Pagina 23 van 30 EersteEerste ... 13192021222324252627 ... LaatsteLaatste
Resultaten 441 tot 460 van de 587

Onderwerp: VCDS codes voor A1

  1. #441

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS codes voor A1

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wouter512 Bekijk Berichten

    Iemand de code voor een a1 uit 2011 voor spiegels automatisch laten dicht te klappen bij sluiten ?
    Ik heb ook een A1 uit 2011 en de spiegels klappen automatisch in bij het afsluiten en gaan weer naar de normale stand bij het starten.

    Hierbij de link naar de code:
    http://www.stemei.de/pages/coding/au...lanklappen.php
    Audi A1 1.4TFSI 122PK S-tronic, Xenon, Automatische Airco en ABT tuning naar 160PK

  2. #442
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS codes voor A1

    Spiegels inklappen, en optische weergave PDC heb ik ondertussen ook al gezien.
    Ik dacht dat het document van Peter hier, al volledig was maar blijkbaar missen er toch een paar zaken.
    We zullen binnenkort nog eens afspreken hiervoor Wouter.

    Weet er ook nog iemand of er navigatie vrij te schakelen is, want als er op de knop navi werd gedrukt, meldde die om naar de dealer te gaan.
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  3. #443
    Reboq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    2.183
    Kudos
    375
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard VCDS codes voor A1

    [=The Wale;1486834]Weet er ook nog iemand of er navigatie vrij te is, want als er op de knop navi werd gedrukt, meldde die om naar de dealer te gaan.[/QUOTE]
    Helaas alleen nog bij de dealer te doen.
    Audi R8 2014 + Audi S8 2012 + Audi Q8 2023 + Audi A1 2019

    VagCom VCDS II origineel + Vag Can Pro locatie Tilburg Mail: VCDS@REBOQ.COM

  4. #444
    Rickkoets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    39
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: VCDS codes voor A1

    Nadat ik mijn halogeen achterlichten had vervangen voor LED-achterlichten moest er uiteraard iets in de codering aangepast worden. Na lang zoeken kwam ik op een forum waar iemand bezig was om de verlichting van zijn Jetta te vervangen. Daarin werd verwezen naar een Russische website waar een document stond met de juiste coderingen. Niet alleen voor de A1, maar ook een aantal andere Audi's.
    Bij mij was het een kwesite van in Byte 18 de waarde van 6C naar 6E veranderen
    vcdsbyte18.png

    PDF document met de coderingen is hier te vinden(onderaan staat welke codering voor welke auto is):
    DECHEX.pdf
    Laatst gewijzigd door Rickkoets; 20-11-13 om 12:10.

  5. #445

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    31
    Posts
    29
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS codes voor A1

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickkoets Bekijk Berichten
    Nadat ik mijn halogeen achterlichten had vervangen voor LED-achterlichten moest er uiteraard iets in de codering aangepast worden. Na lang zoeken kwam ik op een forum waar iemand bezig was om de verlichting van zijn Jetta te vervangen. Daarin werd verwezen naar een Russische website waar een document stond met de juiste coderingen. Niet alleen voor de A1, maar ook een aantal andere Audi's.
    Bij mij was het een kwesite van in Byte 18 de waarde van 6C naar 6E veranderen
    vcdsbyte18.png

    PDF document met de coderingen is hier te vinden(onderaan staat welke codering voor welke auto is):
    DECHEX.pdf
    Heb je hiervoor verder nog andere aanpassingen moeten doen? Of kan je de halogeen lichten gewoon vervangen door je nieuwe set LED-achterlichten?


  6. #446
    Rickkoets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    39
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: VCDS codes voor A1

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thms Bekijk Berichten
    Heb je hiervoor verder nog andere aanpassingen moeten doen? Of kan je de halogeen lichten gewoon vervangen door je nieuwe set LED-achterlichten?
    Ik heb inderdaad de lichten overgebouwd, maar je moet nog wel wat extra doen.
    Ik heb de stekkers op de Auto vervangen voor andere. Deze komen niet 1 op 1 over. Deze heb ik gewoon bij Audi besteld. Partnummer van de stekkers is 3B0.972.724.
    Ombouwen van de stekkers kan ook niet 1 op 1, dat moet volgens dit schema(nummers staan op de stekker):
    links:
    1>3
    2>6
    3>5
    4>1
    5>2
    6>4

    rechts:
    3>4
    4>3
    5>6
    6>5

    Na het ombouwen werkten de achter lichten wel, maar de remlichten bleven branden. Als ik ging remmen gingen ze nog feller branden. Niet fijn als je achter mij reed:P.
    Hierna dus aanpassing gedaan in VCDS en het werkte allemaal goed en geen storingen meer.

  7. #447
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: VCDS codes voor A1

    Heeft iemand van jullie dit voor elkaar gekregen?

    http://www.stemei.de/pages/coding/au...quittieren.php

    Heb je hiervoor een "alarm" nodig?

    Kan iemand die geen af-fabriek alarm heeft dit testen?
    Laatst gewijzigd door Rainesh; 02-12-13 om 16:14.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  8. Ad
  9. #448
    MrA1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    202
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q2
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS codes voor A1

    Het werkt niet ik heb het getest!
    Audi A1 1.6 tdi 116 pk S-tronic

  10. #449
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: VCDS codes voor A1

    Bedankt!

    Wel jammer, op de a4 heb ik wel een pieptoon maar die heeft dan weer een af-fabriek alarm. Misschien een alarm retrofitten?
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  11. #450
    Tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS codes voor A1

    Hoi luitjes, sinds vandaag in bezit van een proline s uit 2012 dus morgen ook maar eens gaan stoeien met mijn Rosstech kabeltje. Die opklapbare spiegels is wel een mooie optie en het verbaast me dat dit niet standaard op onze A1 zit.
    Iemand enig idee wat je precies nodig hebt om dit te retrofitten ? Mijn spiegels zijn al elektrisch verstelbaar en verwarmd, kleine kans zeker dat het inklapmotortje er ook al inzit ?
    Audi A1 1.4 TFSI Sport

  12. #451
    Rickkoets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    39
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A1

    Standaard VCDS codes voor A1

    Kan je ze wel met je knop inklappen? Als dat niet kan wordt automatisch inklappen ook lastig.

    Gefeliciteerd trouwens met je nieuwe aanwinst!

  13. #452
    Tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS codes voor A1

    Nope derhalve de vraag of het mogelijk is dit achteraf in te bouwen.
    Thanks, zijn er erg blij mee.
    Audi A1 1.4 TFSI Sport

  14. #453
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.612
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: VCDS codes voor A1

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tje Bekijk Berichten
    Nope derhalve de vraag of het mogelijk is dit achteraf in te bouwen.
    Thanks, zijn er erg blij mee.
    Is wel achteraf in te bouwen maar reken op bijna 300 euro aan onderdelen via ebay.
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  15. #454
    Tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS codes voor A1

    Leuke uitdaging ... eens kijken of mijn etka nog werkt op de windhoos pc.
    Audi A1 1.4 TFSI Sport

  16. #455
    Tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS codes voor A1

    Hoi luitjes, wilde beginnen met wat opties aan te passen maar is weer een tijdje geleden dus voor de zekerheid even de vraag wat ik bij vgl melding moet doen.
    Als ik opties mbv longcodinghelper wijzig en ik wil ze daarna vastleggen door op Do It te klikken krijg ik bijgevoegde melding.
    Welke optie die ik te kiezen ?

    025 vcds.jpg
    Audi A1 1.4 TFSI Sport

  17. #456
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS codes voor A1

    Ja...
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  18. #457
    Tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS codes voor A1

    Danku ... heeft iemand al uitgevonden hoe het start-stop systeem permanent is uit te schakelen ?

    Inmiddels vgl zaken aangepast, sommigen werken pas als je even met de wagen hebt gereden :

    * needle sweep
    * kantelen rechterspiegel
    * gordelwaarschuwing permanent uit
    * mistlicht aan bij indraaien > dit vervolgens weer teruggesteld .. vinnut nie mooi .... lijkt wel een Fiat

    Nog niet gelukt :
    * verborgen menu vrijschakelen
    * achterste driving lights blijven uit
    Laatst gewijzigd door Tje; 04-01-14 om 13:16.
    Audi A1 1.4 TFSI Sport

  19. #458
    Tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS codes voor A1

    Nondepie .... in mijn zoektocht naar hoe ik de lichten achter kon schakelen met de Drivinglights aan de voorzijde heb ik iets gedaan waardoor ik nu een foutmelding van het hele lichtsysteem krijg.
    Ik heb vanmorgen wel eerst een scan gemaakt. Hoe kan ik de coding van vanmorgen in een keer invoeren waardoor alles weer wordt zoals het was ? Gaat in dit geval om Module 9
    Audi A1 1.4 TFSI Sport

  20. #459
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.612
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard VCDS codes voor A1

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tje Bekijk Berichten
    Nondepie .... in mijn zoektocht naar hoe ik de lichten achter kon schakelen met de Drivinglights aan de voorzijde heb ik iets gedaan waardoor ik nu een foutmelding van het hele lichtsysteem krijg.
    Ik heb vanmorgen wel eerst een scan gemaakt. Hoe kan ik de coding van vanmorgen in een keer invoeren waardoor alles weer wordt zoals het was ? Gaat in dit geval om Module 9
    Als je weet wat je hebt aangepast, kun je dit in het long coding venster aanpassen. Heb het een keer gehad met mijn A1 en toen stond de waarde op 00000001 en kreeg ik ook de storing.

    Kijk eens bij je log files in de rosstech map, er zit een bestandje coding bij, daarin staat wat je hebt aangepast.
    Laatst gewijzigd door Carpediem; 04-01-14 om 14:22.
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  21. #460
    Tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS codes voor A1

    Ik paste nu steeds per onderdeel aan. Ik heb een file van vanmorgen en de file van nu en zie dat enkele cijfers anders zijn. Kan ik dit rechtstreeks aanpassen in die hele lange codingreeks en dan saven ?

    in de logfile zie ik alleen de wijziging vd gordelwaarschuwing en de needle sweep van eerder op de dag ... niet de recente wijziging.
    Laatst gewijzigd door Tje; 04-01-14 om 14:35.
    Audi A1 1.4 TFSI Sport

Pagina 23 van 30 EersteEerste ... 13192021222324252627 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •