Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 1.8T niet warm te starten

  1. #1

    Standaard 1.8T niet warm te starten

    Geachte forumleden.
    Mijn vraag is: Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is met mijn Audi A3 18T automaat van 10/2002 2 ton op de teller. Het volgende:
    Als ik ongeveer een half uur tot een uur heb gereden (ook snelweg) en ik zet de motor af om ergens bij een benzinepomp een bakkie te doen wil deze niet meer stationair draaien.
    Dat koffiedrinken oid duurt ongeveer 20 minuten. Dus na 20 minuten zegt de motor doe het zelf maar. Hij start wel maar blijft dan rond de 150/200 toeren reutelen. Reageert niet op gas geven. Na ongeveer een uur kan ik weer starten en doet de Audi weer wat het moet doen. Ik heb de brandstofpomp en het startrelais al vernieuwd. Motortemp is tijdens de rit normaal.
    Laatst gewijzigd door Bufskull; 14-05-17 om 19:15.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Leeftijd
    26
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.8T niet warm te starten

    Heb je hem als eens laten uitlezen? Om te kijken wat daar misschien uit komt rollen

  3. #3

    Standaard Re: 1.8T niet warm te starten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brettjee Bekijk Berichten
    Heb je hem als eens laten uitlezen? Om te kijken wat daar misschien uit komt rollen
    Hallo Bretrjee:

    Heb ik laten doen voordat de brandstofpomp werd vervangen. Gaf geen foutmelding. Wel werd ook de temp. sensor vervangen.

  4. #4

    Standaard Re: 1.8T niet warm te starten

    Ben even verder aan het neuzen geweest op dit forum en VW forum en daar werd mij duidelijk dat het zeer wel mogelijk de toerentalsensor kan zijn. Daar ik alle andere mogelijkheden al heb laten vervangen. Ik heb ook begrepen dat dit toch wel een arbeidsintensieve handeling is. Ga hem eerst weer laten uitlezen en kijken of het nu wel aangegeven wordt. Ik zal de uitslag mededelen. In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •