Ik heb vandaag een RS5 gekocht en bij het afsluiten van de verzekering vroegen ze me ook om een certificaat. Als ik die niet heb, dan wordt er ook niks uitgekeerd bij diefstal. Dus of ik moet een certificaat regelen bij Audi (neem aan dat Audi een SCM type alarm erin heeft?) of de Bearlock. Denk dat ik toch maar voor de Bearlock ga en of de OBD verplaats of zo'n OBD protector erop (al heb ik mijn twijfels of die dingen ook echt goed beveiligen).
Neem gewoon het beste.. Bearlock.
Gefeliciteerd met deze geweldige aankoop
Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
http://m.telegraaf.nl/autovisie/auto...3af16d433dabed
Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Snap niet dat ze de Bearlock niet verplichten. Supersimpel maar zeer effectief middel en nog mechanisch ook. I.c.m. Een klasse drie is het zowat helemaal feilloos.
Sent from my RS5 using Siri
Maak je geen illusies. Ook auto's met bearlock worden gestolen. Ligt er maar net aan hoe graag ze hem willen hebben. Dat gezegd hebbende, bedenk je of je je sleutels 's nachts liever in de kluis legt of op een kastje naast de voordeur.
Heeft Audi een certificaat verstrekt?
Ik heb begrepen dat het fabrieksalarm van Audi niet goed genoeg is doordat het zendsignaal van de sleutel niet goed is beveiligd. Diverse verzekeraars accepteren het 'als uitzondering' toch (mits het af fabriek is ingebouwd), maar zullen waarschijnlijk een grens stellen met betrekking tot de (nieuw)waarde van de auto.
Je krijgt wel een certificaat voor een alarm met een apart zendertje dat wel een voldoende beveiligd signaal heeft, bijvoorbeeld van Defa. Moet dan klasse 3 met hellingshoekdetectie zijn.
Niet handig zo'n extra zendertje en het alarm is ook behoorlijk 'streng'. Als je het alarm uitschakelt (met extra zendertje) en de auto ontgrendelt (met sleutelzender of keyless) moet je ook binnen een korte tijd (dacht 15 sec.) de auto starten of het is weer geblokkeerd. Als je vergeet het zendertje te gebruiken (je kunt dan wel de auto in) gaat het alarm al snel piepen als waarschuwing dat je snel alsnog de knop moet indrukken om een alarm te voorkomen. Bij verlaten/afsluiten van de auto gaat het alarm automatisch aan.
Vrij veel gedoe dus, maar het geeft je wel een extra gevoel van zekerheid. (hoop dat dat ook klopt)