ik zou het zo ongeveer aanpakken
1. temperatuursensor mbv vagcom controleren zowel in 01 engine als in 17 kombi moet ongeveer dezelfde temperatuur staan
2. gasklep even schoonmaken en inleren, zo gepiept maar zal je probleem zo goed als zeker niet oplossen.
3. ontsteking, zou vooral de bekabeling en massadraad van bobines op het kleppendeksel even goed controleren. Geen nieuwe bougies gaan halen oid als ze <20-30k oud zijn.
4. echt nog een keer de vacuumslangen bekijken, beste is echt het inlaatspruitstuk er even af halen, n112, n249 klep etc. Alles loshalen van carterontluchting tot rembekrachtiger. Dat het 2 jaar geleden goed was betekent niet dat er nu niets mis is met 1 van de 500 slangen op een 1.8t blok
4. uitlezen in 01 engine, en in kanaal 031-033 de lambdawaarden en fuel trim bekijken en correct interpreteren (google het even, gerritspeek heeft een mooie uitleg)
als daar afwijkingen in zijn: is de uitlaat voor de lambda helemaal dicht, is er toch een vacuumlek of gare slang ergens?, hoe fluctueert de lambda, weinig, zo ja dan die vervangen met 1 van de sloop (als het dan beter word kun je altijd nog 150 euro uitgeven aan een nieuwe.) Dat er geen storingen zijn zegt bij een wat oudere 1.8t vrij weinig,
als het moet lopen ze zonder 1 foutmelding een jaar te veel te arm met alle gevolgen van dien.
5. als dat het allemaal niet is de lmm eens loggen in kanaal 3, in zn 2 helemaal doortrekken tot 6500 tpm, als je een 150pk blok hebt moet je dan ongeveer 130g/s zien (130/0.8 = +- 150pk)
Even een dagje ervoor uittrekken en je weet al veel meer, en het hoeft niet veel te kosten...