doen en dat maakt geluid. ( DIT ZEGT DE AUDI MONTEUR VAN DE DEALER )

ik ga maandag weer even naar de dealer terug om het hele verhaal nog 1 keer aan te horen en op papier te laten zetten

thx

Nou ik ben benieuwd

Bladwijzers

Forum Rechten