Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Reinigen motorblok met Forté 1.8TFSI 2008-2012 model???

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    31
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Question Reinigen motorblok met Forté 1.8TFSI 2008-2012 model???

    Beste Audi-liefhebbers,

    Dit is mijn eerste post hier op het forum en wil mij graag allereerst voorstellen.
    Ik ben Faruk en ben sinds kort de trotse eigenaar van een Audi A3 8PA 1.8TFSI S-Tronic (facelift).

    Helaas heb ik nadat ik de auto gekocht heb eens even gegoogled en kwam erachter dat de zuigers niet helemaal denderend zijn en het olieverbruik erg fors kan zijn.
    Door verder te lezen kwam ik erachter dat er genoeg mensen zijn die een motor reiniging doen met Forté.
    Is dit aan te raden op dit model en helpt het daadwerkelijk?
    Ook schokt mijn S-Tronic na complete revisie. Zou het hier om een software probleem kunnen gaan? Hij rijd ook niet gelijk weg als het rempedaal losgelaten wordt.

    Graag hoor ik nog wat van jullie!!

    Met vriendelijke groet,

    Faruk
    Laatst gewijzigd door Dugalic; 15-02-17 om 18:57.

  2. #2
    A3BMM's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Reinigen motorblok met Forté 1.8TFSI 2008-2012 model???

    Hoi Faruk, welkom! De TFSI motoren staan over het algemeen bekend om hun olieverbruik. De vraag is of jouw Audi ook daadwerkelijk een abnormaal verbruik heeft of niet ofwel; heb het je verbruik gemeten en in de gaten gehouden, of spreek je uit voorzorg en een stuk argwaan?

    Forte heb ik zelf geen ervaring mee. Ook ik lees dat veel mensen dit doen. Mijn zus heeft het ook eens gebruikt nadat er wat verstuiver problemen begonnen. Voor wat wij merkten was dat het wel een goede reinigende werking heeft. Overigens kan je het beter horen van iemand met meer ervaring met dat spul.

    Betreft je S tronic; hoe weet je dat het vanuit je bak komt? Schokken kan veel oorzaken hebben, denk aan bijvoorbeeld brandstof(pomp) of injectoren.

    Wat ik weet van DSG is dat er wel eens een vertraging optreedt bij het loslaten van de koppeling, ik weet niet of dit bij de S tronic hetzelfde is.
    Laatst gewijzigd door A3BMM; 15-02-17 om 19:51.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    31
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Reinigen motorblok met Forté 1.8TFSI 2008-2012 model???

    Dank je wel voor je reactie! Ja ik weet het zeker dat het uit de bak komt. Raam open geluid uit en je hoort hem vreemd schakelen. Vooral als je afremt en hij terug moet schakelen.
    Het olieverbruik ben ik nu aan het meten. Volgens de vorige gebruiker was er geen vreemd olieverbruik. Dit uit voorzorg.
    Misschien andere bakolie of filter op de s-tronic?
    Omdat ik las op het internet dat er olie tussen de zuigers blijft hangen en dan verbrandt, is dat forte misschien behulpzaam.
    Ik ga vrijdag langs mijn eigen monteur die bij audi/vw hoogenboom werkt. Hij zal mijn s-tronic indien nodig zelfs updaten. Hoop dat er geen narigheid is!
    Wel jammer dat de auto 1 op 9,5 rijdt als je 140 rijdt terwijl je een 7bak hebt.

  4. #4
    A3BMM's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Reinigen motorblok met Forté 1.8TFSI 2008-2012 model???

    Rare geluiden uit je bak betekent over het algemeen weinig goeds. Als je geluk hebt is het met de update wel opgelost en anders misschien een spoeling. Wat ik laatst veel las is dat mensen wel eens een liter olie verbruikten per 5000km, dat is best fors als je ervan uit gaat dat er zo'n 4 liter in gaat en je circa 15k rijdt voor je de boel ververst. In principe heb je na 15k 3 kwart al verwisselt met bij vulling haha. Maar weetje, hou je aan bovenstaand niet vast. Het is allemaal data en info die ik ook her en der heb opgehaald. Het is goed dat je in ieder geval je eigen monteur ervoor hebt, die zal ongetwijfeld ervaring hebben met dergelijke blokken.

    Wat betreft efficiëntie... Tsja, het is geen zelfontbrander haha. Als je een zuinigere blok wil hebben dan heb je toch echt een TDI nodig of wellicht een 1.4TSI. Ondanks de aantal versnellingen zal het in ratios niet heel veel verschillen. Op de snelweg zou je alsnog wel wat toeren maken verwacht ik. Voor deze blokken zullen ze het vast zuiniger hebben gemaakt op die manier, maar relatief gezien zal het wel meevallen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •