Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Kentekenplaat beveiligen

  1. #1

    Question Kentekenplaat beveiligen

    Tot mijn verbazing zie ik dat bij vrijwel alle (nieuwe) Audi's de kentekenplaat onbeveiligd in een houder zit geklikt. Dus zonder schroeven, popnagels e.d.

    Naast het reëele risico van verlies, heeft een kwaadwillende met een ijscostokje binnen 10 seconden de kentekenplaten in handen, bijvoorbeeld op met jouw kenteken te tanken zonder te betalen.

    Zijn er forumleden (dus liefhebbers) die hun kentekenplaten 'diefstalproof' gemaakt? Volgens mij zijn er hier namelijk wel meer mensen die een 1'tje op het kenteken als een horrorscenario zien.

    Ideëen welkom! Thanx!

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Kentekenplaat beveiligen

    Popnagels of -mooier- kit. Als je spoilerkit achter je platen doet, krijg je ze er nooit meer af.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    SkyBuMp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    2.403
    Kudos
    47
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Kentekenplaat beveiligen

    Ik meen dat die 1tjes niet meer uitgedeeld worden... maar dat is offtopic

  4. #4

    Standaard Re: Kentekenplaat beveiligen

    Het verlies van kentekenbewijs en nummerplaten is inderdaad losgekoppeld. Als je een deel van je kentekenbewijs kwijt bent, dan krijg je geen duplicaatcode op je nummerplaten. Maar als je één of twee nummerplaten verliest, dan zit je wel aan een duplicaatcode vast.

  5. #5

    Standaard Re: Kentekenplaat beveiligen

    De dealer was zo 'vriendelijk' geweest om mijn platen vast te schroeven bij aflevering. Na een aantal maanden rond te hebben gereden en me hier kapot aan lopen te ergeren zijn er een tijd geleden weer van die mooie, makkelijk te stelen, houders op gekomen met frisse platen.


  6. #6
    RubenUrS4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.224
    Kudos
    30
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kentekenplaat beveiligen

    Ik doe aflevering van audi's/vw's wij schroeven nooit de hele kenteken platen vast, wij schuiven ze gewoon in de houders (bij audi's zij al 2 gaten met schroefdraad aangebracht en zou zonde zijn als je nog extra gaten gaat boren)
    Huidig:
    Ex:
    Audi 100 S4 (UrS4) 2.2 20V Turbo quattro 265pk 1993 - Audi Coupe 2.6e AUT 150pk 1995 - Audi 80 2.0E 90pk 1995 - Audi Cabriolet 2.3E 136pk 1993

  7. #7
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Kentekenplaat beveiligen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Popnagels of -mooier- kit. Als je spoilerkit achter je platen doet, krijg je ze er nooit meer af.
    wat dacht je van silicone-kit

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Kentekenplaat beveiligen

    Dat het slecht voor je lak is...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Kentekenplaat beveiligen

    dat zie je toch niet, als het achter de kentekenplaat zit ??

  11. #10
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Kentekenplaat beveiligen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Popnagels of -mooier- kit. Als je spoilerkit achter je platen doet, krijg je ze er nooit meer af.
    Maar als je nou je kentekenplaathouder eens wil vervangen ? moet je dus breken !
    Ik gebruik deze torex met slot fuctie, misschien een optie.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    • Bestandstype: png 11.png (336,4 KB, 27 keer bekeken)
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  12. #11

    Standaard Re: Kentekenplaat beveiligen

    Vastpoppen in het zwarte gedeelte en de popnagels zwart maken
    Ze mogen het ook zien, gaan ze naar een ander, scheelt mij schade
    3 keer links is ook rechts

  13. #12
    Sgaapje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Kentekenplaat beveiligen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Maar als je nou je kentekenplaathouder eens wil vervangen ? moet je dus breken !
    Ik gebruik deze torex met slot fuctie, misschien een optie.
    Mijn ervaring met dergelijke 'veilige' bouten is erg slecht.
    Op het werk gebruikten we die ook, wat blijkt, met bijwijze van een paperclip krijg je die puntjes eruit...
    komt er nog bij dat je tegenwoordig een 1000 en 1 bit setje hebt voor een 'knaak' bij de gammel...

    het zal wellicht iets beter werken dan de gewone schroeven, of zelfs geen...
    PK's zeggen iets over hoe hard je op een muur knalt, koppel over de lengte dat je die muur mee sleept!!!

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Kentekenplaat beveiligen

    Werkt alleen tegen gelegenheidsdieven. Het is al makkelijk genoeg om de auto met platen en al mee te nemen...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #14
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Kentekenplaat beveiligen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sgaapje Bekijk Berichten
    Mijn ervaring met dergelijke 'veilige' bouten is erg slecht.
    Op het werk gebruikten we die ook, wat blijkt, met bijwijze van een paperclip krijg je die puntjes eruit...
    komt er nog bij dat je tegenwoordig een 1000 en 1 bit setje hebt voor een 'knaak' bij de gammel...

    het zal wellicht iets beter werken dan de gewone schroeven, of zelfs geen...
    Het gaat mij erom dat de snelle kenteken dief wordt belemmerd, en hopenlijk schrikt van deze slotboutjes daarna naar achter valt en zijn polzen breekt ;-)
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •