Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Spiegelverwarming zelf installeren?

  1. #1
    ruiter99's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Spiegelverwarming zelf installeren?

    Is er iemand die ervaring heeft met het zelf installeren van spiegelverwaring op een audi a1?
    liggen de kabels al voorbereid in de spiegels?
    zo ja kan je dan alleen het spiegelglas overzetten?
    ik heb een a1 admired van juni 2014!

  2. #2
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegelverwarming zelf installeren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruiter99 Bekijk Berichten
    Is er iemand die ervaring heeft met het zelf installeren van spiegelverwaring op een audi a1?
    liggen de kabels al voorbereid in de spiegels?
    zo ja kan je dan alleen het spiegelglas overzetten?
    ik heb een a1 admired van juni 2014!
    Als voorbeeld bij de A3 tot 2012 zijn de kabels er altijd aanwezig als er geen verwarmbare spiegels aanwezig zijn.
    Als ik jouw was zou ik een spiegelglas eraf halen zodat je vast kunt stellen of jouw admired van 2014 voorbereid is. Als de kabels er zijn dan verwarmbare glazen kopen en laten activeren door een VAGcommer in je buurt.
    gr.
    Nico
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  3. #3
    ruiter99's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Spiegelverwarming zelf installeren?

    Dank je wel Nico ik ga dit deze week proberen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    31
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegelverwarming zelf installeren?

    Is het nog gelukt ruiter? Ik heb ook een admired a1 en heb hier ook wel interesse in.

  5. #5
    ruiter99's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Spiegelverwarming zelf installeren?

    Nee is nog niet gelukt! Heb nu dit onderwerp bij mijn dealer Muntstad uit de meern neergelegd en deze zou dit deze week uitzoeken!
    Word vervolgd.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    31
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegelverwarming zelf installeren?

    Ivm met de naderende winter... Gelukt?

  7. #7
    ruiter99's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Spiegelverwarming zelf installeren?

    Nee nog niet gedaan de dealer vraagt hier 600 euro voor en dat vind ik toch wel een beetje teveel!

  8. Ad
  9. #8
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Spiegelverwarming zelf installeren?

    http://www.audi-sport.net/xf/threads...8/#post1740795

    @ruiter99 @Nappie333

    Of je koopt een setje spiegels waar spiegelverwarming al ingebouwd zit en laat die inbouwen. Hoef je alleen je eigen kappen erop te laten zetten. Kost je veel en veel minder. Ik gok rond de 150 euro voor complete set spiegels met deurmodules etc en dan iets van 100 a 150 euro inbouwen. Scheelt toch wel de helft van het geld.
    Laatst gewijzigd door Rainesh; 24-11-15 om 07:35.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    31
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegelverwarming zelf installeren?

    Ik heb ook even rondgevraagd bij de dealers. De ene rekent er 1000 euro voor de andere idd ook 600.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    54
    Posts
    293
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Spiegelverwarming zelf installeren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattroA3 Bekijk Berichten
    Als voorbeeld bij de A3 tot 2012 zijn de kabels er altijd aanwezig als er geen verwarmbare spiegels aanwezig zijn.
    Als ik jouw was zou ik een spiegelglas eraf halen zodat je vast kunt stellen of jouw admired van 2014 voorbereid is. Als de kabels er zijn dan verwarmbare glazen kopen en laten activeren door een VAGcommer in je buurt.
    Heb je dit advies al opgevolgd? Als de bekabeling er ligt, betaal je E50 voor twee spiegelglazen en laat je iemand met VAGCOM de boel activeren.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    31
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegelverwarming zelf installeren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hobbes02 Bekijk Berichten
    Heb je dit advies al opgevolgd? Als de bekabeling er ligt, betaal je E50 voor twee spiegelglazen en laat je iemand met VAGCOM de boel activeren.
    Dealer zegt dus dat de kabels er niet in liggen en dat alles gedemonteerd moet worden en geïnstalleerd moet worden. Vandaar de hoge prijs. Hij zei ook dat d ehoge kosten niet zozeer door de onderdelen komen maar door de arbeidsloon die ze moeten rekenen.

  13. #12
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Spiegelverwarming zelf installeren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nappie333 Bekijk Berichten
    Dealer zegt dus dat de kabels er niet in liggen en dat alles gedemonteerd moet worden en geïnstalleerd moet worden. Vandaar de hoge prijs. Hij zei ook dat d ehoge kosten niet zozeer door de onderdelen komen maar door de arbeidsloon die ze moeten rekenen.
    Het is ongeveer 2uurtjes werk, demonteren en monteren.... stuur mij een PM dan kan ik je een handleiding sturen, als het goed is heb ik die nog liggen.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    31
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegelverwarming zelf installeren?

    Zelf installeren is voor mij denk ik geen optie ivm met de fabrieksgarantie die nog geldig is bij mij.

  15. #14
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Spiegelverwarming zelf installeren?

    Door de dealer laten doen valt ook niet onder fabrieksgarantie....had ik ook geinformeerd en heb het toen uiteindelijk zelf gedaan. Zag een complete set voor 100 euro, compleet met schakelaars, deurmodules en witte (volgens mij amalfi wit) kappen.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    31
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegelverwarming zelf installeren?

    Ik krijg toch wat tegenstrijdige antwoorden van verschillende dealers. Sommigen zeggen 600 euro sommigen spreken van duizenden. En sommigen zeggen zelfs dat het helemaal niet mogelijk is.

  17. #16

    Standaard Re: Spiegelverwarming zelf installeren?

    Het is zelf te doen, staan op internet genoeg how-to's. Ik heb nog een set verwarmbare spiegelglazen voor je.

    Kwestie van extra kabeltjes doorvoeren naar deurmodules, coderen met VAGCOM en je bent klaar. Is wel even wat werk, maar het is te doen. Enige wat je moet doen is spiegelglazen kopen en een paar euro voor wat draadjes / aansluitmateriaal. Deurpanelen demonteren, draden doorvoeren, aansluiten etc.
    Laatst gewijzigd door RonVAG; 04-12-15 om 10:50.
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •