Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Onderdeelnummer stelmotor xenonkoplamp

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    30
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Onderdeelnummer stelmotor xenonkoplamp

    Weet iemand zo het nummer van de stelmotor koplamp van een audi a3 8p (2008) met xenon.

    Heb een melding op het display. Alles gecontroleerd to aan de bedrading van de koplamp.
    Dus het zal de motor zelf wel wezen die defect is.

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderdeelnummer stelmotor xenonkoplamp

    Lastig.....
    Volgens etka zitten er in de 8P vanaf 2008 "bi-xenon" koplampen waarbij het stelmotortje niet los wordt geleverd....(!). In deze lampen zit één xenonlamp met een beweegbaar kapje ervoor dat voor dim/grootlicht zorgt.
    Maar t/m 2007 zitten er "xenon" koplampen in (dus met een aparte halogeenlamp voor groot licht), waarvoor de stelmotor wel los wordt geleverd, onderdeelnr 8P0 941 293. Dealerprijs circa 110 Euro.
    Hangt er dus vanaf welke versie je hebt.
    Ik zou voor de zekerheid in dit geval het motortje er eerst uithalen zodat je het nummer kunt controleren. Er zijn namelijk ook nog twee merken gebruikt voor de xenon koplampen (SEIA en NMB) ieder met hun eigen stelmotortje. Het nummer hierboven is voor de latere NMB versie, gemonteerd vanaf 2005/2006.

    PS zie hier bv
    http://www.ebay.de/itm/NEU-Audi-A3-8...-/161283181294
    Laatst gewijzigd door Kees B; 05-02-17 om 21:00.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    30
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderdeelnummer stelmotor xenonkoplamp

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Lastig.....
    Volgens etka zitten er in de 8P vanaf 2008 "bi-xenon" koplampen waarbij het stelmotortje niet los wordt geleverd....(!). In deze lampen zit één xenonlamp met een beweegbaar kapje ervoor dat voor dim/grootlicht zorgt.
    Maar t/m 2007 zitten er "xenon" koplampen in (dus met een aparte halogeenlamp voor groot licht), waarvoor de stelmotor wel los wordt geleverd, onderdeelnr 8P0 941 293. Dealerprijs circa 110 Euro.
    Hangt er dus vanaf welke versie je hebt.
    Ik zou voor de zekerheid in dit geval het motortje er eerst uithalen zodat je het nummer kunt controleren. Er zijn namelijk ook nog twee merken gebruikt voor de xenon koplampen (SEIA en NMB) ieder met hun eigen stelmotortje. Het nummer hierboven is voor de latere NMB versie, gemonteerd vanaf 2005/2006.

    PS zie hier bv
    http://www.ebay.de/itm/NEU-Audi-A3-8...-/161283181294
    Bedankt.

    Ik denk ook dat het verstandiger is om de lamp te demonteren zodat ik kan kijken welke stelmotor erin zit.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Onderdeelnummer stelmotor xenonkoplamp

    Let op, aangezien het een melding in het display betreft kan er ook storing opgetreden zijn in de hoogtesensoren op de assen, die de stelmotoren aanstuurt.
    Dit zijn de sensoren die de hoogte van je lichtbundel regelen. Dmv uitlezen zou je dat te weten kunnen komen.

    Voordat je dure onderdelen gaat bestellen, eerst even een simpel testje doen:
    1) Zet de auto met de voorkant richting een muur, het liefst bij donker.
    2) Zet de verlichting aan.
    3) Stop je schoonmoeder in de kofferbak.
    4) Kijk op de muur welke lichtbundel (koplamp) naar beneden gaat.

    Bewegen ze alle 2 (niet) dan ligt het aan de sensor op de as, beweegt er 1 wel en 1 niet, dan ligt het aan de stelmotor.

    Succes.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    30
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderdeelnummer stelmotor xenonkoplamp

    Bij het uitlezen geeft hij de foutcode 01535 aan. Dit betekent de stelmotor van de rechter koplamp die defect is. Ik heb de zekeringen gecontroleerd en de stekkers. Dit is allemaal in goede staat. Ik heb alleen nog niet gemeten of alles goed werkt.

    Bij het starten van de auto zie ik de lampen ook niet meer op en neer gaan. Dit deed hij eerst wel. Je zou denken dat de linker lamp wel zou reageren maar ze schijnen allebei strak voor de auto.

    Nu heb ik de achterkant verzwaard zodat de kont van de auto lager kwam te liggen. Hier reageert hij niet op. Ik heb toen de hoogtesensor los gehaald en deze heen en weer bewogen. Ook hier reageren de lampen niet op.

    Kan ik hier uit halen dat het in de module zit van de hoogteregeling? Of trek ik dan te snel een conclusie?
    Laatst gewijzigd door Davidoff1993; 14-02-17 om 20:24.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •