Pagina 28 van 29 EersteEerste ... 18242526272829 LaatsteLaatste
Resultaten 541 tot 560 van de 568

Onderwerp: Dashcam: ervaringen

  1. #541
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    Ja ik heb de Power Magic Pro er ook tussen zitten idd. Werkt opzich prima maar heb de laatste tijd het idee dat er een probleem mee is. Heb de laatste tijd regelmatig dat als ik instap en de auto heeft lange tijd stil gestaan dat ik meteen van de Dashcam hoor dat hij zegt "The blackvue is now shutting down". Ook zie ik dan dat (nu het koud buiten is in de nacht) er op de plek van de dashcam geen ijs op de ruit zit. Dit geeft dus aan dat hij blijft doorwerken. Of dit nu een probleem is van de Power Magic of van de Dashcam zelf weet ik nog niet precies maar gevoelsmatig lijkt het me in de Dashcam te zitten.

    Dit hoort hij door mijn instellingen te doen als ik de auto parkeer en een paar minuten stil sta. Ik laat hem niet (meer) opnemen bij parkeren. Gevolg was dat ik maar 2/3 dagen terug kon kijken op mijn 64gb opslag. Nu ik dat uitgezet heb kan ik ruim 2 weken terug kijken.
    Ok dan. Ik ga het wel even aanzien als hij binnen is. En anders maar zo'n Multi safer van Motopark kopen. Vreemde kwestie bij jou. Je zou inderdaad denken dat het in de camera zit en niet in de Power magic Pro.
    Mijn auto staat 95% van de tijd op eigen terrein. Parkeeropnames zijn dan iet écht noodzakelijk. Ik ga nog wel een 64GB kaart kopen.
    Eerst het ding maar eens binnenkrijgen en dan installeren. Ik ga kijken of ik de coaxkabel voor de achtercamera met een trekveer naar achteren kan krijgen.
    To be continued.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  2. #542
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    Ok dan. Ik ga het wel even aanzien als hij binnen is. En anders maar zo'n Multi safer van Motopark kopen. Vreemde kwestie bij jou. Je zou inderdaad denken dat het in de camera zit en niet in de Power magic Pro.
    Mijn auto staat 95% van de tijd op eigen terrein. Parkeeropnames zijn dan iet écht noodzakelijk. Ik ga nog wel een 64GB kaart kopen.
    Eerst het ding maar eens binnenkrijgen en dan installeren. Ik ga kijken of ik de coaxkabel voor de achtercamera met een trekveer naar achteren kan krijgen.
    To be continued.
    Ik heb toen ook de 1ch tegen de 2ch stevig afgewogen. Uiteindelijk toch besloten om de 1ch te nemen omdat ik geen zin had om het hele interieur van voor tot achter open te trekken.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  3. #543

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    32
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BentheAudiMen Bekijk Berichten
    Bedankt voor de info! Je hebt dual channel dus ook 1 cam bij de achteruit? Zou je dat aanraden? Ik zit te twijfelen omdat ik vrees dat het installeren daar een forse klus is. Je moet immers kabels naar voren trekken toch?

    Power Magic Pro lees ik bijzonder weinig positieve ervaringen over, ook op Amerikaanse vergelijkingssites zijn ze overwegend negatief. De powerbank van Anypower klinkt goed, maar forse aanschafprijs zeg! Heb je deze in je dashboardkastje verwerkt dan? Ligt direct vol zeker?
    De kabel die naar je achtercamera gaat was geplaatst in misschien 10-15minuutjes en is onzichtbaar
    Heb de kabel achter de plastiekebehuizing van de spiegel gezet en zo mee onder da dakhemel richting passagierskant en vervolgend naar beneden getrokken via zijlijst en deurdrempels om nadien weer achteraan uit te komen via de zijlijst en dakhemel,indien nog wil ik wel foto posten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    @Homienator. Heb jij nog kunnen achterhalen wat de oorzaak was? Misschien verkeerde instellingen qua tijdsduur of spanningsniveau van de accu?
    Instellingen zijn al meedere malen aangepast geweest (voltage) en nog steeds zonder resultaat :S
    Er is normaal gezien nog ergens een topic waar een forumlid ook hetzelfde probleem had zoals hierboven aangegeven en hij wist ook geen oplossing te vinden.
    Nu dat ik gebruik maak van de 'powerbank' Anypower T power plus heb ik niets meer van problemen en is naar men zin vele beter.
    Het is ook aangeraden om een micro sd card te gebruiken die speciaal ontworpen zijn voor dashcams/actioncams.

  4. #544
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.299
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Hier ook een Blackvue CH1 met power magic pro. Op zich werkt de power magic pro naar behoren. ik heb alleen hetzelfde als wat @JockJam beschrijft. Op de plek waar de camera zit komt geen ijs. Als het raam dichtgevroren zit kan de camera niets zien en heeft filmen geen nut, dus dat vind ik niet zo'n probleem.

    Wat ik ook heb is dat als ik de auto open maak dan gaat de camera in shutdown modus. ik heb dit alleen als ik de auto open maak in het donker en CH/LH gaan mee aan. Het is net alsof er een powerdip wordt waargenomen door de Power Magic Pro en daardoor de camera wordt uitgeschakeld.

    Wat ik wel heb gedaan is de aarde draad van de Power Magic Pro op een origineel aarde punt aangesloten in de auto, met de hoop dat dit het probleem zou oplossen maar helaas is dit niet de oplossing.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  5. #545

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Ik heb zelf goede ervaringen met de sandisk en transend video kaartjes
    https://www.sandisk.nl/home/memory-c...urance-microsd

    Samsung, kingston. sandisk ultra en lexar heb ik wel eens problemen mee gehad dat ze vast lopen of corrupte data met zowel de 650GW en 650S en Itronics ITB-100
    ik heb nu in 3 auto's de witte sandisk zitten en geen problemen meer.

    heb heel wat kaartjes getest over de jaren en de transend en sandisk werken voor mij goed, gebruik ze ook in ip camera's


  6. #546
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dayfly Bekijk Berichten
    Ik heb zelf goede ervaringen met de sandisk en transend video kaartjes
    https://www.sandisk.nl/home/memory-c...urance-microsd

    Samsung, kingston. sandisk ultra en lexar heb ik wel eens problemen mee gehad dat ze vast lopen of corrupte data met zowel de 650GW en 650S en Itronics ITB-100
    ik heb nu in 3 auto's de witte sandisk zitten en geen problemen meer.

    heb heel wat kaartjes getest over de jaren en de transend en sandisk werken voor mij goed, gebruik ze ook in ip camera's
    De SanDisk High Endurance kaarten zijn inderdaad ook goed. De Ultra kaarten daarentegen zijn absoluut niet geschikt voor dashcams. Van Lexar zijn de High Performance en High Endurance kaarten ook geschikt voor dashcams en ze hebben langere garantie dan Sandisk en Transcend. Ik ga het proberen met een Lexar High Performance kaart. We gaan het meemaken.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  7. #547
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    IMG_2692.jpg

    IMG_2689.jpg

    Ik geloof dat ik een klusje heb binnenkort😃
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  8. Ad
  9. #548
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Dikkidik


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  10. #549
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Mooi setje.


    Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  11. #550
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Homienator Bekijk Berichten
    De kabel die naar je achtercamera gaat was geplaatst in misschien 10-15minuutjes en is onzichtbaar
    Heb de kabel achter de plastiekebehuizing van de spiegel gezet en zo mee onder da dakhemel richting passagierskant en vervolgend naar beneden getrokken via zijlijst en deurdrempels om nadien weer achteraan uit te komen via de zijlijst en dakhemel,indien nog wil ik wel foto posten
    Heb vandaag de camera's gemonteerd. Was inderdaad niet echt moeilijk. heb jij nog foto's van hoe jij de kabel naar achteren hebt weggewerkt? Ik heb op zich wel een beeld, maar een beetje beeldmateriaal is nooit weg.
    Ik vind trouwens wel dat de camera goed zichtbaar is achter de voorruit. Vind het dan ook niet zo charmant dat je de kabeltjes naar boven ziet lopen, maar ja. Dat is niet anders. Het is voor een goed doel.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  12. #551
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Vind het wel meevallen, vanaf twee meter zie je hem niet meer door de verduistering rand boven in de ruit.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  13. #552
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Vind het wel meevallen, vanaf twee meter zie je hem niet meer door de verduistering rand boven in de ruit.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
    Reggy. Ik heb het idee dat hij bij jou hoger op de ruit zit. Heb jij geen regensenor?
    Bij zit hij er nu zo in.
    IMG_2707.jpg
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  14. #553
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Heb wel licht en regen sendor




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  15. #554

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    32
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    Heb vandaag de camera's gemonteerd. Was inderdaad niet echt moeilijk. heb jij nog foto's van hoe jij de kabel naar achteren hebt weggewerkt? Ik heb op zich wel een beeld, maar een beetje beeldmateriaal is nooit weg.
    Ik vind trouwens wel dat de camera goed zichtbaar is achter de voorruit. Vind het dan ook niet zo charmant dat je de kabeltjes naar boven ziet lopen, maar ja. Dat is niet anders. Het is voor een goed doel.
    Heb enkele foto's gemaakt en hoop dat het wat duidelijker is

    Ben gestart langs de bovenkant van de dashcam (aan achteruitkijkspiegel) via daar heb ik de kabel doorgetrokken.
    Door het dakhemel beetje naar beneden te trekken kan je de kabel tussen je dakhemel en je dak duwen om vervolgens de kabel richting passagierskant te duwen.
    Via de zijlijst van de passagierskant ben ik richtings handschoenenkast gegaan met gebruik van je deurrubber hier zie je de kabel een heel klein stukje,voor de rest is de kabel nergens anders te bespeuren. (Zie foto's)
    Nadien kan je gewoon de instaplijsten gebruiken om de kabel overal tussen te stoppen om nadien uit te komen aan de achterkant van je dakhemel waar je perfect het overtollige van de kabel kan wegstoppen en net genoeg kabel kan overhouden om hem in je achterruit dashcam te steken.
    Als je gebruikt maakt van een platiek trim tool kan je de kabel overal netjes tussen duwen zonder schade te bekomen of de kabel te breken.
    Heb dus nergens iets moeten losvijzen of moeten lostrekken,de kabel kan je over je gehele auto overal tussen duwen zonder dat je de kabel ziet.
    Hoop dat jullie hiermee geholpen zijn

    mp_pB8YtTtNHaApC2z6nR-w.jpg
    1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg
    Laatst gewijzigd door Homienator; 21-01-17 om 13:07.

  16. #555
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Die was nog niet wakker...

    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  17. #556
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Homienator Bekijk Berichten
    Heb enkele foto's gemaakt en hoop dat het wat duidelijker is

    Ben gestart langs de bovenkant van de dashcam (aan achteruitkijkspiegel) via daar heb ik de kabel doorgetrokken.
    Door het dakhemel beetje naar beneden te trekken kan je de kabel tussen je dakhemel en je dak duwen om vervolgens de kabel richting passagierskant te duwen.
    Via de zijlijst van de passagierskant ben ik richtings handschoenenkast gegaan met gebruik van je deurrubber hier zie je de kabel een heel klein stukje,voor de rest is de kabel nergens anders te bespeuren. (Zie foto's)
    Nadien kan je gewoon de instaplijsten gebruiken om de kabel overal tussen te stoppen om nadien uit te komen aan de achterkant van je dakhemel waar je perfect het overtollige van de kabel kan wegstoppen en net genoeg kabel kan overhouden om hem in je achterruit dashcam te steken.
    Als je gebruikt maakt van een platiek trim tool kan je de kabel overal netjes tussen duwen zonder schade te bekomen of de kabel te breken.
    Heb dus nergens iets moeten losvijzen of moeten lostrekken,de kabel kan je over je gehele auto overal tussen duwen zonder dat je de kabel ziet.
    Hoop dat jullie hiermee geholpen zijn

    mp_pB8YtTtNHaApC2z6nR-w.jpg
    1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg
    Thanks voor de foto's. Ik zal komende week even op m'n gemak de tijd nemen voor het wegwerken. Moet goedkomen.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  18. #557

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    32
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    Thanks voor de foto's. Ik zal komende week even op m'n gemak de tijd nemen voor het wegwerken. Moet goedkomen.
    Moest het niet lukken dan hoor ik het wel

  19. #558
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Heb wel licht en regen sendor




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
    Oh ja. Ik zie het. Die plek heb ik ook geprobeerd, maar daar vond ik hem te laag hangen. Bij jou valt hij minder op tegen de achtergrond van je donkere interrieur en je zwarte spiegel. Bij mij ia alles beige. Waar hij nu zit geeft hij ook goed beeld. Alleen even de kabeltjes wegwerken. Dat van jou is mooi weggewerkt zo.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  20. #559

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    35
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Goeiemiddag mede Audi drivers,


    Ik probeer in mijn Audi A3 Berline de power magic pro te installeren, alleen loopt dit niet zo vlot als in mijn vorige wagen(Volkswagen Polo 6R 2010).
    Ik gebruik de zekering MMI (constante stroom), Zekering 12v socket (geschakelde stroom) en GRD sluit ik aan het chassis via een bout, zie foto(foto komt van google en is dus niet van mijn A3).
    144394.jpg

    Het probleem is dat het lampje van de Power magic pro niet gaat branden. en de dashcam krijgt ook geen stroom. zowel met als zonder contact.
    heb ook mijn batterij gemeten met een multimeter, deze heeft namelijk 12.26v.

    enige idee wat ik verkeerd doe ?
    Laatst gewijzigd door Citroene; 28-11-17 om 14:54.

  21. #560
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Ook op het stekkertje gemeten of er prik op staat, daarnaast ff instelling checken van je pmp of deze wel op de juiste stand staat.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

Pagina 28 van 29 EersteEerste ... 18242526272829 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •