daar zal we iets doorheen zijn gegaan.ik heb het nog niet eerder gehoord.
Achterruit een keer vervangen door een ballen-toko ala Carglass ?
Die monteren een ruit doodleuk voor de deur waardoor het nooit goed past. Dan is het wachten op vochtplekken, scheuren of klappende ruiten...
De auto is pas 2 weken in mijn bezit, ik weet dus niet of de achterruit door een "ballentoko" is vervangen. De auto stond ook gewoon op een vlakke weg dus daar kan het ook niet aan liggen.
Het lijkt me ook sterk dat een of andere mafkees midden op de dag en midden in de stad mijn achterruit kapot slaat. Maar je weet maar nooit.
Het vervelendste van het hele verhaal is dat ik alleen maar WA verzekerd ben, en dat er na het vervangen van de fuseekogel en distributie-riem nu nog een flinke reparatie moet gebeuren en mijn spaarpotje toch wat leeg begint te raken.
Shit happens ja Ik heb er nooit van gehoord. Rot voor je man, zo'n ruit is niet goedkoop. Had laatst een sterretje, ben je ook weer zo ineens 80 euro armer. Een maand later rij ik een schroef in mijn band precies op het schuine vlak, weer 140 euro armer. Die dingen kunnen gebeuren en doe je weinig aan, hooguit niet rijden.
Utrecht toevallig?
Kennis van me ook met zijn skoda, na goed zoeken kogeltje van een buks oid gevonden....reden onbekend.
ruitje op de sloop halen, kitsetje van 80,- ongeveer en misschien iemand die je ermee wilt helpen.
Komt vaker voor. Door mn werk word ik er nogal eens bij geroepen omdat men altijd denkt dat het vernieling is of iets dergelijks. eigenlijk is het een verkeerde spanning op het raam door fabrieksfout of verkeerde montage. Franse auto's hebben een tijd heel erg veel last gehad van dit verschijnsel. Is ooit nog een terug roepactie geweest voor de plastic citroen BX
Ik heb het een keer gehad met een Opel, terwijl ik op de snelweg reed klapte de achterruit eruit.
Volgens Carglass die de ruit verving maakte Opel toen gebruik van inferieure kwaliteit ruiten en gebeurde het wel vaker. Zoiets kan ik me bij Audi weer niet voorstellen, maar een productiefoutje kan voorkomen. Er hoeft maar een braampje op de sponning te hebben gezeten en dat kan weer extra spanning op de ruit geven.
Iemand hier noemde Carglass een ballen-toko, en ongetwijfeld valt Autotaalglas e.d. daar dan ook onder. Maar ik laat mijn ruit liever vervangen door iemand die de hele dag niets anders doet, dan door een Audi-monteur die eens in de zoveel tijd een ruit in handen heeft.
Dekt je verzekering dit niet?
Dat was ik. En het is ook een ballentoko. Niet zozeer vanwege een sterretje repareren of dat soort kleine werkzaamheden maar vanwege de vele, vele problemen met ruiten vervangen. Hoeveel mensen wel niet problemen hebben gehad met van die witte vochtplekken of klappende ruiten in de volle zon omdat de ruit verkeerd gemonteerd was. Ze monteren doodleuk een ruit bij je voor de deur. Je auto staat dan vaak niet kaarsrecht waardoor de ruit er een fractie scheef in komt. Iets dat zich wraakt op een hete zomerdag als de boel uitzet, teveel spanning krijgt en dat Pats of Krak zegt.Oorspronkelijk geplaatst door Menorca
Autototaalglas en Glasgarage zijn al stukken beter.
Mijn Audi/VW dealer is een hele grote. Die onderhouden op jaarbasis al 1200 lease-auto's naast wat er door particulieren wordt binnengebracht.
Geloof me, die jongens zien autoruiten genoeg !
Ze hebben de voorruit van m'n A8 (en A8'en zien ze wel zelden) wel zeer netjes vervangen. Echt een top-job terwijl het geen standaard klusje is want er zit aan de buitenkant van de ruit ook nog een sier-lijst enz. en dat hebben ze echt keurig gedaan.
En dan nog, de meeste gasten bij Carglass zijn rauwdauwers die je ruit er praktisch in rossen. Ze zijn wel verrekte snel klaar altijd. Moet ook wel want ze moeten met hun bussie tenslotte snel naar de volgende klant.
Dit terwijl je een voorruit alleen goed kan vervangen bij een auto op een perfect vlakke vloer met alle banden op de zelfde spanning zodat de carrossie niet tordeerd/wringt enz. enz.
Daarna moet de kit, die ook *precies de juiste* moet zijn en niet een of andere universeel-kit die achterin z'n bussie ligt...
De ervaringen bij Glasgarage en Autototaalglas zijn doorgaans veel positiever. Je hoeft er maar op te googlen...
Ik ga juist naar de dealer omdat ik heel speciaal glas heb en ik in dat geval alleen een Audi-dealer vertrouw.
M'n Audi 100 voorruit (standaard glas) heb ik destijds bij een Autotaalglas laten doen. Hebben ze netjes gedaan (auto in werkplaats, vlakke bodem, bandenspanning, alles brandschoon maken etc., kit laten kuren enz.)