Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Open sollicitatie per e-mail of post?

  1. #1
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.654
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Open sollicitatie per e-mail of post?

    Mijn vrouw heeft haar opleiding assistent-makelaar bijna voltooit. Ze wil na het voltooien van de opleiding open sollicitaties versturen.

    Welke manier is beter?per e-mail of post?
    Ter attentie van wie?

    Mij lijkt per post beter omdat mail vaak word weggeklikt en daarna niet meer aan gedacht word, en je onderscheid je van alle andere sollicitanten per mail.
    Ze print dan ook een foto bij haar CV .

    Gr
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    110
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Open sollicitatie per e-mail of post?

    Persoonlijk zou ik een brief per mail sturen in word document met bovenin de CV een afbeelding in het klein ingeladen.
    Brieven gooien ze net zo makkelijk in de bin als een delete knop in te drukken, daarbij komt kijken dat "een brief sturen" echt niet meer van deze tijd is.

    Wat betreft heb ik zelf persoonlijk een heel mooi concept CV welke mij nu meerdere malen heeft geholpen.
    Tevens is het zo dat wanneer een bedrijf een heel goede CV ontvangt ze je vrijwel altijd opzoeken op LinkedIN (mocht ze dit nog niet hebben, absoluut een aanrader).

    Mocht je het concept willen stuur dan even een pb met je mail adres.

    Gr Sonny

  3. #3
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Open sollicitatie per e-mail of post?

    Ik zou een pdf (niet doc) file sturen per mail. Maar dan zonder de 4 fouten die Bert in zijn bericht heeft staan. Brieven per post zijn vaak van ouderen die niet met internet kunnen omgaan (of die indruk wekken). Ik spreek uit ervaring als werkgever (en 60+).

  4. #4
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.654
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Open sollicitatie per e-mail of post?

    Nou had ik het laatst met mijn vriend over solliciteren en alles wat er bij komt kijken, en mijn vriend gaf aan dat hij van iemand hoorde dat zij sollicitaties die per post binnenkomen (dus echte papieren brieven) belangrijker vinden en serieuzer nemen dan sollicitaties die per mail zijn verzonden.
    De reden hiervoor zou zijn dat mensen die verplicht moeten solliciteren vanwege een uitkering meestal per internet solliciteren, en dat mensen die écht geinteresseerd in de functie zijn wél de moeite willen nemen om een echte brief te sturen.
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  5. #5
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Open sollicitatie per e-mail of post?

    Twee alternatieven:

    Bellen. Zeg dat je bewuste opleiding hebt afgerond en vraag of je je CV mag toesturen. Indien positief, vraag hoe ze dat het liefst ontvangen en aan wie je het kunt richten. Onthoud wie je gesproken hebt.

    Even binnen lopen. Kijk of je iemand kort kunt spreken, vraag of je CV mag achterlaten.

    Succes!
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    110
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Open sollicitatie per e-mail of post?

    Niet helemaal waar,

    Zodra ze merken in je motivatie dat je meerdere kernen noemt waarvoor jij geschikt bent voor dat bedrijf en dus meerdere raakvlakken hebt met het bedrijf, lees: dat je je echt hebt verdiept in de materie van het bedrijf etc etc en ze dat opmerken in je brief sta je net zo sterk.

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Open sollicitatie per e-mail of post?

    'Geen interesse' geldt zowel voor een brief als voor een mail. Bellen en dan hun voorkeur volgen heeft bij mij goed gewerkt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Open sollicitatie per e-mail of post?

    Bellen en binnenlopen? Komen ze bij mij niet voorbij de receptioniste als er geen vacature is. Denk dat dit bij andere bedrijven net zo is. Een mailtje wordt wel altijd bekeken.

  10. #9
    A3BMM's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Open sollicitatie per e-mail of post?

    Ik werk in de HR, en een aantal die hier reageren hebben het goed begrepen. Gewoon mailen met een PDF bestand. Uiteraard een nette en krachtige brief die je niet anders doet beslissen dan een te reageren met een uitnodiging voor een gesprek. Bovendien moet ze niet alleen solliciteren op vacatures; zeker ook open sollicitaties bij waar zij graag zou willen werken. Haar CV moet ook netjes zijn, uiteraard meest recente ervaringen etc. bovenaan met daaronder een stukje waarin wordt verteld wat de functie inhield (hou het kort, en zorg vooral vooral wat ze heeft bereikt in betreffende functie)

    Zorg er verder voor dat LinkedIn op orde is en gevuld, geen gekke dingen op Facebook hebben staan en verder de juiste mindset

    Succes in ieder geval!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

  11. #10
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Open sollicitatie per e-mail of post?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert A4 Bekijk Berichten
    Nou had ik het laatst met mijn vriend over solliciteren en alles wat er bij komt kijken, en mijn vriend gaf aan dat hij van iemand hoorde dat zij sollicitaties die per post binnenkomen (dus echte papieren brieven) belangrijker vinden en serieuzer nemen dan sollicitaties die per mail zijn verzonden.
    De reden hiervoor zou zijn dat mensen die verplicht moeten solliciteren vanwege een uitkering meestal per internet solliciteren, en dat mensen die écht geinteresseerd in de functie zijn wél de moeite willen nemen om een echte brief te sturen.
    Solliciteren per fysieke brief is niet meer van deze tijd m.u.v. een enkele branche. Ik heb er de afgelopen jaren een paar keer mee te maken gehad en alle sollicitaties gingen allemaal digitaal. Vaak wordt er zelfs aangegeven dat je via een online sollicitatieformulier moet reageren. Ik probeerde zoveel mogelijk het mailadres van de contactpersoon voor de vacature te achterhalen en stuurde mijn digitale brief met CV naar die persoon.

    De redenatie over mensen met een uitkering klopt in mijn beleving absoluut niet. Ik heb ook een uitkering gehad. Ik was daardoor écht niet minder serieus bij het solliciteren. Ik vraag me af hoe men het verschil zien tussen de brief van iemand met een uitkering en iemand zonder uitkering. En waarom zou iemand meteen uitkering niet serieus reageren op een vacature?
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  12. #11
    A3BMM's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Open sollicitatie per e-mail of post?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    Solliciteren per fysieke brief is niet meer van deze tijd m.u.v. een enkele branche. Ik heb er de afgelopen jaren een paar keer mee te maken gehad en alle sollicitaties gingen allemaal digitaal. Vaak wordt er zelfs aangegeven dat je via een online sollicitatieformulier moet reageren. Ik probeerde zoveel mogelijk het mailadres van de contactpersoon voor de vacature te achterhalen en stuurde mijn digitale brief met CV naar die persoon.

    De redenatie over mensen met een uitkering klopt in mijn beleving absoluut niet. Ik heb ook een uitkering gehad. Ik was daardoor écht niet minder serieus bij het solliciteren. Ik vraag me af hoe men het verschil zien tussen de brief van iemand met een uitkering en iemand zonder uitkering. En waarom zou iemand meteen uitkering niet serieus reageren op een vacature?
    Ik ben het eens met je. Bovendien is een goed geschreven brief met een degelijke motivatie en CV hetgeen waaraan ik enigszins kan herleiden hoe serieus iemand is in een zoektocht naar een baan.

    Een tip is om een hele goede basis brief te hebben en een aantal dingen aan te passen per sollicitatie die je doet. Gooi af en toe het bedrijfsnaam erdoorheen, pas je motivatie aan naar de vacature en dan heb je iedere keer een standaard doch unieke brief. Mensen lezen het als een unieke brief; dat is wat je willen hebben.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

  13. #12
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.654
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Open sollicitatie per e-mail of post?

    Het gaat hier niet om een vacature maar om een open sollicitatie bij meerdere woningmakelaars.
    Ik dacht aan een uitgebreid CV met een kleine nette foto op het papier gedrukt en een korte motivatie .
    Laatst gewijzigd door Bert A4; 19-02-17 om 22:27.
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  14. #13
    A3BMM's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Open sollicitatie per e-mail of post?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert A4 Bekijk Berichten
    Het gaat hier niet om een vacature maar om een open sollicitatie bij meerdere woningmakelaars.
    Ik dacht aan een uitgebreid CV met een kleine nette foto op het papier gedrukt en een korte motivatie .
    Ja, dat zou ik ook adviseren. Persoonlijk zou ik de motivatie verwerken in een brief vorm van maximaal 1 bladzijde incl afsluiting etc. Dan zou ze het mooi compleet hebben.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

  15. #14
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.654
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Open sollicitatie per e-mail of post?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3BMM Bekijk Berichten
    Ja, dat zou ik ook adviseren. Persoonlijk zou ik de motivatie verwerken in een brief vorm van maximaal 1 bladzijde incl afsluiting etc. Dan zou ze het mooi compleet hebben.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Mijn vrouw heeft inmiddels haar opleiding A-RMT voltooit en krijgt volgende week haar certificering.
    Ze hoopt nu dus als Assistent Makelaar in de Alblasserwaard aan het werk te gaan.

    Wat vinden jullie van deze open sollicitatie?

    Ze zal via de website of telefonisch informeren ter name van wie ze hem kan versturen.
    Het zullen makelaarskantoren zijn met tussen de 2 en 10 personeelsleden.
    Ze heeft heeft ook LinkedIn.

    Haar CV voegt ze ook bij.

    Op dit blad komt ook een profielfoto (zelfde als LinkedIn) en het logo van een A-RMT.

    Ik benadruk het nog een keer" OPEN SOLLICITATIE"

    __________________________________________________ __________________________________________________ _________________



    Beste lezer


    Graag wil ik mij even voorstellen. Ik ben een moderne vrouw die in haar huidige
    baan niet voldoende inspiratie meer kon vinden, daarom besloot ik dat het roer
    om moest.

    Vorig jaar ben ik begonnen aan de opleiding voor assistent makelaar. Inmiddels
    heb ik deze helemaal afgerond en mag ik mijzelf een gecertificeerde A‐RMT er
    noemen! Maar dan ben je er helaas nog niet, nu nog de ervaring in praktijk
    opdoen. Daarom wil ik u via deze brief, heel graag laten weten, dat ik
    beschikbaar ben voor een parttime of fulltime dienstverband. Administratie,
    binnendienst of buitendienst? Het maakt mij niet uit, ik vind alles leuk en wil
    ook alles leren.

    Ik denk dan ook dat ik van grote toegevoegde waarde kan zijn op uw
    makelaarskantoor, ik kan u namelijk heel veel werk uit handen nemen. Alle
    werkzaamheden zijn namelijk aan bod gekomen tijdens de opleidingen en
    getoetst door middel van examens. Van brochures maken tot bezichtigen,
    taxatierapport invullen en een klantdossier opbouwen. Koopovereenkomst en
    natuurlijk ook de klanten (telefonisch) te woord staan etc...

    Door mijn jarenlange werkervaring binnen de detailhandel, weet ik als geen
    ander hoe belangrijk klantvriendelijkheid is en hoe dat te combineren met
    commerciële belangen.

    Ik omschrijf mijzelf als daadkrachtig, ondernemend met goede sociale en
    communicatieve vaardigheden, geen 9 tot 5 mentaliteit en kan zowel prima in
    groepsverband of zelfstandig werken.

    Graag maak ik met u kennis, en licht ik mijn motivatie toe in een persoonlijk
    gesprek.


    Met vriendelijke groet,
    Sylvia de ______
    Laatst gewijzigd door Bert A4; 03-04-17 om 18:46.
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Open sollicitatie per e-mail of post?

    Ziet er goed uit,
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #16
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.654
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Open sollicitatie per e-mail of post?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ziet er goed uit,

    De brief komt er zo uit te zien.
    Wat minder braaf.
    _____________________________________________


    Geachte mevrouw, heer,

    Graag wil ik mij even voorstellen. Ik ben Sylvia en heb onlangs met veel plezier
    de opleiding voor assistent makelaar afgerond. Daarmee mag ik mijzelf een gecertificeerde A‐RMT er
    noemen! Maar het vak leer je pas echt in de praktijk. Daarom schrijf ik u deze open sollicitatie want ik zou graag in aanmerking komen voor een functie binnen uw organisatie. Daarbij ben ik als starter niet kieskeurig en heb een flexibele instelling. Administratie,
    binnendienst, buitendienst, part-time of fulltime? Ik doe het graag en ben leergierig.

    Door mijn flexibiliteit en mijn afgeronde beroepsopleiding ben ik ook direct inzetbaar en kan ik meteen aan de slag in een startersfunctie.
    Brochures maken, bezichtigingen begeleiden, taxatierapporten opstellen of een klantdossier opbouwen: het is voor mij geen probleem. Uiteraard ben ik ook op de hoogte van de juridische aspecten van een koopovereenkomst en sta ik klanten, mede dankzij mijn jarenlange commerciële ervaring in de detailhandel, makkelijk en vakkundig te woord. Ik weet als geen ander hoe belangrijk klantvriendelijkheid is en hoe dat te combineren valt met commerciële belangen.

    Ik omschrijf mijzelf als daadkrachtig, ondernemend met goede sociale en communicatieve vaardigheden. Ik ben een doorzetter zonder 9 tot 5 mentaliteit en werk prima in zowel groepsverband als in een meer zelfstandige functie.

    Graag wil ik met u persoonlijk kennismaken om mijn motivatie en de mogelijkheden binnen uw organisatie te bespreken.

    Met vriendelijke groet,
    Sylvia de ______
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  18. #17
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.654
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Open sollicitatie per e-mail of post?

    Wat vinden jullie deze LinkedIn openingszin en samenvatting, zeker ook te braaf??
    __________________________________________________ ___________________

    Welke makelaar durft het aan om deze enthousiaste A-RMT'er aan te nemen?

    Een duizendpoot die nu nog werkzaam is in de detailhandel, maar die staat te popelen om de overstap te maken naar de makelaardij.
    Ik ben fulltime beschikbaar, heb geen 9 tot 5 mentaliteit. Secuur, integer, hartelijk en positief ingesteld. Tijdens mij opleiding heb ik stage gelopen op een groot erkend
    makelaarskantoor.



    Graag jullie ideeën
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  19. #18
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Open sollicitatie per e-mail of post?

    Voor mij persoonlijk werkt het beste
    Mond op mond reclame....

    Ik heb de afgelopen jaar diverse sollicitatie gehad en geen enkele reactie daarop.....
    Veelal loze beloftes
    Die werkgevers al dan niet om welke reden dan ook niet na komen.......

    Wil je toch met een CV en sollicitatiebrief op pad....

    Neem dan je brief mee
    En wandel heel brutaal het bedrijf binnen


    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  20. #19
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Open sollicitatie per e-mail of post?

    Als je er 'tijdens mijn opleiding' van maakt, lijkt het me prima. Ik ken de branche niet, weet niet hoe ver je kunt gaan tussen formeel en informeel.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #20
    A3BMM's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Open sollicitatie per e-mail of post?

    Woorden zoals 'even' en 'eigenlijk' proberen te vermijden, zowel in formele als informele vorm. Zijn verkleinwoorden, ontnemen wel eens kracht. Overigens is dit mierenneukerij hoor, heeft ze volgens mij alleen in het begin van de brief gebruikt.

    Verder netjes lijkt mij.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •