Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Storingen motormanagement 1.6 na vervangen distributieriem

  1. #1
    Eike
    Guest

    Standaard Storingen motormanagement 1.6 na vervangen distributieriem

    Goedenavond, mijn audi A3 1.6 8L benzine uit oktober 2002 vertoont sinds deze week ineens een aantal storingen in het motormanagement.

    Nadat vorige week de distributieriem en multieriem vervangen zijn lijkt de storing ontstaan.

    De betreffende monteur heeft de auto uitgelezen en zei dat de eerste vier storingen (vd 5) te maken hadden met de stekkers die hij los getrokken had om de distrb.riem te vervangen. De vijfde storing was een nieuwe storing die aangaf dat de lambda sonde voor de kat niet goed functioneerde. Deze lamdasonde heb ik zelf vervangen door een originele Bosch sonde van hetzelfde type en nu heb ik dus steeds terugkerende storingen/errors in mijn automanagement.

    Heb de storingen zelf een aantal keer gereset maar ze blijven terugkomen.

    Het betreft de volgende storingen:

    Current Fault P0418 Secondary Air Injection System Relay 'A' Circuit Malfunction
    Current Fault P0031 HO2S Heater Control Circuit Low (Bank 1 Sensor 1)
    Current Fault P0102 Mass or Volume Air Flow Circuit Low Input
    Pending Fault P0140 O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 2)
    Pending Fault P0037 HO2S Heater Control Circuit Low (Bank 1 Sensor 2)
    Pending Fault P0445 Evaporative Emission Control System Purge Control Valve Circuit Shorted

    Heb de auto vanmiddag laten onderzoeken in de garage, de monteur vertelde mij dat het erop lijkt dat er een electrische storing in de bedrading zit omdat er diverse errors tegelijk aangegeven worden waaronder dus ook weer de lambdasonde en oa ook de luchtpomp. De monteur heeft de luchtpomp doorgemeten en is ok bevonden.

    Ik heb zelf het idee dat één sensor de foutmeldingen veroorzaakt maar welke?

    Waar moet ik aan denken? wat zou deze electrische storing kunnen veroorzaken zonder allerlei onzinnige zaken te gaan vervangen die het achteraf niet blijken te zijn.

    Als bijlage >> de uitlezing van de universele garage.

    Graag jullie mening.

    Alvast bedankt!

    Eike
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Eike; 02-05-16 om 14:41.

  2. #2
    Eike
    Guest

    Standaard re: Storingen motormanagement 1.6 na vervangen distributieriem

    Bedankt voor de vele reacties

    Aantal reacties: 0
    Onderwerp bekeken: 226 keer

    Wat de rede is dat niet niemand gereageerd heeft is mij een raadsel maar hier de oplossing van het probleem zodat anderen daarmee geholpen zijn.
    Dat lijkt mij toch het nut van een forum

    Het probleem zat hem in het grijze relais rechts bovenin onder de motorkap. Grijs relais type 429 (++0234). (vier aansluitingen 86a,85,30 en 86)
    De monteur kwam tot die conclusie terwijl hij het elektrische schema door bladerde.
    De stroom gaat als eerste door dit grijze relais alvorens het verder het elektrische circuit in gaat.
    Dit verklaart ook de andere storingen. De stroom kwam niet in de andere gebieden aan.

    Kosten vervangen relais >> 35 euro bij de dealer. Alle storingen zijn nu verholpen.

    Hopelijk hebben anderen hier iets aan.

    Lang leve de forums! hoera hoera hoera

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Storingen motormanagement 1.6 na vervangen distributieriem

    Tja, soms heeft gewoon niemand hetzelfde probleem gehad. Bedankt voor het posten van de oplossing.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •