Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456
Resultaten 101 tot 113 van de 113

Onderwerp: Het audio / hifi topic

  1. #101
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Ik ben ook bezig met vernieuwing, heb een Marantz sr7009 met een UD7007 besteld. volgende stap is het dolby atmos aan de gang krijgen. Ik heb nu slechts 2 speakers, good old philips fb860's ooit zelf gerefoamd, dus nog in prima staat. Iemand tips wat er nog bij moet om een surround opstelling te maken?
    '01 rs4 641 ps

  2. #102
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    op z'n minst een stel surround speakers. en dat Dolby atmos heeft toch ook een plafond speaker nodig?
    en voor film is een stevige sub zeer gewenst.

    ik speel zelf zonder center, het voordeel daarvan is dat je de L en R echt naast t scherm kan hebben zodat de stemmen uit t scherm komen en niet er onder vandaan.


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  3. #103
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Leuk dat hier ook een audio/hifi topic bestaat. Even afstoffen dan maar na 4 jaar.

    Een audiofiele instelling heb ik helemaal niet maar ik moest me onlangs toch eens gaan verdiepen wat er nu allemaal te koop is. Mijn Kenwood set uit ’88 voldeed maar twee Studiocraft/Bose luidsprekers van gelijke datum niet meer. Deze zijn vervangen door tweedehands Philips FB850’s die mooi de oude FB840’s completeren. Ik gebruikte de oude speakers op A/B. De 850’s hebben veel lekkerdere tweeters maar met het geheel bleek de versterker te licht. Dat is sinds enkele weken een Marantz surround SR6008 voor weinig. Een center van Magnat had ik nog liggen. Films komen al heel anders door! Prachtig maar op mijn oude Philips DVD speler uit 2004 (gaat niet kapot) kon ik geen SACD’s spelen. Nooit gemist hoor maar ben benieuwd hoe dat bevalt op een betere set. Zit nu een uitverkoop Marantz SA8005 sacd-speler te instaleren maar daar zit geen digitale coax bijgeleverd. Optisch is wel aanwezig. De eerst gekochte SACD, Brother in Arms, moet dus nog twee dagen wachten. Mooi vergelijk met mijn oude CD.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  4. #104

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan Bekijk Berichten
    ik speel zelf zonder center, het voordeel daarvan is dat je de L en R echt naast t scherm kan hebben zodat de stemmen uit t scherm komen en niet er onder vandaan.

    Wat is jouw visie op twee (kleinere) centers aan weerszijden van de TV? In mijn ervaring valt er nog altijd veel stemgeluid weg als de centerkanalen worden weggemixt naar front L/R.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #105
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Wat is jouw visie op twee (kleinere) centers aan weerszijden van de TV? In mijn ervaring valt er nog altijd veel stemgeluid weg als de centerkanalen worden weggemixt naar front L/R.
    als je fronts breder staan is dat denk ik wel beter. ik heb de ervaring alleen in de bios, daar staan de fronts (noodgedwongen) pal naast t scherm


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5


  6. #106
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Wat is jouw visie op twee (kleinere) centers aan weerszijden van de TV? In mijn ervaring valt er nog altijd veel stemgeluid weg als de centerkanalen worden weggemixt naar front L/R.
    Dat gaat dan niet helemaal goed in je processor/receiver ? Er mag toch niks weg vallen als je stereo gebruikt op een meerkanaals geluidsspoor? Heb trouwens nog nooit gehoord van 2 centers eigenlijk. Zet je die dan parallel vanaf je center kanaal ?

    De ene speaker is de anders speaker ook niet, als je niet goed ingedraaid staat kan er ook wel wat wegvallen. Sommige moeten juist geen toe-in hebben om goed uit de verf te komen. Er spelen wel wat factoren mee in deze.

    En de center kan je ook weer zo zetten dat de stemmen gewoon op de luister plek op de juiste hoogte aankomen.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  7. #107
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    er is een verschil hoe je oren geluid waarnemen tussen recht voor en onder een hoek, dus ook al doet de processor t perfect, en zijn het identieke luidsprekers dan is het goed mogelijk dat een stem door de fronts anders klinkt dan door de center


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  8. Ad
  9. #108
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan Bekijk Berichten
    er is een verschil hoe je oren geluid waarnemen tussen recht voor en onder een hoek, dus ook al doet de processor t perfect, en zijn het identieke luidsprekers dan is het goed mogelijk dat een stem door de fronts anders klinkt dan door de center
    Tuurlijk, maar daar zijn truukjes voor. Plaatsing, dsp etc.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  10. #109
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6 Black Optic Bekijk Berichten
    Tuurlijk, maar daar zijn truukjes voor. Plaatsing, dsp etc.
    dan zou je dus het center kanaal moeten DSP-en voor je het toevoegt aan de fronts. iets wat dus niet kan met de standaard receivers, daar heb je echt een standalone DSP voor nodig.


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  11. #110
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Maar als je stereo goed is komen de stemmen echt uit het midden. Ook al staan je speakers rechts en links van het midden ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  12. #111

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6 Black Optic Bekijk Berichten
    Maar als je stereo goed is komen de stemmen echt uit het midden. Ook al staan je speakers rechts en links van het midden ?
    Probleem voor mij is niet plaatsing, maar wegvallen van geluiden. Veel center geluiden worden niet goed doorgemixt naar de fronts, ze komen gewoonweg minder uit. Zal vast wel te corrigeren zijn met een goede stand-alone DSP, maar met een gewone Onkyo lukt dat niet.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  13. #112
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Ok, en welke receiver heb je ? Ik herken dit probleem eigenlijk niet en ik heb ook niet echt een heel deftige receiver (Sherbourn SR-8100) heeft je onkyo mogelijkheid tot fantom center ? Moet haast wel in te stellen zijn toch misschien met ander geluidspoor?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  14. #113

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Ik heb een Onkyo TX-NR656, verre van high end. Het probleem speelt met name op bij TV kijken. Veel TV zenders doen ondanks allerlei regelgeving alsnog weinig aan volumeverschillen. Ik vermoed dat één van de trucjes om alsnog volumeverschil met film <> reclame te krijgen neerkomt om het wegmixen van het centerkanaal, waardoor je voor gesprekken de TV alsnog harder moet zetten (en vervolgens de luide geluiden en reclames loeihard door je kamer krijgt).

    Ik weet ook dat je dat niet oplost door centerspeakers toe te voegen (immers, geen signaal = geen signaal), maar misschien is het met downmixing en een goed filter toch mogelijk om in het spraakgebied een boost geven.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •