+ Bearlock installeren
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nu het vrij dichtbij aan het komen is dat ik een RS aanschaf struggel ik natuurlijk met het idee "wat als hij gestolen wordt om later uitgebrand terug gevonden te worden?"
Dus ik vraag mij af, wat doen de forumleden hier om hun RS te beveiligen? Inbouwen van een tweede alarm (klasse 3)? Uitbouwen van je motor elke avond?
Ik ben dus zelf van plan om een extra klasse 3 alarm in te bouwen met startblokkering. Wat jullie?
OBD protector en bearlock, kan je dat alarm laten zitten, daar hebben de dieven tegenwoordig maling aan. Niemand die nog opschrikt van een loeiend alarm.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bearlock en een vodafone startblokkering. Dan krijgen ze hem echt niet meer weg. ( of ze moeten de sleuten of drivercard hebben) en eventueel een onderbreking van 1 van de candraden van de obd stekker en dan een schekelaar op een verborgen plek.
Ik wil echt niet onaardig wezen hoor, en het is wellicht wat off topic… maar je wilt een betrouwbare RS omdat je ouwe B7 (pro line S?) 'een motorprobleem' had (welke motor niet), je stelt de tamelijk algemene vraag 'waar moet ik op letten', je kent bearlock niet, het verbaast je hoogst dat een non-variomatic schakelmomenten heeft; ik heb er niet een overweldigend lekker gevoel bij al met al.
Volgens mij ga je volkomen leeglopen op een RS. En met leeg bedoel ik leeg.
Goh, offtopic was het wel. Kijk, ik rij auto's, ik bestudeer ze niet. Ik heb het ontzettend druk met mijn werk en daar word ik rijkelijk voor beloond (dus maak je geen zorgen om mijn financiële situatie). Doordat ik zo veel werk, hou je niet veel tijd over. En de tijd die ik over hou wil ik graag besteden aan dingen die me op dat moment trekken en dat is auto rijden.
Dus dat ik een Bearlock niet ken of dat een automaat van een S5 wel schakelmomenten heeft is eigenlijk niet zo raar. Ik werk tenslotte 60-80 uur in een week en om dan ook nog alle merken bij te gaan houden van sloten en alle automaten uit mijn hoofd te leren, omdat ik anders dom over kom, mja sorry, ik heb die tijd niet. Ik wil gewoon een auto die ik kan betalen en daar rij ik mee in mijn kostbare vrije uurtjes.
Ow en mijn B7 auto had wel een groter motorprobleempje dan je "welke motor niet" opmerking
Amen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Bearlock hebben wij (nouja wij, iedereen gebruikt hem, maar hij is van mijn ouders) ook in de camper inderdaad en is zijn geld echt wel waard, dan denk je in de camper? Dat dacht ik ook, maar dat ding is gvd duurder dan een nieuwe RS3, was m'n pa maar autoliefhebber!
Het Bearlock systeem komt ook uit de camper wereld en is laten ook aan luxewagens gaan toepassen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
No offence hoor @TurboA4
Het boeit mij in het geheel niet hoe hard iemand werkt, of 'ie daarvoor al dan niet goed beloond wordt, of dat 'ie ruimschoots bestedingsruimte heeft zonder ook maar een moment te hoeven werken, dat is niet het punt. Ik zou ook geen uitspraak durven doen over of dat je dom over zou komen of niet, totaal niet boeiend (ben zelf ook niet de slimste of de handigste).
Punt is dat het mij niet meer dan logisch lijkt (maar voor een ander kan dat anders zijn) dat iemand die mogelijk voor een RS gaat zich enigszins heeft ingelezen of -gepraat. Je interesse komt toch ergens vandaan per slot van rekening? Als iemand laat weten zich niet in te lezen, is de opmerking 'een RS kan en zal enorm duur zijn' niet zo vreemd toch? Je bent zelf degene die (letterlijk) zegt een auto te zoeken die je kunt betalen, die vraagt wat een bearlock kost, die bezwaar heeft tegen de kosten van een nieuw tweedehands 4-cilinderblokje etc.
Anyways, back on topic en succes met je zoektocht
Mja, dat is namelijk mijn onderzoek...op een Audi forum vragen hoe en wat. Tenslotte zitten hier de "deskundigen". Natuurlijk zit ik al maanden (ja klinkt gek) al op google te zoeken, youtube filmpjes van reviews te kijken en mobile.de ziek te scrollen. Maar zoals gezegd, ik heb niet veel tijd. Ik ben dus al maanden bezig met welke auto ik aan zal gaan schaffen. En zo langzamerhand schuif ik dus richting de (R)S5.
Ik weet dat de (R)S5 mij 200+ euro aan wegenbelasting (93 euro) en verzekering (104 euro met 15 schadevrije jaren heb ik nog geluk) oplevert. En ik weet ook dat de (R)S5 iets meer peut lust dan mijn huidige auto. Maar ik woon dan ook aan de Duitse grens en onderhoud zal ook in Duitsland overgaan (wat ook scheelt). Daarbij wil ik gewoon geld uitgeven aan een hobby want anders maakt de vrouw het alleen maar op en daar heb ik ook geen zin in.
Mijn ervaring is de TFSI motor en daar kan ik best al wat over kwijt. De FSI motor is wel iets heel anders. Daarbij is het model ook nog zeer gewild bij de plofkraakkippen, dus vandaar mijn vraag over hoe men hun RS beveiligd, want ik had dus na mijn eigen onderzoek begrepen dat ik er dus nog een 2de alarmsysteem in moet laten bouwen, omdat ze tegenwoordig mijn sleutel op afstand kunnen verlengen om mijn auto open te krijgen en zelfs te starten met de start/stop knop. De tweede alarm/startonderbreker zorgt er dan voor dat het alarm alsnog af gaat en de auto niet te starten is met het verlengde sleutelsignaal (zie je, toch onderzoek gedaan :P)
Ik had nog nooit een V8 gehad (laatst dus wel in gereden en als rasechte vent zeg je dan, die moek hebben) dus vandaar mijn n00b vraag waar ik op moet letten. De TFSI zijn gevoelig in het olie segment, maar ik weet dus niet of de FSI dat ook heeft en of dat opgelost is bij het laatste 2012 model etc. etc. daarvoor moet ik (dacht ik) toch op een forum als deze zijn.
Hopelijk heb ik een beetje duidelijk gemaakt dat ik hier niet van de ene op de andere dag een andere auto wil, want als je mijn berichten na leest kan je al zien dat ik er al vanaf september 2016 mee bezig ben
Dat gezegd hebbende...ik ga nu dus ook voor een Bearlock. Schijnt qua kosten evenveel te kosten als een extra klasse 3 alarm. Neemt niet weg dat je wel ALTIJD het slot er op moet doen, ook als je even boodschappen gaat doen. Bij een klasse 3 alarm gaat dat allemaal vanzelf.
Klopt, daar werd ik ook voor gewaarschuwd, maar bij het opvragen van de nieuwe verzekering werd me daar niet eens om gevraagd (was dan wel voor een S5). Maar als de verzekering dat eist, dan komt ie er gewoon in. Zullen de kosten ook niet zijn. Wat me alleen niet bevalt aan dat hele systeem is dat hij 24/7 getrackt wordt.
Niet altijd toen ik mijn S4 kocht was een klasse 4/5 verplicht, later toen de auto ouder werd verviel deze plicht en kon ik onder het abo van technocon af. Als een Track&Trace verplicht is zou ik kiezen voor het systeem van lojack ipv een systeem wat werkt via gsm techniek.
Een bearlock is een mechanische beveiliging op je versnellingsbak.
Juiste prijs incl inbouw van bearlock is helemaal afhankelijk van type auto icm versnellingsbak
anders vraag even informatie erover op via de webside https://www.bearlock.nl/
In mijn geval was de kosten voor inbouw van de bearlock richting de € 800,= incl. btw
Van mijn verzekering was het verplicht om de S6 te laten voorzien van een klasse 5 alarm.
Een bearlock was helemaal niet nodig, maar heb deze laten plaatsen voor mijn eigen gemoedsrust
Laatst gewijzigd door jebege; 10-05-17 om 12:28.
Audi S6 2012Sedan C7/4G 4.0 TFSI V8 CoD Quattro 420pk/550nm ; Milltek Cat-back blacktips ; Estoril blauw kristal-metallic
* Mazda CX-5, GT-M, 2 ltr, awd, automaat, 2015 zwart metalic, beige intieur...