Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Spontaan springende achterruit A4 B5

  1. #1

    Standaard Spontaan springende achterruit A4 B5

    Ik heb mijn audi A4 B5 pas 2 weken, en nu al ongeluk...

    Ik stap na een korte rit even uit om wat af te geven, nog geen 2 minuten later stap ik terug in mijn auto en constateer dat mijn achterruit is gesprongen.

    Gebeurd dit vaker bij een a4 b5 sedan ?

  2. #2
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    daar zal we iets doorheen zijn gegaan.ik heb het nog niet eerder gehoord.
    Audi A2 1.4 aua

  3. #3
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    stond ie schuin? in de vorm van met aan 1 kant de banden op de stoep. Als de raam er niet top in heeft gezeten, het warm is, en de auto is niet helemaal 100% torsie stijf, zou het best kunnen gebeuren.

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  4. #4
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.447
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Achterruit een keer vervangen door een ballen-toko ala Carglass ?

    Die monteren een ruit doodleuk voor de deur waardoor het nooit goed past. Dan is het wachten op vochtplekken, scheuren of klappende ruiten...
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  5. #5

    Standaard

    De auto is pas 2 weken in mijn bezit, ik weet dus niet of de achterruit door een "ballentoko" is vervangen. De auto stond ook gewoon op een vlakke weg dus daar kan het ook niet aan liggen.

    Het lijkt me ook sterk dat een of andere mafkees midden op de dag en midden in de stad mijn achterruit kapot slaat. Maar je weet maar nooit.
    Het vervelendste van het hele verhaal is dat ik alleen maar WA verzekerd ben, en dat er na het vervangen van de fuseekogel en distributie-riem nu nog een flinke reparatie moet gebeuren en mijn spaarpotje toch wat leeg begint te raken.


  6. #6
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Shit happens ja Ik heb er nooit van gehoord. Rot voor je man, zo'n ruit is niet goedkoop. Had laatst een sterretje, ben je ook weer zo ineens 80 euro armer. Een maand later rij ik een schroef in mijn band precies op het schuine vlak, weer 140 euro armer. Die dingen kunnen gebeuren en doe je weinig aan, hooguit niet rijden.

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Utrecht toevallig?
    Kennis van me ook met zijn skoda, na goed zoeken kogeltje van een buks oid gevonden....reden onbekend.

    ruitje op de sloop halen, kitsetje van 80,- ongeveer en misschien iemand die je ermee wilt helpen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Nijmegen, maar ik zat zelf idd ook aan een luchtbuks te denken.

    'k heb gelukkig al een autoruit zetter gevonden die wel iets met de verzekering van regelen.

  10. #9

    Standaard

    Komt vaker voor. Door mn werk word ik er nogal eens bij geroepen omdat men altijd denkt dat het vernieling is of iets dergelijks. eigenlijk is het een verkeerde spanning op het raam door fabrieksfout of verkeerde montage. Franse auto's hebben een tijd heel erg veel last gehad van dit verschijnsel. Is ooit nog een terug roepactie geweest voor de plastic citroen BX
    Na diverse Audi 80's (3 stuks), een A3, een A4, een Cabrio, een getunde S4, een RS2, een TT, een S3..........nu een A8! En een Lupo 3L TDI!

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Vriend van me heeft hetzelfde gehad met zijn Passat Variant uit dezelfde tijd. Coulance, in zijn geval- auto was net als occasion aangeschaft en het kwam vaker voor.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11

    Standaard

    Ik heb het een keer gehad met een Opel, terwijl ik op de snelweg reed klapte de achterruit eruit.
    Volgens Carglass die de ruit verving maakte Opel toen gebruik van inferieure kwaliteit ruiten en gebeurde het wel vaker. Zoiets kan ik me bij Audi weer niet voorstellen, maar een productiefoutje kan voorkomen. Er hoeft maar een braampje op de sponning te hebben gezeten en dat kan weer extra spanning op de ruit geven.
    Iemand hier noemde Carglass een ballen-toko, en ongetwijfeld valt Autotaalglas e.d. daar dan ook onder. Maar ik laat mijn ruit liever vervangen door iemand die de hele dag niets anders doet, dan door een Audi-monteur die eens in de zoveel tijd een ruit in handen heeft.

    Dekt je verzekering dit niet?

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Autotaalglas is stukken beter dan Carglass.

    Opel heeft er inderdaad ook problemen mee (gehad).
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.447
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Menorca
    Iemand hier noemde Carglass een ballen-toko, en ongetwijfeld valt Autotaalglas e.d. daar dan ook onder. Maar ik laat mijn ruit liever vervangen door iemand die de hele dag niets anders doet, dan door een Audi-monteur die eens in de zoveel tijd een ruit in handen heeft.
    Dat was ik. En het is ook een ballentoko. Niet zozeer vanwege een sterretje repareren of dat soort kleine werkzaamheden maar vanwege de vele, vele problemen met ruiten vervangen. Hoeveel mensen wel niet problemen hebben gehad met van die witte vochtplekken of klappende ruiten in de volle zon omdat de ruit verkeerd gemonteerd was. Ze monteren doodleuk een ruit bij je voor de deur. Je auto staat dan vaak niet kaarsrecht waardoor de ruit er een fractie scheef in komt. Iets dat zich wraakt op een hete zomerdag als de boel uitzet, teveel spanning krijgt en dat Pats of Krak zegt.

    Autototaalglas en Glasgarage zijn al stukken beter.

    Mijn Audi/VW dealer is een hele grote. Die onderhouden op jaarbasis al 1200 lease-auto's naast wat er door particulieren wordt binnengebracht.
    Geloof me, die jongens zien autoruiten genoeg !
    Ze hebben de voorruit van m'n A8 (en A8'en zien ze wel zelden) wel zeer netjes vervangen. Echt een top-job terwijl het geen standaard klusje is want er zit aan de buitenkant van de ruit ook nog een sier-lijst enz. en dat hebben ze echt keurig gedaan.

    En dan nog, de meeste gasten bij Carglass zijn rauwdauwers die je ruit er praktisch in rossen. Ze zijn wel verrekte snel klaar altijd. Moet ook wel want ze moeten met hun bussie tenslotte snel naar de volgende klant.
    Dit terwijl je een voorruit alleen goed kan vervangen bij een auto op een perfect vlakke vloer met alle banden op de zelfde spanning zodat de carrossie niet tordeerd/wringt enz. enz.
    Daarna moet de kit, die ook *precies de juiste* moet zijn en niet een of andere universeel-kit die achterin z'n bussie ligt...

    De ervaringen bij Glasgarage en Autototaalglas zijn doorgaans veel positiever. Je hoeft er maar op te googlen...

    Ik ga juist naar de dealer omdat ik heel speciaal glas heb en ik in dat geval alleen een Audi-dealer vertrouw.
    M'n Audi 100 voorruit (standaard glas) heb ik destijds bij een Autotaalglas laten doen. Hebben ze netjes gedaan (auto in werkplaats, vlakke bodem, bandenspanning, alles brandschoon maken etc., kit laten kuren enz.)
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  15. #14
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reick
    Nijmegen, maar ik zat zelf idd ook aan een luchtbuks te denken.
    Wasn't me!















    Tenzij er een Kauw op de ruit zat... 8)
    RS6 C5
    A3 TDIe

  16. #15

    Standaard

    Bij het bedrijf waar ik me ruit laat vervangen vertelden ze me dat dit bijna nooit gebeurt, maar dat het iets met de achterruitverwarming te maken kan hebben.

  17. #16
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.447
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reick
    maar dat het iets met de achterruitverwarming te maken kan hebben.
    Vraag daar eens om een heldere uitleg want hier heb ik nog nooit van gehoord eerlijk gezegd.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  18. #17

    Standaard

    Degene die me vertelde over de achterruitverwarming was vandaag niet aanwezig.

    Er zit iniedergeval weer een nieuwe achterruit in, nu moet ik alleen weer opzoek naar een C-Stijl kapje omdat die in 100 stukjes is gebroken (poreus).

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •