Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Trekhaakmodule A6 C5 4B (2004)

  1. #1

    Standaard Trekhaakmodule A6 C5 4B (2004)

    Beste mensen.
    Ik wil een trekhaak onder mijn A6 c5 4b uit 2004 zetten en de elektronica laten doen door mensen die er verstand van hebben. Ik ben op zoek naar een gebruikte trekhaakmodule. Een nieuwe is knap prijzig. Ik heb me rot gezocht op het internet: niet te vinden. Ik de dealer gebeld maar die geven me het onderdeelnummer niet.
    Ook Marktplaats, de Onderdelenlijn, Onderdelenzoeker ingeschakeld, Duitse eBay uitgeplozen, geen resultaat. Het stikt van de trekhaakmodules voor een A4 en A6 c7, maar voor mij kan ik niets vinden.

    Kan iemand mij helpen:
    1. het juiste onderdeelnummer. Als ik dit intik op Google kom ik er misschien uit.
    óf
    2. weet iemand waar ik een gebruikte module te pakken kan krijgen.

    Alvast bedankt voor jullie moeite.

    Charles

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.652
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: trekhaak module A6 c5 4b (2014)

    Af-fabriek werd op de C5 een afneembare Westfalia trekhaak geleverd.
    Ik vind zo gauw geen onderdeelnr voor de module, wel voor een "inbouwset elektr.onderdelen voor trekhaak", 4B0 055 204 B (sedan, 13-polig). Kost bij de dealer iets van 120 Euro.
    In bijlage de Westfalia installatie instructie, daar staat de module ook in afgebeeld, maar geen los nummer, wel het Westfalia nummer voor de set. Misschien kun je er iets mee.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Laatst gewijzigd door Kees B; 21-01-17 om 16:25.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Standaard Re: trekhaak module A6 c5 4b (2014)

    Met trekhaak af fabriek? Dan snap ik niet dat er geen haak op zit. ( ik heb de auto nog maar 1 maand) Er moet ook een stuk uit de bumper gezaagd worden om de haak te kunnen plaatsen volgens info die ik op het internet vond. De bumper is echter helemaal in tact. Het raadsel wordt steeds groter. De bijlage is trouwens zeer verhelderend. Met mijn dank.

    Ik ga maar verder graven en eens kijken wat er achter het rechter laadbak paneel boven de wielkast te zien is.

    De aanhouder wint.

    Charles

  4. #4
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.652
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: trekhaak module A6 c5 4b (2014)

    Nee, met af-fabriek bedoelde ik te zeggen dat wanneer je bij het bestellen van een nieuwe A6 C5 de optie "trekhaak" aanvinkte, er dan een afneembare Westfalia trekhaak op zat.
    Bij mijn ex-A6 is die er destijds door de dealer naderhand onder gezet.
    Succes met de zoektocht!
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #5

    Standaard Re: trekhaak module A6 c5 4b (2014)

    Wat voor uitvoering A6 heb je, quattro / luchtvering? Ik heb laatst deze zoektocht ook uitgevoerd, dus misschien kan ik je helpen.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power


  6. #6
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.317
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: trekhaak module A6 c5 4b (2014)

    Waarom persé een losse trekhaakmodule? Koop een complete kabelset van ECS, Westfalia of Bosal en hij zit erbij. Misschien kun je inde aftermarket handel van die merken wel een losse module kopen. Die zullen vast niet zo duur zijn en hebben exact dezelfde functie/werking als de originele van Audi.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  7. #7

    Standaard Re: trekhaak module A6 c5 4b (2014)

    Met mijn dank voor jullie berichten. Ik ga verder speuren. Wordt zeker vervolgd.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: trekhaak module A6 c5 4b (2014)

    Kan er geen losse kogel onder geklikt worden? Dat is bij mij het geval.

    Ik heb echter een losse kogel "over" met sleutel. Deze zou je kunnen overnemen.
    Laatst gewijzigd door Adje243; 23-01-17 om 22:28.

  10. #9
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.317
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: trekhaak module A6 c5 4b (2014)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Adje243 Bekijk Berichten
    Kan er geen losse kogel onder geklikt worden? Dat is bij mij het geval.

    Ik heb echter een losse kogel "over" met sleutel. Deze zou je kunnen overnemen.
    De vraag heeft niets met de kogel te maken. De module waaar over gesproken wordt is, een elektrisch deel.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  11. #10

    Standaard Re: Trekhaakmodule A6 C5 4B (2004)

    Ben verder aan het speuren gegaan en heb besloten om de trekhaak met bedrading die ik al heb, te laten plaatsen (niet door de dealer). Kost me ongeveer €400,- Het blijkt een heidens karwei te zijn. Dat kwam ik al speurend op het internet te weten. Niet normaal. Hoe verzinnen ze het!!! Ik heb in het verleden vele trekhaken onder mijn auto's gezet. Gaten boren, vast zetten en achterlichtbedrading aftappen en klaar. Nog geen twee uur werk. Maar ja, dat was VROEGER!!

    Hierbij laat ik het dus.

    In ieder geval bedankt voor jullie inbreng.

    Charles

  12. #11

    Standaard Re: Trekhaakmodule A6 C5 4B (2004)

    De trekhaak zelf monteren is waarschijnlijk vrij simpel, zie dit topic: http://www.audiforum.nl/forum/techni...bj-2000-a.html

    Als je een voertuig specifieke kabelset hebt en daarbij lampencontrole hebt (voor je dimlichten achter en remlichten) dan kun je de meeste kabels simpel tussen de huidige stekkers klikken. Alleen de kabels die naar het relais onder je stuurkolom moeten kosten wat meer werk. Daarbij moet je een aantal pinnen uit de stekker halen en vervangen door die van kabelset. Dat klusje heeft me wel wat schrammen en blauwe plekken opgeleverd
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •