Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Spraak CD wordt niet gelezen

  1. #1

    Standaard Spraak CD wordt niet gelezen

    Hallo,

    Twee maanden geleden heb ik mijn auto tweedehands gekocht en later bleek bij het navigeren dat er geen gesproken aanwijzingen worden gegeven. Bij Audi een kaarten-update 2017 aangeschaft. Deze is door hen geinstalleerd, echter nog steeds geen gesproken aanwijzingen.
    Het systeem vraagt om de spraak-CD, die ik niet heb.
    Bij Audi heeft de monteur geprobeerd de talen te installeren, maar de cd wordt niet herkend/gelezen.

    Muziek-cd's worden wel afgespeeld.

    Wie heeft de gouden tip?

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Spraak CD wordt niet gelezen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MdJW1970 Bekijk Berichten
    Hallo,

    Twee maanden geleden heb ik mijn auto tweedehands gekocht en later bleek bij het navigeren dat er geen gesproken aanwijzingen worden gegeven. Bij Audi een kaarten-update 2017 aangeschaft. Deze is door hen geinstalleerd, echter nog steeds geen gesproken aanwijzingen.
    Het systeem vraagt om de spraak-CD, die ik niet heb.
    Bij Audi heeft de monteur geprobeerd de talen te installeren, maar de cd wordt niet herkend/gelezen.

    Muziek-cd's worden wel afgespeeld.

    Wie heeft de gouden tip?
    Heb je MMI+ of RMC? Bij MMI+ moet het met een update gedaan worden.

    enne misschien heel stom....maar zet eens je navi aan (route starten) en dan druk eens op je nav knop op je stuur en dan met je volume wieltje omhoog scrollen. Wat doet het dan?
    Laatst gewijzigd door Rainesh; 03-04-17 om 17:51.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3

    Standaard Re: Spraak CD wordt niet gelezen

    Het is een RMC.
    Dat heb ik ook geprobeerd. Dan krijg ik de melding: niet beschikbaar.
    Gek hè?
    Over twee weken wil de dealer de auto in de werkplaats hebben, omdat ze niet weten wat het probleem is. Het is overigens een geïmporteerde auto.

  4. #4
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Spraak CD wordt niet gelezen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MdJW1970 Bekijk Berichten
    Het is een RMC.
    Dat heb ik ook geprobeerd. Dan krijg ik de melding: niet beschikbaar.
    Gek hè?
    Over twee weken wil de dealer de auto in de werkplaats hebben, omdat ze niet weten wat het probleem is. Het is overigens een geïmporteerde auto.
    Je zou nog naar de codering kunnen kijken, weet alleen niet of de dealer dat doet. Als je je taal op Duits zet, doet ie het dan wel?
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  5. #5

    Standaard Re: Spraak CD wordt niet gelezen

    Als ik een andere taal instel, dan wordt er wederom om de spraak CD gevraagd.
    Misschien dat de dealer nu wel naar de codering gaat kijken.

    Bedankt zo ver voor het meedenken, Rainesh. Mocht je iets anders bedenken, dan houd ik me aanbevolen.
    Ik zal mijn bevindingen bij de dealer laten weten.

    Hartelijke groet!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •