Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 113

Onderwerp: Het audio / hifi topic

  1. #1
    Willi@m's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    42
    Posts
    249
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Het audio / hifi topic

    Ik denk toch wel dat hier wat audio liefhebbers rondrijden op het audi forum Show hier je set, deel je ervaringen, ga discussies aan of vraag naar advies. Ik zal beginnen met mijn set. Ik ben sinds 1,5 jaar overgestapt op een iets meer serieuze set. Ik ben altijd al muziek liefhebber geweest maar of je daar je geld aan uit wil geven is een ander verhaal... Ik speel op dit moment met:

    Marantz PM5003 versterker
    Marantz CD5003 cd speler
    Rega Planar 3 platenspeler
    Rel Quake MKII Subwoofer
    Rogers LS3A monitor speakers

    Een redelijk betaalbare set die toch een hoog luistergenot geeft. Ik heb helaas nog geen foto's, dat is er nog steeds niet van gekomen. Ook omdat ik nog steeds op zoek ben naar een mooier tv / audio meubel.

    Iemand anders?
    "In Benzin Veritas"

    Audi A4 B8 1.8T Eissilber

  2. #2
    S3FTW
    Guest

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willi@m Bekijk Berichten
    Ik denk toch wel dat hier wat audio liefhebbers rondrijden op het audi forum Show hier je set, deel je ervaringen, ga discussies aan of vraag naar advies. Ik zal beginnen met mijn set. Ik ben sinds 1,5 jaar overgestapt op een iets meer serieuze set. Ik ben altijd al muziek liefhebber geweest maar of je daar je geld aan uit wil geven is een ander verhaal... Ik speel op dit moment met:

    Marantz PM5003 versterker
    Marantz CD5003 cd speler
    Rega Planar 3 platenspeler
    Rel Quake MKII Subwoofer
    Rogers LS3A monitor speakers

    Een redelijk betaalbare set die toch een hoog luistergenot geeft. Ik heb helaas nog geen foto's, dat is er nog steeds niet van gekomen. Ook omdat ik nog steeds op zoek ben naar een mooier tv / audio meubel.

    Iemand anders?

    Zo, mooi setje voor in de auto!

  3. #3
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S3FTW Bekijk Berichten
    Zo, mooi setje voor in de auto!
    Een platenspeler voor in de auto? Volgens mij begrijp je hem niet goed....
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  4. #4
    S3FTW
    Guest

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willi@m Bekijk Berichten
    Ik denk toch wel dat hier wat audio liefhebbers rondrijden op het audi forum .
    .

    "rondrijden"....

    Bedoelde hij dan de audi set in de woonkamer???

  5. #5
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willi@m Bekijk Berichten
    Een redelijk betaalbare set die toch een hoog luistergenot geeft. Ik heb helaas nog geen foto's, dat is er nog steeds niet van gekomen. Ook omdat ik nog steeds op zoek ben naar een mooier tv / audio meubel.
    Heb jij bovenstaande wel eens in een auto gezien dan??

    Willi@m is eigenlijk de enige die kan aangeven of het nu voor in de auto is of voor in huis...
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    In huis, zo te zien aan de apparatuur.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7
    S3FTW
    Guest

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    vanwege de "draaitafel" ben ik toch gaan twijfelen....ik denk bij nader inzien dat hij de audio set in de woonkamer bedoeld.

  8. Ad
  9. #8
    Ricardo1800t's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    764
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S3FTW Bekijk Berichten
    vanwege de "draaitafel" ben ik toch gaan twijfelen....ik denk bij nader inzien dat hij de audio set in de woonkamer bedoeld.
    Hij had mij bij 'audio meubel'. Subwooferkist en hoedenplank oké, maar meubel?

    Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk
    Audi A3 1.8T 132kW APP 05-2000

  10. #9
    Willi@m's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    42
    Posts
    249
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Ik dacht dat jullie 'm wel zouden snappen ik had moeten schrijven, dat hier wel meer audio liefhebbers rondsurfen ipv rondrijden

    Toch minder liefhebbers als ik had gedacht hahaha

    Het gaat dus om de thuis installatie. Platenspelers zijn best gevoelig dus dat zal niet echt gaan werken in de auto
    "In Benzin Veritas"

    Audi A4 B8 1.8T Eissilber

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Toch hebben ze in de jaren '50 en '60 zogenaamde 'singleslikkers' voor in de auto geleverd. Toen waren er niet zoveel drempels.

    Hier nog een audioliefhebber, alleen wijzigt mijn setup te regelmatig om er een beschrijving van te geven.
    Laatst gewijzigd door tom; 18-12-12 om 11:18.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11
    Ricardo1800t's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    764
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    Hier op zich ook wel maar aangezien de PC verkocht werd en ik mijn Logitech Z2300 setje niet weg wou doen staat dat nu naast de tv. Geluidje blijft mooi. Het serieuzere werk ligt toch echt in de auto haha.

    Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk
    Audi A3 1.8T 132kW APP 05-2000

  13. #12
    metalpat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    803
    Kudos
    10
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Hier ook audio/muziekliefhebber en muzikant

    daar ik ook filmliefhebber ben heb ik geopteerd om te investeren in een goede surround set, telt dit ook mee
    Audi A6 - 4F Avant

  14. #13
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    thuis staat op het moment het volgende...

    speakers: B&W DM602S2
    amp: Marantz PM6010OSE
    cd: Marantz CD6000OSE
    tuner: Marantz ST6000
    dvd: Marantz DV4610

    maar dat staat op de nominatie om vervangen te worden...
    heb wel zin om naar een setje van Atoll (Frans) met ASW speakers te gaan luisteren...

    in de auto zit het volgende...

    voor: AudioSystem HX 165 Phase
    achter: AudioSystem HX 165 Phase
    demping: redelijk wat SilentCoat
    amp: Mosconi 120.4 DSP
    sub: JL Audio 10W3V3
    sub amp: JL Audio 500/1

    klinkt serieus lekker ondanks dat het nog niet volledige afgesteld is...

    JW
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

  15. #14
    Rios's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    1.341
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willi@m Bekijk Berichten
    Ik denk toch wel dat hier wat audio liefhebbers rondrijden op het audi forum Show hier je set, deel je ervaringen, ga discussies aan of vraag naar advies. Ik zal beginnen met mijn set. Ik ben sinds 1,5 jaar overgestapt op een iets meer serieuze set. Ik ben altijd al muziek liefhebber geweest maar of je daar je geld aan uit wil geven is een ander verhaal... Ik speel op dit moment met:

    Marantz PM5003 versterker
    Marantz CD5003 cd speler
    Rega Planar 3 platenspeler
    Rel Quake MKII Subwoofer
    Rogers LS3A monitor speakers

    Een redelijk betaalbare set die toch een hoog luistergenot geeft. Ik heb helaas nog geen foto's, dat is er nog steeds niet van gekomen. Ook omdat ik nog steeds op zoek ben naar een mooier tv / audio meubel.

    Iemand anders?
    Gezien je Avatar is je muziek smaak ook wel oké, ik ga 13 september naar Roger Waters in de Arena.

  16. #15
    Willi@m's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    42
    Posts
    249
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Muziek smaak is zeker wel ok Ik zou ook wel naar The Wall willen, ik zal nogmaals eens rondbellen om iemand over te halen om mee te gaan
    "In Benzin Veritas"

    Audi A4 B8 1.8T Eissilber

  17. #16
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    bij mij staat t halve huis vol audio, t meeste zelf gemaakt.
    de meest audiofiele set staat op zolder:
    - SACD/DVD speler: Denon 3910
    - squeezebox touch
    - DAC: zelfbouw
    - versterker: zelfbouw Hypex ncore (zit ondertussen wel in een kast)
    - luidsprekers: zelfbouw 3weg
    - nieuwe voorversterker/DAC is nog in opbouw...
    - draaitafel: Dual CS505 (30 jaar geleden van m'n krantenwijkgeld gekocht)


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  18. #17

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Ziet er strak uit hoor Henkjan. 't Gaat mij wat te ver (al zal 't vast te horen zijn, voor mij is de balans moeite vs klankwinst een beetje zoek met zoiets). Ik ben wel benieuwd naar hoe zoiets klinkt vergeleken met een "brak" zelfbouw 2.1 setje, dat op gevoel is afgestemd (en niet op grafiek/vlakke respons). En dan ook uiteraard niet alleen met muziek die niet gemaakt is voor de fijnste frequenties .

    Edit:

    Eigen setje is een bij elkaar geraapt zooitje, dat in wel redelijk berekende kastjes zit, en zo toch een best oké resultaat behaalt. Ik denk dat als je gaat meten, dat er dan niks van overblijft. Voor mij klinkt het echter wel goed (en dat kon ik van een set van een kennis van mij, die alles van 17Hz tot 31.000Hz op +/- 1dB had (ziekelijk strak) niet zeggen, die set vond ik saai en koud).

    Ik hou wel van een wat overdreven aanwezige baspartij, al moet het niet te zijn. Het vervelende van een wisselende smaak is dat je een middenweg moet kiezen, want wat bij de ene stijl goed klinkt, klinkt bij de andere overdreven (of andersom).

    Hardware:
    In de satellieten zit een (inmiddels 9 jaar oude) 25mm titanium dome tweeter (twv €11,50!). Ze klinken beter dan verwacht, gezien de prijs. Helder, kunnen zwaar misbruik aan (draaien al jaren elke dag, met een simpel condensatorfiltertje) en maken niet de indruk snel stuk te gaan. Als woofer een oude (niet meer in productie) Conrad aluminium-serie 4" low/midrange speaker. Van zichzelf een lage resonantieklank, stevige magneet (ophanging is snoeihard voor 't formaat!). Klinkt wat straf bovenin, maar 'packs a punch'. Laag is aanwezig, de set is luisterbaar zonder sub voor in de late avond uurtjes.

    Wordt aangestuurd door een Akai 2.0 versterker, zo'n 30W/kanaal (op 8 ohm, en echt vermogen).

    In de subwoofer: officieel een PA low/midrange, maar door z'n specs toch best aardig in te zetten als lowrange woofer. Betreft een PAX128 (ook al uit productie). 12", Fres op 33Hz dacht ik. True sub is 't niet, hij speelt tot zo'n 35Hz. Berekende basspoort op 37Hz, actieve 150W/8ohm RMS versterker erin (met boost, built-in). Ding staat best goed aangeschreven op zelfbouw audio fora (de dikste van de drie opties bij Conrad).

    Het resultaat is een mooie, stevige setup. Een telefoonopname van "herrie" doet het natuurlijk geen eer aan (en de lage tonen komen net even te veel naar voren door de telefoon). Later eens kijken of ik met andere "betere" muziek een andere indruk kan wekken:



    Bij de TV staat een andere zelfbouwset. In de satellieten een Visaton 8cm breedbander, met een Visaton 20mm soft-dome tweeter erboven. Als subwoofer een InterTechnik MDS08. Aangestuurd door eenzelfde versterker als de 12" (en is dus iets overpowered). De satellieten door een Sony HDMI multimedia control center. Maar die laatste is kut. Klinkt te tam, te kil, en mist helderheid.

    Vroeger stuurde ik de satellieten aan met een Kenwood 2.0 versterker; die klonk warm, en zeer levendig op de satellieten. Een echte "live band" ervaring, stemmen kwamen tot leven. Dit verschil bewijst maar weer dat versterkers een ongelofelijke invloed hebben op 't geluid. Helaas moeten we nu voor 't gemak van een remote volume (en alles tegelijk regelen) en meerdere HDMI nog even met de Sony doorgaan, maar ik wil straks wel wat anders... Ben 'm echt zat .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  19. #18

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Onze thuis set:

    Onkyo 7.1 netwerk reciever
    philips blue-ray dvd speler (word vervangen door ook een Onkyo)
    Harman/Kardon 5.1 speakerset
    Philips Full HD led tv (107 cm)

  20. #19
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    ... een InterTechnik MDS08.....
    daar istie weer ik heb er ook 2 in gebruik, 1 in de auto en 1 in een 2.1 set.

    goede klank is waar t om gaat, en er zijn vele wegen er heen. tuurlijk hoor je het verschil tussen een budget en high-end set, maar als je al een redelijk nivo hebt wordt de moeite die je moet doen om beter te gaan steeds groter (net als met auto's). maar t is wel een verslavende hobby, dat zelfbouwen.... wat overigens al snel een veel groter effect heeft op de kwaliteit is je kamer, met wat aanpassingen aan de accoustiek kan je je set een klasse beter laten klinken.


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  21. #20

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Ander projectje waar ik momenteel mee bezig ben.. geen echte hifi, wel audio! 't Is primair de bedoeling dat 't met een goede (niet extreem/hifi) klank goed hard gaat. Op de 2e plaats komt wel een eis dat het een volle, en gebalanceerde klank moet hebben.

    Ik maak een viertal speakers: 2 satellieten en 2 subswoofers. Elke satelliet heeft 2 10" woofers en 2 1" hoorn-loaded tweeters, en is voorzien van 2 aparte input/output connectoren. Eén satelliet speaker is dus in te zetten als stereo luidspreker voor bijvoorbeeld in de tuin (als er minder ruimte is), maar kan ook zo worden doorgelust om als een 4 ohm mono luidspreker ingezet te worden. Alles uiteraard via Neutrik stekkers.

    De subwoofers zijn vooralsnog ook passief, en mono. In elke kist komt een 18" Precision Devices PD.186, en zou vlak moeten spelen tot 40Hz, met een rustige roloff naar -3dB op zo'n 35Hz, -6dB op 30Hz etc.. Met een subsonic filter (aanwezig in het actieve sub/sat crossover) op 25Hz moet de sub veilig zo'n 129dB kunnen spelen zonder de Xmax van de woofer te overschrijden, op een slordige 900W continu. Per kast .

    As we speak worden de subs in elkaar gezet; de woofers zijn besteld. De satellieten zijn al af, draaien al lekker een aantal uur muziek (ingespeeld). Die moeten alleen nog afgewerkt worden met zwarte textuurverf, handgrepen, roosters etc.. Dat staat voor dit weekend gepland.

    Korte impressie - de satellieten tijdens het bouwen, dus onafgewerkt, en zonder subwoofer. Ik heb ze zo ontworpen dat ze standalone veilig tot zo'n 50/55Hz kunnen spelen, dus voldoende capaciteit hebben om zonder subwoofer te kunnen worden gebruikt in iets kleinere ruimtes (huiskamer, klein zaaltje) en toch een volledige klank hebben, al zal natuurlijk de bass-impact veel minder zijn. Bij gebruik met een subwoofer (99/100 keer.. ) gaat de crossover van 50Hz naar (afhankelijk van de akoestiek) 70-120Hz, zodat er vermogen en excursie overblijft voor volume.

    Deze dingen wegen een slordige 40kg per stuk (dubbelwandig gemaakt):


    De subs worden lomp groot (850x610mm; excluief wieltjes etc.).
    DSC_0008.jpg

    De plannen:
    sample.jpgpa_sub.jpg
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •