Pagina 114 van 134 EersteEerste ... 1464104110111112113114115116117118124 ... LaatsteLaatste
Resultaten 2.261 tot 2.280 van de 2670

Onderwerp: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

  1. #2261
    Peter66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    936
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Heb ik ook een paar keer meegemaakt. Er zijn dus mensen die bij het opkomen van een rotonde altijd richting aangeven naar rechts, alsof je bij het opkomen van een rotonde ook linksaf zou kunnen
    Daarom kunnen we het richting aangeven bij het verlaten van een rotonde wat mij betreft wel afschaffen, want je kan er niet van op aan dat iemand ook werkelijk de rotonde gaat verlaten. Ik wacht dus tegenwoordig totdat de auto ook echt de rotonde af gaat.
    Vorige week had ik er een op een rotonde die de richtingaanwijzer naar links had staan en vervolgens rechts de rotonde verliet ...
    De richtingaanwijzer ging pas uit toen hij uitstuurde voor het afslaan. Heb het idee dat iedereen de regels op zijn/haar eigen manier interpreteert.

    Wat ik ook nog wel eens zie, is dat men de binnenste baan van de rotonde gebruikt om een andere weggebruiker in te halen.
    Moet de ingehaalde echter niet 3-kwart rond gaan op de buitenbaan, terwijl men zelf rechtdoor wil op de binnenbaan ...

    Heb zo al een keer een bijna-botsing zien gebeuren.
    Daily: Audi A2 1.4 16V Color.storm 2003
    Hobby: Golf 2 GTI 16V 1986

  2. #2262

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter66 Bekijk Berichten
    Vorige week had ik er een op een rotonde die de richtingaanwijzer naar links had staan en vervolgens rechts de rotonde verliet ...
    De richtingaanwijzer ging pas uit toen hij uitstuurde voor het afslaan. Heb het idee dat iedereen de regels op zijn/haar eigen manier interpreteert.

    Wat ik ook nog wel eens zie, is dat men de binnenste baan van de rotonde gebruikt om een andere weggebruiker in te halen.
    Moet de ingehaalde echter niet 3-kwart rond gaan op de buitenbaan, terwijl men zelf rechtdoor wil op de binnenbaan ...

    Heb zo al een keer een bijna-botsing zien gebeuren.
    Dat van die richtingaanwijzers is een fout in de rijopleiding, er zijn daar verschillende dingen over geleerd, ik heb er ook wel 'ns discussies over.
    Ik heb geleerd; bij nadere rotonde voor 1 of 3 kwart rechts of links aangeven, bij rechtdoor niets aangeven.
    Bij verlaten rotonde op 1 afslag vantevoren rechts aangeven (wat natuurlijk niet opgaat bij 1 kwart)

    Die bijna botsingen zijn mij ook bekend, vooral bij het prins bernardplein in Zaandam ben je je leven niet zeker en wordt je 9 vd 10 keer afgesneden.
    Laatst gewijzigd door Bob; 21-07-14 om 11:43.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  3. #2263
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    Ik heb geleerd; bij nadere rotonde voor 1 of 3 kwart rechts of links aangeven, bij rechtdoor niets aangeven.
    Bij verlaten rotonde op 1 afslag vantevoren rechts aangeven
    Ja, zo hoort het, maar er zijn er genoeg die er een zooitje van maken. Misschien dat Veilig Verkeer Nederland daar eens een campagne over kan doen. Die Bob- en snelheidscampagnes kennen we nu wel.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  4. #2264

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Een rotonde is toch weinig anders dan een kruising, effectief gezien? Bij het oprijden van een rotonde geef je als je rechtdoor gaat geen richting aan. Bij rechtsaf doe je rechts aan, en bij linksaf doe je links aangeven. Bij het verlaten van een rotonde verlaat je de doorgaande weg en dien je logischerwijs richting aan te geven, ongeacht je originele herkomst/richting.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #2265
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Bij het verlaten van een rotonde verlaat je de doorgaande weg en dien je logischerwijs richting aan te geven
    Ja, het is heel erg simpel, maar helaas niet voor iedereen. Sommige mensen vinden het logisch om bij het opgaan van de rotonde ook richting naar rechts aan te geven, omdat ze dan die doorgaande weg op gaan. Ik vind dat die mensen beter hun rijbewijs kunnen inruilen voor een OV abonnement.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.


  6. #2266
    Peter66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    936
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    Dat van die richtingaanwijzers is een fout in de rijopleiding, er zijn daar verschillende dingen over geleerd, ik heb er ook wel 'ns discussies over.
    Ik heb geleerd; bij nadere rotonde voor 1 of 3 kwart rechts of links aangeven, bij rechtdoor niets aangeven.
    Bij verlaten rotonde op 1 afslag vantevoren rechts aangeven (wat natuurlijk niet opgaat bij 1 kwart)

    Die bijna botsingen zijn mij ook bekend, vooral bij het prins bernardplein in Zaandam ben je je leven niet zeker en wordt je 9 vd 10 keer afgesneden.
    Dit is een vrij grote rotonde, het soort rotondes wat ik bedoel is een slag kleiner:

    https://www.google.nl/maps/place/Ron...3d5719e9f7504b

    Hier komt men in de spits 2 rijen dik met relatief hoge snelheid de rotonde oprijden (men heeft ongeveer 500m snelheid kunnen maken op de toegangsweg) en wurmt zich
    vervolgens over 2 rijstroken op de rotonde naar de volgende afslag. Hier wordt nog wel eens geprobeerd om de voorganger nog snel even in te halen ...
    Daily: Audi A2 1.4 16V Color.storm 2003
    Hobby: Golf 2 GTI 16V 1986

  7. #2267

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Ik zie een rotonde eigenlijk als een eindeloos lange weg die je alleen maar rechtsaf kunt verlaten.
    Links aangeven op een rotonde zou kunnen als je van de rechter naar de linker strook zou willen, maar afgezien daarvan lijkt het mij flauwekul.

    Waarom zou je in vredesnaam rechtsaf aangeven als je een rotonde driekwart gaat nemen?
    Diegene die 'rechtdoor' staat op de rotonde gaat echt nooit zien of iemand voor hem van 'rechtdoor' of voor driekwart kwam.
    Één kwart aan de linker kant gaat nog net, maar verder?
    "Objects in my rear view mirror may disappear faster than they appear."

  8. Ad
  9. #2268
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.303
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    het is niet zo moeilijk hoor:

    Richting aangeven op een rotonde
    Bij het naderen en oprijden van een rotonde hoeft u geen richting aan te geven. Ook als u de weg volgt op de rotonde is het niet verplicht naar links richting aan te geven. U volgt namelijk gewoon de weg en verandert niet van richting.

    Bij het verlaten van een rotonde moet u richting aangeven naar rechts.
    bron: http://www.rijksoverheid.nl/onderwer...n-rotonde.html

  10. #2269
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred44nl Bekijk Berichten
    Bij het naderen en oprijden van een rotonde hoeft u geen richting aan te geven. Ook als u de weg volgt op de rotonde is het niet verplicht naar links richting aan te geven.
    Het hoeft niet, maar het mag dus wel. Als ik vanuit een bepaalde richting naar mijn huis rij, moet ik linksaf op een rotonde waar niet veel mensen linksaf gaan. Dan geef ik op de rotonde toch maar richting aan naar links, omdat mensen niet verwachten dat ik naar links ga. Als ik dat niet doe, komt het regelmatig tot noodstops van tegenliggers. Is wel hun probleem, maar ik waarschuw ze tegenwoordig toch maar. Dit schept ook geen verwarring, omdat iedereen begrijpt wat ik bedoel.
    Het is anders als mensen richting naar rechts geven als ze er niet bij de volgende afrit af gaan. Dit zorgt wel voor verwarring, zoals in het filmpje hierboven. Dat zou dus verboden moeten zijn.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  11. #2270

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter66 Bekijk Berichten
    Dit is een vrij grote rotonde, het soort rotondes wat ik bedoel is een slag kleiner:

    https://www.google.nl/maps/place/Ron...3d5719e9f7504b

    Hier komt men in de spits 2 rijen dik met relatief hoge snelheid de rotonde oprijden (men heeft ongeveer 500m snelheid kunnen maken op de toegangsweg) en wurmt zich
    vervolgens over 2 rijstroken op de rotonde naar de volgende afslag. Hier wordt nog wel eens geprobeerd om de voorganger nog snel even in te halen ...
    Ja, die ken ik ook, zie hier
    Daar gebeurt dat ook vaak.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Het hoeft niet, maar het mag dus wel. Als ik vanuit een bepaalde richting naar mijn huis rij, moet ik linksaf op een rotonde waar niet veel mensen linksaf gaan. Dan geef ik op de rotonde toch maar richting aan naar links, omdat mensen niet verwachten dat ik naar links ga. Als ik dat niet doe, komt het regelmatig tot noodstops van tegenliggers. Is wel hun probleem, maar ik waarschuw ze tegenwoordig toch maar. Dit schept ook geen verwarring, omdat iedereen begrijpt wat ik bedoel.
    Het is anders als mensen richting naar rechts geven als ze er niet bij de volgende afrit af gaan. Dit zorgt wel voor verwarring, zoals in het filmpje hierboven. Dat zou dus verboden moeten zijn.
    Klinkt bekend, ik heb 2 van die exemplaren vlak bij huis. Ondanks dat ik richting aangeef, is het toch vaak even "spannend"... wellicht komt dat Facelift front op de A3 er toch ooit nog eens van
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  12. #2271

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    In België wordt er nooit richting opgegeven wanneer men op de rotonde wilt rijden. En ik zie ook niet echt in waarom.
    Alleen als ze naar links moeten, eerste afslag, gebeurt het wel dat ze al op voorhand richting op. Wat de meesten doen is 1 kwart voor hun afslag, rechts pinken dat ze er af gaan. En de rest doet gewoon egoïstisch en pinkt helemaal niet.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  13. #2272
    Peter66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    936
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Gisteren (zondag) weer een die voor de rotonde naar rechts richting aangeeft en vervolgens de rontonde driekwart rondgaat. Waaiert onderwijl van de binnen naar de
    buitenbaan zonder richting aan te geven. Gelukkig had ik ruim afstand en dus verder geen probleem ervan.

    Voordeel, het was rustig op de weg, dus niemand had er verder last van ...
    Daily: Audi A2 1.4 16V Color.storm 2003
    Hobby: Golf 2 GTI 16V 1986

  14. #2273
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Gisterochtend m'n vrouwtje naar haar werk gebracht, vroeg de weg op dus. Gaat er op een gegeven moment op de snelweg een auto achter me rijden, maar die kerel kon geen rechte lijn meer rijden. Hij slingerde van de linkerbaan weer terug naar de rechter en daarna weer door richting vluchtstrook.

    Ik dacht: 'misschien is 'ie even bezig... maar even in de gaten houden". En toen ging 'ie me inhalen... hij zat met z'n waffel wijd open en z'n ogen stonden op een manier die niet gezond was. Of hij was zwaar aan de drugs, of er was iets mis met hem.

    Daarop de politie maar geïnformeerd. Die vroegen om een kenteken, maar was hij harder gaan rijden. Helaas kon ik 's morgens de sleutel van m'n A3 niet vinden, dus ben ik met de Aygo gegaan... En da's helaas geen snelheidsmonster Ik kon de poltie wel exact vertellen waar hij naartoe ging, dus hopelijk konden ze 'm nog onderscheppen.

  15. #2274

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Toch wel handsfree gebeld naar de politie?
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  16. #2275
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dobbelsteen Bekijk Berichten
    Toch wel handsfree gebeld naar de politie?
    Haha soort van, m'n vrouw hield de telefoon vast op speaker stand

  17. #2276
    Peter66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    936
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    @bartzel,

    Dan had die automobilist wel haast, een Aygo wil toch ook best vooruit?
    Werd gisteren vlotjes door 1 ingehaald, en ik reed toch ruimschoots 130 km/h op de teller op de snelweg ...
    Laatst gewijzigd door Peter66; 28-07-14 om 14:13.
    Daily: Audi A2 1.4 16V Color.storm 2003
    Hobby: Golf 2 GTI 16V 1986

  18. #2277
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter66 Bekijk Berichten
    @bartzel,

    Dan had die automobilist wel haast, een Aygo wil toch ook best vooruit?
    Werd gisteren vlotjes door 1 ingehaald, en ik reed toch ruimschoots 130 km/h op de teller op de snelweg ...
    Ze komen er uiteindelijk ook wel, maar je hebt een (flinke) aanloop nodig op de snelweg

  19. #2278
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    110 in z'n 2 en gaan met die dingen! Kan serieus met die wagentjes. Rijdt verrassend leuk (voor eventjes dan)..
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  20. #2279
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Dude, m'n 1.8t haalt 100 in z'n 2, vlak voor de begrenzer

    Zo'n 1.0 stofzuigermotor heeft best wel leuke acceleratie, tot +/- 70km/u. Daarna gebeurd er niet veel meer. Toyota zegt zelf ook dat die dingen absoluut niet gemaakt zijn om mee te knallen. Zit op zo'n C1 / 107 / Aygo forum, waar er aardig wat mensen verbaasd zijn dat hun blok het tussen de 120.000 en 140.000 km begeeft. Ze snappen het totaal niet... En dan met het nieuwe motorblok weer vrolijk 140 over de snelweg blazen

    Was ook ongemerkt dat de slingeraar verder weg was. Vroeg m'n vrouw om dat 0900 nr van de politie te bellen, maar die kon ze zo snel niet vinden. Toen was ze nog lichtelijk in paniek, omdat die kerel bijna tegen een andere inhalende auto aan slingerde Waarop ik het nummer zelf maar even opgezocht heb. En nee, niet handsfree Die kerel was toen al een aardig stuk verderop.

  21. #2280
    Peter66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    936
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Ik denk zelf het harde rijden nog het probleem niet is, maar het 's morgens vroeg met loden voet vertrekken met een koude motor is dat wel.

    Daar kan op den duur geen enkele motor tegen, zelf al heet hij Toyota/Daihatsu ...

    Ik meen uit het verleden dat een van de weinige motoren die tegen continu vol gas bestand is, die van een 2-CV (alias lelijke eend) is ...



    Laatst gewijzigd door Peter66; 29-07-14 om 07:41.
    Daily: Audi A2 1.4 16V Color.storm 2003
    Hobby: Golf 2 GTI 16V 1986

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •