Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Trillend geluid bij stationair

  1. #1

    Standaard Trillend geluid bij stationair

    Ik heb een Audi A1 automaat. Vorige week is de radiateur vervangen wegens lekkage (afval op weg). Sindsdien heb ik echter het volgende probleem:
    - als auto stilstaat / stationair draait hoor ik een redelijk hard trillend geluid wat rechtsvoorin vandaan lijkt te komen
    - zodra ik het gas een beetje indruk, is dit geluid weg
    - en soms is het geluid helemaal weg om daarna weer terug te komen. Handig als je hiermee bij de garage staat.....

    Iemand enig idee?

    Auto is vrij nieuw met 14000 op teller.
    Laatst gewijzigd door tommozz; 15-10-11 om 17:33.

  2. #2
    A4FSI
    Guest

    Standaard

    Man, man, je hebt toch 2 jaar fabrieksgarantie!? Rij toch langs de dealer. Zij zoeken het lekker uit.


    Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

  3. #3
    RubenUrS4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.224
    Kudos
    30
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Trillend geluid bij stationair

    Inderdaad even langs de dealer gaan, geluid van resonantie zal waarschijnlijk komen omdat iets niet helemaal goed zit.
    Huidig:
    Ex:
    Audi 100 S4 (UrS4) 2.2 20V Turbo quattro 265pk 1993 - Audi Coupe 2.6e AUT 150pk 1995 - Audi 80 2.0E 90pk 1995 - Audi Cabriolet 2.3E 136pk 1993

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    46
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Trillend geluid bij stationair

    Is dit ondertussen opgelost? Ik heb namelijk precies hetzelfde ook rechtsvoor.
    Ben benieuwd!

  5. #5

    Standaard Re: Trillend geluid bij stationair

    nope. Schijnt bekend euvel te zijn trouwens. Is een brandstofleiding die gaat resoneren bij een bepaald toerengetal. Ben er pas voor de 5e x mee teruggegaan nu...


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    46
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Trillend geluid bij stationair

    ben benieuwd heb vrijdag een afspraak.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    72
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Trillend geluid bij stationair

    Heb hetzelfde gehad.

    Langs dealers geweest, hoort bij de TFSI technologie van Audi. Ze hebben deze vraag vaker gehad bij de dealer. Hebben ook geprobeerd om een aantal dingen te vervangen maar geluid kwam altijd terug rechtsvoor onder de motorkap. Komt omdat de smering van olie op een klein plekje trager verwerkt wordt door de motor waardoor je het geluid hoort. Audi dealer heeft aangegeven dat dit absoluut geen schade toebrengt aan de auto c.q. motor

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    46
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Trillend geluid bij stationair

    Auto net terug, ZEER snel ook dealer geeft wat dat betreft hele goede service.
    Het probleem is resonantie van de brandstofleiding, echter is er ondertussen een motormanagment update wat dit zou verhelpen zodat de auto niet meer in "te" lage toeren valt en gaat resoneren.
    Tevens hebben ze bij mij extra isolatie materiaal aangebracht aan de rechterkant van het dashboard.
    Net wat getest en al het "trillend" geluid is weg, even duimen dat het ook weg blijft. Het probleem was een bekend probleem wat meerdere audi`s hebben tot nu toe hebben ze het altijd kunnen oplossen gaf de "hoofd-monteur" aan.
    Laatst gewijzigd door Bassie2402; 16-11-12 om 10:43.

  10. #9
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Trillend geluid bij stationair

    Ik heb momenteel ook een trillend geluid bij stationair draaien! Goed te horen in de cabine. En lijkt ook van rechts voor te komen. Ik heb 2 januari een afspraak.

  11. #10
    Rickkoets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    39
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Trillend geluid bij stationair

    Zojuist ook al in een ander topic geantwoord, ik ga ook maar eens (naar laten) kijken wat dit is. Lijkt toch dat best veel er last van hebben .
    Was van plan om zelf te gaan kijken tijdens de kerstdagen.

  12. #11
    Ries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.233
    Kudos
    41
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: Trillend geluid bij stationair

    Vreemd, ik heb het ook en is mij sinds enkele dagen ook opgevallen. Heb er al eens eerder opgemerkt en is toen vanzelf verdwenen.
    RS4 B9

  13. #12
    Rickkoets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    39
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Trillend geluid bij stationair

    Allen,

    Gister mijn auto op de brug gehad om de zomerbanden er weer onder te zetten en gelijk naar dit probleem gezocht en gevonden waar het zit.
    Onder de auto zit een zwarte plastic kap. Als je deze weg haalt komt er een soort goot te voorschijn waar de brandstofleiding en retourleiding doorheen lopen. Deze liggen tegen elkaar aan te resoneren:
    IMG_9789.jpg

    IMG_9792.jpg

    Ik heb hier een stuk schuimrubber tussen geschoven via het kleine zwarte gaatje. Het probleem is nu verholpen en het is weer heerlijk rustig in de auto
    Laatst gewijzigd door Rickkoets; 19-03-15 om 08:51.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •