Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Dumpvalve 1.2 TFSI

  1. #1
    Djaggo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    63
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Dumpvalve 1.2 TFSI

    Vandaag effe een dumpvalve laten installeren door Rick van chargertech.nl helemaal top zeer tevreden.
    DSC_0048 (2).jpg
    Zijn er meer mensen die zo'n dumpvalve op hun A1 hebben?
    Audi TT Roadster, Vw T-roc
    Audi A3 S-line gtron
    Audi A1 S-line

  2. #2
    Aeins's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    44
    Posts
    104
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Dumpvalve 1.2 TFSI

    Is dat een Forge BOV?
    Ik zat daar ook een tijd aan te denken, maar na negatieve verhalen een beetje afgeschrikt omdat hij door een aansturingsprobleem een klein stukje open zou blijven staan, waardoor er rare geluiden uit zouden komen bij rijden onder deellast... Daar heb jij blijkbaar geen last van. Is jouw auto trouwens gechipt?

    Hierbij de mailwisseling:

    Leverancier:
    "De dumpvalve kunnen we voor u bestellen. Echter als de auto een software update heeft gehad met betrekking tot de turbo is de kans groot dat de dumpvalve anders gaat klinken dan normaal.
    We hebben hier namelijk een paar klanten gehad die daar problemen mee hadden, daar is tot nu toe nog geen oplossing voor.
    We kunnen dus voor u de dumpvalve bestellen, maar deze kan niet retour genomen worden als u het geluid niet naar uw zin is."

    Bedoelt u dat hij anders gaat klinken als de turbodruk hoger is dan standaard?
    De auto gaat gechiptuned worden en gaat daarmee van 86 naar 140pk. Wat houdt 'anders klinken' in? Ik neem aan dat hij nog steeds een afblaasgeluid blijft geven toch?

    Leverancier: "De dumpvalve blijft open staan op de momenten dat het niet hoort. Dat geeft een vervelend geluid tijdens het rijden.
    Het afblazen met gas los laten is verder wel normaal. Het treedt op wanneer u langzaam accelereert, dan hoort u een lekkende dumpvalve. Daardoor monteren wij ze op dit moment niet meer."

    Als jij nou toch heel enthousiast blijkt over dit produkt dan bestel ik misschien toch eentje
    Laatst gewijzigd door Aeins; 11-10-13 om 12:15.

  3. #3
    JeroenV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    43
    Posts
    164
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Dumpvalve 1.2 TFSI

    Ik had destijds bij mijn impreza gtt ook een open dumpvalve, en heb er toen een paar geprobeerd.
    Ben begonnen met een forge, daarna een apexi maar ben geëindigd met een hks. Die laatste geeft echt de mooie hoge fluittoon, en belangrijker, dat was de enigste die gewoon goed bleef werken en niet ging lekken. Weet alleen niet of die ook voor de A1 passen.
    Audi A1 1.6tdi (105pk) - Proline S - Dark line - 18" Rotor - Carbon wrapped dak

  4. #4
    Adriaanv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Posts
    231
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Dumpvalve 1.2 TFSI

    Nee wat kost dat?

  5. #5
    Aeins's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    44
    Posts
    104
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Dumpvalve 1.2 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Adriaanv Bekijk Berichten
    Nee wat kost dat?
    De goedkoopste leverancier die ik kon vinden is: http://www.dgmtuning.nl/index.php/tu...at-acties.html
    Alleen gaf diezelfde leverancier zelf -heel eerlijk- aan dat er problemen mee kunnen zijn.. Ik ben benieuwd naar Djaggo's ervaringen; zo te zien zijn die positief.. Vraag me alleen af of het met verhoogde turbodruk (lees chiptuning) ook een succes is.


    [edit] Kon het niet laten en heb er nu toch ook alvast eentje besteld. Ik nou eenmaal van pssst-geluiden. Als ik de auto heb in november dan zal ik laten weten hoe de BOV bevalt
    Laatst gewijzigd door Aeins; 11-10-13 om 17:07.


  6. #6
    Jacob Lamberts's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    795
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Dumpvalve 1.2 TFSI

    https://www.facebook.com/jacob.lamberts
    https://www.facebook.com/mijn.audi.a1

  7. #7
    Djaggo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    63
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Dumpvalve 1.2 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Adriaanv Bekijk Berichten
    Nee wat kost dat?
    Bij Rick van chargertech.nl kost het 200,- incl. montage
    Audi TT Roadster, Vw T-roc
    Audi A3 S-line gtron
    Audi A1 S-line

  8. Ad
  9. #8
    Djaggo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    63
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Dumpvalve 1.2 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aeins Bekijk Berichten
    Is dat een Forge BOV?
    Ik zat daar ook een tijd aan te denken, maar na negatieve verhalen een beetje afgeschrikt omdat hij door een aansturingsprobleem een klein stukje open zou blijven staan, waardoor er rare geluiden uit zouden komen bij rijden onder deellast... Daar heb jij blijkbaar geen last van. Is jouw auto trouwens gechipt?

    Hierbij de mailwisseling:

    Leverancier:
    "De dumpvalve kunnen we voor u bestellen. Echter als de auto een software update heeft gehad met betrekking tot de turbo is de kans groot dat de dumpvalve anders gaat klinken dan normaal.
    We hebben hier namelijk een paar klanten gehad die daar problemen mee hadden, daar is tot nu toe nog geen oplossing voor.
    We kunnen dus voor u de dumpvalve bestellen, maar deze kan niet retour genomen worden als u het geluid niet naar uw zin is."

    Bedoelt u dat hij anders gaat klinken als de turbodruk hoger is dan standaard?
    De auto gaat gechiptuned worden en gaat daarmee van 86 naar 140pk. Wat houdt 'anders klinken' in? Ik neem aan dat hij nog steeds een afblaasgeluid blijft geven toch?

    Leverancier: "De dumpvalve blijft open staan op de momenten dat het niet hoort. Dat geeft een vervelend geluid tijdens het rijden.
    Het afblazen met gas los laten is verder wel normaal. Het treedt op wanneer u langzaam accelereert, dan hoort u een lekkende dumpvalve. Daardoor monteren wij ze op dit moment niet meer."

    Als jij nou toch heel enthousiast blijkt over dit produkt dan bestel ik misschien toch eentje
    Mijn A1 is niet gechipt heb het ook pas vandaag erin zitten al heb ik wel 100km ermee gereden en werkt perfect geluid is ook precies goed.
    Mocht het niet meer goed werken dan is het heel simpel om de originele terug te zetten dus daarvoor hoef je het niet te laten ;-)

    En over dat probleem heb ik niks over gehoord wel dat soms die "Forge hose collapse" probleempje en ik vind zelf dat je soms teveel betaald voor de naam en heb dus geen "Forge hose"

    De tijd zal het leren hoe lang deze het volhoud maar wou het zo graag vooral dat geluidje ...heerlijk
    Laatst gewijzigd door Djaggo; 11-10-13 om 19:59.
    Audi TT Roadster, Vw T-roc
    Audi A3 S-line gtron
    Audi A1 S-line

  10. #9
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Dumpvalve 1.2 TFSI

    @Djaggo

    kun je een filmpje maken van zowel binnen als buiten de auto? Vind het wel interessant...
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  11. #10
    Jacob Lamberts's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    795
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Dumpvalve 1.2 TFSI

    ik heb hem gezien en gehoord
    erg leuk zeker een aanrader Psssssssst
    https://www.facebook.com/jacob.lamberts
    https://www.facebook.com/mijn.audi.a1

  12. #11
    Djaggo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    63
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Dumpvalve 1.2 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    @Djaggo

    kun je een filmpje maken van zowel binnen als buiten de auto? Vind het wel interessant...
    Een filmpje is niet echt duidelijk veel bij geluiden denk ik zou je in het echt moeten horen ik kan alleen zeggen dat het nog steeds goed werkt en het geluidje vind ik perfect ook op de snelweg hoor je het goed ben er erg blij mee.
    Audi TT Roadster, Vw T-roc
    Audi A3 S-line gtron
    Audi A1 S-line

  13. #12
    Jacob Lamberts's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    795
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Dumpvalve 1.2 TFSI

    na het plaatsen van Dump valve op 1.4 van Forge dikke problemen
    motor loopt verrot slecht

    hoe loopt dit af..

    opgelost
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Jacob Lamberts; 30-01-15 om 09:58.
    https://www.facebook.com/jacob.lamberts
    https://www.facebook.com/mijn.audi.a1

  14. #13
    Danieltt2007's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    40
    Posts
    116
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Dumpvalve 1.2 TFSI

    Hallo,

    Ik heb zoeen setje op mijn 1.2 tfsi... Tis idd een leuke upgrade en het klinkt idd erg leuk.

    Geluid is niet anders na chippen... Afblaas geluid is iets heftiger.

    Ik heb een setje liggen die ik verkoop.
    Audi A1 1.2 TFSI S-line BR-performance chip - bezit van originele VCDS 14.10.0

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Dumpvalve 1.2 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Danieltt2007 Bekijk Berichten
    Hallo,

    Ik heb zoeen setje op mijn 1.2 tfsi... Tis idd een leuke upgrade en het klinkt idd erg leuk.

    Geluid is niet anders na chippen... Afblaas geluid is iets heftiger.

    Ik heb een setje liggen die ik verkoop.
    Past neem ik aan ook op de A3 (8P/2013) 1.2 TFSI?
    Zo ja dan heb ik wel interesse.
    Waar kom je vandaan?

  16. #15
    Danieltt2007's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    40
    Posts
    116
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Dumpvalve 1.2 TFSI

    Hallo,

    Ik kom uit apeldoorn... kan het eventueel ook opsturen.

    Je kan me mailen op ..........
    Laatst gewijzigd door Danieltt2007; 10-06-19 om 10:46.
    Audi A1 1.2 TFSI S-line BR-performance chip - bezit van originele VCDS 14.10.0

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •