Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 67

Onderwerp: Riemen en Turborevisie A6 2.5 TDI

  1. #41

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Posts
    657
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leon Bekijk Berichten
    Revisie was 500+, staat bovenaan in zijn post.. En ik vind die 1500 niet veel, gezien de werkzaamheden..
    Phoe wat een werk, erg leuk om te lezen.
    En als ik zo zie wat er allemaal vervangen is vind ik de prijs inderdaad reuze meelvallen.
    A6, 2000 2.7 BiTurbo ~360pk(257kW)/490Nm Hartog tuned, Hartog repaired, Hartog maintained ;-)

  2. #42

    Standaard

    De basisprijs van de revisie bij C&E Turbochargers was 240 euro.

    Dat is zeg maar de prijs die het monteren van nieuwe lagers en keerringen in een turbo die verder niets mankeert.

    Bij ons was het wiel van de compressorzijde (inlaatkant dus) al aan het inlopen geweest op de behuizing, en de as was ook ingelopen buiten reviseerbare tolerantie. Hierdoor kwamen de totale kosten op 640 euro (inclusief verzending en pakkingsetje etc)


    De auto is dit jaar met mijn ouders en de caravan naar de Bourgogne geweest, totaal zo'n 5000 km.

    In het begin was de turbo 100% stil (dat was de originele ook, tot hij begon te fluiten vanwege het aanlopen van het compressorwiel)

    Nu is een licht zoemen op lagere frequenties hoorbaar, als je een beetje gas geeft hoor je het al. Het is wel zo'n geluidje wat je alleen hoort als je er op let, maar ik hoop maar dat het ófwel snel erger wordt, danwel zo blijft voor de komende 150.000 km.

  3. #43
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.387
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door antiekeradio Bekijk Berichten
    Hierdoor kwamen de totale kosten op 640 euro (inclusief verzending en pakkingsetje etc)
    Waarom dan niet een gloednieuwe genomen voor iets over de 700 euro ?
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  4. #44

  5. #45

    Standaard

    oh, dan heb ik iets teveel plaatjes gekeken.. ik dacht dat je voor die turbo idd ~250 kwijt was.. dat verandert natuurlijk een hele hoop..


  6. #46
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.387
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BastiaanS2 Bekijk Berichten
    ik dacht dat je voor die turbo idd ~250 kwijt was..
    Dat kan. Dan krijg je zo'n half gaar gereviseerd exemplaar van "Handige Henkie BV" die zo weer stuk is.
    Niet aan beginnen. Goed ende grondig reviseren of beter nog, nieuw.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  7. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    Dat kan. Dan krijg je zo'n half gaar gereviseerd exemplaar van "Handige Henkie BV" die zo weer stuk is.
    Niet aan beginnen. Goed ende grondig reviseren of beter nog, nieuw.

    Nee, niet dat ik dacht dat je een nieuwe turbo voor 250e had, maar ik dacht dat er neit te veel aan de hand was.. en dat alleen de lagertjes en afdichting vervangen werden.. dat had ik nog wel kunnen begrijpen voor 250e

  8. Ad
  9. #48

    Standaard

    dat HAD eventueel ook de realiteit kunnen zijn, Steven.

    nu ik er aan terugdenk was dat ook de hoofd reden om hem naar C&E op te sturen. We hadden gehoopt dat het fluiten wat de turbo was gaan doen nog geen schade had aangericht (fail)

  10. #49

    Standaard Garagescene, Riemen en Turbo revisie.

    Hallo Audi vrienden, hallo Antiekeklok,

    Zooo, wauwww, wat een mooie klus, en natuurlijk de zeer duidelijke foto's, chapeau.
    Puik stukje werk, en een zeer mooie hobby.

    Je dient er wel lekker de tijd er voor te nemen.

    Dit is toch even wat anders dan een 1.9 TDI blok, daar ben je in vergelijking wel sneller mee klaar, dan met een V6 TDI.
    Dat is een wereld van verschil.
    En, goed gereedschap is het halve werk, en de now how niet te vergeten.

    Met vriendelijke groet,
    Ad

  11. #50

    Standaard Garagescene, Riemen en Turbo revisie.

    Hallo Audi vrienden, hallo Antiekeradio,

    Mijn welgemeende excuses voor het verkeerd neer zetten van uw naam, sorrrrryyyy.

    Met vriendelijke groet,
    Ad

  12. #51

    Standaard

    hmmja, voor antieke klokken moeten jullie echt mijn vader hebben hoor
    (als ik even reclame mag maken; www.clockshop.nl)

  13. #52

    Standaard Garagescene, Riemen en Turbo revisie.

    Hallo Audi vrienden, hallo antiekeradio,

    Jij zit ook dicht in mijn buurt zeg.
    Ik woon 18 km. verder op, tenminste als jij woont waar je reclame over maakt.

    Pffffww, moet ik onderhand een beetje voorzichtig gaan worden..

    Zitten er nog meer Audi vrienden in deze omgeving?

    Met vriendelijke groet,

    Ad

  14. #53

    Standaard

    hoe moet men de morot in service stand krijgen.

    Ik krijd die langs geen kanten gedraaid.

  15. #54

    Standaard

    laat maar.

    Had verkjeerd wiel wast

  16. #55

    Standaard

    dan nog lukt het amper, je moet het gewoon met een sleutel op de krukaspoelie doen...
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  17. #56

    Standaard

    welke dop heb jij gebruikt ?

    Nu alles erin geramd is (foto's later) kan ik die niet meer verdraaien met een gewone steeksleutel

  18. #57

    Standaard

    ik heb vrij veel gereedschap. Met een 1/2" doppenset kun je veel meer doen dan met een set sleutels....

  19. #58

    Standaard

    is eigenlijk meer de maar die ik moet weten ;-)

    Mijn set gaat maar tot 22mm vandaar

  20. #59

    Standaard

    Zo idd mooi gedaan EN gefotografeerd,mijn audi allroad 2,5 is over 5000 km ook aan de beurt voor de riem etc, en waarschijnlijk de nokkers meteen ook.De bedoeling was ,zelf doen,maar door dit verhaal zie ik daar vanaf!! Mooi op tijd dus.

    Vraagje,ook mijn auto heeft 350000 gelopen,en een fluitende turbo op laag toerental mmmmmmm zou het.......meteen ook maar controleren.

    Bedankt voor dat je de moeite hebt genomen om je ervaringen op het forum te zetten,hier zijn zeker veel mensen blij mee!

  21. #60
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.387
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jos16 Bekijk Berichten
    Vraagje,ook mijn auto heeft 350000 gelopen,en een fluitende turbo op laag toerental mmmmmmm zou het.......meteen ook maar controleren.
    Oppassen met die turbo. Als hij de soep in draait (bv. door te veel speling op de as waardoor de schoepenbladen tegen de wand knallen) is je intercooler afgeschreven (het gruis krijg je er vaak niet meer volledig uit) maar als je pech hebt vliegt er ook van dat gruis (stukjes schoepblad) verder door je cylinders in. Die gaan vervolgens je zuigerwanden enz. kapot vreten. Dan ben je echt compleet f*cked.

    Mijn turbo begon dat rond de 3 ton ook te doen. Nou mooi dat ik em preventief heb laten vervangen. En wat bleek: de oude turbo had idd. onaanvaardbare speling op de as. Het was een tijdbom. Niet veel later (hoeveel later is moeilijk te voorspellen) waren de schoepen gegarandeerd in standje "let's fuck up you engine" gevlogen. Ik was er tijdig bij.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •