Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Deurpanelen demonteren

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    55
    Posts
    62
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Deurpanelen demonteren

    Hallo allemaal, ik wil graag mijn deurpanelen van mijn A1 3deurs verwijderen.
    Ik weet uit ervaring dat de klipjes meestal kapot knappen, meestal die waar ze op het paneel in worden geschoven. Heeft iemand een how to doo voor mij met afbeeldingen en eventueel ook een gereedschaptool nummer zodat het wat makkelijker wordt en dat er minder klipjes afknappen.
    Ik vraag dit omdat ik mijn voor luidsprekers wil vervangen voor een wat betere kwaliteit, kan ik namelijk ook de diameter van de speaker opmeten.
    Alvast bedankt.

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.655
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Deurpanelen demonteren

    Aub...
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    54
    Posts
    293
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: Deurpanelen demonteren

    Qua gereedschap heb je een 'interior removal tool set' nodig (bijv. http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=...+tool&_sacat=0 )
    dit is een set plastic 'breekijzers' waarmee je interieurdelen zonder schade kunt verwijderen. In mijn ervaring moet je dan alsnog goed weten waar de clips zitten, zodat je de vork van het breekijzer aan beide kanten van de clip kunt plaatsen.
    Als je de tool op de verkeerde plek plaatst (midden tussen 2 clips in), trek je de clip alsnog kapot omdat die dan scheef wordt belast en daar zijn ze niet op berekend.
    Laatst gewijzigd door Hobbes02; 16-01-17 om 15:43.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    55
    Posts
    62
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard re: Deurpanelen demonteren

    Beste kees bedankt voor deze reactie, alleen bij het luidsprekerrooster zit bij mij geen schroef en ook geen speakertje en ik heb al geprobeerd om deze voorzichtig los te maken maar hij knapte al af, zit nog aan 1 kant vast,dat was dus balen.

  5. #5
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.301
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard re: Deurpanelen demonteren

    @Andre1968 het luidsprekerrooster is inderdaad erg makkelijk te kapot te maken. Ik maak deze altijd los door eerst de achterkant eruit te wippen en dan heel voorzichtig de voorkant eruit werken. Ik weet dat de dealer er een voelermaat van 0,25 tot 0,30 mm voor gebruikt om het clipje voorzichtig los te maken. Maar deze heb ik niet dus ik doe het op mijn eigen manier. Verder het vervangen van het rooster is ook niet zo'n grote kostenpost, kosten ongeveer 7 euro bij de dealer.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey


  6. #6
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.655
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurpanelen demonteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andre1968 Bekijk Berichten
    Beste kees bedankt voor deze reactie, alleen bij het luidsprekerrooster zit bij mij geen schroef en ook geen speakertje en ik heb al geprobeerd om deze voorzichtig los te maken maar hij knapte al af, zit nog aan 1 kant vast,dat was dus balen.
    Waar lees jij dan over een schroef bij het rooster? Hoe je het rooster verwijdert staat toch in mijn tweede pdf-je?
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    55
    Posts
    62
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurpanelen demonteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Waar lees jij dan over een schroef bij het rooster? Hoe je het rooster verwijdert staat toch in mijn tweede pdf-je?
    Dit geldt volgens pdf bestand alleen voor een variant met handmatige spiegelverstelling zag ik. In mijn hele deurpaneel zitten 3 torx schroefjes. Ik wacht wel even tot het wat warmer wordt want nu is het te koud en heb ik sneller kans op afbreken. En dan op zoek naar een paar betere luidsprekers voor in het portier. de tweeters laat ik zitten.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •