Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 47

Onderwerp: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

  1. #21

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Vanochtend op naar het werk in de 1.4 TFSI S-tronic, heerlijk zo als altijd ........echter, de gang zat er nu niet echt lekker in.
    Op de snelweg even toch maar getest, bleek hij amper de 140 KM p. uur te halen!! Dat kan natuurlijk niet kloppen.
    En inderdaad, bij het stoplicht wederom getest en de de fut was er inderdaad uit!

    Meteen naar de dealer gereden (Hilversum , Audi AVENUE service center) die gingen meteen kijken! (Top opgepakt dit).
    Om om 3 uur s'middags na een telefoontje te horen dat de turbo kapot was! :-S (Dit na 28.000KM).

    Als het goed is kan ik de A1 dinsdag weer ophalen...........ben benieuwd.
    (Heb een Polo DSG 1.4 meegekregen. Na het wegrijden toch even gekeken of de handrem er niet opstond want echt snel is die nou niet echt! :-O)
    Laatst gewijzigd door Fritschy; 23-06-12 om 15:31.

  2. #22

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Ik heb hetzelfde probleem gehad bij de vorige A1 (juni 2012), toen hebben ze de bougies wat beter afgesteld (weet ik niet zeker uiteraard) en was het probleem van inhouden verdwenen. Nu bij de nieuwe A1 (sept. 2012) weer hetzelfde probleem dus maar weer naar de dealer.

    Nu nog maar 400km gereden en nu al een aantal misfires:

    12 Number of misfires; cylinder 1 026
    12 Number of misfires; cylinder 2 027
    8 Number of misfires; cylinder 3 028
    16 Number of misfires; cylinder 4 029

    Ligt dit wel aan de stand van de bougies of is er toch meer aan de hand??
    Raar dat ik dit probleem bij 2 nieuwe A1's ervaar, niemand die dit controleert?
    » E-Tron Quattro Advanced ιι Pro Line S » A1 SB 1.4 TFSI S-Tronic ιι Pro Line S » OEM Ross-Tech VCDS »
    ————————————————————————

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Dit verhaal komt mij enorm bekend voor. Ik rijd zelf een A1 1.2 TFSI, sinds gisteren begon mijn auto te haperen en te stotteren ik kon zowat niet eens meer in ze 3 rijden.
    Gelukkig was dit net voordat ik thuis kwam. Heb hem meteen in de garage gezet. EPC en tractiecontrol brand nu. Ben bang dat er iets flink mis is, met mijn auto.
    Overigens heb ik net 1 jaar met 36.000 KM.
    Zetten hem in zijn vrij beetje rustig gas geven en uit de uitlaat kwam een vreemd en stotterend geluid. Heeft iemand dit probleem ook gehad ?

  4. #24
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Heb ik ooit 1x gehad, auto was toen gelijk in noodloop gegaan en tijdens het rijden heb ik de auto herstart en alles was weer normaal. Toen toch voor de zekerheid naar de dealer toe gereden, hebben ze een bougiekabel vervangen en sindsdien geen enkel probleem. Rij ook een 1.2tfsi.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Ik heb hem gisteren gebracht. Ze konden niks vinden. Ik ga straks weer even een lange rit maken, kijken hoe die auto reageert en anders breng ik hem maar weer terug. Wordt er moedeloos van. Auto is gloednieuwe en nou al gezeik. Die Opel van mijn vriendin met al 198K blijft maar gaan.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    112
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Ik vind vooral dat mijn 1.4 TFSI (ook met DSG) niet soepel rijdt als ie koud is. Heel onregelmatig accellereren en ook bij constante snelheid lijkt het alsof de auto een beetje hapert. Het gaat niet met een schokbeweging, maar gewoon alsof je steeds wat zachter en dan weer harder rijdt. Als ie warm is, is het weg... Wel blijf ik ontevreden over mijn S-Tronic. Ook vooral als ie koud is dan gaat het verre van soepel en hij schakelt bij gas los echt veel te snel door, bijvoorbeeld wanneer je op een rotonde af komt rijden en dus van je gas gaat. Dan gaat ie direct doorschakelen en moet daarna weer terug, omdat de snelheid eruit gaat en hij na opschakelen nog geen 1200 rpm draait. Bloedirritant!

    En dan heb ik het nog niet gehad over het soms niet goed oppakken van de koppeling... Platen zijn al vervangen, maar het gebeurt nog steeds, al is het minder vaak en minder heftig.

    Voor mij echt geen S-tronic meer... Over de motor heb ik nog niet zo veel te klagen verder. Wellicht dat het lichte haperen ook door de bak komt? Ik weet het niet...

  7. #27
    Mspeed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    302
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Al eens euro98 geprobeerd??
    Werkte bij mij super goed.
    Audi A3 1.4TFSI 150pk S-line

    https://www.facebook.com/michael.kneppel

  8. Ad
  9. #28
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Ik heb gisteren RON102 getankt! In Nederland! De Firezone tankstations verkopen sinds kort RON102 en ik moet zeggen dat mijn auto wel stuk feller geworden is, ik tankte voorheen BP Ultimate (98). Vriend van mij heeft een 1.4tfsi en heeft net een stukje gereden en vond de auto ook heel direct en fel, maar ook weer heel soepel als je rustig reed.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    112
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mspeed Bekijk Berichten
    Al eens euro98 geprobeerd??
    Werkte bij mij super goed.
    Ik tank eigenlijk altijd Premium brandstof en liefst Ultimate 98. Helaas geen verschil...

    Ik kom meer uit de Renault-hoek en met de RS-modellen van de Clio en Megane is het zo dat een goede chipper dit soort klachten er gewoon kan uitprogrammeren. Wellicht zijn de problemen niet identiek, maar bij de Renaults is het zo dat de motor bij koude start verre van netjes loopt, omdat er meer brandstof zou worden ingespoten, om de katalsator sneller op bedrijfstemperatuur te krijgen. Alles voor de emissie! Dit kan er dus uitgeprogrammeerd worden, waarna de auto weer als een zonnetje loopt, zelfs als ie koud is.

    Ik merk namelijk bij mijn auto ook dat ie bij koude start niet mooi loopt... Stotteren, onregelmatig lopen, pruttelen... Zou dat ook dezelfde oorzaak hebben en dus op te lossen zijn?
    Laatst gewijzigd door Merijn; 06-09-14 om 21:54.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    112
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merijn Bekijk Berichten
    Ik tank eigenlijk altijd Premium brandstof en liefst Ultimate 98. Helaas geen verschil...

    Ik kom meer uit de Renault-hoek en met de RS-modellen van de Clio en Megane is het zo dat een goede chipper dit soort klachten er gewoon kan uitprogrammeren. Wellicht zijn de problemen niet identiek, maar bij de Renaults is het zo dat de motor bij koude start verre van netjes loopt, omdat er meer brandstof zou worden ingespoten, om de katalsator sneller op bedrijfstemperatuur te krijgen. Alles voor de emissie! Dit kan er dus uitgeprogrammeerd worden, waarna de auto weer als een zonnetje loopt, zelfs als ie koud is.

    Ik merk namelijk bij mijn auto ook dat ie bij koude start niet mooi loopt... Stotteren, onregelmatig lopen, pruttelen... Zou dat ook dezelfde oorzaak hebben en dus op te lossen zijn?
    En vandaag het antwoord op mijn vraag... Bij de 60K beurt en mijn mededeling over inhouden zijn ze even verder gaan kijken en nu blijkt dat de turbo 'gerepareerd' moet worden. Wat er precies defect aan is weet ik niet, maar hij moet een nachtje blijven en kan 'm morgen weer ophalen. Ik zal nog even navragen wat er precies defect aan is geweest en meld het hier wel even.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    112
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Vandaag mijn A1 weer opgehaald en het probleem van inhouden lijkt opgelost.

    Mij werd verteld dat ze de turbo hebben gerepareerd door het binnewerk (turbinewielen) volledig te vervangen. Het inhouden was te wijten aan asje wat vast bleef hangen of stroef was en daarmee abrubt loskwam. Echt duidelijk hebben ze me niet kunnen maken waar dit asje voor dient... :-S Weet iemand hoe dit precies zit? Wat is er defect geweest aan mijn turbo?

  13. #32
    Jacob Lamberts's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    795
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    wat ik hoor is dat de deze pen vaak stroef loopt en dat de wagen daarom inhoud bij het optrekken

    Voorbeeld:
    http://www.aliexpress.com/item/Forge...790765434.html

    ik ga eens uitvogelen of deze er ook voor een A1 is
    https://www.facebook.com/jacob.lamberts
    https://www.facebook.com/mijn.audi.a1

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    112
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Dat moet het zijn geweest. Thanks!

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    30
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ihatejuice Bekijk Berichten
    Dit verhaal komt mij enorm bekend voor. Ik rijd zelf een A1 1.2 TFSI, sinds gisteren begon mijn auto te haperen en te stotteren ik kon zowat niet eens meer in ze 3 rijden.
    Gelukkig was dit net voordat ik thuis kwam. Heb hem meteen in de garage gezet. EPC en tractiecontrol brand nu. Ben bang dat er iets flink mis is, met mijn auto.
    Overigens heb ik net 1 jaar met 36.000 KM.
    Zetten hem in zijn vrij beetje rustig gas geven en uit de uitlaat kwam een vreemd en stotterend geluid. Heeft iemand dit probleem ook gehad ?
    Ik heb momenteel precies hetzelfde. Weet je nog wat het probleem was of hoe het is opgelost?

  16. #35
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroentj3 Bekijk Berichten
    Ik heb momenteel precies hetzelfde. Weet je nog wat het probleem was of hoe het is opgelost?
    Heb je de revisie bougiekabels en bobine erin?
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    30
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Heb je de revisie bougiekabels en bobine erin?
    Ik heb de auto zo gekocht, dus dat weet ik niet. Heb wel een bobine vervangen toen de problemen net begonnen omdat hier een storing op zat. Momenteel komt er geen duidelijke oorzaak uit.
    Heb een filmpje gemaakt hoe de uitlaat stottert: https://youtu.be/1_0NRGoo878

  18. #37
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroentj3 Bekijk Berichten
    Ik heb de auto zo gekocht, dus dat weet ik niet. Heb wel een bobine vervangen toen de problemen net begonnen omdat hier een storing op zat. Momenteel komt er geen duidelijke oorzaak uit.
    Heb een filmpje gemaakt hoe de uitlaat stottert: https://youtu.be/1_0NRGoo878
    Laat de auto uitlezen met vcds, klinkt niet lekker
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    30
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Laat de auto uitlezen met vcds, klinkt niet lekker
    Het gasklephuis van de auto was al vervangen en is opnieuw goed ingeleerd. Krijg nu terugkomende melding P2101. Ik verwacht iets niet goed met de bedrading, maar weet het nog niet zeker helaas.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Jeroentj3; 25-02-17 om 01:29.

  20. #39
    Jacob Lamberts's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    795
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    https://www.facebook.com/jacob.lamberts
    https://www.facebook.com/mijn.audi.a1

  21. #40
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroentj3 Bekijk Berichten
    Het gasklephuis van de auto was al vervangen en is opnieuw goed ingeleerd. Krijg nu terugkomende melding P2101. Ik verwacht iets niet goed met de bedrading, maar weet het nog niet zeker helaas.
    Dat is geen vcds. Maar heb je de stekker van je gasklephuis gecontroleerd? Zijn de pinnen goed (niet zwart etc).
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •